PDA

Bekijk de volledige versie : DD 5.1 op je hoofdtelefoon



Jason Bourne
17-11-2001, 21:14
Hallo iedereen, aangezien mijn hoofdtelefoon dringend aan vervanging toe is heb ik besloten voor een hoofdtelefoon te gaan die ook DD 5.1 ( en misschien zelfs DTS) ondersteunt. Ik heb om te beginnen maar eens een mailtje gestuurd naar de vogelzang, zij hadden een AKG - HEARO 777 draadloos FM staan. Zijn er toevallig mensen die een beetje bekend zijn met deze hoofdtelefoon of met hoofdtelefoons die DD 5.1 ondersteunen.
Alvast bedankt.

Alex van den Berg
17-11-2001, 21:59
Goh... Geen verkeerd idee om hier een thread over te openen, het onderwerp kwam namelijk de laatste tijd al vaker in andere discussies naar voren... :)

Ik heb al vaker uitgebreid verteld over mijn DD/DTS-5.1 systeem van Sony... Ik kan mijn verhaal natuurlijk nog een keer doen, maar het kan ook met een linkje :)
Lees bijvoorbeeld hier eens verder (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&postid=7775#post7775)

...en kijk hier voor een foto... (http://www.dvd.nl/forum/attachment.php?s=&postid=7702)

Verder ben ik dus ook erg benieuwd naar de ervaringen van andere mensen met andere systemen...

Nathan Strik
18-11-2001, 02:08
Hmm, een 5.1 systeem in een hoofdtelefoon. Forgive me for being sceptic, maar hoe zit het dan met het .1 kanaal?!? Moet je een subwoofer om je nek hangen ofzo?!? :D

Alex van den Berg
18-11-2001, 02:18
maar hoe zit het dan met het .1 kanaal?!?O.k. even een quotje uit mijn post in die andere thread (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&postid=7775#post7775) :)
O ja.... 5.1 betekent dat er ook nog een subwoofer wordt gesimuleerd...
En inderdaad... Vraag me niet hoe ze zoiets kunnen simuleren, maar bij de DTS-dieptebommen van U-571 heb ik de hoofdtelefoon afgezet om te controleren of de speakers echt wel uit stonden... Je voelt de lage tonen namelijk in je lijf trillen!!

Nathan Strik
18-11-2001, 11:05
Blijkbaar niet goed gelezen in dat andere topic...

Maar is wel gaaf dat het kan. En hebben de buren er ook minder last van als je weer eens besluit een aantal dieptebommetjes te laten vallen... :D

Tristan
18-11-2001, 13:20
Zijn er toevallig mensen die een beetje bekend zijn met deze hoofdtelefoon of met hoofdtelefoons die DD 5.1 ondersteunen.
Alvast bedankt.

Toevallig zag ik net nog in de nieuwe catalogus van Sony zo'n hoofdtelefoon. Als onderschrift staat erbij dat het eentje is met Digital Surround Sound en met een geluidsindruk van 6 luidsprekers. Infrarood ook inderdaad. (of maar of het specifiek dd5.1/dts ondersteunt??)

Het is de MDR-DS5100

en dat lijkt een afkorting te zijn van Digital Surround 5.1 of niet? ;)

Wieweet kan je er meer over op internet vinden nu je het type nummer hebt.

oh en ik zag net het fotootje die Alex bij een link heeft gezet, volgens mij is dat dezelfde.

Jason Bourne
18-11-2001, 13:41
Ja het is volgens mij ook dezelfde, lijkt mij wel een goeie eigenlijk. Misschien dat ik eens in de winkel ga vragen of ze die voor me kunnen bestellen.

Tristan
18-11-2001, 13:55
Kleine tip: meeste kans dat ze 'm hebben bij officiƫle Sony dealers. Ik weet niet waar je vandaan komt maar Sony-Overtoom is wel een goeie. (Amsterdam dus)

www.sony-overtoom.nl

Succes

Jason Bourne
19-11-2001, 12:52
Ik kom uit Zuid Limburg, ik weet niet of je daar bekend bent maar anders zijn suggesties erg welkom.

bmateijsen
19-11-2001, 14:13
Je kan ook eens kijken voor de sennheiser RS-60, deze heeft een surround-processor, op basis van 863 herz frequentie, dus wireless....

Zowel qua stereo als home-cinema een mooie weergave met een shaking bass...

Ik heb zelf de RS-45 en ben op zich tevreden... vind hem alleen iets ruisen (niet constant, maar soms), >>dat ligt meer aan de verschillende overige frequenties bij mij in huis, want een vriend heeft de RS-60 en heeft totaal geen last van ruis.

Groet Bjorn

zie www.sennheiser.com

suyver
20-11-2001, 08:38
Hoi! Ik heb sinds een paar maanden deze Sennheiser en ik ben er erg tevreden over. Gezien de prijs (+- 300 piek) mag je denk ik niet verwachten dat de kwaliteit even goed is als die Sony, maar ik vind dat het surround-sound (invoer: de digitale uitdang van mijn DVD) erg goed klinkt. Af en toe ruist hij een beetje, maar dat is op te lossen door de positie van de zender goed te kiezen en ander FM spul uit te zetten (denk hierbij bij voobeeld aan de draadloze suround boxen van je TV!).

Al met al een aanrader voor mensen die geen 1200 piek kunnen (of willen) uitgeven voor een koptelefoon.

Groeten!
Freek.