PDA

Bekijk de volledige versie : Ouwe meuk (wordt verwijderd)



forzavado
30-01-2002, 12:51
En dan krijg je bij frs ook nog eens 10% korting. Dan heb je dus vorr 18 ouderwetse guldens wel een topfilm in huis!

Maurits
28-02-2002, 18:21
Het is idd een hele goede film met veel extra's. Ik snap ook niet helemaal dat hier geen recensie van is.

Herald B.
28-02-2002, 19:30
In ieder geval vind je wel een recensie op
http://www.dvdinfo.be/bespreking/films/donnie-brasco.html

Oakey
01-03-2002, 11:14
Let op: deze uitgave heeft wel een nekhaar-rijzend nadeel: de Nederlandse ondertiteling is "INGEBRAND"(niet uit te zetten).

Ingebrand? Hij is toch alleen niet uit te zetten (d.w.z. als je vooruitspoelt zie je geen ondertitels)? Ingebrand vind ik als ze echt in de MPEG-stream zitten, zoals in La Haine of American History X. Dit laatste vind ik echt storend, dat eerste niet (bij een anamorfe release tenminste). Volgens mij zijn de niet uit te zetten ondertitels op sommige spelers toch uit te schakelen.

Luchtgordijn Bogey
01-03-2002, 11:37
... Ingebrand vind ik als ze echt in de MPEG-stream zitten, zoals in La Haine of American History X. Dit laatste vind ik echt storend, dat eerste niet (bij een anamorfe release tenminste). Volgens mij zijn de niet uit te zetten ondertitels op sommige spelers toch uit te schakelen.
Ik denk dat je zeker gelijk hebt door dit onderscheid aan te brengen in niet-uit te zetten ondertitels. Donnie Brasco behoort tot de categorie "zit niet in MPEG-stream, maar niet uit te zetten"
Echt in MPEG-stream ingebrande ondertitels lijkt me in de praktijk wat lelijker (heb ik geen DVD-voorbeelden van. wel CDV).

Niet uit te zetten ondertitels zoals bij Donnie Brasco vind ik vooral een "gemiste kans". Met een kleine aanpassing in de DVD-productie software hadden ze het wel goed kunnen doen, want ze hadden kennelijk de beschikking over een cleane print (zonder ondertitels in het filmmateriaal).

Oakey
01-03-2002, 11:51
Niet uit te zetten ondertitels zoals bij Donnie Brasco vind ik vooral een "gemiste kans". Met een kleine aanpassing in de DVD-productie software hadden ze het wel goed kunnen doen, want ze hadden kennelijk de beschikking over een cleane print (zonder ondertitels in het filmmateriaal).

Ik vind het ook stom, maar in de praktijk kijk ik toch vaak met de ondertiteling aan. Bij de echt ingebrande OT is het vaak superirritant, omdat het dan half in het zwart staat en het op een 16:9-tv niet fatsoenlijk te kijken is. De niet-ingebrande OT schuiven wel gewoon netjes naar boven.

Maar heb wel eens gehoord dat sommige spelers de niet-uitschakelbare OT toch kunnen uitschakelen. Ook begint mijn Philips DVD-711 om de 1 of andere reden wel eens zonder ondertitels (dan moet ik ze in het menu aanzetten), wat dus ook soms gebeurt bij DVD´s met niet-uitschakelbare lettertypes (bijv. bij Evita).

Kurt
03-05-2002, 15:53
Persoonlijk vind ik Donnie Brasco een hele goede film. Ik had er nog nooit van gehoord en heb hem dus aangeschaft op aanraden van mijn vriendin. Ik was aangenaam verrast over de hele film. Hierbij bedoel ik dan het verhaal.

Een minpunt en toch wel een belangrijk minpunt is dat de dialogen niet simultaan verlopen met het beeld. Hetgeen je hoort komt niet overeen met wat je ziet. Zo zie je bijvoorbeeld schoten op het beeld en hoor je de knallen pas achteraf.

Toch wel spijtig bij deze film.

Weten jullie misschien nog films waarbij dit probleem zich voordoet?

René Groen
17-09-2002, 19:07
Bas van der Heijden € 5,00.

Daar heb ik hem dan ook vandaag :)
Topprijs voor een klasse DVD.
Meteen één voor een vriend meegenomen.

MvdS
07-10-2002, 16:57
Bij het Kruidvat van 8 tot en met 16 oktober voor € 4,89.

dr. blood
07-10-2002, 19:31
Donnie Brasco behoort tot de categorie "zit niet in MPEG-stream, maar niet uit te zetten"

Dit probleem heb ik ook gezien bij de 4:3 editie van Existenz ... vreemd :) genoeg is het me via mijn Apple Cube wel gelukt de ondertitels uit te zetten!