PDA

Bekijk de volledige versie : RGB op sony 55cm TV?



johrav
18-09-2003, 17:48
Ik heb een 55 cm sony tv en een sony dvd speler.
Ik moet een nieuwe scart kabel om het RGB signaal op mn tv te krijgen maar is het nu wel een goed idee om zo,n dure scart kabel aan te schaffen?
Is het verschil wel goed zichtbaar op een normale tv?
Ik vind het zonde om een hoop geld uit te geven als je er bijna niets van ziet.

Johan van den D.
18-09-2003, 18:02
Ten eerste , wat vind jij duur ???
Dan het volgende, als je nu een goede (dure) scart koop dan heb je die voor altijd.
Dus ook wanneer je ooit een betere tv en dergelijke gaat kopen (ik begrijp immers van jouw dat deze tv nu niet alles is)
Dus nu is zo,n kabel wellicht een beetje overdreven maar dan heb je m wel vast voor de toekomst. :wink:
Maar buiten dat ben ik van mening dat een goede scart nooit geen kwaad kan.
Vraag is alleen of je nu dat geld kunt missen of niet. :?

johrav
18-09-2003, 19:06
Ik heb begrepen dat die kabels rond de 50 euro zijn. Als de kwaliteit er nou echt beter van word vind ik het niet duur. mn tv gaat voorlopig ook nog wel mee het is nog best wel een goede zo'n eentje met vlakke beeldbuis enz en de kwaliteit van mn tv ben ik ook nog wel tevreden over het eerste wat er nog bij moet komen is een goede dolby surround set. dus daarom ben ik benieuwd of de kwaliteit er nou echt beter van word want dan schaf ik wel zo'n scart kabel aan. en je hebt de kabel ook voor je leven daar heb je gelijk in maar ik wil er nu ook nog wel wat aan hebben omdat mn tv nog wel ff blijft staan.

Johan van den D.
18-09-2003, 20:00
Persoonlijk vind ik het zeker de moeite waard om een goede scart te kopen.
Echter zijn er ook mensen die het verschil niet zien tussen een gewone scart en een van een betere kwaliteit.
Hoe dat komt.............geen idee.
Zelf ben ik toen van een naamloze scart naar een scart van QED gegaan (€109) en dat was het zeker waard.
Het beeld ging er vooral in kleur op vooruit en leek meer diepte (contast) te krijgen.
Ook leek het gehele beeld er rustiger op geworden, wellicht een gevolg van minder vervuiling in het signaal.
Je moet echter ook weer niet verwachten dat het lijkt alsof je naar een compleet andere tv zit te kijken.
http://www.qed.co.uk/cables/sqart.html
http://www.qed.co.uk/images/sqhed.jpg

johrav
18-09-2003, 20:12
Dan moet ik het maar gewoon een keer gaan proberen dan gewoon er maar op gokken. zijn de merken scart kabels ook in winkels verkrijgbaar of moet je die via internet bestellen.

Johan van den D.
18-09-2003, 20:26
Die zijn bij de betere audio/video dealers verkrijgbaar.
Dus niet bij bijvoorbeeld een IT,s Megapool of iets dergelijks