PDA

Bekijk de volledige versie : Onkyo tx-sr501e of tx-sr600e



mteutelink
28-09-2003, 19:34
Hoi,

Ik ben van plan of een onkyo tx-rs501e of een tx-sr600e te kopen. Ze schelen kwa prijs niet zo heel veel met elkaar. Wat is nu het verschil, welke is beter? Welk type kunnen jullie me aanraden? Ik ben van plan zowel een PS2 als een gewone DVD speler er aan te hangen.

Alvast bedankt
Marc

MY00
29-09-2003, 07:04
Hoi Marc,

Ik heb een tijdje geleden met het zelfde probleem gezeten.
Maar de 600 is een veel betere receiver.
Het belangrijkste is dat hij een veel betere DAC heeft.
En je kunt een setje extra speakers aansluiten en die geheel apart aan sturen, bijvoorbeeld voor op de badkamer.
Verder heeft ie meer vermogen maar dat is maar relatief.
Verder kun je hier http://www.onkyo.net/uk/cms/products/home/av_rec/TX-SR600E/indcomp.htm kijken voor een vergelijk.
Verder zou ik geen PS2 aan deze versterker hangen.
Het zou het zelfde zijn als een 10 cilinder F1 motor in een Fiat panda leggen. (ongeveer)

Peter Porrio
29-09-2003, 08:11
Verder zou ik geen PS2 aan deze versterker hangen.
Het zou het zelfde zijn als een 10 cilinder F1 motor in een Fiat panda leggen. (ongeveer)

Dat ben ik niet met je eens. Het geluid dat uit je PS2 komt klinkt via de reciever hoogstwaarschijnlijk beter dan vanuit je TV. Wanneer je je PS2 via een optisch kabeltje aan de reciever hangt, wordt de geluidsbeleving van het spel toch aanzienlijk vergroot.

Ik zou de PS2 alleen niet gebruiken als primaire DVD speler, maar je gaf al aan dat je hiervoor een apart apparaat gaat aanschaffen. Dit lijkt me een verstandige keus, aangezien de PS2 primair een gameconsole is en geen DVD speler. Goed hij speelt ook DVD's maar in vergelijking met een "echte" DVD speler is dit kwalitatief minder.

Wat de reciever betreft is de 600 of 601 een goede keus.

MY00
30-09-2003, 08:53
:oops: oops,

Niet goed gelezen, ik meende dat hij de PS2 als DVD speler ging gebruiken.