PDA

Bekijk de volledige versie : Wat te doen ? (ik ben een beginneling)



Rob Thijssen
15-11-2001, 13:30
Hallo,

Ik heb de test van de 'relatief onbekende dvd-spelers' gelezen maar ben eigenlijk niet zoveel wijzer geworden. Nu moet ik
ook direct zeggen dat ik hier niet in thuis ben.
In de test staan dvdspelers van relatief onbekende merken. Ik weet niet zeker wat ik moet doen, een van deze merken kopen
of toch voor een van de bekendere merken gaan (Sony, Philips, Pioneer). Ik zal even vertellen wat voor apparatuur ik verder
heb.

TV: JVC 72 cm breedbeeld tv AV28X10S
Audio: Kenwood KRF V5010 Dolby Pro Logic versterker.

Mijn probleem zit een beetje bij de audio. Ik heb deze versterker 2 jaar geleden gekocht, en dit is dus geen Dolby Digital
versterker. Wat ik mij dus afvraag, is als ik een dvdspeler koop, deze het geluid alleen maar stereo doorgeeft of dat ik wel gebruik kan maken van mijn surround systeem. Ik wil later ook nog een subwoofer aansluiten, maar wordt deze dan ook gebruikt bij het kijken naar films ? Ik weet ook niet wat mijn dvdspeler voor functies/uitgangen moet hebben om gebruik te kunnen maken van mijn audiosysteem.
De speler hoeft niet per se mp3 te kunnen afspelen, maar een regiovrije speler zou wel fijn zijn. Ik ben van plan om niet verder te gaan dan zo'n 700 a 800,- (maar minder mag natuurlijk wel)
Ik hoop dat een van jullie de tijd neemt om deze newbie op weg te helpen...

Met vriendelijke groet,

Rob Thijssen

bmateijsen
15-11-2001, 13:43
Even kort een reactie...

Als ik het goed heb begrepen, dan heb je een dolby surround 3-kanaals versterker.

En je zou nu graag een dvd-speler willen kopen en die aansluiten op je 3 kanaals versterker.

Qua dvd.... tja, als je een gelimiteerd budget hebt, is de pioneer 444 een extreem mooie en goede oplossing... kost iets boven de 600 piek (geloof ik), maar dan heb je een schitterend beeld en mooi geluid.

Qua geluid.. je versterker kan het signaal nog omzetten in 3 kanaals... maar de stereo stream vanaf de dvd zelf verdient de voorkeur.. zo krijg je het meest gedetaileerde geluidsstream zonder verdere codificering.

Sub.... ik zou mijn geld steken in een mooie versterker/ receiver... een goede sub kost gewoon veel geld.. ongeveer 1000 piek... een middelmatige sub..kost ongeveer 400-500 piek.. maar dan heb je ook middelmatige bass... (modderig, niet strak... en het huis staat niet te shaken)

Dus dvd kopen, doorsparen en versterker kopen... (want dvd zonder 5.1 is gewoon 50% minder leuk)

Groet Bjorn

Rob Thijssen
15-11-2001, 13:48
Heej,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik ben geen audio/video freak maar in de toekomst zal er ongetwijfeld een nieuwe versterker komen, dit duurt echter nog wel even ben ik bang...
Voor nu wil ik een dvdspeler kopen die niet te veel poespas heeft (mp3) maar die ALS ik een nieuwe versterker koop WEL te gebruiken (ivm geluid) is. Ik zag die aanbieding van de Bruna maar ik weet niet of dat wat is....misschien dat jij mij verder kunt helpen, of iemand anders ??

Met vriendelijke groet,

Rob Thijssen

bmateijsen
15-11-2001, 16:34
Die aanbieding van bruna is een mooie start van je collectie...

Maar vergis je niet... deze dvd's worden gemiddeld voor 25 piek aangeboden.. (zoals laatst bij de mediamarkt) dus hou je bijna net zoveel geld over voor je dvd-speler.

Daarnaast, wat doe je met garantie als ie kapot gaat.. en waarschijnlijk wil je hem regiovrij hebben... (of niet)

Ik zou dat ding gewoon in een hi-fi zaak kopen... en een korting bedingen... (bijv. geld, of kabels er gratis bij, etc....)

Die pioneer 444 is dan echt een goede optie.. (mooi nieuwe generatie dvd-speler... waar evt. straks een mooie versterker bij kan... inclusief de toeters en bellen als pro-logic II>>wat dit is moet je maar in het forum lezen)

Groet Bjorn