PDA

Bekijk de volledige versie : Shrek snelst verkopende DVD ooit in de VS



Eric van Ballegoie
15-11-2001, 11:33
Shrek snelst verkopende DVD ooit in de VS



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=172)

Arnold van Oostrum
15-11-2001, 12:20
Op zich niet verbazend. Hoewel The Mummy Returns en Star Wars 1 leuke film zijn, halen deze het niet bij de geweldige fantasie, mooie beelden en originaliteit van SHREK. Hiermee heeft PDI / Dreamworks weer een nieuwe standaard gezet.
De toppers in DVD verkoop zijn wel stuk voor stuk DVD's die een prachtige DVD release hebben gekregen met indrukwekkend veel extra's. Dat verkoopt toch blijkbaar wel.
Alleen jammer dat wij in regio 2 het bij SHREK weer met VEEL minder extra's moeten doen.

Ronald Pelzers
15-11-2001, 12:21
Hoi,

Weet iemand wanneer de NL-versie van Shrek uitkomt?? Aangezien my kids nu nog alleen nederlands spreken......

Arnold van Oostrum
15-11-2001, 12:24
Weet iemand wanneer de NL-versie van Shrek uitkomt?? Begin december 2001.

Alexander de Mol
15-11-2001, 12:41
Alleen jammer dat wij in regio 2 het bij SHREK weer met VEEL minder extra's moeten doen. Da's nog niet officieel toch? (los van het R2-dvd artikel (http://www.r2-dvd.org/article.jsp?sectionId=7&articleId=2897)).
De versie in Nederland en Belgie zal waarschijnlijk sowieso afwijken i.v.m. 'NL gesproken'-track dus waarom maken ze er niet meteen een 2-discer van....? :p

Ik ben nog steeds benieuwd naar 'onze' officiele specificaties en hoop dat men wellicht heeft meegekeken naar de reacties in de Shrek R2 thread (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=742&highlight=shrek).....

Nathan Strik
15-11-2001, 13:12
Ik ben bang dat de Regio 2 versie in Nederland geen extra disc zal bevatten.
Daarom heb ik ook meteen die Regio 1 versie besteld.

Rolf Roggema
15-11-2001, 20:47
Leuke film, zeker een aanrader.

Raskel
16-11-2001, 07:36
Ik heb hem begin deze week gekocht bij de frs, het betreft wel een regio 2/4 release, zonder Nederlands ondertiteling. Ik kon hem natuurlijk niet laten liggen, ook al zijn er veel extra's geknipt. De belangrijkste extra staat erop, Karaoke!!!

Groeten

ToolkiT
16-11-2001, 08:20
Ik heb hem begin deze week gekocht bij de frs, het betreft wel een regio 2/4 release, zonder Nederlands ondertiteling. Ik kon hem natuurlijk niet laten liggen, ook al zijn er veel extra's geknipt. De belangrijkste extra staat erop, Karaoke!!!

Groeten

Die karaoke extra is fantastisch!
Ik heb laatst de R4 gekocht en gister gekeken, GEWELDIG!

Welke extra's missen er op de R2/R4?

Huib van Brummelen
16-11-2001, 14:14
ik ben lief! booyaka!

hahaahha moest mijn foto helemaal uitboetseren, lijk wel een zwabber :D

Luther Hartog
17-11-2001, 10:39
dat klopt

Nathan Strik
17-11-2001, 12:51
Heeft iemand de Regio 1 van Shrek al binnen toevallig? En hoe is ´ie? Ik ben vooral benieuwd naar de extra´s als de Revoice Studio, lijkt me wel geinig om zelf rare stemmetjes te verzinnen. :D
Beeldkwaliteit zal wel goed zitten, aangezien dit een digitale transfer is.

Ik heb trouwens ook even wat onderzoek gedaan naar de transfer van Antz, aangezien die wordt geprezen om zijn beeldkwaliteit en toch geen digitale transfer is. Maar de verklaring hiervoor is dus dat het schijnt dat deze film vanaf de beste print met een superhoge bitrate op de DVD is gezet.

Hmm, komt jullie dat bekend voor?!? Is Antz misschien de eerste "Superbit" DVD ooit geweest zonder dat mensen het wisten?!?

smooth_e
17-11-2001, 13:27
Shrek is inderdaad een hele gave dvd (vooral om aan mensen te laten zien wat voor moois dvd is). Ik denk dat de kracht van shrek zit in de stemmen van de verschillende figuren (vooral die van eddie murphy is heel erg goed en het verbaast me niks dat hij daarvoor een emmy heeft gekregen).

Van een collega hoorde ik dat ze plannen hebben voor een shrek 2 ...

Alex van den Berg
17-11-2001, 13:29
Is Antz misschien de eerste "Superbit" DVD ooit geweest zonder dat mensen het wisten?!? Net even mijn regio 2+4 versie gecheckt. Met die bitrate valt het nog wel mee... 6.8 Mbps...

Daniël R.
19-11-2001, 06:52
Voor de rental pas op 7 Februari.

Ronald Pelzers
19-11-2001, 08:05
Voor de rental pas op 7 Februari.

Hoi Daniel,

Waar heb je deze informatie vandaan???

Nathan Strik
19-11-2001, 17:20
Oh, dan heeft mijn bron het verkeerd. Die sprak van tegen de 9 Mbps aan, wat dus duidelijk overdreven is...
Ik heb hem in bestelling staan, dus binnenkort kan ik zelf met eigen ogen zien hoe deze transfer zich staande houd tegen geweldige digitale transfers als Toy Story en A Bug´s Life.


Net even mijn regio 2+4 versie gecheckt. Met die bitrate valt het nog wel mee... 6.8 Mbps...