PDA

Bekijk de volledige versie : Devil's Advocate [DVD]



Koen Crijns
18-07-2001, 23:04
Devil's Advocate [DVD]



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=166)

jokey
12-05-2002, 16:08
Ik had de film nog niet gezien, maar er al veel positieve verhalen over gehoord. Verschillende keren ermee in mijn handen gestaan maar elke keer toch maar teruggelegd. Gisterenavond was hij op tv, een mooie gelegenheid om 'm eens te keuren.

Conclusie: na een ijzersterk 1e uur vond ik 'm steeds minder worden. Vooral het einde vond ik eigenlijk niet bij de rest van de film horen en naar mijn mening is het allemaal een beetje afgeraffeld. Ik moet dan ook zeggen dat ik het aardig vond om hem eens te zien, maar dat ik 'm niet zal kopen.

Dane
12-05-2002, 16:47
Ik had de film nog niet gezien, maar er al veel positieve verhalen over gehoord. Verschillende keren ermee in mijn handen gestaan maar elke keer toch maar teruggelegd. Gisterenavond was hij op tv, een mooie gelegenheid om 'm eens te keuren.

Conclusie: na een ijzersterk 1e uur vond ik 'm steeds minder worden. Vooral het einde vond ik eigenlijk niet bij de rest van de film horen en naar mijn mening is het allemaal een beetje afgeraffeld. Ik moet dan ook zeggen dat ik het aardig vond om hem eens te zien, maar dat ik 'm niet zal kopen.

Ik heb de film gisteren ook gezien, voor de derde keer, en ik vind het een top film en ga hem ook wel kopen als 'ie een keertje in een andere uitvoering komt. Ik zie op het plaatje van de omslag van de hoes van de snapper van the devil's advocate:D dat er "special edition" opstaat, maar dat zetten ze er wel vaker onterrecht op vind ik.
Verder vond ik dat er niks mis is met de film en ik vond het einde juist super, prachtrollen van reeves en pacino.

Louis Bouduin
12-05-2002, 18:12
Ben het eens met de mensen die vinden dat de film een klein beetje de mist ingaat. Het scenario is niet goed uitgewerkt. Het lijkt wel alsof ze lang hebben getwijfeld om er een thriller dan wel een komedie van te maken.
Akkoord, het is allemaal stijlvol, mooi gefilmd, en wat je maar wil, maar dat een duivel aan het hoofd van een advocatenkantoor zou staan, en dat die duivel dan des duivels door Al Pacino vertolkt moet worden, is al zo voorspelbaar als pakweg het ondergaan van de Titanic.

Rochan
12-05-2002, 21:32
Heb deze film een tijdje geleden blind aangeschaft en ben erg tevreden met de film. Spannend, leuke effecten. En goed acteerwerk van Al Pacino, Keanu, en Carlize. :cool:

Nathan Strik
12-05-2002, 22:21
Ik zie op het plaatje van de omslag van de hoes van de snapper van the devil's advocate:D dat er "special edition" opstaat, maar dat zetten ze er wel vaker onterrecht op vind ik. Ja, hij is voor de tegenwoordige standaards inderdaad geen S.E. meer. Maar als je je bedenkt dat deze DVD uit de beginperiode van de DVD komt, dan begrijp je misschien waarom ze dit een Special Edition hebben genoemd. Toentertijd mocht je blij zijn als er een trailer op de DVD stond... haha... :rolleyes:

Maar wat mij betreft mogen ze de hoes nu best herdrukken zonder die tekst, want een S.E. is het inderdaad naar huidige maatstaven bij lange na niet meer.
Misschien komt er ooit een re-release...

Dane
13-05-2002, 17:04
Misschien komt er ooit een re-release...

En daar wacht ik dus op, bij een film zoals deze weet je gewoon dat er wel een keer een re-release van komt, net als sommige andere films in snappers (of andere verpakkingen) met een vrijwel "kale" disc. Bij een film als Heat verwacht ik dit ook zeker.

Nathan Strik
13-05-2002, 17:43
Ik heb hem trouwens toevallig vandaag in de kast even bekeken en ik kan de melding Special Edition nergens op de verpakking vinden hoor. :confused:
Of staat het alleen in het menu? (Ben ik helaas te lui voor om ff te kijken... ;))

MR. Jazz
13-05-2002, 20:59
Vond het een hele mooie film vooral Al Pachino speelt werelds, Alleen het einde vind ik vreemd, sex met je zus terwijl pappa lachend toekijkt :confused:

jokey
14-05-2002, 18:33
prachtrollen van reeves en pacino. Dat ben ik zeker wel met je eens!!! Maar ja, noem me eens 1 echt slechte rol van Al Pacino...???

Dane
14-05-2002, 19:05
Ik heb hem trouwens toevallig vandaag in de kast even bekeken en ik kan de melding Special Edition nergens op de verpakking vinden hoor. :confused:
Of staat het alleen in het menu? (Ben ik helaas te lui voor om ff te kijken... ;))


Ik heb de film zelf niet, maar op de pagina van de recensie staat toch altijd een plaatje van de cover, daar zag ik Special Edition staan bovenaan, het is niet zo heel goed te lezen.

Rochan
14-05-2002, 19:25
Ik heb de film zelf niet, maar op de pagina van de recensie staat toch altijd een plaatje van de cover, daar zag ik Special Edition staan bovenaan, het is niet zo heel goed te lezen.

heb het plaatje ook gezien en je hebt wel gelijk. Er staat Special edition. ik kan jammer genoeg niet die van mij eigen exempaar bekijken, omdat die van mij kwijt bent geraakt. Maar ik heb het idee dat de cover die op de foto staat waarschijnlijk de R1 versie is.:confused:

marije van der mark
25-06-2002, 03:10
dat een duivel aan het hoofd van een advocatenkantoor zou staan, is al zo voorspelbaar als...

:confused: Misschien heet de film daarom wel Devil's Advocate....???
In mijn boek toch 1 van de beste films yet waarin behalve Keanu Reeves en Robert DeNiro, ook Charlize Theron een uitstekende acteerprestatie neerzet.

Rolon
07-04-2003, 13:34
:confused: Misschien heet de film daarom wel Devil's Advocate....???
In mijn boek toch 1 van de beste films yet waarin behalve Keanu Reeves en Robert DeNiro, ook Charlize Theron een uitstekende acteerprestatie neerzet.

DeNiro waar?

calex
07-04-2003, 14:53
:confused: Misschien heet de film daarom wel Devil's Advocate....???
In mijn boek toch 1 van de beste films yet waarin behalve Keanu Reeves en Robert DeNiro, ook Charlize Theron een uitstekende acteerprestatie neerzet.

DeNiro waar?

Is voor mij ook nieuw dat DeNiro er in mee doet :(

Oudgebruiker3
07-04-2003, 15:07
Ik vind de film wel aardig, maar ik kan niet zo goed tegen Keanu Reeves. 't Is geen slechte acteur, maar hij praat zo vervelend. Hij klinkt net als Sylvester Stallone :D

Memphis
06-05-2003, 10:59
Geweldige film....... :o
En die Pacino...... wat een genot om naar te kijken :shock: , wat een superacteur.... :evil:

Swanski
18-08-2003, 14:55
Gister pas voor het eerst gezien...>

ik vind hem best leuk...>heb een 7 gegeven, alleen om Al Pacinio Whooo Whaaa.... 8)

Maar de film bleef mij iig wel boeien van begin tot eind, niet echt een eind dat je in 1e instantie verwacht, als je de film in het begin zo ziet & lekkere sfeer vind ik zelf...

wending aan het einde vind ik zelf wel ok, en de laatste scene ook wel weer leuk gedaan...>absoluut geen slap einde en dat is op zich ook niet verkeerd voor zo'n film....>dit soort films kunnen door een heel flauw of slap einde helemaal worden verpest en dat is bij deze film iig niet zo...>vind ik :shock:

zeker de moeite waard...

Gabriel B.
18-08-2003, 19:42
Ik had het al eerder gelezen...
Het eerste uur is heel sterk en dan verwatert de film zeer snel.

Swanski
18-08-2003, 23:58
Ik had het al eerder gelezen...
Het eerste uur is heel sterk en dan verwatert de film zeer snel.

ik ben vaak iemand die dit vind, maar vind dat bij deze film best wel meevallen...> als je het zo beschrijft, zoals jij doet, geeft dan een beetje een onterecht beeld, wat vind juist dat de film redelijk sterk overeind blijft en juist niet zo'n 'typische film die sterk begint, maar slap eindigt' , maar goed ieder zijn mening...

Surya
08-02-2004, 08:01
Heb 'm vannacht voor de 2de maal gezien, was al ff geleden. Weer genoten van de mooie opbouw en Pachino's vurige vertolking. Nice.
Enige wat me stoorde was de nogal sterke edge enhancement. Ik zal wel 10 meter van het scherm (geprojecteerd met ordinaire projector op 5m breed scherm) maar de randen waren wel zeer duidelijk zichtbaar. Jammer

Rogier Burghout
08-02-2004, 11:15
Het predikaat Special Edition op de hoes van deze is eigenlijk gepikt van de R1 versie. Hierop staan namelijk nog 30 (!) minuten aan deleted scenes, met audiocommentaar, 3 trailers en het audiocommentaar. Toch wel een aardige SE dacht ik zo. Mijn versie is eigenlijk een ECHTE SE, omdat dit de versie van de film is voor de aanpassingen die Warner moest doorvoeren mbt het Ex Nihilo sculpture.

Lees daarover hier (http://www.imdb.com/title/tt0118971/alternateversions) meer.

Kees Hoekerd
12-02-2005, 11:03
Gisteren gezien.Velen hebben hier wel gelijk,na een uurtje of wat wordt de film minder en wordt het verhaal allemaal wat ongeloofwaardig.Neemt niet weg dat Al Pacino weer geweldig speelt,maar ik ken ook geen films waar die slecht in speelt.Al met al een aardig goede thriller,maar geen klassieker.ook Charlize Teron speelt mee in deze film,eerste film die ik van haar zie,ze lijkt dus echt niet op dat wijf uit monster. :)

(overigens vond ik Keunu's zus er veel beter uit zien)

Dennis Kuijper
31-07-2005, 02:36
Ik heb deze film zeker vijf keer gezien en wat sommige boven genoemde personen zeggen dat het na een uur minder word snappen de film volgens mij niet.Het gekke is dat er bij mij wel een comentaar track opstaat(op de hoes staat ook geen Special edition zoals op het plaatje in de recensie,dit zal wel een re-release zijn dan)en heb hem deze maal ook bekeken met comentaar,ik moet zeggen dat dit een van de betere comentaar tracks is die ik gehoord heb tot nu toe.Hackford verteld heel entousiast en aan een stuk door.Er worden ook meer dingen duidelijk nu ik hem zo gekeken heb en kan het iedereen aanraden.(Er word alleen niets verteld over de problemen die toen geweest zijn rond het beeld wat in Lomax penthouse aan de muur hangt,dit even ter zijde).Verder laat Reeves in deze film zien dat hij ook echt sirieuze rollen acteren en houdt zich erg goed staande tegenover Pacino die aan het einde natuurlijk de show steelt,maar Reeves verdiend gewoon ook credit voor z,n sterke rol.De hele cast acteert verder op hoog niveau.Aanrader voor triller liefhebbers.

Tarkus
14-10-2011, 12:10
Opnieuw bekeken en nog steeds onder de indruk van de vertolkingen, van zowat de ganse cast trouwens.
Een aanrader deze film hoor !!

Commentaar 2010:
Prachtige film is dit met een grandioos acterende Al Pacino en, wellicht zijn beste rol, een steengoede Keanu Reeves.
Ook Charlize Theron bewijst hier al wat ze in haar mars heeft en, zoals iedereen wel weet ondertussen, barst van talent.
En wat duistere film is dit, maar des te boeiend, en Pacino is de geknipte man voor de rol van Duivel.. angstaanjagende blik heeft de man...
Topper !!!