PDA

Bekijk de volledige versie : Creative 6.1 6700 afstellen



RTetteroo
28-09-2003, 15:10
Heeft er iemand ervaring met Creative geluidskaarten? Ik heb namelijk een Creative Live! 5.1 geluidskaart, gecombineerd de Creative 6.1 6700 (upmix). Het geluid klinkt zeer goed, maar ik weet dat het nog beter moet kunnen. Heeft iemand tips om dit setje af te kunnen stellen? De software van Creative heeft me weinig hulp geboden. Wel kwam ik er op een gegeven moment achter dat er een "Movie Mode" was, en toen begon het pas goed te klinken (bv. alleen in die modus komen dialogen alleen uit de centerspeaker).

Bij het afstellen heb ik ook nog een ander probleem: vanwege m'n kleine kamer zit ik direct tegen de muur aan, dus de rearspeakers kan ik niet achter me plaatsen :( . Toch wil ik het maximale eruit halen, en doe ik weer een beroep op jullie expertise :)

Zoals altijd: alvast bedankt ;)

Herjan
28-09-2003, 21:05
Ik denk dat je beter terecht kunt op Tweakers. Op Gathering of Tweakers (http://gathering.tweakers.net) weten ze vast en zeker meer over deze computersetjes.

Succes! ;)

InSomNiaC
29-09-2003, 12:09
Kan je de rear's niet een klein beetje achter en naast je zetten? omgeveer 20 cm naar achter en een meter ofzo naast je.
Proberen is het moto, en je zult je geen breuk tillen in ieder geval ;-)

RTetteroo
29-09-2003, 17:08
Ik denk dat je beter terecht kunt op Tweakers. Op Gathering of Tweakers (http://gathering.tweakers.net) weten ze vast en zeker meer over deze computersetjes.Ik zal binnenkort dan daar ook even vragen.


Kan je de rear's niet een klein beetje achter en naast je zetten? omgeveer 20 cm naar achter en een meter ofzo naast je.
Proberen is het moto, en je zult je geen breuk tillen in ieder geval ;-)Ik snap niet precies wat je bedoelt. Ik vertelde namelijk dat ik tegen de muur aanzat, dus helaas kan ik de rear's niet achter me zetten :(. Wel naast me, alleen links heb ik nog maar 20 cm :( . Ik zou graag m'n kamer een stukje groter willen maken, maar is helaas niet mogelijk ;).

NicK Portier
29-09-2003, 22:01
movie mode...is dat niet gewoon een matrix decodering uit stereo? Moet je hem niet gewoon @ DD5.1(6.1) of DTS zetten voor discrete decodering?

RTetteroo
29-09-2003, 22:14
Ik zou elke optie willen veranderen die er was, maar ik heb hem nog niet gevonden. De speakers heb ik ingesteld op 5.1 Luidsprekers, met het testen worden ze idd afzonderlijk getest. Bij een film worden de kanalen goed gescheiden (zo zat bijvoorbeeld een keer de stekker van de centerspeaker er niet in, en hoorde ik alleen bijgeluiden, ook wel grappig om te horen. Dialogen komen alleen uit de center, bij de meeste films). Maar het werkt bij films alleen als ik hem op movie mode zet.

Waar kan ik hem dan op DD5.1/DD6.1 zetten? Ik kan niks vinden in AudioHQ :( .