PDA

Bekijk de volledige versie : Philips 36PW9528



pumbaa68
25-09-2003, 14:18
Hoi hoi,

Kan iemand mij iets vertellen over deze tv, behalve de gebruikelijke verkoop-praatjes :)
Ik wil deze tv namelijk gaan aanschaffen, en nog wat andere apparatuur.
Kan iemand mij helpen ?

Johan van den D.
25-09-2003, 14:25
Heb je de tv al zien spelen en wat vind je ervan??

pumbaa68
25-09-2003, 14:31
Ik heb wel het vorige type (9527) gezien, en deze vond ik een mooi beeld hebben. De 9528 die ik wil, is een splinternieuw type, dus nog niet gezien.

madelon
26-09-2003, 17:38
ik heb zelf de 32pw9527 ERG BLIJ MEE..

The Scratcher
29-09-2003, 22:24
Zelf heb ik de 36PW9767 werkelijk een schitterend toestel. De pixel plus toestellen komen echter pas tot hun recht, zoals ik al vaker vermeld heb hier, wanneer ze ISF gecalibreerd zijn. Dan weet je niet wat je ziet en haal je pas de ware kracht uit die toestellen, uit de doos stelt het niks voor helaas...

Thomas 32PW9527
30-09-2003, 16:36
Heb een 32pw9527 en ben er zeer tevreden over.

Steve Muller
21-11-2003, 07:33
Zelf heb ik de 36PW9767 werkelijk een schitterend toestel. De pixel plus toestellen komen echter pas tot hun recht, zoals ik al vaker vermeld heb hier, wanneer ze ISF gecalibreerd zijn. Dan weet je niet wat je ziet en haal je pas de ware kracht uit die toestellen, uit de doos stelt het niks voor helaas....

Heb zelf de 36PW9527. Kun je me wat vertellen over ISF calibratie???

Wat mij ook irriteert is dat ik bij donkere beelden 2 donkere verticala lijnen door het beeld krijg? Hebben meer mensen hier last van?

mradem
21-11-2003, 08:41
Via de zoekfunctie of op het HT forum kun je alles vinden over calibratie. Zijn aparte boards voor ISF calibratie.

www.ht-forum.nl

Johan van den D.
21-11-2003, 16:33
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=14;action=display;threadid=250

The Scratcher
21-11-2003, 20:38
Zelf heb ik de 36PW9767 werkelijk een schitterend toestel. De pixel plus toestellen komen echter pas tot hun recht, zoals ik al vaker vermeld heb hier, wanneer ze ISF gecalibreerd zijn. Dan weet je niet wat je ziet en haal je pas de ware kracht uit die toestellen, uit de doos stelt het niks voor helaas....

Heb zelf de 36PW9527. Kun je me wat vertellen over ISF calibratie???

Wat mij ook irriteert is dat ik bij donkere beelden 2 donkere verticala lijnen door het beeld krijg? Hebben meer mensen hier last van?

Op dit forum heb ik ook een tijdje geleden hierover een topic gestart waar je alle info in vind die je nodig hebt. Die zwarte balken zullen iig een heel stuk minder worden, bij mij zijn ze zelfs helemaal verdwenen, of ze zijn helemaal weg maar dat garandeerd Frank (die de calibratie doet) vooraf niet om eventuele teleurstellingen achteraf te voorkomen.

Ik kan het je écht van harte aanbevelen zeker als je een pixel plus toestel hebt.

Ik zou zeggen lees onderstaande topic op je gemak eens helemaal door zodat je een goed beeld krijgt wat het allemaal inhoud.

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=10371&highlight=isf

Steve Muller
23-11-2003, 18:12
Bedankt voor de links.

Frank komt woensdag langs voor de calibratie.....ben erg benieuwd.

Johan van den D.
23-11-2003, 18:20
Bedankt voor de links.

Frank komt woensdag langs voor de calibratie.....ben erg benieuwd.Heel mooi.
Dan heb je echt een beeld zoals het "hoort" te zijn.
Wellicht moet je wel ff aan dat nieuwe beeld wennen omdat het wellicht op het eerste gezicht minder scherp lijkt.
Maar er is meer deatail te zien om de diepte maar niet te vergeten.

Steve Muller
26-11-2003, 10:44
Frank is vandaag bij mij langs geweest voor mijn 36PW9527. De type TV geeft uitzichzelf al goed beeld dus was erg benieuwd.

Via zijn laptop kon je zien dat mijn TV van verre weg optimaal was ingesteld. Vooral de RGB kleuren lagen niet op 1 lijn.

Het heeft een half uurtje geduurd en kon het daarna meteen testen. Heb als 1e film FINDING NEMO gekozen en het was echt een wereld van verschil. Veel warmer beeld met diepere kleuren en veel meer detail. Had tegen mijn vriendin gezegd dat dit de HDDVD van Finding Nemo was en zij geloofde het ook nog:-)

Als mensen een goede TV hebben waar ze veel geld vooruit hebben gegeven zijn ze eigenlijk VERPLICHT om dit te doen. Je TV heeft dan ook nog een langere levensduur wat opzich al de moeite waard is!

Arjen van den Doel
26-11-2003, 12:25
Heb zelf de 36PW9527. Kun je me wat vertellen over ISF calibratie???

Wat mij ook irriteert is dat ik bij donkere beelden 2 donkere verticala lijnen door het beeld krijg? Hebben meer mensen hier last van?

dat van die verticale lijnen heb ik ook ja.... zou dat verholpen worden door die ISF calibratie ?

Steve Muller
26-11-2003, 12:29
Heb zelf de 36PW9527. Kun je me wat vertellen over ISF calibratie???

Wat mij ook irriteert is dat ik bij donkere beelden 2 donkere verticala lijnen door het beeld krijg? Hebben meer mensen hier last van?

dat van die verticale lijnen heb ik ook ja.... zou dat verholpen worden door die ISF calibratie ?.

Tot nu toe heb ik ze niet meer gezien :D

Johan van den D.
26-11-2003, 16:04
Als mensen een goede TV hebben waar ze veel geld vooruit hebben gegeven zijn ze eigenlijk VERPLICHT om dit te doen!Eigenlijk moet je nog een stap verder gaan.
Meneer Sony, Philips of wie dan ook behoren dit eigenlijk al te verzorgen, zodat wanneer wij veel geld neerleggen voor een tv dat die dan ook zijn optimale prestatie laat zien. :?

Steve Muller
26-11-2003, 16:32
Als mensen een goede TV hebben waar ze veel geld vooruit hebben gegeven zijn ze eigenlijk VERPLICHT om dit te doen!Eigenlijk moet je nog een stap verder gaan.
Meneer Sony, Philips of wie dan ook behoren dit eigenlijk al te verzorgen, zodat wanneer wij veel geld neerleggen voor een tv dat die dan ook zijn optimale prestatie laat zien. :?.

Dat zou eigenlijk wel moeten. Er bestaat dus waarschijnlijk geen TV die optimaal presteert vanuit de winkel/fabriek.

mradem
26-11-2003, 16:41
Alle tv's worden met veels teveel blauw erin vertoond in de showrooms. Daar speelt men gewoon heel erg mooi met het licht dat hierbij het blauwe erg mooi lijkt. Verkooptruukje dus.
Aan de ene kant zeg je: Tja ik vind het verplicht dat een philips, sony etc dit moet doen. Aan de andere kant denk ik dat het kwa prijs zeker nadeliger zou worden voor de consument.

Alles wordt tegenwoordig met een default instelling verkocht. Een nieuwe pc loopt goed maar kan door bepaalde tweaks nog veel beter. Om maar een voorbeeld te geven.

Steve Muller
28-11-2003, 16:31
Heb zelf de 36PW9527. Kun je me wat vertellen over ISF calibratie???

Wat mij ook irriteert is dat ik bij donkere beelden 2 donkere verticala lijnen door het beeld krijg? Hebben meer mensen hier last van?

dat van die verticale lijnen heb ik ook ja.... zou dat verholpen worden door die ISF calibratie ?.

Geniet er nu al 3 dagen van en bij zijn de irritante strepen echt weg. Zwart is nu ook echt zwart gelukkig :D