PDA

Bekijk de volledige versie : The Star Wars Trilogy on DVD in 2004?



brucebikkel
17-09-2003, 13:45
Source: The Digital Bits Wednesday, September 17, 2003

The Digital Bits reports that Lucasfilm may be releasing the Star Wars trilogy on DVD next year to build buzz for the release of Star Wars: Episode III in May, 2005.

We've heard from a number of industry sources we trust (and who have proven their reliability in the past) in the last few weeks. They're reporting that Lucasfilm is seriously considering releasing the Star Wars Trilogy on DVD late next year. In fact, our information indicates that some work is already under way toward a 4th Qtr, 2004 release. Word is that Lucasfilm is pleased with the format of The Adventures of Indiana Jones: The Complete DVD Movie Collection they're releasing on 10/21 in conjunction with Paramount - so pleased, in fact, that they're planning to use the same format to release the classic Star Wars films. This would presumably mean a 4-disc set, with a disc for each film and a fourth disc of special edition materials for all three films. It would certainly make sense. First, it would be a great way to get a buzz going into early 2005, when the final film, Episode III, is set to arrive in

Lars_JJ
17-09-2003, 13:55
Ik heb zo mn twijfels. We hebben al zoveel data belooft gekregen, ik denkt toch dat het 2005 wordt.

RemcoZ
17-09-2003, 14:08
Ik hoop het. Het zou prettig zijn als deze eindelijk eens op dvd zouden uitkomen. Dit verhaal klinkt best aannemelijk, het zou inderdaad een tactisch moment zijn om de dvd's uit te brengen.

Ronald Stiebolt
17-09-2003, 15:18
De datum maakt mij niet zoveel uit, ze komen toch wel. Al heb ik ze overigens liever vandaag dan morgen in m'n collectie.

Waar ik veel nieuwsgieriger naar ben is of ze de originele en/of de SE's uit gaan brengen.

Persoonlijk wil ik beide uitgaves wel, maar de voorkeur gaat uit naar de originele (lees: niet opgepoetste) versies...

Charley Baak
17-09-2003, 15:24
Persoonlijk wil ik beide uitgaves wel, maar de voorkeur gaat uit naar de originele (lees: niet opgepoetste) versies... Ik heb zo'n voorgevoel dat ze alleen de opgepoetste versies uit gaan brengen... Waarom? Omdat dit dus volgens GL de versies zijn zoals hij ze bedoelt heeft, waar hij dus niet (of minder) gelimiteerd werd door de techniek. Maar wie weet gooit hij er nog wel een keer een nieuw digitaal sausje overheen? :roll:

Menno Hagendoorn
17-09-2003, 15:34
Persoonlijk wil ik beide uitgaves wel, maar de voorkeur gaat uit naar de originele (lees: niet opgepoetste) versies... Ik heb zo'n voorgevoel dat ze alleen de opgepoetste versies uit gaan brengen... Waarom? Omdat dit dus volgens GL de versies zijn zoals hij ze bedoelt heeft, waar hij dus niet (of minder) gelimiteerd werd door de techniek. Maar wie weet gooit hij er nog wel een keer een nieuw digitaal sausje overheen? :roll:
Het zou mooi zijn als ze beide in de set zouden zitten, ook leuk als vergelijk.

basset
17-09-2003, 15:55
Ach, Ik heb er niets op tegen hoor die ververste versies. Zien de fx er mooier uit. Is alleen maar een toevoeging aan de beleving van de film.

Origineel zou leuk zijn als verglijking, maar is voor mij geen must.

Paul_Knoop
17-09-2003, 16:46
Eindelijk, zou blij zijn als ze uit zijn gekomen :) en menno, ook uit ridderkerk.. :)

Lex v/d Moolen
17-09-2003, 16:55
Volgend jaar de trilogy, jaar erop deel III.
Om vervolgens het jaar daarop de complete saga van 6 delen nog eens uit te brengen ? :?

Nou ja, we zien wel. Het belangrijkste is iig dat IV-V-VI op DVD gaat uitkomen.

Albert Kostwinder
17-09-2003, 17:16
Ik denk eerder dat de hype machine al op volle toeren werkt bij George Lucas. George was in het begin vel tegenstander uberhaubt episode I te releasen op dvd, laat staan II voordat III voor de bioscooprelease klaar was. Echter, doordat veel fans bleven zuren en het commercieel natuurlijk ook erg interessant is, werd I op dvd uitgebracht....ben dus eigenlijk bang dat IV, V en VI gewoon na III worden uitgebracht in 2005. Het eventueel uitbrengen van deze delen wordt gewoon gebruikt om mensen eerst de bios in te krijgen......om later alle delen op dvd uit te brengen...tel uit je winst!!

Tom van Abeelen
17-09-2003, 19:30
voor mij geld hoe eerder hoe beter en als er na episode 3 nog een ultimate box met alle delen gaat komen komt deze ook weer in me collectie net zo als dat geld voor lord of the rings de gewone en extende editions

Werner
17-09-2003, 23:20
Zou een dergelijke box wel zien zitten. Als het echt de éne versie tegen de andere gaat, prefereer ik toch de extended version. Helemaal mooi zou het natuurlijk zijn om de twee versies er middels seamless branching op te hebben. Ik heb overigens beide versies op VHS, nu. Maar als ik ze wil bekijken, grijp ik toch altijd weer naar de S.E. Da's ook zoals ik de versie het eerst in de cinema heb gezien (voor de originele cinema-releases was ik nog te jong)

Richard B.
17-09-2003, 23:41
Persoonlijk wil ik beide uitgaves wel, maar de voorkeur gaat uit naar de originele (lees: niet opgepoetste) versies... Ik heb zo'n voorgevoel dat ze alleen de opgepoetste versies uit gaan brengen... Waarom? Omdat dit dus volgens GL de versies zijn zoals hij ze bedoelt heeft, waar hij dus niet (of minder) gelimiteerd werd door de techniek. Maar wie weet gooit hij er nog wel een keer een nieuw digitaal sausje overheen? :roll:
Het zou mooi zijn als ze beide in de set zouden zitten, ook leuk als vergelijk.
Ik geloof dat Lucas al eens heeft gezegd dat de Special Editions de enige versies zullen zijn die in de toekomst nog te zien zullen zijn. Hopelijk is dat niet waar want ik ben ook al tijden op zoek naar de video's van de oorspronkelijke versie.

Mike Philippens
18-09-2003, 07:56
Weinig hoop natuurlijk dat ie eerst deel IV uit gaat brengen en dán pas deel III. Dus de Trilogy kun je vòòr 2005 op je buik schrijven. Grote onzin zo'n bericht.

Bovendien vrees ik met grote vreze dat GL IV, V en VI gaat 'aanpassen' aan de verhalen van de prequels. Dat heeft ie al ooit een keer gezegd. De DVD's die ik heb (de laserdisc transfers) zijn ook al enigzins aangepast, hoewel ik niet meer precies weet welke scenes. Volgens GL krijgen we de originele bioscooprelease nooit meer te zien.

8t88
18-09-2003, 08:06
Ook de 'originele versies' zijn niet echt moeilijk te verkrijgen via het internet, dus het moet straks mogelijk zijn om alles met elkaar te vergelijken.

Marco

Philippe
18-09-2003, 08:07
Zolang er geruchten zijn is er hoop, dus de dvd's zullen toch wel eens gereleased worden. Op Back To The Future en Indiana Jones hebben we ook een hele tijd moeten wachten.

Rut
18-09-2003, 09:05
Ik wacht wel op een box met alle 6 de delen erin.

Mike Philippens
18-09-2003, 09:11
Ik wacht wel op een box met alle 6 de delen erin.
Ik hoop dat je lang genoeg leeft om het mee te maken... :wink:

pretorian22
19-09-2003, 17:05
ik heb alleen de opgepoetste versies op video de oude helaas niet.....heb ze wl gezien bij een vriend van me. zodra de trilogy op dvd komt stat die gelijk in mijn kast.......maar de andere 3 delen koop ik gewoon los....heb net zoals iedereen hier wel denk ik deel 1 en 2 op dvd en ik denk dat er tussen die en een eventuele box voor de eerste drie delen weinig verschil in de dvd's zit omdat deze al zo uitgebreid zijn..........ik hoop in ieder geval echt dat ze volgend jaar uitkomen dat zou wel mooi zijn

pretorian22
19-09-2003, 17:06
weet trouwens iemand of die laserdisctransfers te koop zijn ergens op dvd? en wat moet ik me daar eigenlijk bij voorstellen?

Lex v/d Moolen
19-09-2003, 17:42
weet trouwens iemand of die laserdisctransfers te koop zijn ergens op dvd? en wat moet ik me daar eigenlijk bij voorstellen?Geen DVD-kwaliteit, maar beter dan VHS en DD 5.1 geluid.
Ik heb ze ooit besteld bij alldvd2u.com, maar die site bestaat niet meer. Ik meen me ook te herinneren dat ze onlangs een hoop van die Aziatische webdhops hebben opgepakt.

Reinbo
19-09-2003, 19:16
Ik hoop dat het allleen de SE betreft, zo worden mijn gesealde laserdiscs met de originele versies nog wat waard. Maar Lucas kennende krijg je eerst de SE Box, dan de six pack en dan de Originals box set.

We blijven koeien in zijn optiek.

chimera01
19-09-2003, 20:20
Ach waar maken we ons druk over, Goerge Lucas mag toch ook z'n geld verdienen. Denk je dat LOTR zo'n ander verhaal is, en het zou mij nog niets verbazen als er daarna nog een derde box komt met LOTR the even more extended versions.

JCL
19-09-2003, 21:24
Ik wacht wel op een box met alle 6 de delen erin.

lang wachten ;)

Er komt misschien ook nog wel 7, 8 en 9!!

Reinbo
19-09-2003, 21:45
Ach waar maken we ons druk over, Goerge Lucas mag toch ook z'n geld verdienen. Denk je dat LOTR zo'n ander verhaal is, en het zou mij nog niets verbazen als er daarna nog een derde box komt met LOTR the even more extended versions.

Ja, maar dat zijn tenminste goede films. dat kan je van deel 1,2 en wwarschijnlijk 3 niet zeggen.

Mike Philippens
20-09-2003, 10:17
Ach waar maken we ons druk over, Goerge Lucas mag toch ook z'n geld verdienen. Denk je dat LOTR zo'n ander verhaal is, en het zou mij nog niets verbazen als er daarna nog een derde box komt met LOTR the even more extended versions.
En bij LOTR hebben ze het verhaal dan tenminste niet aangepast. GL vertikt het om de bioscooprelease van SW 4,5 en 6 uit te brengen. Zelfs de laserdisc versie is niet hetzelfde. Dat is dus anders als een extended editie waar je scenes toevoegt die geknipt zijn.

Mike Philippens
20-09-2003, 10:19
Ja, maar dat zijn tenminste goede films. dat kan je van deel 1,2 en wwarschijnlijk 3 niet zeggen.
Blijft in principe een smaakkwestie, maar ik ben het met je eens. Deel 1 van SW vond ik al niet leuk en deel 2 sloeg werkelijk alles. Ik heb 'm niet eens afgekeken. Dat lot was tot nu toe alleen Prul Harbour beschoren...

Lex v/d Moolen
20-09-2003, 10:21
Ik heb 'm niet eens afgekeken. Dat lot was tot nu toe alleen Prul Harbour beschoren...Terwijl het laatste uurtje van die film nou juist het interessantste was, net als Titanic... :wink:

Mike Philippens
20-09-2003, 10:29
Ik heb 'm niet eens afgekeken. Dat lot was tot nu toe alleen Prul Harbour beschoren...Terwijl het laatste uurtje van die film nou juist het interessantste was, net als Titanic... :wink:
Je bedoelt dat de acteurs ineens wél gemotiveerd hun ding stonden te doen en het tweede deel door anders schrijvers is geschreven? Nee, de eerste scene vond ik al naadje. Alsof ze met een bord rondliepen dat er iets ging gebeuren zo voorspelbaar. En de rest vond ik ook gewoon niets aan. Geen spanning, alleen maar eye-candy en show. Dialogen vielen gewoon op de grond, er zat helemaal niets achter. Alsof je naar een toneelstuk van brugklassers zit te kijken. Deel 1 kon ik tenminste nog doorheen zitten, zolang die Muppet van een Jarjar niet in beeld was tenminste...die gaf de film het nivo 'mentally challenged' mee...sorry, maar je begrijpt dat ik behoorlijk teleurgesteld was. Dat George na 20 jaar alleen nog maar in staat is om met dit prutswerk te komen. Weer een voorbeeld van een film die blijbaar gedragen moet worden door indrukwekkend computerwerk. Maar ja...ik wil een FILM zien...

Lex v/d Moolen
20-09-2003, 10:41
Je bedoelt dat de acteurs ineens wél gemotiveerd hun ding stonden te doen en het tweede deel door anders schrijvers is geschreven?
Hm, nee. Ik had het in dit geval over Pearl Harbor ;) Daar vind ik het laatste uurtje van de moeite om er naar te kijken.



Deel 1 kon ik tenminste nog doorheen zitten, zolang die Muppet van een Jarjar niet in beeld was tenminste...die gaf de film het nivo 'mentally challenged' mee...sorry, maar je begrijpt dat ik behoorlijk teleurgesteld was. Dat George na 20 jaar alleen nog maar in staat is om met dit prutswerk te komen. Weer een voorbeeld van een film die blijbaar gedragen moet worden door indrukwekkend computerwerk. Maar ja...ik wil een FILM zien...Ik vond veel van de actie-CGI-scènes zeer gaaf om te zien, maar ik ben totaal met je eens dat de dialogen en daardoor ook de acteerprestatie's van bedroevend niveau zijn.
Ik heb uit interviews vernomen dat voor de klassieke trilogieeen de acteurs vaak zelf konden improviseren voor scènes en dialogen.
In de laatste film lijkt het alsof ze aan de leiband liggen, en zoals jij al aangaf de teksten van een bordje aflezen. Jammer.

marcel
20-09-2003, 11:01
En bij LOTR hebben ze het verhaal dan tenminste niet aangepast. GL vertikt het om de bioscooprelease van SW 4,5 en 6 uit te brengen. Zelfs de laserdisc versie is niet hetzelfde. Dat is dus anders als een extended editie waar je scenes toevoegt die geknipt zijn.
Hoe kom je erbij dat de laserdisc versies niet hetzelfde zouden zijn?
Ik heb wel degelijk de SE in de kast staan en die is exact hetzelfde als de bios versie hoor.
en de originele versies staan er naast. dus tja ik snap niet zo goed waar je op doelt.
maar dat kan meer aan mijn liggen dan aan jouw stelling

chimera01
20-09-2003, 12:01
Tja ik heb genoten van deel 1 & deel 2 en ben heel nieuwsgierig naar deel drie.
Ten aanzien van de oude trilogie moet ik heel eerlijk zeggen dat deel IV a new hope, een ontzettende saaie film vind. En als ik iemand in het verleden de films wilde laten zien die ze nog niet gezien had (nieuwe vriendinnetjes in de her-opvoeding) dan waren ze na deze film helemaal klaar. Met de volgende twee heb je dat niet.
Daarbij komt dat ik de orginele versie helemaal niet zo heilig vind. Ik de vernieuwde versies en ben daar erg over te spreken, m.n. deel IV is hier wel bij gevaren.
Ik hoop mijn dochters over een paar jaar de hele serie te laten zien, beginnend bij deel 1 enz. en wedden dat ze ervan genieten. (en pap ook weer eens).

Mike Philippens
20-09-2003, 12:23
Hoe kom je erbij dat de laserdisc versies niet hetzelfde zouden zijn?
Ik heb dat ooit ergens gelezen. Er zou aan één of meerdere scenes achteraf gerommeld zijn. Ik zal eens een keer op zoek gaan. En daarbij heeft George Lucas onlangs nog verklaard dat de nieuwe releases van 4,5 en 6 aangepast worden aan de verhaallijn van 1,2 en 3.

Lex v/d Moolen
20-09-2003, 12:29
En daarbij heeft George Lucas onlangs nog verklaard dat de nieuwe releases van 4,5 en 6 aangepast worden aan de verhaallijn van 1,2 en 3.Ik zou het bijna heiligschennis noemen :evil:

Ik heb gelukkig nog de echt orginele trilogie op VHS, al is de kwaliteit om te janken :?

JCL
20-09-2003, 13:01
Pearl Harbor is een zwaar voorspelbare K*T film! Maar goed da's dan mijn eigen bescheiden mening.......

Ik vind zelf dat deel 1 en 2 van SW WEL goede films zijn (alleen ben ik behalfe GL de eenigste ter wereld gloof ik :D)

Jaded
20-09-2003, 13:10
Ik vind zelf dat deel 1 en 2 van SW WEL goede films zijn (alleen ben ik behalfe GL de eenigste ter wereld gloof ik :D)
Dankzij de handvol goede scene's is de film van een ondermaats niveau. ;)
Deel 1 vond ik helemaal geen slechte film ... alleen Liam viel me serieus tegen.

tan1415
22-09-2003, 19:32
Tsjaa...te hoge verwachtings patroon en gekoppeld met de bagger deel 1..heeft GL SW prequels verpest.
(Hij hoopte met deel 1 een nieuwe jeugdige generatie voor zich te winnen.)

Deel 2 was OK, maar ik kan bijna niet geloven dat ALLES in deel 3 gaat komen. Clonewars...waar Anakin en Obiwan zich gaat bewijzen en de opkomst van de emperor en ondergang van de Jedis.
Wordt wel een volle film zo.

Anyway mijn vraag gaat over de SW trilogy die op DVD verkrijgbaar zijn nu. Dit zijn dus transfers van de SW trilogy op LD? Met THX geluid etc?
Kwaliteit is niet zo denderend? Ik kan ze kopen voor 30€

Niels Simons
22-09-2003, 20:27
voor 30 euro altijd doen.

ze hebben dts,dd5.1,en 2.0 geluid,en de trailers van de SE versies staan erop.

beeld is verre van perfect,wel widescreen(handmatig instellen)en de dts klinkt als stereo 5.0

de 5.1dd is daarentegen wel te pruimen.

en als je wil mag je voor mij ook een setje van die five star kopieen halen,kun je in pm sturen of je dat kan doen?

mazzel,niels

Niels Simons
22-09-2003, 20:33
en natuurlijk wel alleen akkoord gaan,als je de dvd9 kopieen krijgt en geen zelfgemaakte gabber...

mazzel,niels

Joris Springer
22-09-2003, 21:12
Reden waarom het onzin is: de cast van Episode 1-3 heeft zelf toegegeven dat terwijl ze bezig waren met de films ze ook footage voor de delen 4-6 aan het opnemen waren om aan die films toe te voegen, reken idd dus pas op 2005 voor 4-6 op dvd verschijnen.

Graven
25-09-2003, 08:37
Kijk hier voor leuk artikel met over de orginele trilogie die misschien volgend jaar gaat uitkomen. http://www.r2-dvd.org/article.jsp?sectionId=7&articleId=5907

Staan leuke referenties in. :wink:

UnderAttack
23-11-2005, 20:22
help!! ik kan die box nergens meer bestellen Ik woon in Belgie en in onze FRS staat die niet meer en nergens anders vindt ik hem :cry:
Waar kan ik hem nog krijgen? Komt die nog opnieuw binnen in de FRS ?

MeltyMan
23-11-2005, 20:42
bedoel je deze?

http://www.mediadis.com/dvd/detail.asp?id=132503