PDA

Bekijk de volledige versie : Weekje NYC - Shoppinglist



Michiel Aptroot
30-09-2003, 10:41
Volgende week zit ik een weekje in New York en vroeg me af of jullie nog tips voor mij hebben welke absolute R1 toppers ik daar aan mijn collectie moet toevoegen.

Het gaat me dus echt om films waar absoluut een betere versie (beter beeld, geluid of een berg aan extra's) van in de US verkrijgbaar is.

Mijn film interesse is zeer breed, dus alle tips zijn welkom, ook winkeladressen.

R. Schaap
30-09-2003, 11:28
Scarface Deluxe boxset (zie amazon voor specs)

Peefie
30-09-2003, 11:41
Die winkel tegenover Macy's is cool...ben ff de naam kwijt :roll:.
Veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel DVDs!

Sowieso moet je naar Macy's zelf. Het is wat Harrods is voor London zeg maar :P.

http://www.new-york-hotels-usa.com/foto/macy's.jpg

Michiel Aptroot
30-09-2003, 11:42
Bedoel je Tower Records ?

Peefie
30-09-2003, 11:44
Bedoel je Tower Records ?Oh dat zou best kunnen want die is in London ook al gaaf :P.

EDIT: Macy's
Broadway at West 34th Street

Tower
1961 Broadway at 66th St
725 5th Ave at 56th St
692 Broadway at 14th St

Nee dus :wink:

tan1415
30-09-2003, 21:28
Wat dacht je van de Lion king gift set....

pavko
30-09-2003, 22:08
Denk alleen niet dat je goedkoper uit bent dan wanneer je het bij internetwinkels zou kopen.

DVD's zijn angstaanjagend duur in winkels daar. In Amerika en in het bijzonder in NYC.
20-30 dollar is meer regel dan uitzondering. Je kunt ff googlen op 2e hands toko's om het iets betaalbaarder te doen. Films die nét uit zijn kosten over het algemeen wat minder, zeker bij ketens als BestBuy, CircuitCity en Tower Records.

Onthoud goed: De meter begint pas écht te lopen als je die taxi
uitstapt. Gewoon in die taxi blijven zitten en rond rijden kost minder dan leven in New York.

Geniet er echter maar met volle teugen van. De herinnering telt.

Goedkope tips:
- Brooklyn Bridge per voet (AMAZING) en dan na een stukje door Brooklyn lopen terug met de metro die ook weer over het water gaat.

- Neem de "Staten Island Ferry" naar Staten Island en weer terug....geweldig uitzicht en vlak langs de Statue of Liberty, voor weinig.

- Zondagochtend in Central Park en je meegebrachte bagels opeten op een plekje onder de zon.

-Als je op JFK vliegt en je naar Manhattan wilt kun je een taxi nemen, die je ruim 50 dollar kost, een shuttle van een hotel is vaak goedkoper. Als je op een goed tijdstip (overdag) aankomt kun je ook de A-train (metro) nemen.
http://www.mta.info/nyct/maps/sub1a.gif
http://www.mta.info/nyct/maps/sub2a.gif

veel plezier!!! 8)

Menno
03-10-2003, 14:15
Ik zit er over 2 weken... Leveren die DVD's nog problemen op bij de douane trouwens?

pavko
03-10-2003, 21:23
niet tot een euro of 150 ofzo

Splatterhead
04-10-2003, 02:30
http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/opreis.htm

Je mag tot €175 meenemen naar Nederland.
Ik was zelf in Chicago in het voorjaar en heb voor een kleine €300 aan dvd's gekocht.

Ik stond in dubio om een aantal dvd's vanuit de US naar mijn eigen adres te versturen.
Dit heb ik uiteindelijk niet gedaan.
Ik heb de prijzen op de dvd's in mijn voordeel veranderd voor het geval ik gecontroleerd werd.
Ik werd niet gecontroleerd en kon gewoon doorlopen. :wink:

Marcel den Haan
04-10-2003, 10:15
Ben van de zomer naar Miami en Orlando geweest en ook ik kwam erachter dat de DVD's daar aardig prijzig zijn. De prijs op het doosje is namelijk niet de prjs die je betaalt bij de kassa, hier komt nog BTW bij. Dit geld overigens voor alle artikelen. Ik heb wat geshopt naar afgeprijsde DVD's en ik heb ook wat NFL DVD's gekocht, je wilt toch wat kopen. Goedkoper ben je dus zoiezo als je koopt via het internet, maar ik weet niet of je een creditcard hebt (wel errug handig in Amerika trouwens) dus dan moet je wel kopen in de winkels daar.
Anyway veel plezier en geniet ervan, mijn favo vakantieland in ieder geval !

Christiaan Sauer
07-10-2003, 22:14
Bedoel je Tower Records ?

volgens mij 1 van de Virgin Records (waar ik nog prachtige verhalen over kan vertellen)
Mvg,

christiaan
ps: gewoon zin om hier te reageren ondanks dat het waarschijnlijk al een oude is ;)

Christiaan Sauer
07-10-2003, 22:17
ook nog prachtig: als je lekker weer hebt: je MOET echt op Pier 17 gaan zitten (bij china town) en dan in die relax stoelen aan de kant vn de Brooklyn Bridge. Ik heb daar met een grote groep vrienden gezeten in de zomer 2 jaar geleden: en ik heb er genoten. gewoon ontezetten relaxen. Krijg er de rillingen van als ik aan die week, en die plek terug denk :D.
Maarja, je leest dit pas als je terugbent neem ik aan :?