PDA

Bekijk de volledige versie : PLayusa.com en invoerbelasting



Reinbo
21-09-2003, 16:41
Als je bij PlayUsa.com wil bestellen dan waarschuwen ze dat het product vanuit de USA wordt verstuurd en dat je mogelijk invoerrechten en btw moet voldoen.

Heeft iemand hier ervaring mee bij Play USA, Is er een maximum bedrag dat je vrij mag invoeren? Ik ben namelijk juist gestopt met dvd's kopen in de USA vanwege die vervelende invoerrechten.

SeismicCharge
21-09-2003, 17:43
Ik heb diverse dvd's van PlayUSA ontvangen, gisteren nog Memento SE, maar nog nooit last gehad met invoerrechten. Leuke is dat de bezorgtijd van PlayUSA (luchtpost) een paar dagen sneller is dan de normale Play.

Reinbo
21-09-2003, 18:21
Ja, voor losse dvd's is het geen probleem, maar ik wil een box van 45 euro bestellen.

Harry V.
21-09-2003, 18:25
Heb bij playusa 'ER - complete first series' gekocht en bij play zelf de R1 van Lotr - FotR Gift Set, Six Feet Under, Sopranos - Serie 3 en dure criterions. Daarbij kreeg ik ook die waarschuwing, maar nooit heb ik een probleem gehad met de douane. Dat terwijl het echt dure sets waren (Six Feet Under iets van 100 euro).

Steef
21-09-2003, 19:20
Is er een maximum bedrag dat je vrij mag invoeren? Ik ben namelijk juist gestopt met dvd's kopen in de USA vanwege die vervelende invoerrechten.
Voor goederen aangeschaft buiten de EU wordt Douanerecht en BTW geheven over het bedrag inclusief de portokosten en er geldt een vrijstelling tot het bedrag van €22,00.

Douanerecht voor DVD media is 3,5% (drempel van €10,00; dit hoef je dan niet te betalen), BTW is 19%.

Let wel dit geldt alleen als je zending wordt 'onderschept' door de douane in Nederland. Als je gelukt hebt ontvang je de zending dus zonder extra kosten.

Lees meer op http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/internet.htm

Mike Philippens
21-09-2003, 19:35
Douanerecht voor DVD media is 3,5% (drempel van €10,00; dit hoef je dan niet te betalen), BTW is 19%.
Even ter verduidelijking: douanerecht is idd 3,5% en je moet pas betalen als de te betalen douanerechten meer dan €10 bedraagt.

Uiteraard is het geen garantie, maar ik heb alleen nog maar BTW hoeven te betalen (valt reuze mee) en dat was bij de pakketje van Ezy uit Australië. Zij doen namelijk grotere orders aangetekend/verzekerd op de bus. Zo vallen ze extra op bij de douane. Zelfs de belachelijk grote pakketten van Amazon.com zijn erdoor geglipt.
Gewoon doen. Je box van €45 wordt hooguit €53,nogwat.