PDA

Bekijk de volledige versie : Final Fantasy 7: Advent Children



Geert Jan Alsem
29-09-2003, 16:40
Er komt een nieuwe Final Fantasy film! Dit wordt echter geen sequel op de vorige film, The Spirits Within, maar een sequel op het spel Final Fantasy 7. Dit spel wordt door vele fans gezien als het beste deel in de Final Fantasy reeks, met een verhaal en personages superieur aan de film The Spirits Within.

Erg cool nieuws dus, als je het mij vraagt. :)

http://www.watch.impress.co.jp/game/docs/20030926/se08.jpg

RTetteroo
29-09-2003, 16:58
Ik ben benieuwd. Ik krijg gelijk zin om het stof er weer vanaf te halen :) (ik vind het ook het beste deel)

Gabriel B.
29-09-2003, 20:52
Ik kan niet wachten op deze.

Daan de G.
29-09-2003, 21:03
FF7 is en blijft de beste uit de reeks...
hopen dat deze film op hetzelfde niveau komt en alle overgebleven characters bevat ( tifa (L) )

The Scratcher
29-09-2003, 22:05
Mijn God, oude herinneringen komen weer op zetten! Tot diep in de nacht of beter: tot vroeg in de ochtend gespeeld op m`n PS-one destijds. 8) Echt een super game, nog steeds één van m`n favo`s aller tijden, wát een ervaring was dat toen. (y) Leuk dat ze die gaan verfilmen zal me écht eens benieuwen!

Jan Spoelder
29-09-2003, 23:13
ik zie dat ze sephiroth weer tot leven hebben geroepen. kben benieuwd hoe ze dat gaan verklaren :D

Geert Jan Alsem
30-09-2003, 01:42
De film wordt trouwens waarschijnlijk een direct-naar-DVD-release van ongeveer 60 minuten.


ik zie dat ze sephiroth weer tot leven hebben geroepen. kben benieuwd hoe ze dat gaan verklaren :D
Als ik me het goed herinner werd er aardig wat gekloond in het spel, dus er moet wel iets te bedenken zijn daarop. :)

Nathan Strik
30-09-2003, 09:09
Cool. Samen met deel 6 één van mijn favoriete FF-delen. Super dat ze een film gaan maken.

the_real_da
30-09-2003, 10:22
zou het niet kunnen dat het gewoon het zelfde verhaal is met betere graphics?
ik denk namelijk dat weinig mensen het kopen die het spel niet hebben gespeeld ( IK WEL WHAAAAH)

Geert Jan Alsem
30-09-2003, 12:12
zou het niet kunnen dat het gewoon het zelfde verhaal is met betere graphics?
ik denk namelijk dat weinig mensen het kopen die het spel niet hebben gespeeld ( IK WEL WHAAAAH)

Volgens de meeste sites zal het verhaal zich afspelen 2 jaar na de gebeurtenissen van het spel.

Ik denk dat inderdaad niet mensen massaal zullen warmlopen voor deze titel, maar dat zal dan ook de reden zijn dat de film alleen op DVD uitkomt. Maar er zijn wereldwijd vast nog wel aardig wat mensen die interesse hebben in deze titel.

richard_oud
30-09-2003, 15:35
Volgens de meeste sites zal het verhaal zich afspelen 2 jaar na de gebeurtenissen van het spel.

Klop inderdaad, de film speelt zich af 2 jaar na final fantasy 7
Volgens de magic Box website:


Square Enix has announced a DVD title called Final Fantasy VII: Advent Children. The story takes place 2 years after FFVII, the once peaceful world of FFVII has become corrupted again, and it seems both Cloud and Sephiroth are present in the movie.

Dit is iets waar iedereen op gewacht heeft na het spelen van FF7 en wat mij betreft word dit wat the spirits within had moeten worden.
Waar ik vooral van sta te kijken is dat ze dat haar van Cloud nog zo geloofwaardig is gebleven.

Gerben van der Leun
30-09-2003, 16:52
Maar zijn het wel dezelfde makers als van The Spirits within?

Lesley
30-09-2003, 17:02
Ik neem aan van wel, want het is nog steeds van squaresoft, alleen zijn ze samen gegaan met Enix, onder de naam Square Enix...

Van mij mag er ook nog wel een PS2 sequel komen op FFVII zoals er vele geruchten de ronde deden...

Advent Children: BRING IT ON!!!

Bahamut
30-09-2003, 19:49
Waar ik vooral van sta te kijken is dat ze dat haar van Cloud nog zo geloofwaardig is gebleven.

Inderdaad, alhoewel hij me erg doet denken aan Tidus zo...

Geert Jan Alsem
30-09-2003, 20:40
Maar zijn het wel dezelfde makers als van The Spirits within?
Sowieso hetzelfde bedrijf, maar ik vraag me af hoe het precies zit. Volgens mij gaat deze film namelijk Japans worden, aangezien de film eerst in Japan zal uitkomen in 2004. Het is dus nog maar afwachten op details.

Gabriel B.
30-09-2003, 20:54
Maar zijn het wel dezelfde makers als van The Spirits within?
Sowieso hetzelfde bedrijf, maar ik vraag me af hoe het precies zit. Volgens mij gaat deze film namelijk Japans worden, aangezien de film eerst in Japan zal uitkomen in 2004. Het is dus nog maar afwachten op details.
Maakt niets uit.... een degelijke Engelse ondertiteling :!: (geen dub :nono: ) en we zijn gelukkig.

Arnold Bomers
30-09-2003, 20:58
Cool. Ik vereug me er nu al op. Ik vond FF7 sowieso al een tof spel. En nu komt er dan een film. 'k Ben benieuwd.

Bahamut
30-09-2003, 21:00
(geen dub :nono: )

Inderdaad!! aub geen dub!

Daan de G.
30-09-2003, 21:03
ik hoop gewoon op een engelse versie, dus geen dub maar gewoon een engelse lip synchronisatie ( what's in a name ;))
vind engelse stemmen altijd sfeervoller en die aziatische stemmetjes leiden mij altijd af :)

Geert Jan Alsem
30-09-2003, 21:09
Eigenlijk lijken Japanse stemmen me wel geschikt voor deze film. Het is immers een sequel op een Japans spel. Maar goed, alles is beter dan Alec Baldwin. :wink:

Bahamut
30-09-2003, 21:10
Eigenlijk lijken Japanse stemmen me wel geschikt voor deze film.

Final Fantasy IS Japan; zoiets hoort gewoon in het Japans :wink:
Net als de meeste animes trouwens...

Daan de G.
30-09-2003, 21:19
"Aeris theme" :cry: :cry:

Bahamut
30-09-2003, 21:21
"Aeris theme" :cry: :cry:

die scene vond ik nu het beste van FFVII (6)
(Aeris = muts)

Maar dat is slechts mijn bescheiden mening... :wink:

Daan de G.
30-09-2003, 21:23
"Aeris theme" :cry: :cry:

die scene vond ik nu het beste van FFVII (6)
(Aeris = muts)

Maar dat is slechts mijn bescheiden mening... :wink:

ik vond het ook een doos om mee te spelen, zo zwak ( behalve haar healing wind :))
maar dat stukje was nogal emotioneel, nooit heeft een spel bij mij zo'n impact gehad... ik vond tifa trouwens veel cuter :)

Gabriel B.
30-09-2003, 21:28
ik vond tifa trouwens veel cuter :)Welkom bij 99% van de mannelijke bevolking. :wink:

Bahamut
30-09-2003, 21:30
ik vond tifa trouwens veel cuter :)Welkom bij 99% van de mannelijke bevolking. :wink:

Hmmm....and I wonder why...(6)

Lex v/d Moolen
30-09-2003, 21:50
ik vond tifa trouwens veel cuter :)Welkom bij 99% van de mannelijke bevolking. :wink:plaatjuhhh! :wink:

Daan de G.
30-09-2003, 21:52
ik vond tifa trouwens veel cuter :)Welkom bij 99% van de mannelijke bevolking. :wink:plaatjuhhh! :wink:

als je geilt op pixels, zoek eens op google ;)

Bahamut
30-09-2003, 22:01
ik vond tifa trouwens veel cuter :)Welkom bij 99% van de mannelijke bevolking. :wink:plaatjuhhh! :wink:

Hier Lex :wink:

http://www.hyperenity.com/picgallery/albums/userpics/final2.jpg

Lex v/d Moolen
30-09-2003, 22:06
ik vond tifa trouwens veel cuter :)Welkom bij 99% van de mannelijke bevolking. :wink:plaatjuhhh! :wink:

Hier Lex :wink:

http://www.hyperenity.com/picgallery/albums/userpics/final2.jpgNice :D
Leuke bretels ook (6)

Bahamut
30-09-2003, 22:06
-zucht-
dubbel :wink:

Gabriel B.
30-09-2003, 22:07
ik vond tifa trouwens veel cuter :)Welkom bij 99% van de mannelijke bevolking. :wink:

Hmmm....and I wonder why...(6)het zijn de handschoentjes die het hem doen. :wink:

Lex v/d Moolen
30-09-2003, 22:09
Hier Lex :wink: 1x is wel genoeg hoor, Wen :wink: :lol:

Bahamut
30-09-2003, 22:14
Hier Lex :wink: 1x is wel genoeg hoor, Wen :wink: :lol:

oke, oke..maar het vrouwelijk oog wil ook wat:

Cloud (uit Kingdom Hearts)

http://pendako.syste.ms/artworks/japanimegallery/nascloud_s.jpg

Gabriel B.
30-09-2003, 22:16
Hier Lex :wink: 1x is wel genoeg hoor, Wen :wink: :lol:

oke, oke..maar het vrouwelijk ook wil ook wat:

Cloud (uit Kingdom Hearts)
Kost een fortuin aan haargel. :wink:

Bahamut
30-09-2003, 22:18
Hier Lex :wink: 1x is wel genoeg hoor, Wen :wink: :lol:

oke, oke..maar het vrouwelijk oog wil ook wat:

Cloud (uit Kingdom Hearts)
Kost een fortuin aan haargel. :wink:

GEEN geintjes over Cloud Strife graag :nono:
:wink:

Gabriel B.
30-09-2003, 22:20
Hier Lex :wink: 1x is wel genoeg hoor, Wen :wink: :lol:

oke, oke..maar het vrouwelijk oog wil ook wat:

Cloud (uit Kingdom Hearts)
Kost een fortuin aan haargel. :wink:

GEEN geintjes over Cloud Strife graag :nono:
:wink:
aaw... (pout).

Lex v/d Moolen
30-09-2003, 22:24
Hier Lex :wink: 1x is wel genoeg hoor, Wen :wink: :lol:

oke, oke..maar het vrouwelijk ook wil ook wat:

Cloud (uit Kingdom Hearts)
Kost een fortuin aan haargel. :wink:Twee keer per dag de vingers in het stopcontact is veel goedkoper. :wink:

Geert Jan Alsem
30-09-2003, 22:56
GEEN geintjes over Cloud Strife graag :nono: :wink:
Sorry Bahamut, volgens mij heeft Cloud al een vriendinnetje... :wink:
http://www.arrakis.es/~animo/manga/FF7-TIFA-CLOUD.JPG

Bahamut
01-10-2003, 08:29
GEEN geintjes over Cloud Strife graag :nono: :wink:
Sorry Bahamut, volgens mij heeft Cloud al een vriendinnetje... :wink:
http://www.arrakis.es/~animo/manga/FF7-TIFA-CLOUD.JPG

Hij had er tot op een gegeven moment zelf twee (6)

Is er al iets meer bekend over de verhaallijn van de film?
Behalve dan dat ie ongeveer een uur gaat duren?

Gabriel B.
01-10-2003, 19:22
Behalve dan dat ie ongeveer een uur gaat duren?
Dat is ongeveer een uur te weinig. :(

Roberto G
01-10-2003, 19:32
relax , die moet ik opzeker zien FF 7 is ook mijn favo uit de FF reeks ik heb dat spel echt grijs gespeeld.

Daan de G.
01-10-2003, 22:05
Ik hoop toch wel dat red xiii en de andere van de partij zijn, zoals cyd ;)

Roberto G
01-10-2003, 22:14
Ik hoop toch wel dat red xiii en de andere van de partij zijn, zoals cyd ;)

Die Vampire Vincent volgens mij is ook gaaf .

ronaldo1981
02-10-2003, 10:43
trailer gevonden

en het ziet er veelbelovend uit.

http://www.wireless-central.net/suprnova/torrents/371/FF7%20-%20Advent%20Children%20Trailer-mpeg.torrent

je moet ze wel downloden via bittorent.

Jaded
02-10-2003, 16:57
via bittorent.
Que?

Geert Jan Alsem
02-10-2003, 17:22
via bittorent.
Que?
http://bitconjurer.org/BitTorrent/
Even bittorrent downloaden en installeren. Daarna kan je gewoon op die link klikken die ronaldo gaf.

Neo
02-10-2003, 17:24
Ik heb de Trailer gezien, en hij gaat Rulen... :)
Ik weet niet wat de site is, want ik heb hem gekregen via
MSN.

Maar hij wordt Mooi!

P.S Je krijgt terugblikken te zien van Final Fantasy VII... In de trailer zie je Sephiroth het vuur in lopen :] Cool.

Jaded
02-10-2003, 17:38
Link wil niet werken bij mij.
Kan iemand de file online zetten?

Geert Jan Alsem
02-10-2003, 17:40
Ik heb hem net gedownload via die bittorrent link en hij zit er inderdaad erg gaaf uit. Beeldkwaliteit van de mpeg-file is niet echt goed, aangezien het met een camera van een bioscoopscherm is opgenomen, met mensen die er voor langs lopen enzo, maar je kan zien dat de film zelf er zeer mooi uit ziet.
Jammer dat ze alleen Cloud en Sephiroth lieten zien. Misschien is die kerk waar Cloud doorheen loopt wel die kerk waar hij Aeris leerde kennen. 8)

ronaldo1981
02-10-2003, 19:44
Misschien is die kerk waar Cloud doorheen loopt wel die kerk waar hij Aeris leerde kennen. 8)


i weet zeker weten het van wel, zoals ik eerder zei ben wel heel erg benieuwd naar de uiteindelijk film. Vooral sephiroth ziet er gevaarlijk uit.

Oudgebruiker3
03-10-2003, 17:50
Ik vond FF: TSW nou niet bepaald voldoen aan mijn beeld van Final Fantasy... iets teveel geweren en iets te weinig grote zwaarden en indrukwekkende toverspreuken :)

't Is niettemin wel een erg aangename film. 'ns Kijken hoe FF7 't gaat doen.

Geert Jan Alsem
04-10-2003, 19:36
Final Fantasy VII: Advent Children will take place two years after the original PlayStation Final Fantasy VII game. The world looks to be peaceful, having avoided destruction, but inhabitants have begun suffering a new physical malaise called Seikon-Shoukougun.

Cloud has been living alone up to this point. While Sephiroth was seen in promotional footage at the Tokyo Game Show, it is not known if he has been resurrected or if his appearance was a dramatization from Cloud's past.

Two mysterious characters are seen in Advent Children--one is a gray-haired man in a tight black costume (actually seen fighting duels with Cloud during various promotional events at TGS). Another mysterious character is covered in white linen from head to toe, seen sitting in a wheelchair. No hints have been given as to who this character is.

The game's creative staff is listed as the following:

Director: Tetsuya Nomura (Final Fantasy VII character designer, Kingdom Hearts director)
Co-Director: Takeshi Nozue (Final Fantasy IX CG designer, Final Fantasy X animation director)
Producer: Yoshinori Kitase (Final Fantasy X director)
Co-Producer: Shinji Hashimoto (Final Fantasy VIII producer)
Script Writer: Kazunari Nojima (Final Fantasy X script writer)
Art Director: Yusuke Naora (Final Fantasy X art director)
Music Composition: Nobuo Uematsu (Final Fantasy series music composer)
Mech and Creature Design: Takayuki Takeya (Anime "Heat Guy J" mech designer, freelance figure artist)

Final Fantasy VII: Advent Children is scheduled for release in the summer of 2004.
De film wordt dus helemaal door mensen van de Japanse Final Fantasy crew gemaakt. Goed nieuws als je het mij vraagt. Vooral dat Nobuo Uematsu de muziek gaat doen.

Daan de G.
04-10-2003, 19:46
De film wordt dus helemaal door mensen van de Japanse Final Fantasy crew gemaakt. Goed nieuws als je het mij vraagt. Vooral dat Nobuo Uematsu de muziek gaat doen.

jup, zijn soundtrack van FF7 is geweldig!

RTetteroo
05-10-2003, 10:06
Vooral dat Nobuo Uematsu de muziek gaat doen.En of dat goed nieuws is! Die man heeft echt ontzettend goede muziek geschreven voor Final Fantasy. Ik heb nog een hele reeks Final Fantasy muziek, echt leuk om te luisteren :)

Mr.C
05-10-2003, 10:32
leuk dat er nog zoveel FF-fans erbij zitten op dit forum.
ik ben ook helemaal gek van FF. en vooral VII ja. alleen ik heb helaas nooit de 2 ultimate weapons verslagen :oops:
voor degene die nog een goeie square rpg spel willen spelen: check chrono trigger (snes) ook te spelen op een snes emulator. vind ik persoonlijk 1 van de betere rpg's, alleen wel aan de korte kant.

alleen waarom gaat deze film maar een uurtje duren? dat kan toch wel wat langer? maar misschien zijn dan de productiekosten te hoog.

wel beter dat Nobuo Uematsu de muziek gaat doen, deze man kan echt goed muziek componeren. vooral FF the concert ofzo is helemaal goed + fithos .... (ik weet niet meer uit m'n hoofd hoe je dat verder schijft.)

Lesley
05-10-2003, 11:23
alleen ik heb helaas nooit de 2 ultimate weapons verslagen :oops:
Toch nog even blijven oefenen :P
Net zolang blijven skillen tot je (het liefst 3 :D) Master Final Attack Materia hebt... voor underwater Weapon...

En die andere (Ruby geloof ik...) Gewoon Cloud overhouden en net zo lang rammen (Omnislash) tot je die 1.000.000 HP eraf hebt gekicked :D

Raymond187
06-10-2003, 11:29
Kheb alle FF rpg's gespeeld van 1 t/m 7 behalve 5 geloof ik ,want die was alleen uitgekomen in het Japans :/ en een Japanse RPG vind ik nou niks aan he :-(

Maar de film vond ik wel leuk dus ben benieuwd naar de volgende :d

Nathan Strik
06-10-2003, 12:00
Kheb alle FF rpg's gespeeld van 1 t/m 7 behalve 5 geloof ik ,want die was alleen uitgekomen in het Japans :/ en een Japanse RPG vind ik nou niks aan he :-(
FF 5 (4 en 6 ook trouwens) is opnieuw gereleased voor de Sony Playstation, dus als je geluk hebt vind je hem nog ergens.

Ook zwerft er nog een vertaalde ROM voor de SNES emulator rond op het internet die door enkele enthousiaste fans is vertaald. Maar da's uiteraard niet helemaal legaal. ;)

The Scratcher
06-10-2003, 12:01
Spelen jullie dit spel nog regelmatig ofzo omdat jullie nog zoveel (kleine) details weten? Het verhaal weet ik nog wel in grove lijnen maar wapens en spreuken enzo weet ik (bijna) niet meer. Tevens heb ik al zo`n 3 jaar geleden m`n PS-One verkocht.

Lesley
06-10-2003, 12:46
Spelen jullie dit spel nog regelmatig ofzo omdat jullie nog zoveel (kleine) details weten? Het verhaal weet ik nog wel in grove lijnen maar wapens en spreuken enzo weet ik (bijna) niet meer. Tevens heb ik al zo`n 3 jaar geleden m`n PS-One verkocht.
ja :D ben pas weer op nieuw begonnen... (zit nu bij de Midgar Zolom)

Star_Fresh
06-10-2003, 13:29
Ik had liever een FFVII-2 voor de ps2 gehad. Hoezo maken ze eigenlijk FFX-2 terwijl het overgrote deel van de fans van Final Fantasy FFVII als het beste deel zien.

Toch ben ik wl benieuw hoe ze Cloud, Barret en Sephiroth gaan neerzetten en wie de stemmen gaan inspreken.

Loggie
06-10-2003, 13:56
Link wil niet werken bij mij.
Kan iemand de file online zetten?

Ik vond een link naar de trailer op een forum.
Misschien heb je hem inmiddels al....but just in case:

http://scorpius.spaceports.com/~dreamdc/files/Final_Fantasy_7_Advent_Children_TGS2003_full2mins. avi

Ik neem aan dat het om dezelfde trailer gaat die hier eerder is genoemd.


Arno *you have to be weird to be normal*

Gabriel B.
06-10-2003, 19:47
Toch ben ik wl benieuw hoe ze Cloud, Barret en Sephiroth gaan neerzetten en wie de stemmen gaan inspreken.
Ik hoop echt op een team professionele Japanse stemacteurs.

The Scratcher
06-10-2003, 20:42
Spelen jullie dit spel nog regelmatig ofzo omdat jullie nog zoveel (kleine) details weten? Het verhaal weet ik nog wel in grove lijnen maar wapens en spreuken enzo weet ik (bijna) niet meer. Tevens heb ik al zo`n 3 jaar geleden m`n PS-One verkocht.
ja :D ben pas weer op nieuw begonnen... (zit nu bij de Midgar Zolom)

LOL! 8)

Daan de G.
06-10-2003, 21:32
heb hem deze zomer op pc gekocht ( kon hem alleen nog krijgen via australie voor 20 euro ofzo) helemaal uitgespeeld en geweldig!!!

Gabriel B.
07-10-2003, 08:01
Het blijft me opvallen dat FFVII zelfs via Ebay nog een enorm hoge prijs haalt. (Eigenlijk wel begrijpbaar.)

Roberto G
12-10-2003, 00:41
ik heb de platinum versie voor de Playstation, ik ben nog steeds opzoek naar de Orginele versie.
En oja weet iemand wanneer deze film precies gaat uitkomen ???

Neo
12-10-2003, 05:31
Wat is het verschil tussen de platinum en de orginele versie dan?
Toch alleen de prijs en het hoesje??

Rob P.
16-10-2003, 11:57
Ja Platinum versie is precies hetzelfde.

Er gaan trouwens geruchten dat Advent Children een andere marketing-campagne zal doorlopen dan de gebruikelijke dvd-release. De release van Advent Children is namelijk gelijktijdig met de Release van Sony's PSP. En aangezien Sony inmiddels een stevig vinger in de pap heeft bij Square, lijkt het erop dat ze dit aan mekaar gaan koppelen. In de eerste plaats willen ze dus de lancering van de PSP exclusief koppelen aan een waarschijnlijk op de film gebaseerde game. Of alleen de film eerst uitbrengen op UMD formaat. Sony heeft namelijk uitgebreid gemeld dat ze grote contracten gesloten hebben met Filmmaatschappijen om met hun nieuwe hand-held wonder ook de filmindustrie te veroveren..

Daarnaast, en hier wordt het interessant voor de dvd-consument, zal er misschien wel eerst een versie van de film uitkomen die uitsluitend op de PS2 te bekijken is...mmm..
We wachten maar af..uiteindelijk zal er toch wel een dvd release volgen, de vraag is alleen in wat voor oplages en spreiding??

Raymond187
16-10-2003, 12:21
Is FFVII dan ook op de PC te krijgen ?

Origineel ????

Rob P.
16-10-2003, 14:33
Jazekers deel VIII ook geloof ik, daarna niet meer. Ik vond trouwens dat deel IX wel het niveau van VII evenaarde.

Roberto G
17-10-2003, 01:42
Wat is het verschil tussen de platinum en de orginele versie dan?
Toch alleen de prijs en het hoesje??

Platinum is precies hetzelfde alleen het hoesje en de discs zijn anders , minder mooi, en ik als 100 % FF fan wil de mooie versie hebben :roll:
Maar die is haast niet meer te krijgen . :cry:

RTetteroo
23-10-2003, 18:28
Weet iemand eigenlijk hoe ik aan FFVII voor de psx kan komen? (iemand die er nog vanaf wilt ofzo :D ;) ). Het liefst heb ik het origineel, maar platinum is voorlopig ook wel goed omdat het me nu alleen gaat om het spelen ;) .

Rob P.
23-10-2003, 19:16
Weet iemand eigenlijk hoe ik aan FFVII voor de psx kan komen? (iemand die er nog vanaf wilt ofzo :D ;) ). Het liefst heb ik het origineel, maar platinum is voorlopig ook wel goed omdat het me nu alleen gaat om het spelen ;) .


http://www.futurezone.nl/menu/produktdetail.asp?cdprodukt=021755

Veel speelplezier! :wink:

PS. als je ff vermeld dat je de originele wilt,krijg je die..anders sturen ze gewoon de platinum op..

RTetteroo
23-10-2003, 19:33
http://www.futurezone.nl/menu/produktdetail.asp?cdprodukt=021755

Veel speelplezier! :wink:

PS. als je ff vermeld dat je de originele wilt,krijg je die..anders sturen ze gewoon de platinum op..Bedankt, maar er staat toch echt platinum achter ;) (en dan is 40 euro wel duur, voor het origineel heb ik het wel over).

Daan de G.
23-10-2003, 19:38
ik verkoop mijn pc versie ook btw ;)

Rob P.
23-10-2003, 19:45
http://www.futurezone.nl/menu/produktdetail.asp?cdprodukt=021755

Veel speelplezier! :wink:

PS. als je ff vermeld dat je de originele wilt,krijg je die..anders sturen ze gewoon de platinum op..Bedankt, maar er staat toch echt platinum achter ;) (en dan is 40 euro wel duur, voor het origineel heb ik het wel over).

Moeje ff kijken wat eronder staat..NIeuw In stock Originele versie!! :wink:

RTetteroo
23-10-2003, 20:41
ik verkoop mijn pc versie ook btw ;)Final Fantasy op PC heeft geen sfeer :P (echt niet).
Moeje ff kijken wat eronder staat..NIeuw In stock Originele versie!! :wink:Ik had het gelezen, maar als er met grote letters platinum staat begint een gemiddeld mens / internetter te twijfelen. ;)

Rob P.
24-10-2003, 18:33
Achja..hij is ook wel een beetje prijzig eigenlijk..hehe.. :wink:
Dan maar hopen op een tweede hans versie. Die van mij krijg je igg niet!! :lol: :wink:

RTetteroo
27-10-2003, 14:22
hmmm, had ik toch gelijk :P. Ik heb een mailtje gestuurd en het is de platinum versie. Aangezien de originele heeeeeeeeeeeeeeeel moeilijk te krijgen is, ga ik dan wel voor de platinum (maar niet op die site, het kan veel goedkoper).

Roberto G
27-10-2003, 14:28
hmmm, had ik toch gelijk :P. Ik heb een mailtje gestuurd en het is de platinum versie. Aangezien de originele heeeeeeeeeeeeeeeel moeilijk te krijgen is, ga ik dan wel voor de platinum (maar niet op die site, het kan veel goedkoper).

Bij Dixons en de FRS zie ik ze nog vaak liggen voor 19.99, moet je maar ff gaan kijken ze hebben hem vast nog wel ergens.

Rob P.
27-10-2003, 17:26
Ik ben nog wel op zoek naar FF IX, als iemand tips heeft, dan zijn die welkom. :wink:

Roberto G
27-10-2003, 17:34
Ik ben nog wel op zoek naar FF IX, als iemand tips heeft, dan zijn die welkom. :wink:

Ook bij Dixon, ik zie ze daar echt vaak liggen.

RTetteroo
13-12-2003, 11:44
Yaaaaaaahooooooooo!!!!!! Ik heb eindelijk Final Fantasy VII origineel weten te bemachtigen voor maar €30,50 !!!!! Da's echt een superkoopje, want volgens mij vragen ze er normaal veeeeeeeeeeeeeel meer voor. Hij is net binnengekomen, ik ga hem nu echt helemaal grijs spelen (ik had vroeger nooit genoeg tijd om hem uit te spelen, maar nu maak ik wel tijd ;) ).

Roberto G
09-01-2004, 01:42
Weet iemand al waneer Final Fantasy 7: Advent Children uit komt ??????

Geert Jan Alsem
09-01-2004, 02:01
Weet iemand al waneer Final Fantasy 7: Advent Children uit komt ??????
Tja, zomer 2004 komt de DVD uit in Japan, maar of daar Engelse ondertitels op komen te staan is nog onbekend voor zover ik weet. Ook heb ik nog niks kunnen vinden over eventuele releases buiten Japan. Afwachten dus maar...

Rob P.
09-01-2004, 15:33
Weet iemand al waneer Final Fantasy 7: Advent Children uit komt ??????

dit gaat al een tijdje de ronde




Er gaan trouwens geruchten dat Advent Children een andere marketing-campagne zal doorlopen dan de gebruikelijke dvd-release. De release van Advent Children is namelijk gelijktijdig met de Release van Sony's PSP. En aangezien Sony inmiddels een stevig vinger in de pap heeft bij Square, lijkt het erop dat ze dit aan mekaar gaan koppelen. In de eerste plaats willen ze dus de lancering van de PSP exclusief koppelen aan een waarschijnlijk op de film gebaseerde game. Of alleen de film eerst uitbrengen op UMD formaat. Sony heeft namelijk uitgebreid gemeld dat ze grote contracten gesloten hebben met Filmmaatschappijen om met hun nieuwe hand-held wonder ook de filmindustrie te veroveren..

Daarnaast, en hier wordt het interessant voor de dvd-consument, zal er misschien wel eerst een versie van de film uitkomen die uitsluitend op de PS2 te bekijken is...mmm..
We wachten maar af..uiteindelijk zal er toch wel een dvd release volgen, de vraag is alleen in wat voor oplages en spreiding??

Roberto G
14-01-2004, 00:41
ben heeeeeeel erg benieuwd , we wachten af 8) .

Dennis Kuijper
26-05-2005, 01:26
Ff een updateje van alles:

Official site: http://www.square-enix.co.jp/dvd/ff7ac/
Imdb: http://www.imdb.com/title/tt0385700/

Title: Final Fantasy VII Advent Children
Starring: Takahiro Sakurai
DVD Released: 14th September 2005

Further Details
The lucky Japanese will be able to get their hands on the eagerly awaited movie sequel to bestselling Playstation game Final Fantasy VII on September 14th. Final Fantasy VII Advent Children takes place two years after the events of the video game. The project originally began as a 30 minute short but eventually evolved into mind-blowing feature length production. Sadly, DVD specs are somewhat scarce but top retailer Play Asia have this for available to pre-order for $47.90.

Synopsis
Taking place two years after the events of the multi-million dollar hit videogame “Final Fantasy VII”. Cloud Strife, ex-SOLDIER, and mercenary, struggles with his past, and decides to live a solitary life, in a peaceful town with orphans. The one ordinary day, Cloud receives a phone call for a job asking protection from a mysterious man named Kadaj. Kadaj, Yoz and Yazoo, all brothers, begin searching for their “Mother”, and soon decide to invade the orphanage where Cloud resides.
Tifa Lockheart, appears in the film; still working at 7th heaven she keeps an eye on Marlene (Barret’s daughter) and other orphans as well. Vincent Valentine, one of the hidden characters in Final Fantasy VII, appears to be living in solitude as well, with some information regarding the scheme formed by Kodaj, Loz and Yazoo. Barret Wallace, another character among the many in Final Fantasy VII. Barret seems to be wondering the world in search for a better energy source than Mako (energy that was used by Shinra Corporation, infused in humans to make them better). Reno, Rude, Denzel, Zack, Aeris and Sephiroth as well!

Geert Jan Alsem
26-05-2005, 02:48
Het schijnt dat de regio 1 DVD tegelijk gaat uitkomen met de Japanse regio 2, op 14 september dus. Ben erg benieuwd. 8)

Martin Z.
26-05-2005, 14:23
heel goed nieuws :D

Daan de G.
26-05-2005, 15:11
WOW :-)

ik was deze HELEMAAL vergeten :oops:

Geweldige nieuwe trailer met allemaal oude bekende [spoiler:54541bf343] WEAPON!! [/spoiler:54541bf343]

Can't wait :)

addictive
27-05-2005, 14:20
Dat gaat zeker mooi worden. Ook omdat 'ie op UMD uitkomt, kan ik 'm op mn PSP kijken 8)

Dennis Kuijper
25-07-2005, 21:11
Release datum op dvd-home:
25-09-2005 Final Fantasy 2 - Advent Children Anime (Manga) Sony Pictures

Anonymous
25-07-2005, 22:48
FF VII vind het beste spel ever ! :)

***Can't wait voor Advent Children***

Le-Fab
26-07-2005, 12:16
zo ze gaan dus weer een FF film maken
da's cool zo te zien aan die twee karakters van dat plaatje
boven kan het best tof gaan worden
dit word een top film

Dennis Kuijper
26-07-2005, 13:19
zo ze gaan dus weer een FF film maken
da's cool zo te zien aan die twee karakters van dat plaatje
boven kan het best tof gaan worden
dit word een top film

Film is er al een jaar of 2 maar nog niet op dvd uitgebracht.

Le-Fab
26-07-2005, 13:51
zo ze gaan dus weer een FF film maken
da's cool zo te zien aan die twee karakters van dat plaatje
boven kan het best tof gaan worden
dit word een top film

Film is er al een jaar of 2 maar nog niet op dvd uitgebracht.
oja is er al een trailer ofzo :shock:

Dennis Kuijper
26-07-2005, 16:42
zo ze gaan dus weer een FF film maken
da's cool zo te zien aan die twee karakters van dat plaatje
boven kan het best tof gaan worden
dit word een top film

Film is er al een jaar of 2 maar nog niet op dvd uitgebracht.
oja is er al een trailer ofzo :shock:

kijk even opde officiele site: http://www.square-enix.co.jp/dvd/ff7ac/

enliah
28-07-2005, 17:23
zo ze gaan dus weer een FF film maken
da's cool zo te zien aan die twee karakters van dat plaatje
boven kan het best tof gaan worden
dit word een top film

Film is er al een jaar of 2 maar nog niet op dvd uitgebracht.
oja is er al een trailer ofzo :shock:

kijk even opde officiele site: http://www.square-enix.co.jp/dvd/ff7ac/
of hier op de engelse site: http://na.square-enix.com/dvd/ff7ac/
daar staat andere (langere) trailers

Martin Z.
11-09-2005, 11:59
iemand een idee of/wanneer er een R2NL release van uitkomt? Voor de PSP komt hij in oktober in NL, hoe aannemelijk is het dat hij dan ook op dvd komt?

jwest
11-09-2005, 13:16
ppff... heb nachten en dagen lang FF VII gespeeld op de PS beste game ooit!!
wat een verhaal!!!!!! :shock: :shock:

kan niet wachten op de release van avent children!! ben benieuwd.

Dennis Kuijper
12-09-2005, 18:40
iemand een idee of/wanneer er een R2NL release van uitkomt? Voor de PSP komt hij in oktober in NL, hoe aannemelijk is het dat hij dan ook op dvd komt?

Hij komt op 20-10-2005 (Sony Pictures)
Hij staat zelfs in de release lijst van Free record shop dus het is heel aannemelijk dat hij op dvd uitkomt.

Martin Z.
13-09-2005, 18:43
iemand een idee of/wanneer er een R2NL release van uitkomt? Voor de PSP komt hij in oktober in NL, hoe aannemelijk is het dat hij dan ook op dvd komt?

Hij komt op 20-10-2005 (Sony Pictures)
Hij staat zelfs in de release lijst van Free record shop dus het is heel aannemelijk dat hij op dvd uitkomt.

ok thanks! looking forward to it! (hopende op een beetje een nette release)

Raymond187
16-09-2005, 12:52
Ik ga de film vanaaf of morgen kijken :D
Wel de Japanse versie maar dat geeft niet :P

Ben benieuwd 8)

Z-Man
17-09-2005, 11:53
Heb em gezien en de animatie is werkelijk verbluffend.....ik snap nog steeds niet dat ze Final Fantasy: The Spirits Within toendertijd in de bios uit hebben gebracht, die eigenlijk geen flikker met Final Fantasy te maken heeft. Dit is de film waar FF fans op hebben zitten wachten. Jammer is dat Advent maar 90 minuten duurt want het enige minpunt is dat niet alle personages genoeg screentijd krijgen.... en als je FF7 niet gespeeld hebt kan ik me voorstellen dat je van het plot geen ruk begrijpt. Maar desalniettemin de supervette actiescenes (Bahamut!!) maken alles goed. Een echte must-have!

Mark de Jong
17-09-2005, 12:20
Stond op het punt 'em vandaag te gaan bekijken, maar volgende maand komt ie op UMD uit en daar lijkt de film toch voor 'gemaakt' schijnbaar. Dus dat wordt mijn keuze.

enliah
17-09-2005, 14:32
Stond op het punt 'em vandaag te gaan bekijken, maar volgende maand komt ie op UMD uit en daar lijkt de film toch voor 'gemaakt' schijnbaar. Dus dat wordt mijn keuze.
Nou, voor gemaakt niet denk ik, maar het is natuurlijk een verfilmde game en ook om commerciele redenen krijgt de UMD-versie in dit geval meer aandacht dan de DVD.

Mark de Jong
17-09-2005, 15:06
Stond op het punt 'em vandaag te gaan bekijken, maar volgende maand komt ie op UMD uit en daar lijkt de film toch voor 'gemaakt' schijnbaar. Dus dat wordt mijn keuze.
Nou, voor gemaakt niet denk ik, maar het is natuurlijk een verfilmde game en ook om commerciele redenen krijgt de UMD-versie in dit geval meer aandacht dan de DVD.

De film schijnt het toch beter te doen op een PSP dan op een TV schijnbaar, met name vanwege de resolutie (als je de film op een TV kijkt zijn er wat problemen zichtbaar die op de lagere resolutie van een PSP niet direct opvallen). Gemaakt staat ook tussen aanhalingstekens; dat kon je op 2 verschillende manieren oppakken ;)

enliah
17-09-2005, 15:33
Stond op het punt 'em vandaag te gaan bekijken, maar volgende maand komt ie op UMD uit en daar lijkt de film toch voor 'gemaakt' schijnbaar. Dus dat wordt mijn keuze.
Nou, voor gemaakt niet denk ik, maar het is natuurlijk een verfilmde game en ook om commerciele redenen krijgt de UMD-versie in dit geval meer aandacht dan de DVD.

De film schijnt het toch beter te doen op een PSP dan op een TV schijnbaar, met name vanwege de resolutie (als je de film op een TV kijkt zijn er wat problemen zichtbaar die op de lagere resolutie van een PSP niet direct opvallen). Gemaakt staat ook tussen aanhalingstekens; dat kon je op 2 verschillende manieren oppakken ;)
Ow ok, nou ja, als ik n PSP koop, koop ik advent children er dan ook maar bij, maar koop toch eerst de dvd. Kan niet wachten!

Martin Z.
17-09-2005, 16:58
de film is toch ook gewoon in de bios geweest? In Japan iig. Lijkt me dat de transfer naar dvd/tv niet veel problemen oplevert hoor

Mark de Jong
17-09-2005, 18:09
Ik vertel alleen maar wat er gezegd wordt. Alhoewel, ik denk wel dat het er op de PSP wat strakker uit zal zien. Maar we zien wel.

enliah
17-09-2005, 18:29
Ik vertel alleen maar wat er gezegd wordt. Alhoewel, ik denk wel dat het er op de PSP wat strakker uit zal zien. Maar we zien wel.
Ja, jij denkt hoe kleiner hoe beter zeker :wink:

Mark de Jong
17-09-2005, 19:02
Ik vertel alleen maar wat er gezegd wordt. Alhoewel, ik denk wel dat het er op de PSP wat strakker uit zal zien. Maar we zien wel.
Ja, jij denkt hoe kleiner hoe beter zeker :wink:

Op een kleiner schermpje vallen foutjes minder snel op lijkt me zo, dus wat dat betreft lijkt het me inderdaad beter 8)

Cyrus the Virus
17-09-2005, 19:10
Ik heb 'm vanmiddag gezien. Hij ziet er echt héél mooi uit, alleen het verhaal snap ik niks van. Maar de actie en gevechten waren wel cool. :)

Symphony X
18-09-2005, 12:33
Gisteren het eerste uur gezien(ja ik had em gedownload, kon het niet laten, moest em zien), hij is gewoon echt supermooi. Gevechten zijn echt vet.

Heb het verhaal niet eens kunnen volgen, kon me ogen niet van die beelden af houden, om de engelse ondertitels te lezen... :P


Deze ga ik ZEKER WETEN aanschaffen.

Daan de G.
18-09-2005, 12:41
Geweldige film, maar oh zo jammer dat alle personages niet wat meer te zien zijn... Yuffie is toch veeeeeeeel leuker dan cloud ;)
de gevechten zijn echt super cool en voor een liefhebber van het spel zoals ik is het allemaal ge-wel-dig :)

ben meteen weer begonnen met ffvii :)

Martin Z.
18-09-2005, 18:02
niet te hopen dat je het spel gespeeld moet hebben om het verhaal beter te kunnen snappen... :roll: That would be sooo uncool :?

Mark de Jong
18-09-2005, 18:33
Dat is dus helaas het geval.

Symphony X
18-09-2005, 18:53
Daarom snapte ik er geen **** van :roll: .


Maarja zal em toch op DVD kopen, alleen al om de beelden en de gevechten.

Martin Z.
18-09-2005, 21:52
Daarom snapte ik er geen **** van :roll: .


Maarja zal em toch op DVD kopen, alleen al om de beelden en de gevechten.

me too :lol:

:cry:

Chris W
19-09-2005, 01:27
Het schijnt dat de regio 1 DVD tegelijk gaat uitkomen met de Japanse regio 2, op 14 september dus. Ben erg benieuwd. 8)

R1 staat inmiddels alweer geplanned voor 29 november (2 disc) :roll:

Martin Z.
19-09-2005, 08:02
Het schijnt dat de regio 1 DVD tegelijk gaat uitkomen met de Japanse regio 2, op 14 september dus. Ben erg benieuwd. 8)

R1 staat inmiddels alweer geplanned voor 29 november (2 disc) :roll:

ik hoorde wel iets dat de SE later uit zou komen dan de 1-disc, maar ik weet niet of dat nou alleen voor NL gold of ook bij andere releases

Dennis Kuijper
19-09-2005, 17:53
niet te hopen dat je het spel gespeeld moet hebben om het verhaal beter te kunnen snappen... :roll: That would be sooo uncool :?

Dus een film voor de echte fans,ben blij dat dat deze film gebaseerd is op de games.

BDB
21-09-2005, 13:49
Ik ben 'm nu aan het kijken. Erg mooi. Al was de achtergrondinfo bij mij wel een beetje weggezakt, omdat ik deel 7 een aantal jaren geleden voor 't laatst heb uitgespeeld.

Gisteren de OVA Last Order bekeken. Jammer dat (volgens de laatste berichten) deze niet bij de R1/Europese R2 extra's komt. :?

Marcel v/d H.
21-09-2005, 14:07
Vond hem erg goed, vooral visueel.

Mark de Jong
21-09-2005, 21:57
Inmiddels ook maar gezien, en wat een heerlijke film. Zowel grafisch, als qua actie. Het verhaal is misschien wat onduidelijk voor mensen die het spel (bijna) niet gespeeld hebben, maar toch goed te volgen (enige nadeel is dat je de hele achtergrond informatie nu niet hebt). Hoe dan ook, hij was top (y)

Worp3
27-09-2005, 17:42
Inmiddels ook maar gezien, en wat een heerlijke film. Zowel grafisch, als qua actie. Het verhaal is misschien wat onduidelijk voor mensen die het spel (bijna) niet gespeeld hebben, maar toch goed te volgen (enige nadeel is dat je de hele achtergrond informatie nu niet hebt). Hoe dan ook, hij was top (y)
Er zit extra's bij dat "Final fantasy 7 remeniscence" heet.
dar word een hoop van het spel zichtbaar.
Als je die gekeken heb snap je het verhaal beter.

Mark de Jong
27-09-2005, 18:09
Inmiddels ook maar gezien, en wat een heerlijke film. Zowel grafisch, als qua actie. Het verhaal is misschien wat onduidelijk voor mensen die het spel (bijna) niet gespeeld hebben, maar toch goed te volgen (enige nadeel is dat je de hele achtergrond informatie nu niet hebt). Hoe dan ook, hij was top (y)
Er zit extra's bij dat "Final fantasy 7 remeniscence" heet.
dar word een hoop van het spel zichtbaar.
Als je die gekeken heb snap je het verhaal beter.

Ik had er geen problemen mee, ik heb het spel gespeeld ;)

Remco Sondagh
27-09-2005, 18:43
http://db.gamefaqs.com/console/psx/file/final_fantasy_vii_plot.txt

Voor degene die t spel niet gespeeld hebben.

Peter -1984-
27-09-2005, 19:04
Ook zonder dat je het spel gespeeld heb is het een goeie film.
Je snapt dan misschien niet veel van het verhaal daar moet je hem ook niet voor kijken denk ik. Hij bestaat gewoon uit èèn en al actie.
En dat maakt de film gewoon leuk.

Zeer mooi gemaakt (y)

Worp3
27-09-2005, 19:25
Inmiddels ook maar gezien, en wat een heerlijke film. Zowel grafisch, als qua actie. Het verhaal is misschien wat onduidelijk voor mensen die het spel (bijna) niet gespeeld hebben, maar toch goed te volgen (enige nadeel is dat je de hele achtergrond informatie nu niet hebt). Hoe dan ook, hij was top (y)
Er zit extra's bij dat "Final fantasy 7 remeniscence" heet.
dar word een hoop van het spel zichtbaar.
Als je die gekeken heb snap je het verhaal beter.

Ik had er geen problemen mee, ik heb het spel gespeeld ;)

Ik heb hem ook gespeelt. Een geweldig spel.
Dat was een van de redenen woordoor ik besloot een Playstation te kopen samen met metal gear solid natuurlijk.
Final fantasy 6 was ook een van mijn favoriete spelen.
Misschien zelfs beter dan 7, zeker qua muziek.
Anders had ik een N64 gekocht.
Leuk in de film is natuurlijk al die herkenningen en verwijzingen naar het spel.
Leuk vond ik die victory tune op dat mobieltje.
ikzelf had hem ook al op mobiel gezet nog voordat de film uitkwam!

Dennis Kuijper
25-10-2005, 19:12
iemand een idee of/wanneer er een R2NL release van uitkomt? Voor de PSP komt hij in oktober in NL, hoe aannemelijk is het dat hij dan ook op dvd komt?

Hij komt op 20-10-2005 (Sony Pictures)
Hij staat zelfs in de release lijst van Free record shop dus het is heel aannemelijk dat hij op dvd uitkomt.

Uitgesteld dus volgens de releaselijst van Dvd-home :cry:
03-03-2006 Final Fantasy VII - Advent Children

Worp3
25-10-2005, 20:50
iemand een idee of/wanneer er een R2NL release van uitkomt? Voor de PSP komt hij in oktober in NL, hoe aannemelijk is het dat hij dan ook op dvd komt?

Hij komt op 20-10-2005 (Sony Pictures)
Hij staat zelfs in de release lijst van Free record shop dus het is heel aannemelijk dat hij op dvd uitkomt.

Uitgesteld dus volgens de releaselijst van Dvd-home :cry:
03-03-2006 Final Fantasy VII - Advent Children

Lang leve Nederland. Het land van de uitstellingen! :twisted:

Marc T.
25-10-2005, 21:39
Jemig wat duurt dat nog lang :(

enliah
04-03-2006, 16:07
:cry:
03-03-2006 Final Fantasy VII - Advent Children
:lol: Hij zou nu 13.04.2006 uit moeten komen, maar ik heb al gehoord dat t weer is uitgesteld...
Dat was voor mij een reden om m maar te downloaden.
Ik heb nog nooit eerder de behoefte gehad om een film te downloaden, maar square enix heeft er om gevraagd.

Dennis Kuijper
04-03-2006, 16:46
:cry:
03-03-2006 Final Fantasy VII - Advent Children
:lol: Hij zou nu 13.04.2006 uit moeten komen, maar ik heb al gehoord dat t weer is uitgesteld...
Dat was voor mij een reden om m maar te downloaden.
Ik heb nog nooit eerder de behoefte gehad om een film te downloaden, maar square enix heeft er om gevraagd.
Rodisc melde dit:
Alhoewel Sony Pictures Nederland de releasedatum nog naar voren probeert te krijgen, is dé sensatie-titel dit jaar op animegebied al aangekondigd: Final Fantasy VII - Advent Children wordt uiterlijk op 11 mei in Nederland op DVD verwacht!Hij word trouwens 16,99 bij Rodisc.

enliah
04-03-2006, 16:49
:cry:
03-03-2006 Final Fantasy VII - Advent Children
:lol: Hij zou nu 13.04.2006 uit moeten komen, maar ik heb al gehoord dat t weer is uitgesteld...
Dat was voor mij een reden om m maar te downloaden.
Ik heb nog nooit eerder de behoefte gehad om een film te downloaden, maar square enix heeft er om gevraagd.
Rodisc melde dit:
Alhoewel Sony Pictures Nederland de releasedatum nog naar voren probeert te krijgen, is dé sensatie-titel dit jaar op animegebied al aangekondigd: Final Fantasy VII - Advent Children wordt uiterlijk op 11 mei in Nederland op DVD verwacht!Hij word trouwens 16,99 bij Rodisc.
Vind je t heel raar als ik zeg dat ik het niet geloof? :roll:

Dennis Kuijper
04-03-2006, 16:53
:cry:
03-03-2006 Final Fantasy VII - Advent Children
:lol: Hij zou nu 13.04.2006 uit moeten komen, maar ik heb al gehoord dat t weer is uitgesteld...
Dat was voor mij een reden om m maar te downloaden.
Ik heb nog nooit eerder de behoefte gehad om een film te downloaden, maar square enix heeft er om gevraagd.
Rodisc melde dit:
Alhoewel Sony Pictures Nederland de releasedatum nog naar voren probeert te krijgen, is dé sensatie-titel dit jaar op animegebied al aangekondigd: Final Fantasy VII - Advent Children wordt uiterlijk op 11 mei in Nederland op DVD verwacht!Hij word trouwens 16,99 bij Rodisc.
Vind je t heel raar als ik zeg dat ik het niet niet geloof? :roll:
Ik geloof het wel hoor,als Rodisc dit meld in hun nieuwsbrief dan klopt het meestal wel,maar ja alles is altijd onder voorbehoud toch?

Symphony X
04-03-2006, 19:14
:cry:
03-03-2006 Final Fantasy VII - Advent Children
:lol: Hij zou nu 13.04.2006 uit moeten komen, maar ik heb al gehoord dat t weer is uitgesteld...
Dat was voor mij een reden om m maar te downloaden.
Ik heb nog nooit eerder de behoefte gehad om een film te downloaden, maar square enix heeft er om gevraagd.
Rodisc melde dit:
Alhoewel Sony Pictures Nederland de releasedatum nog naar voren probeert te krijgen, is dé sensatie-titel dit jaar op animegebied al aangekondigd: Final Fantasy VII - Advent Children wordt uiterlijk op 11 mei in Nederland op DVD verwacht!Hij word trouwens 16,99 bij Rodisc.
Vind je t heel raar als ik zeg dat ik het niet niet geloof? :roll:
Ik geloof het wel hoor,als Rodisc dit meld in hun nieuwsbrief dan klopt het meestal wel,maar ja alles is altijd onder voorbehoud toch?

Can't Wait :wink:

RobinB
04-03-2006, 19:25
16,99 wow dat is best een goed prijsje! Ik kijk ook al een lange poos uit naar deze titel. Vroeger toen ik ff7 speelde was ik enorm hooked,en heb het spel meerdere malen uitgespeeld,en ook de opvolgers op de psx. Jammer genoeg daalde de magie rondom ff in het verhaal op de nieuwe ps2. Ik hoop dat de film de sfeer terug kan brengen,zoiezo Cloud, na squall is wel 1 van me favoriete figuren.

intexor
04-03-2006, 20:16
ik moet die Spirits Within nog altijd zien, maar die schijnt van verhaal niet zo geweldig interessant te zijn, dus ik kijk wel meer uit naar Advent Children. Moest ik het spel nog hebben, ik zou het zeker eens opnieuw spelen alvorens de film te kijken, maar die PSX-disc is door de jaren heen toch ergens verloren gegaan..

Misschien koop ik die nieuwe PS2 versie (of PS3 ondertussen?) van Final Fantasy VII wel eens, is toch 1 van de games waar ik het meeste herinneringen aan heb.

mjlfadriaans
05-03-2006, 11:10
Spirits Within vind ik juist een goed verhaal hebben! Vele malen beter dan de gemiddelde SF film. Kijk, dat het verder geen band met een van de uitgebrachte games heeft, ok, maar het verhaal is zeker wel er goed. Maar echte 'fans' van de serie zullen ongetwijfeld een wat minder objectieve mening hebben ;).

Aerodynamisch
05-03-2006, 11:48
Ik vond Spirits Within een hele goede film. Zeer SCI-FI beetje in de trant van The Matrix (het zion gedeelte dan).

Helaas is deze film niet vergeljkbaar met een van de vele FF games. Dat was in het begin erg jammer maar uiteindelijk vond ik het een goede film.

GElukkig was ik ook toen ik in januari 2002 ja JAN 2002 hoorde dat FF7AC er aan kwam. Jaren later, in september 2005 heb ik de film dan eindelijk gezien al dan niet via het illegale circuit, FOEI.

Een prachtige film en zeer goed. Alleen zo kort na 2 uur wil je meer meer meer. FF7AC past heel erg bij FF7. Dus had ik het maar gelijk nog een keer gekeken.

Mijn enige punt van kritiek zal ik ff in spoiler zetten omdat het van belang is tijdens de film.[spoiler:a94c3e1ed2] De overige party members uit FF7 anders dan Cloud, Aeris en Tifa. (beetje Vincent) hebben heel weinig te zeggen en te doen in de film. Dit vond ik echt heel erg jammer.[/spoiler:a94c3e1ed2]

Verder twijfel ik ook over de waarheid van Ro-Disc. Ik hoorde dat FF7AC in de USA is uitgesteld naar NOVEMBER 2006 omdat de regisseurs problemen hadden met de versie ofzo. Ik ga dan ook niet hopen op mei until ik het pareltje in mijn handen op dvd heb. Tot die tijd moet ik het doen met FF7AC.mkv

Als echte FF-fan ben ik ook zeer blij dan Square toch nog een film heeft gemaakt en niet gestopt is na het floppen van TSW. GElukkig gaf het korte filmpje van The Animatrix ze weer goede moed. (er was amper een betere fusie, Square en The Matrix.)

Symphony X
05-03-2006, 19:56
Ik wordt echt helemaal gek als ze em weer gaan uitstellen :evil:
Ik wacht er echt al zooooooooooooooooooooooooooo lang op.

Ik ga waarschijnlijk voor deze versie:

http://www2.cd-wow.nl/detail_results_2.php?product_code=21969

Of er moet een nog uitgebreidere versie komen...met DTS :D

BDB
05-03-2006, 20:07
Zou er nog een versie (naast de Japanse) komen die FF7 Last Order bevat?

intexor
08-03-2006, 15:41
Spirits Within vind ik juist een goed verhaal hebben! Vele malen beter dan de gemiddelde SF film. Kijk, dat het verder geen band met een van de uitgebrachte games heeft, ok, maar het verhaal is zeker wel er goed. Maar echte 'fans' van de serie zullen ongetwijfeld een wat minder objectieve mening hebben ;).

het kan zeker een mooie film zijn, het is gewoon spijtig als ze een film maken over een spellen-saga die je goed vindt, zonder dat het verhaal van de film veel te maken heeft met die spellen die je zo graag gespeeld hebt. ik zal de film zeker nog wel eens kijken, maar de tweede final fantasy film interesseert me toch meer.

RobinB
16-03-2006, 22:23
Ik krijg echt kippenvel als ik deze trailer weer bekijk. Fantastische muziek ondersteunt word ondersteunt bij de trailer, net zoals de opening sequence bij ff8. Ik wil deze hebben!! Heeft iemand een club pas bij riodisc die ik kan lenen om deze titel te kopen? BTW ik denk dat deze word uitgeseld tot 24 April,tenminste op de oficiele site van Advent Childeren staat daar 24 April gemeld.

Symphony X
30-04-2006, 12:31
Heeft iemand de film al op DVD, hier op het forum?

Chris W
30-04-2006, 12:56
ja

Symphony X
30-04-2006, 12:58
Hoe is het beeld, extra's etc ervan?

Aerodynamisch
30-04-2006, 13:35
Ik ben niet echt thuis in beeldformaat maar het ziet er in ieder geval goed uit.

Alles is ondertiteld in meerdere talen en ook nederlands uiteraard.

De extra's zijn goed. Er is op disc 1, een samenvatting van ff7 het spel. Erg handig als het al een paar jaar geleden is dat je het spel hebt gespeeld.

Op disc 2 staan deleted scenes. Echte troep, niks qua dialoog alleen maar korte shots.

Ook staan er 8 trailers op.

Ook is er de versie te vinden van 35 minuten die in Venice is vertoond op het Film Festival. Eigenlijk een zeer uitgebreide trailer.

Verder een paar previews van de aankomende FF7 games etc. Compilation of ff7 heet dit.

Verder is er Digest, een uitgebreide making of. Erg leuk en er wordt lichtelijk gehint naar een FF7 remake.

Aardige extra's maar had meer gekund. In ieder geval goede uitgave van een topfilm en topgame.

mjlfadriaans
01-05-2006, 07:21
Van 't weekend gezien. Ik vond 'm zeker goed te pruimen.

Volgens mij was het vorige deel 'technisch' wel iets strakker, of zie ik dat verkeerd?

Niet dat dat voor mij de pret minder maakt, want 't zag er zeker goed uit. Lekkere stylish combat, ik zou bijna zeggen, laten ze van Devil May Cry ook zo'n type film maken, zag er echt superstrak uit.

De ondertiteling klopt alleen voor geen meter. Althans, de Engelse tekst komt vaak niet overeen met wat er gezegd wordt, ja, in context wel, maar niet woord-voor-woord. Niet super storend of zo (maar wel lichtjes ;)).

De extra's heb ik nog niet gezien.

El-Jorge
01-05-2006, 07:58
Van 't weekend gezien. Ik vond 'm zeker goed te pruimen.

Volgens mij was het vorige deel 'technisch' wel iets strakker, of zie ik dat verkeerd?

Niet dat dat voor mij de pret minder maakt, want 't zag er zeker goed uit. Lekkere stylish combat, ik zou bijna zeggen, laten ze van Devil May Cry ook zo'n type film maken, zag er echt superstrak uit.

De ondertiteling klopt alleen voor geen meter. Althans, de Engelse tekst komt vaak niet overeen met wat er gezegd wordt, ja, in context wel, maar niet woord-voor-woord. Niet super storend of zo (maar wel lichtjes ;)).

De extra's heb ik nog niet gezien.

Volgens mij was er geen vorig deel. Er is wel een compleet andere FF film. Die ik trouwens erg mooi vond, maar mindre vermakelijk dan deze!

mjlfadriaans
01-05-2006, 08:32
Volgens mij was er geen vorig deel. Er is wel een compleet andere FF film. Die ik trouwens erg mooi vond, maar mindre vermakelijk dan deze!

Ik bedoelde gewoon de vorige FF film, dat was die dus ;). Beide vond ik even vermakelijk eigenlijk ;).

BDB
01-05-2006, 11:23
De ondertiteling klopt alleen voor geen meter. Althans, de Engelse tekst komt vaak niet overeen met wat er gezegd wordt, ja, in context wel, maar niet woord-voor-woord.

Dus het is geen dubtitle maar een subtitle? :D

Ashram
03-05-2006, 11:56
De ondertiteling klopt alleen voor geen meter. Althans, de Engelse tekst komt vaak niet overeen met wat er gezegd wordt, ja, in context wel, maar niet woord-voor-woord. Niet super storend of zo (maar wel lichtjes ;)).
Dit komt omdat de ondertiteling gebasseerd is op de Japanse soundtrack. Als je deze dan onder de Engels gesproken versie zet, kan het idd voorkomen dat het niet helemaal klopt. Het is misschien een beetje storend, maar het lijkt me ook een beetje onzin om er 2 verschillende Nederlandse ondertitels op te zetten.

Symphony X
03-05-2006, 12:43
Je gaat de film toch ook alleen met japanse ondertitels kijken? :D

mjlfadriaans
03-05-2006, 16:12
Ik bedoelde overigens de UK subs, niet NL subs ;). Aangezien ik de film in 't Engels bekeken heb, vond ik 't vreemd dat het Engelse gesprokene niet overeen kwam ;).

Volgende keer zet ik 't gewoon uit, ik kijk films 't liefst zowieso met Engelse subtitels.

Chris W
03-05-2006, 18:39
waarom kijk je sowieso een van origine Japans gesproken film in t Engels :?

fuksysteem
03-05-2006, 18:43
waarom kijk je sowieso een van origine Japans gesproken film in t Engels :?

Waarschijnlijk omdat `t Japans voor de meeste mensen allemaal `t zelfde klinkt. Intonatie e.d. is niet te onderscheiden, en `t komt allemaal schreeuwerig over.

We kunnen niet allemaal nerd zijn, en perse iets in de originele taal zien omdat we zo graag purist willen zijn, ook al verstaan we er geen hol van.

mjlfadriaans
03-05-2006, 18:53
Ja, is wat van te zeggen .... ik kijk films als Crouching Tiger wel in de originele taal .... deze om een of andere reden niet .... wellicht omdat ik Japanse games ook altijd gewoon in 't Engels speel.

Maick Werner
10-05-2006, 04:18
Man, ik ben deze nu aan het kijken. Ik heb geen idee wie hun Moeder nou eigenlijk is en waarom dat jochie niet raak kan slaan met een 2 meter lang zwaard, maar het is wel erg spectaculair allemaal!

EDIT:

Wauw, dat was best tof. Jammer dat ik vroeger nooit de moeite heb gedaan om RPG's te leren waarderen, want dan had ik vast meer geweten over de FF-reeks. Ondanks dat gemis, vond ik dit een erg vermakelijk spektakel.

Aloys
10-05-2006, 09:04
Man, ik ben deze nu aan het kijken. Ik heb geen idee wie hun Moeder nou eigenlijk is en waarom dat jochie niet raak kan slaan met een 2 meter lang zwaard, maar het is wel erg spectaculair allemaal!

Dat was bij mij ook, maar gelukkig vond iemand anders (liefhebber van FF) die ik ken hem wel leuk..

Marcel v/d H.
10-05-2006, 09:12
Heb zelf alle FF games vanaf deel 6 wel gespeeld, deel 7 is zeker qua gameplay en verhaal het beste deel. Heb de film al gezien en vond hem erg goed, zal binnenkort de dvd ook maar eens aanschaffen. Wacht alleen nog wel even totdat hij wat goedkoper gaat worden (koop zelden of nooit meteen nieuwe dvd's).

Aerodynamisch
10-05-2006, 09:37
Moeder is Jenova.

Een alien duizenden jaren terug geland op Aarde. Deze is vervolgens opgevragen en gebruikt voor bio-experimenten.

Met cel en DNA kloning hebben ze Sephiroth gecreerd.

Nathan Strik
10-05-2006, 10:59
Man, ik ben deze nu aan het kijken. Ik heb geen idee wie hun Moeder nou eigenlijk is en waarom dat jochie niet raak kan slaan met een 2 meter lang zwaard, maar het is wel erg spectaculair allemaal!

EDIT:

Wauw, dat was best tof. Jammer dat ik vroeger nooit de moeite heb gedaan om RPG's te leren waarderen, want dan had ik vast meer geweten over de FF-reeks. Ondanks dat gemis, vond ik dit een erg vermakelijk spektakel.
Het helpt een beetje als je de special feature op disc 1 kijkt. Daarin zie je een soort video-montage van alle story-sequences uit de Final Fantasy VII game.

Alleen is dat minder leuk dan het spel spelen...

Ik heb de DVD inmiddels ook. Wel zwaar klote dat dit een interlaced versie is! :evil: Op een TV valt dat niet op, maar dit is toch wel serieus balen voor mensen met een beter display.

Maick Werner
10-05-2006, 23:47
Ow ja, dat klopt! Ik vroeg mij al af wat dat precies was. Allerlei beelden van de game, afgewisseld met 'normale' passages. Gisterennacht nog wel even bekeken, maar ik viel op een gegeven moment echt weg. Zometeen ga ik het wat serieuzer bekijken. Het geluid was wel cool, kan ik mij herinneren!

Nathan Strik
10-05-2006, 23:57
Ow ja, dat klopt! Ik vroeg mij al af wat dat precies was. Allerlei beelden van de game, afgewisseld met 'normale' passages. Gisterennacht nog wel even bekeken, maar ik viel op een gegeven moment echt weg. Zometeen ga ik het wat serieuzer bekijken. Het geluid was wel cool, kan ik mij herinneren!
Het geluid is een random soundtrack-nummer. En toegegeven het is soms wat verwarrend en saai om te kijken, vooral als je echt nog nooit FFVII hebt gespeeld, maar wellicht pik je toch hints op over het verhaal van Advent Children op deze manier.

Stephan Nobelen
11-05-2006, 07:47
Sorry maar misschien een domme vraag maaar:

Er staan Final Fantasy VII. Nu weet ik dat er nog Spirits within er nog is, maar van andere delen kan ik niets vinden?? hoe zit dat nu ?


Met vriendelijke groet,

Stephan

RobinB
11-05-2006, 07:59
Van final fantasy 7 is een psx uitgebracht (7 tot deel 9 maar allemaal aparte verhalen en figuren). En de film FF Advent Childeren is het vervolg op Final Fantasy 7 van de psx met dezelfde figuren.


Final fantasy Spirits Within is een stand alone movie waar geen spel van gemaakt is of betrekking heeft op andere delen van de psx spellen.

Nathan Strik
11-05-2006, 12:30
Een korte geschiedenis van Final Fantasy is wellicht ook wel handig. Voor mensen als Stephan die raar opkijken bij het getal 7.

Final Fantasy begon als spellenreeks op de NES eind jaren '80. Op die spelcomputer zijn deel I, II en III destijds uitgekomen, waarvan enkel deel I hier in het Westen te krijgen was.

Vervolgens kwamen er in de Super Nintendo tijd nog 3 deeltjes uit. Final Fantasy IV, V en VI, waarvan alleen deel IV en VI te krijgen waren in het Westen (onder de naam FF II en FF III).

Toen midden jaren '90 de serie naar Sony's Playstation verhuisde hebben ze meteen een einde gemaakt aan alle naamsverwarring en dit nieuwe deel (deel VII) gewoon overal ter wereld deel VII genoemd.

Nu is het een gewoonte bij de Final Fantasy serie dat ieder spel qua verhaal en personages compleet nieuw is. Simpelweg: deel 6 is geen direct vervolg op deel 5, maar een compleet nieuw verhaal met nieuwe karakters.

Zo was ook de film (Spirits Within), die enkele jaren geleden uitkwam, geen direct vervolg op een bestaand Final Fantasy spel, maar een compleet nieuw verhaal met nieuwe personages.

Nadat de serie ook op de Playstation drie deeltjes heeft gehad (VII, VIII en IX), verhuisde de serie naar de Playstation-2 en vanaf die tijd is er enigszins gebroken met deze traditie.

Na Final Fantasy X kwam Square met een online versie van Final Fantasy, deel XI, en een sequel op FF X, getiteld FF X-2. Dat is tot nu toe de enige keer dat er een direct vervolg is gemaakt op een Final Fantasy game. Eind dit jaar komt de nieuwe FF uit voor de Playstation 2, met wederom nieuwe personages en een nieuw verhaal, getiteld Final Fantasy XII. Daarna verhuist de serie naar de Playstation-3, met Final Fantasy XIII.

Okee, dat wat betreft de spellen en de eerste film (Advent Children). Bijna allemaal op zichzelf staande verhalen dus.

Nu was de Playstation-1 versie van Final Fantasy VII zo mateloos populair, vooral qua personages. Dat veel fans graag wilden weten hoe het verhaal verder ging na het einde van het spel. Voor deze fans is Final Fantasy VII: Advent Children dus voornamelijk gemaakt. Het is dus niet het zevende deel van de filmreeks, maar een vervolg op het zevende deel van de spellenreeks.

Okee, dat was wellicht een beetje langdradig, maar da's in een notendop het verhaal achter deze spellen/films.

Geert Jan Alsem
11-05-2006, 13:01
Duidelijk verhaal voor mensen die nog niet weten hoe het zit, Nathan. Alleen...


Eind dit jaar komt de nieuwe FF uit voor de Playstation 2, met wederom nieuwe personages en een nieuw verhaal, getiteld Final Fantasy VII. Daarna verhuist de serie naar de Playstation-3, met Final Fantasy VIII.

Dat moeten dus XII en XIII zijn. :wink:

(De eerste beelden van Final Fantasy XIII zien er trouwens wel supermooi uit. Jammer dat die PS3 zo duur wordt alleen. Ben verder niet een hardcore gamer.)

Remco Sondagh
11-05-2006, 13:39
Duidelijk verhaal voor mensen die nog niet weten hoe het zit, Nathan. Alleen...


Eind dit jaar komt de nieuwe FF uit voor de Playstation 2, met wederom nieuwe personages en een nieuw verhaal, getiteld Final Fantasy VII. Daarna verhuist de serie naar de Playstation-3, met Final Fantasy VIII.

Dat moeten dus XII en XIII zijn. :wink:

(De eerste beelden van Final Fantasy XIII zien er trouwens wel supermooi uit.) Idd. :D En er komen 2 FF XIII's uit op de PS3 en 1 op mobiele telefoons :)

Marcel v/d H.
11-05-2006, 14:28
En er komt ook nog een soort spin-off van VII volgens mij. Iets met Ceberus in de naam geloof ik en die game gaat over Vincent.

Nathan Strik
11-05-2006, 15:06
Duidelijk verhaal voor mensen die nog niet weten hoe het zit, Nathan. Alleen...


Eind dit jaar komt de nieuwe FF uit voor de Playstation 2, met wederom nieuwe personages en een nieuw verhaal, getiteld Final Fantasy VII. Daarna verhuist de serie naar de Playstation-3, met Final Fantasy VIII.

Dat moeten dus XII en XIII zijn. :wink:

(De eerste beelden van Final Fantasy XIII zien er trouwens wel supermooi uit. Jammer dat die PS3 zo duur wordt alleen. Ben verder niet een hardcore gamer.)
Tiepvoutje aangepast.

Inderdaad jammer dat de PS3 zo duur gaat worden. Maar het zal nog wel even duren voordat FFXIII klaar is en tegen die tijd hoop ik dat de prijs al een stukje gezakt is.

Stephan Nobelen
13-05-2006, 12:19
dank u voor de informatie!

Cinemaniac
17-12-2006, 18:39
Sony Pictures Home Entertertainment have announced the Region 1 DVD release of Final Fantasy VII: Advent Children - Limited Edition Collector's Set for 20th February 2007 priced at $49.95 SRP. This CG animated continuation of the Final Fantasy VII storyline is being released for a second time in the US as part of a Limited Edition set that bundles the original 2-disc set with several additional pack-in extras.

These include a bonus disc, script, book and postcards.

Full details are TBC.

http://img340.imageshack.us/img340/2641/protectedimage1xz3.jpg (http://imageshack.us)
http://img387.imageshack.us/img387/8508/protectedimage2ey8.jpg (http://imageshack.us)

Nielsje
18-12-2006, 08:42
Wow die ziet er erg tof uit. Die wil ik wel hebben volgend jaar.

BDB
18-12-2006, 10:17
Kunnen ze daar niet beter even mee wachten totdat Advent Children Complete (http://www.gamespot.com/psp/rpg/finalfantasyviiadventchildren/news.html?sid=6158277) uitkomt? :?


En er komt ook nog een soort spin-off van VII volgens mij. Iets met Ceberus in de naam geloof ik en die game gaat over Vincent.

Ik ben nu het PS2 spel Dirge of Cerberus (http://www.dirgeofcerberus.eu.com/) aan 't spelen, ja. Sommige FMV's zien er net zo uit als AC. 8)

http://ec2.images-amazon.com/images/P/B000FYQUDW.02._SS400_SCLZZZZZZZ_V37443994_.jpg

http://ec2.images-amazon.com/images/P/B000FYQUDW.02.PT04._SS400_SCLZZZZZZZ_V37443994_.jp g

Marcel v/d H.
18-12-2006, 11:44
Ziet er gaaf uit. Heb zelf alleen helaas geen PS2 meer. Komt binnenkort ook nog een game voor de PSP uit die ga ik wel aanschaffen.

BDB
18-12-2006, 19:59
Komt binnenkort ook nog een game voor de PSP uit die ga ik wel aanschaffen.

Inderdaad. :) Crisis Core (http://psp.ign.com/objects/711/711340.html)... met Zack in de hoofdrol.


a bonus disc

:P De Last Order OVA? Ik heb 'm wel al als fansub, maar op dvd zou 't nog beter zijn. 8)

http://www.watch.impress.co.jp/av%2Fdocs/20050630/sque06.jpg

Balou2518
19-12-2006, 17:36
:P De Last Order OVA? Ik heb 'm wel al als fansub, maar op dvd zou 't nog beter zijn. 8)

http://www.watch.impress.co.jp/av%2Fdocs/20050630/sque06.jpg

Jammer genoeg krijgt alleen Japan zulke releases, als het net in Amerika / Europa uitkomt.

Cinemaniac
05-02-2007, 16:26
http://img165.imageshack.us/img165/7903/2376641bp2.jpg

Nielsje
05-02-2007, 17:31
Wow, als iemand die gaat bestellen doe ik graag mee :shock: !