PDA

Bekijk de volledige versie : Welke subwoofer?



YouriClaessens
17-09-2003, 16:52
Ik kan 2e hands deze subwoofer krijgen: Magnat Vector Needle Sub 25A. Nu vroeg ik me af .. is dit wat en is het ook wat voor muziek? misschien iemand ervaringen ermee ofzo? Hij heeft een frequentiebereik van 20-400 Hz!!

Edit ... voor dezelfde prijs (200 euro) kan ik ook deze krijgen:
Bose Acoustimass 15 Dolby digital subwoofer.

Welke sub is beter of kan ik beter doorsparen voor een nog betere? Ik bezit nu de Philips MX 1060 en ik wil langzamerhand losse componenten kopen, en ik begin met het vervangen van de subwoofer. Is dit ook een duidelijke vooruitgang?

Johan van den D.
17-09-2003, 20:57
http://www.magnat.nl/magnat-home/pictures/needle-sub-b.jpg
Deze sub kan ik niet maar Magnat weet wel hoe ze goede subs moeten maken.
Alleen heb ik het idee dat ze dit beter kunnen dan dat wat ze ook werkelijk doen.
Kortom, niet de ideale keuze voor een subwoofer.
In dit geval hangt het er een beetje vanaf hoeveel je ervoor moet betalen denk ik en wat je budget is.
Maar deze sub ik ik dus niet, Magnat kan het wel maar ze doen het vaak niet helaas :? .

YouriClaessens
18-09-2003, 07:45
Ik kan hem kopen voor 200 euro ... en is 3 maanden oud. Ik bezit nu de Philips MX1060, maar ik wil langzamerhand een beter systeem en ik begin nu bij de basbox, daarna komt de receiver.

Maar is het een duidelijke vooruitgang?

Raymond187
18-09-2003, 09:59
Alles is beter dan Philips




(6)

bmateijsen
18-09-2003, 10:49
Bose is geen sub, dat is een mid-laag unit...

Je kan misschien beter kijken voor een 2dehands rel q100, 150, 200.. Of een B&W 2dehands.. Die magnat heb ik geen ervaring mee..

Misschien ben je handig, en dan bouw je er 1 zelf... www.speakerland.nl

Groet Bjorn

Johan van den D.
18-09-2003, 15:45
Denk dat het beter is om de sub pas als laatste te up-graden.
Beter dus om eerst een andere receiver te kopen en dan speakers (of andersom) en een sub pas na je speakers of nog mooier tegelijkertijd
Wanneer je het op deze manier doet kun je toch al lekker een tijdje genieten van je dvd,s en heb je tijd genoeg om door te sparen voor een echte subwoofer en eentje die wellicht beter is dan hetgeen wat je nu op het oog heb.
De kosten van een goede sub zijn immers niet laag maar de toevoeging van een sub moet je ook zeker niet onderschatten.

YouriClaessens
18-09-2003, 20:59
Maar deze kost nieuw 449 euro en gaat heel laag (20 hz)...dat is toch al extreem goed of niet dan?

Dus die Bose is niets?

Johan van den D.
18-09-2003, 22:21
Maar deze kost nieuw 449 euro en gaat heel laag (20 hz)...dat is toch al extreem goed of niet dan?

Dus die Bose is niets?Bose moet je zowiezo al niet naar kijken dus gewoon voorbij laten gaan dat ding.
20Hz is goed maar onder welke voorwaarden haalt die sub dat.
Alleen 20Hz zeg opzich nog niet zoveel maar het is zeker laag genoeg.
€449 euro is zeker een hoop geld maar niet in het subwoofer wereldje helaas :?
20Hz en €449 is dus helaas niet extreem goed en moet je blij zijn als ie al gewoon goed is.
Kan het ook niet mooier voor je maken dan het is op basis van de gegevens op papier van de sub of je moet het risico gewoon willen nemen voor die €200 euro.
Kan namelijk best zijn dat het inderdaad een goede sub is.
Maar is het niet mogelijk dat je die sub een keer kan beluisteren bij de verkoper ??
Cijfers zeggen verders ook niet veel natuurlijk en nogmaals, ik kan deze sub zelf niet.
Het gaat erom hoe dat ie klink en voeld. :wink:

Of kijk voor een leuke tweede hands Rel zoals men al eerder zei.

Raskel
19-09-2003, 07:02
Maar deze kost nieuw 449 euro en gaat heel laag (20 hz)...dat is toch al extreem goed of niet dan?

Dus die Bose is niets?

Vergeet niet dat Magnat nogal enthousiast is met specificaties, ik denk dat je deze ook met een korreltje zout mag pakken. Mijn eigen ervaring met Magnat is erg "boemerig".

Als je toch al aan het zoeken bent, kijk eens voor een Rel, Yamaha of B&W..Ze kosten wat meer maar staan garant voor jaren plezier! (uiteraard afhankelijk van het model ;))

Groeten,
Raskel

Peter Porrio
19-09-2003, 07:25
Denk dat het beter is om de sub pas als laatste te up-graden.
Beter dus om eerst een andere receiver te kopen en dan speakers (of andersom) en een sub pas na je speakers of nog mooier tegelijkertijd


Ik ben het met Johan eens. Een sub moet niet het uitgangspunt zijn van je installatie, maar een toevoeging. Wel een hele belangrijke dus een wel overwogen keus is belangrijk.

Toch zou ik eerst gaan voor een reciever met speakers. Wanneer die combinatie naar je zin is (wel gaan luisteren bij een audiozaak), kun je op die klank een bijpassende subwoofer kopen.

Ik had zelf eerst een Onkyo met JBL speakers. Bij die speakers heb ik later pas een subwoofer gekocht die goed paste bij de klank en prijsklasse van de speakers.

Nu heb ik een andere Onkyo reciever met Phonar speakers, die ruim 4 keer zo duur zijn als de JBL's. Dit heeft als gevolg dat mijn sub het niet meer trekt om in combinatie met de speakers te spelen. ij films merk je dit niet echt, maar bij muziek DVD's en CD's wel degelijk. Ik ben nu aan het sparen voor een Phonar sub. die kost zo'n 1200 euro dus het zal nog even duren voordat het zover is.