PDA

Bekijk de volledige versie : RF Modulator (?)



LV
18-09-2003, 19:13
Heey, ik heb sinds kort een DVD-speler, maar ik heb een redelijk oude tv. Ik kan dus op mn tv (analoog) niet mn dvd-beeld (digitaal) zien. Voor mn gamecube heb ik een apparaatje , een "RF Modulator" (met een nintendo-uitgang, dus die werkt niet op mn dvdspeler). Dit lost het probleem op. Zijn er ook van die dingen voor dvd-spelers, en zo ja, waar dan en wat kost dat dan?

Elise

Mike Philippens
18-09-2003, 19:27
Ik kan dus op mn tv (analoog) niet mn dvd-beeld (digitaal) zien.
Hmmmm...op zich heeft het een en ander niet zoveel met digitaal/analoog te maken. Als je je DVD speler met SCART aansluit, gaan daar nog steed analoge signalen doorheen. Maar goed, daar ging je vraag eigenlijk niet over. Je wilt een RF modulator om op je DVD speler aan te sluiten zodat ie een RF/antennesignaal genereert dat op de TV weer tevoorschijn kan komen. Je zou het kunnen navragen in een electronicazaak, maar misschien kun je het ook via je videorecorder doen. Je DVD speler aansluiten op de video en die op 'external input' zetten en je TV aan en op het videokanaal. Zou ook moeten werken.

Een snelle zoektocht bij Conrad.nl leverde een Gigavideo70 op. Dit is een videozender om dvd-beeld ook in een andere ruimte te laten zien. Maar deze uitvoering heeft een modulator zodat ie rechtstreeks op de antenne-ingang kan. Misschien is dat wat. Is wel bijna €100. Je zou daar haast een video van kopen, al was het alleen al om de modulator.

LV
18-09-2003, 19:39
Ik kan dus op mn tv (analoog) niet mn dvd-beeld (digitaal) zien.
Hmmmm...op zich heeft het een en ander niet zoveel met digitaal/analoog te maken. Als je je DVD speler met SCART aansluit, gaan daar nog steed analoge signalen doorheen. Maar goed, daar ging je vraag eigenlijk niet over. Je wilt een RF modulator om op je DVD speler aan te sluiten zodat ie een RF/antennesignaal genereert dat op de TV weer tevoorschijn kan komen. Je zou het kunnen navragen in een electronicazaak, maar misschien kun je het ook via je videorecorder doen. Je DVD speler aansluiten op de video en die op 'external input' zetten en je TV aan en op het videokanaal. Zou ook moeten werken.

Een snelle zoektocht bij Conrad.nl leverde een Gigavideo70 op. Dit is een videozender om dvd-beeld ook in een andere ruimte te laten zien. Maar deze uitvoering heeft een modulator zodat ie rechtstreeks op de antenne-ingang kan. Misschien is dat wat. Is wel bijna €100. Je zou daar haast een video van kopen, al was het alleen al om de modulator.


Ok, maar ik heb geen videorecorder, en ik ben ook niet van plan er een te kopen, ik heb nl nu mn dvdspeler. En mn tv heeft geen scartingang

Weet er iemand niet iets goedkopers?

InSomNiaC
18-09-2003, 21:18
39.95 een high quality modulator bij tissink.nl
onder videoproducten -> high quality modulator
of bij de in de buurt zittende electro speciaal zaak.

Groetjes,

Jeroen

Boullie
19-09-2003, 08:31
Ik vrees wel dat de kwaliteit niet zo goed zal zijn als je dvd kijkt via een rf-modulator ...