PDA

Bekijk de volledige versie : Wie heeft er al een portable DVD speler (met schermpje)??



MAD
20-09-2003, 16:45
Ik denk er over om een portable DVD speler te kopen. Wie heeft er al zo'n ding en kan mij (uit gebruikersoogpunt) vertellen waar ik op moet letten (batterij?schermkwaliteit?geluidskwaliteit?). Eigenlijk wil ik hem gebruiken op vakantie en zo, dus niet voor al te serieuze filmbezichtiging. Zeker niet als onderdeel van een HT of zo. Liefst wil ik zo'n mooie dunne (En niet goedkope, vieze dikke doos). Zoiets dus (23x17x3cm :D ):

http://216.139.142.146/shop/Images250.asp?in=PNDVDLA95.jpg

Zijn deze dingen ook net zo eenvoudig regiovrij te maken als de (meeste) normale spelers? Of gaat dat niet (PAL naar NTSC conversie op zo'n schermpje)? Verder zag ik dat die dingen in Nederland vreselijk duur zijn (tenminste die mooie platte dan). Deze afgebeelde Panasonic kost hier in NL iets van €1200,- en in de US maar $600,-. :shock:

Ja, ik weet dat er ook spelers hier in NL te krijgen zijn van maar €350,- maar dat zijn dus van die vieze dikke dozen van één of ander hakkietakkie merk. ;)

Verder was ik gewoon benieuwd wie ook over de aanschaf van zo'n ding aan het nadenken is, of ben ik de enige die zelfs op zijn vakantie nog wel een filmpje wil kijken??? :wink: :D

Hans De Bisschop
20-09-2003, 17:05
Ik ben al zeer lang geinteresserd in een dergelijke portable DVD speler, moet dagelijks redelijk wat uurtjes in de trein doorbrengen den daar zou ik het wel leuk voor vinden dat ik ondertussen een filmpje kan kijken.

Ook voor op vakantie lijkt het me wel leuk, vooral aangezien ik in het buitenland nogal eens DVD's koop en ze dan ook niet kan uitproberen, eenmaal thuis ga je niet terug om een defect schijfje te vervangen :wink:

Heb er totaal geen idee van of deze even "makkelijk" regiovrij te maken zijn als "normale" dvd spelers. Lijkt me wel mooi meegenomen als het kan. Enkel zeer spijtig van de nog veel te hoge prijzen die dan ook nog eens enorm verschillen met andere landen :(

Obiman
21-09-2003, 18:03
Ik zit op dit moment in Amerika en heb in veel winkels die dvd spelers gezien en het ziet er wel aardig uit. Je hebt natuurlijk niet echt fantastisch beeld maar voor een portable apparaat is het zeker goed.

Je kan die smallere spelers hier al voor rond de $250,- kopen... in lokale warenhuizen zoals Circuit City en Best Buy.

MAD
21-09-2003, 19:15
Ik zit op dit moment in Amerika en heb in veel winkels die dvd spelers gezien en het ziet er wel aardig uit. Je hebt natuurlijk niet echt fantastisch beeld maar voor een portable apparaat is het zeker goed.

Je kan die smallere spelers hier al voor rond de $250,- kopen... in lokale warenhuizen zoals Circuit City en Best Buy.

Wow, $250,-! Ik hoop dat het snel overwaait naar hier. De DVD en HT verkoop is hier in NL anders de afgelopen jaren dacht ik genoeg gestegen, dacht ik?

Die spelers die daar aangeboden worden, zijn die al regiovrij (net als je met veel gewone spelers hier in NL steeds meer ziet)???

Een echt super beeld verwacht ik ook niet. Als ik in de zon zit zal het sowieso al minder zijn. Zolang ik nog maar een redelijk zichtbaar beeld heb.

Ik zie overigens ook steeds meer mensen met een laptop met DVD speler op pad gaan (in trein en zo zitten er heel veel gewoon een filmpie te kijken i.p.v. er op te werken). Beetje groot voor vakantie, zou ik zeggen. ;)

Obiman
22-09-2003, 02:10
Dit is bijvoorbeeld een erg leuke voor $250,- http://www.circuitcity.com/detail.jsp?c=1&b=g&catoid=-8039&qp=0&bookmark=bookmark_17&oid=70184

Circuitcity zit hier bij mij om de hoek. Ik zat er ook aan te denken om er een te kopen maar ben toch maar voor een pda gegaan.

Vuurp
25-09-2003, 21:49
Heb een laptop dus kan lekker mijn dvdtjes op school kijken of in de trein.
Maar ik moet teogeven dat zo'n klein portable ding toch wel een stuk handiger,want een laptop is toch nog wel zwaar.

groete

Michael Law
25-09-2003, 22:43
Ikzelf heb al sinds een jaar of 2 een Sharp portable dvd speler. Had het toen in Hong Kong gekocht voor omgerekend € 850.00. Best wel prijzig moet ik bekennen, maar vanaf het moment dat ik hem zag, had ik me al voorgenomen om 'm te kopen. En ik heb er tot nog toe geen spijt van. Wat ook heel belangrijk is, hij speelt zowel PAL als NTSC discs af en is regiovrij. Het gaat om het model Sharp DV-L80U.

Loggie
25-09-2003, 23:01
Zijn deze dingen ook net zo eenvoudig regiovrij te maken als de (meeste) normale spelers?

Veel portable dvd-players die uit amerika komen zijn regio vrij te maken.....MAAR kijk eerst op wat websites of het type wat je wilt dat ook kan. Voorkomen is beter dan genezen.
Wat het merk Apex aangaat (zie link uit een voorgaande reply) is er veel regiovrij te maken.
Zie link:
http://www.nerd-out.com/darrenk/

Op de volgende link vindt je er ook aardig wat (uiteraard niet alleen over Apex maar ook de meeste andere merken:

http://www.dvdrhelp.com/dvdhacks.php?dvdplayer=apex&Search=Search

Er zijn wat dat betreft genoeg sites met info hierover.

Matt D
26-09-2003, 12:07
ik kijk iedere dag op de trein wel een tv serie op dvd , maak hiervoor gebruik van mijn lap top, is duurder en zwaarder dan gewone portable dvd speler maar je kan er dan ook veel meer mee doen lol

krijgen jullie soms ook bizarre blikken van medereizigers? ik kijk vooral fullscreen tv series op mijn lap top. moet lukken dat ze redelijk bloederig en morbide zijn, krijg geregeld rare blikken van mijn mede reizigers als ik zit te kijken naar csi of six feet under

Max Davidse
26-09-2003, 12:25
ik kijk iedere dag op de trein wel een tv serie op dvd , maak hiervoor gebruik van mijn lap top, is duurder en zwaarder dan gewone portable dvd speler maar je kan er dan ook veel meer mee doen lol

krijgen jullie soms ook bizarre blikken van medereizigers? ik kijk vooral fullscreen tv series op mijn lap top. moet lukken dat ze redelijk bloederig en morbide zijn, krijg geregeld rare blikken van mijn mede reizigers als ik zit te kijken naar csi of six feet under

Ik deed dat dus ook toen ik op mijn vorige werk een laptop had...heerlijk onderweg een filmpje kijken...helaas kan ik dat nu niet meer..zou best een portable dvd speler overwegen...maar als ik mijn rijbewijs haal...dan heb ik er niks meer aan feitelijk...

Coen Vermeer
27-09-2003, 00:17
bij v&d is een portable dvd speler 199,- en hij is best smal en klein. Mooi ding

pavko
27-09-2003, 00:28
Zijn deze dingen ook net zo eenvoudig regiovrij te maken als de (meeste) normale spelers?

Veel portable dvd-players die uit amerika komen zijn regio vrij te maken.....MAAR kijk eerst op wat websites of het type wat je wilt dat ook kan. Voorkomen is beter dan genezen.


Regiovrij zal wel kunnen lukken, maar kan de speler ook PAL aan als ie uit de States komt?

Ik zweer bij een laptop. die portable dvd-spelers zijn of te klein of te duur. Een laptop kun je voor veel meer dingen gebruiken. Ik heb het geluk dat mijn laptop (een Apple Titanium Powerbook) over een 15 inch breedbeeld scherm beschikt en dat is vrij ideaal voor het kijken van dvd's. Hij weegt ook maar 2,5 kilo en dat is dus goed te doen. met een volle batterij kan ik makkelijk een lange film (± 160 minuten) bekijken. Als ik de dvd op de harde schijf kopieer kunnen er 2 films van 100-120 minuten bekeken worden....


In alle gevallen is een hoofdtelefoon wel aan te raden want dat is zo'n beetje de enige manier om uit een portable apparaat een beetje goed geluid te krijgen

Kaplan
03-10-2003, 15:19
op de site van play staat onder gadgets ook een portable dvd speler voor 299 pond. Het staat onder gadgets dus kwaliteit waarschijnlijk een stuk minder

http://www.play.com/play247.asp?pa=mchp&page=title&r=GADG&title=137789

The Gr8oNe
03-10-2003, 18:24
Deze Pioneer PDV-20 kost het goedkoopst kwa kwaliteit (wat ik zelf vindt natuurlijk voor zo een ding) 559,- kost ie bij budgetwinkel.nl en ik zelf was ook van plan om een te kopen ma besloot op het laatste nippertje te wachten ma koop zekers een als ik volgend jaar op vakantie :D

http://www.pioneer.nl/nl/product_detail.jsp?product_id=439&taxonomy_id=62-84



HighLight of the Day:
http://www.moviefreakz.nl/dvdtracker/index2.php?user=FreaKZiLLa

Loggie
07-10-2003, 00:00
Zijn deze dingen ook net zo eenvoudig regiovrij te maken als de (meeste) normale spelers?

Veel portable dvd-players die uit amerika komen zijn regio vrij te maken.....MAAR kijk eerst op wat websites of het type wat je wilt dat ook kan. Voorkomen is beter dan genezen.


Regiovrij zal wel kunnen lukken, maar kan de speler ook PAL aan als ie uit de States komt?



Wat ik er tot nu toe van gezien heb kan een NTSC portable ook Pal aan.
Een kennis van me had een portable in the USA gekocht en heeft later met een code het ding regiovrij gemaakt.....werkt tot nu toe prima :-)

Persoonlijk zou ik voor een Pal versie gaan en die regiovrij maken.