PDA

Bekijk de volledige versie : Sony STR-DB790S, STR-FDB1080S of Onkyo TX-SR501E



mteutelink
19-09-2003, 12:22
Hoi,

Ik zit er over te denken een van deze aan te schaffen. Ik heb ook nog een PS2 en die wil ik eigenlijk digitaal aansluiten, dus neig ik naar een sony.

Heeft er iemand ervaring met deze drie Receivers?

Gr.
Marc

StrayDog
19-09-2003, 12:41
Ik weet in elk geval dat er binnen ong. een maand een opvolger van de 1080 komt, nl. de 2000.

Peter Porrio
19-09-2003, 13:39
heb ook nog een PS2 en die wil ik eigenlijk digitaal aansluiten, dus neig ik naar een sony.

Dat je je PS2 digitaal wil aansluiten is niet echt een argument om voor Sony te kiezen, aangezien de Onkyo ook beschikt over digitale ingangen.

Onkyo maakt goede Home Theater recievers die veel kwaliteit bieden voor de prijs die je ervoor betaalt. Ik ben nu zelf aan m'n tweede Onkyo reciever toe en die bevalt prima, ook voor muziek.

Sony heb ik geen ervaring mee (behalve m'n discman) op het reciever-gebied. Bij de aanschaf van mijn laatste reciever heb ik eerst geluisterd naar meerdere recievers in die prijs- en kwaliteitsklasse. De audiozaak heeft deze voor me uitgezocht en bij elkaar gezet voor de luistertest. Hier zat geen Sony bij, wel Denon, Harman Kardon, Yamaha en Onkyo.

Dat impliceert overigens niet dat ik Sony per definitie niet goed vind. Ik vond het alleen wel opvallend dat ondanks dat de winkel ook Sony verkocht , geen reciever van dit merk in de test zat. Misschien toch een verschil in kwaliteit/klank.

JCL
19-09-2003, 21:15
De Sony en de Onkyo zijn totaal verschillend kwa klank. De Sony is in vergelijking veel agresiefer kwa klank. Daar moet je van houden. Maar ik kan me ook voorstellen dat je dat "gekrijs" niet kan uitstaan en gaat voor een rustige Onkyo.

Het blijt gewoon een kwestie van smaak, ga eens lekker eem midagje luisteren en maar dan je besluit.

Laurens ten Voorde
20-09-2003, 16:51
Hoi,

Ik zit er over te denken een van deze aan te schaffen. Ik heb ook nog een PS2 en die wil ik eigenlijk digitaal aansluiten, dus neig ik naar een sony.

Heeft er iemand ervaring met deze drie Receivers?

Gr.
Marc

Hallo Marc,
Als je kiest voor Sony moet je de voorkeur geven aan de 1080.
Veel mogelijkheden en een dijk van een versterker. Heb er ooit een voorganger van gehad. Ben inmiddels overgestapt op de ES serie van sony en het verschil tussen ES en QS is zeer duidelijk te merken.

En de 1080 heeft volgens mij meerdere digitale ingangen zodat je er ook nog een beetje echte dvd speler kunt aansluiten bijv. de 735 van sony.

grt. Laurens

Oudgebruiker3
21-09-2003, 12:57
Ik heb zelf de Sony STR-DB1080qs en ik ben er erg tevreden over... ik vraag me af wat de 2000 toe te voegen heeft.

mteutelink
22-09-2003, 10:27
En stel nu dat ik een van de twee sony's kies, welke DVD speler zou ik er dan bij nemen op den duur en waarom. De receivers zijn van de QS serie, is bijvoorbeeld de DVP-NS430 ook van de QS serie?

Marc

Laurens ten Voorde
22-09-2003, 16:36
En stel nu dat ik een van de twee sony's kies, welke DVD speler zou ik er dan bij nemen op den duur en waarom. De receivers zijn van de QS serie, is bijvoorbeeld de DVP-NS430 ook van de QS serie?

Marc

de 905 en 930 zijn in iedergeval QS-serie.

Kijk eens bij harware te koop staan nog een complete set (receiver + dvd)
voor 675,00

De 1080 kost in dld overigens 499,-

Vuurp
30-09-2003, 16:16
ik heb zelf de db 1080 met de ns dvp 430 dvd speler. Zien er qua uiterlijk het zelfde uit. Het is geen QS dvd speler maar ik vind dat die het perfect doet. Hij is tevens een stuk goedkoper dan de QS dvd speler.


Groeten.