PDA

Bekijk de volledige versie : hulp met de tv.



Sander Dubbeldam
14-11-2001, 19:01
sinds een tijdje ben ik de bezitter van de jvc av 28 l2 green, absoluut een mooi dingetje maar toch een paar vragen aan jullie.

namelijk, sinds een paar dagen hoor ik een hele hoge piep voor een minuut of anderhalf, het is voornamelijk nadat de televisie net aan staat (na ongeveer 5 minuten).

ik denk niet dat dit normaal is, maar moet ik hem daarvoor terug brengen?

het 2e verhaal. in de plaats waar ik woon het altijd gezellige barendrecht, is het bereik van de televisie zenders vrij slecht, dan komt de t.v. niet tot zijn recht. maar wat mij opviel toen ik met mijn ps2 op deze t.v. aan het spelen was is dat het beeld toch een beetje korrelig is, kan dit komen door een slecht scart aansluiting? of zijn er andere dingen die dit op moeten lossen.

met dvd kijken heb ik wel superstrak beeld!

alvast bedankt voor de reacties
:D

bmateijsen
14-11-2001, 19:36
Ha die hoge piep komt mij bekend voor... dat is een spoeltje die de piep veroorzaakt, had ik met mijn Loewe ook.

Gewoon even bellen... gaat er wat contactspray op... probleem opgelost.

Korrelig beeld bij PS2...ligt inderdaad waarschijnlijk aan de scart kabel...

Groet Bjorn

System 3rror
14-11-2001, 19:50
Hoi Sander...

Ik heb ook die JVC tv en ook een PS 2... hehehe, en ik zit ook allebei met die "problemen" !!

Het korrelige beeld van de PS 2 komt doordat je hem op widescreen speelt ben ik achter gekomen! Zet je je tv op "normaal" beeld dan verdwijnt dit!!

Dat geluid had ik in de winkel al nagevraagd en de verkoper zei dat dat bij elke tv wel zou voorkomen, dus geen paniek, niks kapot dus!

Verder als ik DVD kijk heb ik soms het id dat het beeld een beetje er achter aan sleept, als er een extra schaduw achteraan komt, heel vaag, weet niet precies waardoor dat komt, ik weet niet of jij hier ook last van hebt??

Verder niks te klagen over de tv! :)

Gegroet, Tim

Olaf M.
14-11-2001, 20:37
Ik heb er geen last van met mijn ps2, gebruik je wel een rgb kabel ?
Dit is nl. een heel groot verschil tov. de standaard kabel sie je bij de ps2 krijgt.

System 3rror
14-11-2001, 20:56
Ik gebruik nog die standaard kabel!

Die RGB kabel heb je op op internet besteld ofzo?

Sander Dubbeldam
14-11-2001, 21:39
Het korrelige beeld van de PS 2 komt doordat je hem op widescreen speelt ben ik achter gekomen! Zet je je tv op "normaal" beeld dan verdwijnt dit!!nog niet zo bekeken maar mijn zwager heeft de ps2 met philips beeldbuis en wel strak beeld...

[B]Verder als ik DVD kijk heb ik soms het id dat het beeld een beetje er achter aan sleept, als er een extra schaduw achteraan komt, heel vaag, weet niet precies waardoor dat komt, ik weet niet of jij hier ook last van hebt??daar heb ik zelf geen last van, maar ik kijk alleen geen dvd via de ps2 maar via mijn cp 100 al :D, ik zal er eens op letten als ik hem op de ps2 kijk.

Verder niks te klagen over de tv! :) ik ook niet iedereen wil hem ook hebben :)

Nathan Strik
15-11-2001, 00:07
Die RBG kabels voor de PS-2 zijn trouwens reteduur. Weet iemand waar ik er eentje goedkoop op de kop kan tikken?!?

System 3rror
15-11-2001, 00:13
Ben dus ook op zoek naar zo'n goede kabel...

Maar op ps2.pagina.nl (http://ps2.pagina.nl ) staan een aantal links naar ombouwsites waar ze ook accesoires verkopen!
Ik weet alleen niet welk kabeltje ik ervan nodig heb :rolleyes:

Op dat gebied ben ik een leek laat maar zeggen :(

Hier nog een site met een aantal kabels: www.playstationworld.com/ (http://www.playstationworld.com/)