PDA

Bekijk de volledige versie : versturen van DVD's bij Te Koop Aangeboden



madelon
02-10-2003, 14:49
Ik koop de laatste tijd veel dvd's. Vaak worden de dvd's pas verstuurd als het geld binnen is en moet je lang wachten (vooral van giro naar bank). Soms baal ik daar van, zoveel plusjes en dan toch dat lange wachten. Maar gelukkig heb ik de afgelopen twee dagen een paar mensen die de dvd's gewoon gelijk opsturen als ik zeg ze te kopen.
Wat ik hier mee wil zeggen, nou niet veel.. tis gewoon iets wat in mij opkomt en ik even kwijt wilde... :lol:

Jan Spoelder
02-10-2003, 14:55
als wij ooit zaken doen stuur ik je de dvd's direct :wink:
maar je hebt gelijk, de handelaarslijst geeft de betrouwbaarheid van mensen aan en het safetraders-principe doet hier nog wat extra's bij. ik zou bij een betrouwbaar persoon niet wachten en direct de dvd opsturen

Leonard Shelby
02-10-2003, 15:39
Het is een beetje de macht der gewoonte denk ik.
Normaal wacht ik even op het geld. Maar laatst verkocht ik ook iets aan iemand die nou niet echt zijn eerste transaktie hier deed (John Sital :roll: ) en denk er gewoon niet aan dat ik in zo'n geval die DVD natuurlijk best gelijk op de post kan doen. (scheelde voor hem ook weer ruim een weekend)

Ik ga er in ieder geval voortaan wat meer opletten... Is wel zo leuk voor de andere partij.

Mark de Jong
02-10-2003, 15:39
Sommige mensen doen nou eenmaal veel zaken hier op het forum en daarom stuur IK ze in ieder geval niet altijd direct op. Anders wordt het een beetje onoverzichtelijk voor mij.

Kevin Baeckelandt
02-10-2003, 15:45
Ik koop de laatste tijd veel dvd's. Vaak worden de dvd's pas verstuurd als het geld binnen is en moet je lang wachten (vooral van giro naar bank). Soms baal ik daar van, zoveel plusjes en dan toch dat lange wachten. Maar gelukkig heb ik de afgelopen twee dagen een paar mensen die de dvd's gewoon gelijk opsturen als ik zeg ze te kopen.
Wat ik hier mee wil zeggen, nou niet veel.. tis gewoon iets wat in mij opkomt en ik even kwijt wilde... :lol:
Mandelon ik versta jouw ergernis, ik zend normaal gezien de DVD's onmiddellijk op naar mensen die reeds StarTrader of SafeTrader zijn.
Leden die ik niet ken wacht ik rustig op het geld.

John Sital
02-10-2003, 16:27
Het is een beetje de macht der gewoonte denk ik.
Normaal wacht ik even op het geld. Maar laatst verkocht ik ook iets aan iemand die nou niet echt zijn eerste transaktie hier deed (John Sital :roll: ) en denk er gewoon niet aan dat ik in zo'n geval die DVD natuurlijk best gelijk op de post kan doen. (scheelde voor hem ook weer ruim een weekend)

Ik ga er in ieder geval voortaan wat meer opletten... Is wel zo leuk voor de andere partij.

eerste transactie is heeeeeel lang geleden :wink:
Ik stuur de dvd;s meestal gelijk toe, vooral als ik zie safetrader, bij junior memebers wacht ik het ff af tot het geld bijgeschreven is.

Edwin vd Zwaard
02-10-2003, 16:34
Ik vind de traderslijst ook niet veel uitmaken.

Met regelmaat krijg ik een reactie via de email op een thread die ik op het forum plaats.. Een email in de trend van "Ik wil die en die wel hebben, geef de betaalgegevens maar:..

Aangezien de lijst geen echte namen bevat, en vrijwel niemand zijn nick onder een mailtje zet, is het vrij simpel om dan te zeggen dat je onder die en die naam op de lijst staat met tig plusjes..

Toch ?!

Dus daarom wacht ik gewoon met versturen, tot ik daadwerkelijk de betaling heb ontvangen, en kan me voorstellen dat anderen dat ook doen.

Kijk mensen die ik op forums "ken" is een ander verhaal, maar een forum met dergelijke omvang heeft te veel leden om iedere persoon achter de nick te weten..

Gr.
Edwin

madelon
02-10-2003, 16:48
Mijn naam is Madelon mijn nick ook hihi. Ik maak ook geen verwijten aan mensen hoor helemaal niet, maar ikzelf zou het anders doen en vond het gewoon leuk om nu toevallig in 2 dagen 2 personen te hebben die hem ook gelijk op sturen.

Sander Haarmans
02-10-2003, 17:25
Als ik met iemand een deal maak kijk ik eerst welke "status" hij/zij heeft (dus hoelang hij/zij al actief is op het forum) en hoeveel plussen diegene op z'n naam heeft, ook let ik erop of ik al meerdere deals heb gedaan met hem/haar.
Zit dit er positief uit verstuur ik de dvd direct zonder dat ik wacht tot het geld op m'n rekening staat, ken ik die persoon niet goed dan wacht ik eerst voordat ik de desbetreffende dvd op de bus doe en als dit erg vlot verloopt dan zal ik de eerstvolgende keer wel direct de dvd versturen ipv eerst wachten op het geld.

Jaap22
02-10-2003, 17:47
Als ik met iemand een deal maak kijk ik eerst welke "status" hij/zij heeft (dus hoelang hij/zij al actief is op het forum) en hoeveel plussen diegene op z'n naam heeft, ook let ik erop of ik al meerdere deals heb gedaan met hem/haar.
Zit dit er positief uit verstuur ik de dvd direct zonder dat ik wacht tot het geld op m'n rekening staat, ken ik die persoon niet goed dan wacht ik eerst voordat ik de desbetreffende dvd op de bus doe en als dit erg vlot verloopt dan zal ik de eerstvolgende keer wel direct de dvd versturen ipv eerst wachten op het geld.

Precies mijn gedachte. En Madelon: ach de één doet het wel en de ander niet.. zolang je die dvd's maar binnen krijgt vind ik altijd. Jouw collectie is groot genoeg om in de tussentijd dvd's van jouw eigen collectie te kijken. :wink: En nou kan je mooi mijn snelverstuurde Sweet Hereafter kijken. :wink:

madelon
02-10-2003, 17:58
Nou Jaap dat valt tegen hoor.. Ben bijna uitgekeken (tijd te veel als werkloze hihi). Maar tis toch fijn om net als bij jou te kopen en de dag erna al de dvd te hebben!!!! :-)

jdeij
02-10-2003, 18:06
Sommige mensen doen nou eenmaal veel zaken hier op het forum en daarom stuur IK ze in ieder geval niet altijd direct op. Anders wordt het een beetje onoverzichtelijk voor mij.
Zo denk ik er ook over, want anders zou ik een hele administratie bij moeten gaan houden van wie ik nog geld krijg. Sommige zijn ook niet echt snel met overmaken en kan weleens weken duren eer ik het geld krijg. Heel soms komt het geld helemaal niet, omdat ze helemaal niets meer laten horen of na een paar weken laten weten dat ze de dvd niet meer hoeven. Ik stuur meestal wel aan diegene die ik al langer kan ze gelijk of sneller op.
Als ik ruil, wat ik nu nu niet veel meer doe, stuurde ik ze gelijk op.

madelon
02-10-2003, 19:05
Ja dat is wel erg lullig dan dat je weken moet wachten op geld!!!!!! terwijl de afspraak is gemaakt..

Flabmaster2000
19-11-2003, 06:19
Ik denk dat ik datzelfde ook doe,kijken of iemand safetrader is en die ik vaak dvd's zie aanbieden/kopen (lees:Mark de Jong,John Sital,GJB om er een paar op te noemen)Bij die mensen weet je automatisch dat het goed gaat...Bij anderen weet ik het niet echt meer.....Mijn vertrouwen is na een laatste koop danig geschaad door iemand.Zal geen namen noemen,maar het geld is 2 weken geleden al overgemaakt door een vriend van mij die die dvd wilde hebben en tot nu toe hoor ik alleen maar *** smoezen van dat het geld er maar niet op komt,dan dat het geld er op staat,dat de dvd bijv. donderdag is verzonden en in een volgend bericht weer dat die zaterdag op de post is gedaan.Heb tot nu toe nog niks ontvangen!!!Denk dat ik in het vervolg alleen maar van saftraders ga kopen,want van deze les heb ik wel geleerd......
Ik wil wel eens weten of de mensen van dvd.nl wel eens hebben nagedacht over een +/- voor sommige mensen.Ik bedoel,MOCHT ik de dvd nog binnen krijgen,denk ik niet dat ik die persoon een plus zal geven,maar een min,terwijl die dvd wel binnen is gekomen,zij het met vertraging,vind ik ook weer niet netjes......Misschien een idee?? :lol:
Nou,ik heb mijn gal gespuwd....... :P

Dirk Visser
19-11-2003, 08:23
Ook, ik verstuur meestal een dvd gelijk. Wachten op mijn geld doe ik enkel bij members waarmee ik geen ervaring heb. (Lees geen status hebben.)

John Sital
19-11-2003, 10:57
hier op dvd.nl verstuur ik de dvd wel gelijk, alleen op marktplaats wacht ik tot het geld bijgeschreven is, maar meestal komt er niks bij op de rekening, en pas bij navraag blijkt dan dat ze van de deal afzien, daarom is mijn interesse in marktplaats zwaar gezakt, en hou ik het liever bij dit forum.

Dirk Visser
19-11-2003, 11:04
-offtopic-

Ook ik ben diep teleurgesteld in marktplaats dus hou het ook voornamelijk op DVD.NL (y)

Martijn Beunk
19-11-2003, 11:47
Ik koop de laatste tijd veel dvd's. Vaak worden de dvd's pas verstuurd als het geld binnen is en moet je lang wachten (vooral van giro naar bank). Soms baal ik daar van, zoveel plusjes en dan toch dat lange wachten. Maar gelukkig heb ik de afgelopen twee dagen een paar mensen die de dvd's gewoon gelijk opsturen als ik zeg ze te kopen.
Wat ik hier mee wil zeggen, nou niet veel.. tis gewoon iets wat in mij opkomt en ik even kwijt wilde... :lol:

Madlon, ik ben het helemaal met jou eens. Ik moet zelf ook regelmatig een tijd wachten eer ik mijn dvd's heb, ondanks mijn kleine 150 plussen.

Niels Simons
26-11-2003, 19:43
alleen bij diegenen waar ik al meer zaken mee heb gedaan en die ik daardoor beter ken,stuur ik de dvds gelijk op.

ook laat ik sommige mensen langskomen of rij ik er zelf langs.

maar bij de meesten wacht ik lekker tot t geld binnen is,wel verstuur ik desnoods iedere dag dvds,dus zodra t geld er is heb je ook binnen 1 of 2 dagen je dvd(s)!lijkt mij ideale oplossing,alleen kan niet iedereen iedere dag langs t postkantoor of brievenbus op tijd...

mazzel,niels

sander_kok
06-12-2003, 17:57
Meestal verstuur ik de DVD's gelijk op. Soms wacht ik ermee als bijvoorbeeld de user_name me niet bekend voorkomt: oftewel iemand die ik haast nooit zie op het Handel forum. De meeste mensen met wie ik handel hebben al zoveel +jes (John Sital bijv.) dat ik er niet eens bij na denk. Gewoon als ik een deal gesloten heb gaat hij de zelfde dag nog op de bus.

Bij vele andere Fora wacht ik meestal wel tot het geld binnen is maar daar kan ik me dat heel makkelijk veroorloven omdat ik daar zelf al veel succesvolle deals gesloten heb.

Kevin Baeckelandt
07-12-2003, 00:26
Meestal verstuur ik de DVD's gelijk op. Soms wacht ik ermee als bijvoorbeeld de user_name me niet bekend voorkomt: oftewel iemand die ik haast nooit zie op het Handel forum. De meeste mensen met wie ik handel hebben al zoveel +jes (John Sital bijv.) dat ik er niet eens bij na denk. Gewoon als ik een deal gesloten heb gaat hij de zelfde dag nog op de bus.

Bij vele andere Fora wacht ik meestal wel tot het geld binnen is maar daar kan ik me dat heel makkelijk veroorloven omdat ik daar zelf al veel succesvolle deals gesloten heb.
Een handige sig by the way :wink:

Dirk Visser
07-12-2003, 10:19
Een handige sig by the way :wink:

Op een niet nader te noemen handel site heeft iedereen het zo... Voor mij was het niet meer bij te houden gezien ik 15 deals per week had, maar nu foccus ik me vooral op deze spot. (enkel op 1 site) ;) (handel dus niet meer in games)