PDA

Bekijk de volledige versie : A**holes bij FRS Breda



Werner
21-09-2003, 14:48
Ik had hier al vaak die indianenverhalen gehoord van de slechte service van Free Record Shop, en ik dacht dat dat altijd met een korreltje zout moest worden genomen, want bij FRS België heb ik nog nooit erge mistoestanden meegemaakt. Gisteren in Breda stond ik nog maar net op het randje van een massief hartinfarct.

Ik ben namelijk al een tijdje op zoek naar de DVD On The Beach met Armand Assante en Rachel Ward, hier in België niet zo eenvoudig om vinden, want het is een release van Bridge. Ik dolgelukkig natuurlijk dat er in FRS Breda een exemplaar lag. Het hoesje was een klein beetje gekruld, maar 10 euro is werkelijk geen geld, en ik koop de DVD.

Ik ben de winkel nog niet uit, ik ben zelfs nog maar twee passen van de kassa verwijderd, wanneer ik de DVD eens van dichterbij bekijk - iets wat ik instinctief altijd doe, en ik zie tot mijn grote afschuw dat de disc... tja, ik weet niet hoe ik het moet omschrijven. Onder een buswiel gelegen? Vol vieze vegen en krassen. Ik heb al tweedehands ex-rentaldiscs gekocht die er tien keer beter eruit zagen dan dit misbaksel. Ik draai me onmiddellijk om om dit te melden aan de kassiersters.

En guess what? die willen gewoon mijn geld in eerste instantie niet teruggeven. Verkocht is verkocht, mijnheer! Ik ben GVD de winkel nog niet eens uitgeweest, en imho is de snelheid waarmee ik de bekrassingen op de disc heb gemerkt, het snelste wat mogelijk is. De cassière beweren echter bij hoog en bij laag dat zulks geen kwaad kan, en om mij te overtuigen stoppen ze de disc in het demonstratietoestel in de winkel. Nu kan het zijn dat de eerste minuten perfect afspelen, maar On The Beach duurt wel 200 minuten, en ik ben niet van plan om de hele disc kritisch te bekijken. Ik weiger alsnog het exemplaar, en zeg hen dat ik óf een nieuwe exemplaar wil, óf mijn geld terug. Verder proberen ze zich er met het lamme excuus vanaf te maken dat "die discs er zo uit zien wanneer ze geseald van de fabrikant komen". Geseald? In FRS zijn de discs toch helemaal niet geseald. Bovendien ben ik me da het verhaal indachtig dat hier al enkele keren is gezegd dat FRS-bedienden discs naar huis mogen meenemen voor te bekijken.

Ik werd echt kwaad aan die kassa, en uiteindelijk hebben ze me met veel tegenzin mijn geld teruggegeven omdat ik zodanig bleef aandringen dat intussen de hele winkel naar mij aan het kijken was. Ik half tevreden (heb mijn geld terug, maar ik wou natuurlijk liever die film). Maar wat doen die twee t**en van de winkel? De disc gewoon terug in dat papiertje schuiven en de hoes terug in de verkoopbakken, natuurlijk, wachtend op de volgende, hopelijk voor hen iets minder oplettende onnozelaar.

Tom van den Hout
21-09-2003, 14:59
hmmm nog nooit zoiets meegemaakt, nog nooit problemen gehad met de frs :)

Maar idd wel vaker soortgelijke verhalen gehoord :(

Leon van Stijn
21-09-2003, 17:11
Nee, ik ook niet. Ik heb al wel een aantal keren DVD's gehad van de FRS die haperden, maar die werden netjes omgeruild zonder vragen. Maar het is idd niet netjes als je op zo'n manier wordt behandeld.

Lex v/d Moolen
21-09-2003, 17:16
Ik heb het wel meegemaakt hoor, DVD met krasjes bij de FRS.
Ik heb zelfs eens zo'm troela een DVD met de beschreven zijde op de toonbank zien leggen! :twisted:
Het was bij een andere klant, maar ik zou die dan al niet eens meer willen hebben.

pavko
21-09-2003, 17:33
Jep, tweedehands voor nieuwprijzen....dat is de FRS!

Ik bekijk de dvd's, ALS ik er al wat koop, in principe Vóór dat ik ze afreken. Dit om bovenstaande problemen te voorkomen.

Ik begin ook eerst met vragen of ze voor mij nog een geseald exemplaar hebben liggen (zelden).

Het is verschillende keren gebeurd dat de dvd niet door mijn controle heenkwam en dat ik daardoor maar van de koop heb afgezien.

Werner
21-09-2003, 17:45
Jep, tweedehands voor nieuwprijzen....dat is de FRS!

Ik bekijk de dvd's, ALS ik er al wat koop, in principe Vóór dat ik ze afreken. Dit om bovenstaande problemen te voorkomen.


Tja, dat zal ik in de toekomst dan ook maar doen. Al doende leert men...

Jaded
21-09-2003, 17:56
Ik verschiet niet echt dat zoiets voorvalt bij de FRS ... heb er ook al slechte ervaringen mee op dit vlak.

Maar dit verhaal slaat toch wel echt alles!!!
Wat men een mens al niet probeert wijs te maken ... een totaal gebrek aan respect!

Harry V.
21-09-2003, 19:47
Heb pas geleden een dvd online besteld bij FRS. Na vertraging kwam dat ding eindelijk bij me aan. Bleek het dus echt eruit te zien precies zoals jij beschrijft.

Tot nu toe heel netjes tot tweemaal toe een mail gestuurd. Op de website staat: 3 dagen om te reageren. Laatste tijd druk gehad met andere dingen, dus er verder niet op gelet. 4 weken later zijn we nu en nog steeds GEEN antwoord van die FRS.

Morgen ga ik eens bellen. Ga ze maar eens ff goed stalken. :evil: :evil: :evil: :evil:

Werner
21-09-2003, 21:00
Zoals (spijtig genoeg) met vele zaken gebeurt: je krijgt pas resultaat terug als je goed hard met je vuist op tafel slaat en de opponenten uitscheldt voor rotte vis. En dat ligt spijtig genoeg niet in mijn natuur, maar tja, dat moet dan maar...

Sander Haarmans
21-09-2003, 22:04
Zelf heb ik gelukkig nog geen negatieve ervaringen met de FRS (ze hebben toch nergens verstand van daar) maar als mij dit zou gebeuren dan zou ik ook moeilijk gaan doen en bijv aan die verkoper/verkoopster zeggen dat ik toch ook geen nieuwe auto koop met krassen erin dus gewoon een ander exemplaar of geld terug.

Philippe
22-09-2003, 08:43
Triestig verhaal dat spijtig genoeg regelmatig opnieuw opduikt. Sommige schijfjes bij FRS zien er inderdaad uit alsof ze maar nauwelijks een oorlog overleeft hebben.

John Sital
22-09-2003, 10:40
ben ik blij dat ik altijd bij play bestel :wink:
maar idd, het woord klantgerichtheid en klantvriendelijkheid kennen ze daar dus niet, vrij stom want negatieve mond op mond reclame zitten ze niet echt op te wachten lijkt mij.

Ronald Stiebolt
22-09-2003, 11:12
Laatst sprak ik met een jonge gozer bij een van de FRS-filialen over m'n verzameling, ik kom daar nogal vaak zeg maar...

Citaat: "wij kopen zelf niets, want wat we willen zien nemen we gewoon mee naar huis om te kijken..."

Met andere woorden: de kans op een 'tweedehandsje' bij FRS is nogal groot!

Leon van Stijn
22-09-2003, 15:18
Als ik een DVD bij de FRS koop, bestel ik hem steeds vaker via de website en laat de DVD dan afleveren in het filiaal, dan is de kans dat je een geseald exemplaar krijgt in ieder geval iets groter.

Mark de Jong
22-09-2003, 16:08
Ik (en vele anderen) heb al zo vaak gezegd dat er gewoon niets meer bij de FRS moet worden gekocht. Goed, ze hebben soms leuke goedkope titels (en uiteraard kan je zoiets niet stoppen), maar als je de staat ziet waarin deze DVD's vaak verkeren wordt je gewoon helemaal depri. Nee, dan betaal ik liever een paar euro meer voor een gesealde versie. Daarmee kan je me pas blij maken ;)

pavko
22-09-2003, 17:26
. Nee, dan betaal ik liever een paar euro meer voor een gesealde versie. Daarmee kan je me pas blij maken ;)


He joh, ik las net in een andere draad van jou, dat je gaat afkicken. Dan zijn uitspraken zoals hierboven natuurlijk geen teken van een spoedig te verwachten herstel...

I love the smell of brand new dvd's in the morning(and the afternoon and the evening and the night.....)

Mark de Jong
22-09-2003, 17:52
. Nee, dan betaal ik liever een paar euro meer voor een gesealde versie. Daarmee kan je me pas blij maken ;)


He joh, ik las net in een andere draad van jou, dat je gaat afkicken. Dan zijn uitspraken zoals hierboven natuurlijk geen teken van een spoedig te verwachten herstel...

I love the smell of brand new dvd's in the morning(and the afternoon and the evening and the night.....)

Ik had het over toen uiteraard :) :)

Philippe
22-09-2003, 18:10
Ik begrijp niet dat bedienden bij de FRS zomaar een dvd kunnen meenemen.

Nico de Graaf
22-09-2003, 21:24
Ik begrijp niet dat bedienden bij de FRS zomaar een dvd kunnen meenemen.

Ze mogen ze lenen, dat staat in hun arbeidsovereenkomst. :evil:

Tom van Abeelen
22-09-2003, 21:33
Ik begrijp niet dat bedienden bij de FRS zomaar een dvd kunnen meenemen.

Ze mogen ze lenen, dat staat in hun arbeidsovereenkomst. :evil:

denk dat ik ook maar eens bij de frs ga werken :wink: :twisted:
maar ik vind dit zeer slecht ik vind dat ze dvd zonder krassen moeten afleveren. Als dit mij zo overkomen zo ik alleen denk ik niet terugaan met de dvd. Als die niet goed werkt wel. Ook al vind ik het slechte zaken
tom

Jaded
22-09-2003, 21:39
Hoe meer dat deze praktijken in de kijker komen hoe beter ik het vind.

Ik zal ook geen enkele keer voorbij laten gaan om deze FRS-praktijken zwart te maken.

Harry V.
22-09-2003, 23:09
Hehe.... Vandaag bij de Mediamarkt geweest in Utrecht..... Leuke zaak. Betekent meteen voor mij dat ik NOOIT meer iets bij FRS ga kopen: Ben de praktijken van die zaak meer dan zat en zeker nu er een goed alternatief is kunnen ze naar mijn honderden/duizenden euro's fluiten bij FRS. Morgen maar even bellen hoe het nu met die beschadigde disc zit en daarna is het basta! :evil:

Sander Haarmans
23-09-2003, 09:52
Hehe.... Vandaag bij de Mediamarkt geweest in Utrecht..... Leuke zaak. Betekent meteen voor mij dat ik NOOIT meer iets bij FRS ga kopen
Niet te hard juichen hoor, de wat oudere films (dus niet nieuwe releases) zijn meestal bij de FRS goedkoper.

Harry V.
24-09-2003, 06:13
Hehe.... Vandaag bij de Mediamarkt geweest in Utrecht..... Leuke zaak. Betekent meteen voor mij dat ik NOOIT meer iets bij FRS ga kopen
Niet te hard juichen hoor, de wat oudere films (dus niet nieuwe releases) zijn meestal bij de FRS goedkoper.

True... Zie je ook met cd's bij MM: De nieuwe van Muse is er 10 euro en hun eerste is er 17 euro. Voor dat soort gevallen kan ik dan altijd nog uitwijken naar een play.com (of CD-Wow met 2,50 pond korting :mrgreen:)

Sandor Weltje
23-10-2003, 13:35
Ik snap niet waarom de mensen bij FRS Breda zo moeilijk deden. Wettelijk zijn verkopers namelijk verplicht producten terug te nemen en het betaalde bedrag terug te betalen aan de koper als die daar om vraagt. De koper hoeft daarvoor zelfs geen reden te geven. Op bonnetjes moet altijd staan dat je het product mag ruilen binnen zoveel dagen.

Niels Simons
31-10-2003, 20:41
je had miss t beste nog naar free record shop breda STATION kunnen gaan.hebben natuurlijk veel minder breed assortiment,maar topservice,en goed personeel daaro.

rot dak niemeer in breda op school zit,kom er nooit meer,die gasten hadden wel wat verstand van dvdtjes,voor verkopers zeker.

miss dat t op stations sowieso beter is,want toen frs nog op tilburg station zat,kon ik mijn dvds daar zo terugbrengen tegen uitbetaling van contant geld!geen rotte cadeaubonnen of excuusjes of zo,gewoon al je knaken terug(ook al had je met korting gekocht :twisted: )

mazzel,niels

Gert Paassen
01-11-2003, 17:07
Bij FRS in Zwolle nog nooit zoiets meegemaakt, daar kan je zelfs binnen 2 weken probleemloos ruilen mits kassabon aanwezig.
Als je een wildkaart hebt kan je zelfs zonder kassabon ruilen.
Laatst een dvd gekocht en weer geruild voor the big blue en die viel ook tegen en weer voor een andere geruild dus 3 films 1x betalen.
Ik denk dat het per plaats verschillend is en mischien hoe vaak je er komt.

Gert

madelon
04-11-2003, 20:20
In Leidschehage WERELDGASTEN bij de FRS.. nog nooit een probleem gehad en super vriendelijk

Bas B
05-11-2003, 09:40
Ik heb al een paar keer gehad dat ik een dvd met klachten had gekocht terug had gebracht en ik mocht een nieuwe uitzoeken en de oude terug zetten . :shock: Ik zei dat kan toch niet deze doet het niet . toen zeiden ze dat dat mijn probleem niet meer was laaste keer dat ik daar kwam . :( :(

Richard B.
06-12-2003, 22:11
Met dvd's heb ik nooit problemen gehad bij FRS maar met cd's wel. Ooit (en eerlijk is eerlijk: da's al weer de nodige jaartjes geleden) kocht ik bij de Station-vestiging van FRS Zwolle eens een Anthology 2-cd van de Beatles die bij thuiskomst bij het afspelen alleen maar digitale 'ruis' bleek te genereren. Toen ik het schijfje daarom maar eens omdraaide om te zien wat er aan de hand was bleek de lees-zijde met een soort dunne kalklaag bedekt te zijn! Het leek ECHT alsof de cd in kwestie als een soort 'decoratie' was gebruikt, aan de muur geplakt was en vervolgens weer verwijdert was om verkocht te worden. :shock:

Omdat ik niet in de gelegenheid was om hem te ruilen heb ik hem grondig schoongemaakt met alcohol en verbazingwekkend genoeg bleek ie gewoon afspeelbaar te zijn. Sindsdien ben ik een stuk voorzichtiger bij het kopen van cd's en dvd's bij FRS en controleer ik deze meestal zelfs in de winkel.

Headhunter
06-12-2003, 22:36
Heb gelukkig geen slechte ervaringen met de FRS. Filiaal waar ik altijd kom (De Fred, Den Haag) heeft wel goed en vriendelijk personeel. Ik bestel af en toe via hun website en haal dan de DVD af in het filiaal -- tot nu toe zaten al die DVD's in seal. Wat ik uit de zaak zelf haal is tot nu toe ook altijd goed geweest. Hoes check ik altijd van tevoren uit, maar de DVD pas thuis. Kan toch ruilen, denk ik dan maar.

Maar ja, het blijkt dus ook anders te kunnen. Jammer om te horen. :?

Ludo Keeris
26-12-2003, 23:30
Ik snap niet waarom de mensen bij FRS Breda zo moeilijk deden. Wettelijk zijn verkopers namelijk verplicht producten terug te nemen en het betaalde bedrag terug te betalen aan de koper als die daar om vraagt. De koper hoeft daarvoor zelfs geen reden te geven. Op bonnetjes moet altijd staan dat je het product mag ruilen binnen zoveel dagen.

Dat is dus helemaal niet waar. Een winkelier is niet verplicht om te ruilen. Het is een service van de winkelier zelf en geen recht van de consument.
Wél is het zo dat de verkoper verplicht is een eventueel defect exemplaar te ruilen of, bij geen goed alternatief, het geld terug te geven. Maar dan moet jij weer aan kunnen tonen dat de DVD al defect was toen je 'm kocht (of redelijkerwijs kan aannemen dat ie al kapot was). Een DVD met krassen zul je na 3 weken niet meer kunnen ruilen met de melding "dat was al zo toen ik 'm kocht". Bij een krasvrije DVD die blijft haperen zal dat een stuk makkelijker zijn.