PDA

Bekijk de volledige versie : Kan de scorelijst groeien?



Henk Heideveld
16-11-2001, 11:13
Prachtig, die scorelijst met voorspelbare en onverwachte toppers. Met verbazing dat sommige films zo hoog of juist zo laag scoren.
Vraag? Kan de lijst worden uitgebreid naar beneden toe. Ik zou best willen zien welke films een dikke onvoldoende scoren.
Is het ook mogelijk om films te plaatsen die niet in de recensies zijn opgenomen?
Dit is geen kritiek hoor op het reeds bestaande, want dat is prachtig. Zo'n scorelijst maakt heel wat discussie los en geeft een bepaald steeds duidelijker wordend beeld.

forzavado
16-11-2001, 12:22
Juist, het is heel belangrijk dat er ook een lijst wordt gegeven die dvd's aangeeft die heel slecht zijn volgens de stemmers. Dan worden er hopelijk minder miskopen gedaan. Hier hebben mensen misschien nog wel meer dan de lijst met goed gewaardeerde dvd's. Maar voor de rest blijft het een top idee/initiatief. Erg handig en leuk!

Nathan Strik
16-11-2001, 14:34
Of een aparte lijst met de 10 slechtste DVD´s. Een soort "flop-10" so to speak. :D

Alex van den Berg
17-11-2001, 00:29
O.k.... Hier een kleine 'Easter Egg' van mij... :)

Zojuist uit de database geplukt... De laagste 5 DVD's uit de totale lijst van titels waarop tenminste 10 stemmen zijn uitgebracht... Hoe lang deze lijst ondertussen is, houden we geheim... :D

laatste-4: Charlie's Angels - 6.89 - (18 stemmen)
laatste-3: Me, Myself & Irene - 6.65 - (23 stemmen)
laatste-2: Pocahontas - 6.44 - (16 stemmen)
laatste-1: Highlander: Endgame (CE) - 5.05 - (20 stemmen)
laatste: American History X - 4.08 - (12 stemmen)

starbuck
17-11-2001, 15:37
Charlie's angels zo laag:( :(


nooit verwacht, oke het verhaal is niet om naar huis te schrijven maar de kwaliteit vond ik bovengemiddeld goed. zeker wat de extra's betrefd.

Theo B
17-11-2001, 16:09
Charlie's angels zo laag:( :(


Valt toch wel mee, een 7- (6.89). Als dat de bottom top 5 is dan zijn we toch wel erg tevreden over (op 2 na) alle DVD's. Maar goed, de lijst is nog maar net begonnen en zal zowel aan de bovenkant als aan de onderkant wel uitbreiden.

Henk Heideveld
19-11-2001, 09:37
Bedankt Alex,
Dat valt dus eigenlijk nog best wel mee. Slechts 2 DVD's die een onvoldoende scoren.

Alex van den Berg
20-11-2001, 01:18
Wat kan er in drie dagen in de laagste regionen veranderen... ?
Op dit moment niet zoveel...
American History X heeft blijkbaar van iemand een 8 gekregen waardoor de gemiddelde score van deze titel met 0.3 punten steeg... wat helaas niet mocht baten...
Charlie's Angels zijn schijnbaar weer een beetje in aktie gekomen, want ze staan niet meer in dit lijstje.
Unbreakable lijkt toch een beetje meer breekbaar dan ikzelf had verwacht...

Ofwel... De 5 laagst genoteerde DVD's van dit moment... en... De totale lijst van titels met tenminste 10 stemmen is ook weer iets gegroeid. Dit betekent dus dat alle hier genoemde titels, door nieuwe binnenkomers, eigenlijk een paar plaatsen naar beneden zijn geduwd... :)

laatste-4: Unbreakable - 6.78 - (27 stemmen)
laatste-3: Me, Myself & Irene - 6.65 - (23 stemmen)
laatste-2: Pocahontas - 6.44 - (16 stemmen)
laatste-1: Highlander: Endgame (CE) - 5.05 - (20 stemmen)
laatste: American History X - 4.38 - (13 stemmen)

Henk Heideveld
20-11-2001, 11:03
Er zullen natuurlijk wel meer films zijn met een lage score.
In een aantal gevallen wordt dat niet direct zichtbaar, omdat op dergelijke films weinig of geen stemmen worden uitgebracht, ergo men koopt dergelijke DVD's liever niet en heeft ook niet veel behoefte om ze te huren.
Kortom alles is natuurlijk relatief.
Neemt natuurlijk niet weg dat ik een bepaalde film geweldig kan vinden en de massa diezelfde film links laat liggen. Een sterk voorbeeld vind ikzelf Hymalaya. Ik vind het het mooiste wat er de laatste jaren buiten het commerciele circuit is gepresteerd.

Paul van Bakel
20-11-2001, 18:19
Ik deel deel de laatste mening van Henk Heideveld.

Over de kwaliteit en kwantiteit van een film op DVD valt ,waarschijnlijk, niet te twisten. Maar Of je een film goed vind of niet lijkt mij een geheel persoonlijke smaak.

Alex van den Berg
23-11-2001, 22:16
Een mooi voorbeeld hoe veranderlijk de lijst kan zijn....

Ik had Ben-Hur gekeken en ging 'm dus even met een welverdiende 9 waarderen.
Dit was dus meteen de 10e stem...

Drie keer raden welke film er zojuist NIEUW op Nr. 1 binnenkwam... :)

Henk Heideveld
28-11-2001, 08:54
Omdat jullie er het aantal stemmen bij vermelden kun je een aardige inschatting maken hoe stabiel een score is. Dat Ben Hur in het begin even omhoog schiet is niet erg. Op de lange duur zie je of hij zich kan handhaven, naarmate het aantal stemmen toeneemt.

Alex van den Berg
08-12-2001, 20:17
Hier weer een update van de 5 laagst genoteerde DVD's van dit moment.
De totale lijst van titels met tenminste 10 stemmen, is sinds mijn laatste melding met zo'n 25% gegroeid, maar het totale aantal houden we dus geheim... :D

laatste-4: Pocahontas - 6.44 - (16 stemmen)
laatste-3: Blade Runner (Dir. Cut) - 6.40 - (10 stemmen)
laatste-2: Highlander: Endgame (CE) - 5.05 - (20 stemmen)
laatste-1: American History X - 4.73 - (15 stemmen)
laatste: Battlefield Earth - 4.70 - (10 stemmen)

De eerste 50 noteringen kunnen in de DVD.nl Top 50 (http://www.dvd.nl/top50.php) bekeken worden.

Henk Heideveld
04-11-2002, 14:49
Wanneer krijgen we weer eens een overzicht van de laagst scorende DVD's???
Enne, is er een uitbreiding mogelijk van 50 naar b.v. 100 toppers. Er zijn inmiddels duizenden films op DVD.

Alex van den Berg
04-11-2002, 20:51
Wanneer krijgen we weer eens een overzicht van de laagst scorende DVD's???Zoiets? :D

Laatste-4 Assepoester 2 – Dromen Komen Uit - 1.65 - (17 stemmen)
Laatste-3 Lachen met Ab - Deel 2 - 1.49 - (41 stemmen)
Laatste-2 Body of Evidence - 1.40 - (15 stemmen)
Laatste-1: Lucky Numbers - 1.39 - (18 stemmen)
Laatste: Dragonball Z – Movie 1 - 1.29 - (21 stemmen)


[b]Enne, is er een uitbreiding mogelijk van 50 naar b.v. 100 toppers. Er zijn inmiddels duizenden films op DVD. Maar er staan "pas" ruim 400 titels in de DVD.nl lijst...;)

Alexander de Mol
04-11-2002, 21:01
Maar er staan "pas" ruim 400 titels in de DVD.nl lijst...;) Dat betekent dus ook dat er nog zo'n 300+ (het aantal recensies is immers bijna het dubbele van waar momenteel 10x op gestemd is) wachten op totaal 10 stemmen om uberhaupt opgenomen te worden in de scorelijst.

Jelger
04-11-2002, 22:43
De dvd.nl top 50 is op korte termijn wel te beinvloeden, maar op de lange duur zullen titels vanzelf hun eerlijke waardering krijgen. Ik geloof dat je zelf om de dag op een titel kunt stemmen, waardoor je aan sommige dvd's alle tien de stemmen voor je rekening kunt nemen.

Zo stond laatst de reddertjes in kangoeroeland op 1 met een 9,7 gemiddeld en robin hood met een 9,3. Even later was dit andere gebruikers opgevallen en zakten ze weg in de lijst. Stem voor de grap nu maar eens op Alice in Wonderland;)

Alexander de Mol
04-11-2002, 22:47
Stem voor de grap nu maar eens op Alice in Wonderland;) Doe dat voor de grap maar niet! ;)

Henk Heideveld
06-11-2002, 09:56
Originally posted by Jesus Nava
Zo stond laatst de reddertjes in kangoeroeland op 1 met een 9,7 gemiddeld en robin hood met een 9,3. Even later was dit andere gebruikers opgevallen en zakten ze weg in de lijst.
Shit, welke onverlaat heeft de reddertjes van de eerste plaats verdreven. Toch echt een DVD die ver uitsteekt boven Moulin Rouge bijvoorbeeld:mad: :mad: :p

Henk Heideveld
06-11-2002, 09:57
Doe dat voor de grap maar niet! ;)
Nee, want de scorelijst is al een grap, eh....lachwekkend bedoel ik!!!:( :(

Alexander de Mol
06-11-2002, 10:17
Nee, want de scorelijst is al een grap, eh....lachwekkend bedoel ik!!!:( :( Henk, je bezwaar tegen de DVD.nl gebruikers Top 50 is nu wel duidelijk. :rolleyes: :)
Let wel dat het een scorelijst is die bepaald is door de DVD.NL bezoekers. Uiteraard voldoet de gemiddelde volgorde niet aan een ieders collectie of persoonlijke voorkeur. De ene forummer stemt op een bepaalde DVD uitvoering, de ander stemt op de film zelf en weer anderen maken voor zichzelf een totaalafweging en baseren daar hun cijfer op.
Dit is èn blijft dus een gemiddelde lijst van de gebruikers. Of het daarom zin heeft om steeds elke gelegenheid aan te grijpen om je beklag te doen? Ik weet het niet.....

Henk Heideveld
06-11-2002, 10:47
Henk, je bezwaar tegen de DVD.nl gebruikers Top 50 is nu wel duidelijk. :rolleyes: :)
Let wel dat het een scorelijst is die bepaald is door de DVD.NL bezoekers. Uiteraard voldoet de gemiddelde volgorde niet aan een ieders collectie of persoonlijke voorkeur. De ene forummer stemt op een bepaalde DVD uitvoering, de ander stemt op de film zelf en weer anderen maken voor zichzelf een totaalafweging en baseren daar hun cijfer op.
Dit is èn blijft dus een gemiddelde lijst van de gebruikers. Of het daarom zin heeft om steeds elke gelegenheid aan te grijpen om je beklag te doen? Ik weet het niet.....
Van mij krijg je gelijk.;)