PDA

Bekijk de volledige versie : vraagje over invoerechten leveringen amazon.com



michelvanduivenbode
04-10-2003, 13:42
hallo
Ik heb net een pakje ontvangen van amazon, nu ik dacht dat ik het pakje als gift had besteld.
Echter nu het binnenkomt kan ik mooi invoerechten betalen want de waarde van het pakje stond netjes op het doosje compleet met bon.
Gebeurt dit altijd met gift pakjes?
Er staan nog flink wat bestellingen open(pre orders), kan ik die beter naar playusa verplaatsen?
of heb ik gewoon iets fout gedaan, ik kreeg netjes een mailtje na het verzenden van amazon dat mijn gift was verzonden.
bedankt michel

R. Schaap
04-10-2003, 14:15
Je hebt niets fout gedaan. Amazon zet het er gewoon altijd op. Je kunt hun wel specifiek vragen om het er niet op te zetten, soms reageren ze daar positief op, soms krijg je geen reactie.
Dan moet je wel even de ordernummers erbij vermelden.

Bij playusa zetten ze het er ook altijd op, dus het maakt niet uit bij welke winkel je besteld.

Christiaan Sauer
08-11-2003, 20:32
ik heb 2 weken terug hetzelfde zeurverhaal gehad met mijn bestelling van LionKing giftbox icm Sleeping Beauty. Of ik maar even 11.56 euro wilde bijbetalen :?. Nou, liever niet. Maarja, dan schiet ik ook niets op ;)
Let wel: dvdsoon zet blijkbaar standaard 12CanDollars op hun verzendingen: zowel Finding Nemo (18 euro) als E.T. Ultimate Giftbox (60 euro) werden verscheept als zijnde 12candollars ;) :D. Dat is veel prettiger :D

MrGecko
20-01-2005, 17:43
Net een pakje van amazon.com aangekregen met een waarde van omgerekend 55 euro. Moest daar eventjes 24,60 euro douanekosten op betalen? Hoe komen ze in hemelsnaam aan dat bedrag?

Maick Werner
20-01-2005, 18:31
Net een pakje van amazon.com aangekregen met een waarde van omgerekend 55 euro. Moest daar eventjes 24,60 euro douanekosten op betalen? Hoe komen ze in hemelsnaam aan dat bedrag?


Net een pakje van amazon.com aangekregen met een waarde van omgerekend 55 euro. Moest daar eventjes 24,60 euro douanekosten op betalen? Hoe komen ze in hemelsnaam aan dat bedrag?

Dat klopt volgens mij niet, toch?

3,5% van 55 = 1,925
19% van 57 (55 + ~2 (afgerond)) = 10,83

1,925 + 10,83 = 12,755

Althans, als ik de berekening op de website van de douane moet geloven :?

Is de heffing ook meteen al in Euro's, of toevallig nog in USD?

Leon van Stijn
20-01-2005, 18:32
Net een pakje van amazon.com aangekregen met een waarde van omgerekend 55 euro. Moest daar eventjes 24,60 euro douanekosten op betalen? Hoe komen ze in hemelsnaam aan dat bedrag?

Waarschijnlijk heeft degene die het pakketje heeft ingeklaard (TPG??) een fictief bedrag opgevoerd voor bv verzendkosten. Ik heb dat tot 2x toe gehad bij een pakketje uit Canada ingeklaard door de TPG. Gewoon een bezwaarschrift indienen bij de inklarende partij, met overleg van fakturen waaruit de werkelijke waarde blijkt. Ik kreeg ook gewoon het teveel betaalde bedrag terug.

MrGecko
20-01-2005, 19:26
De heffing was al in euro's. Nog iets raar, het pakje is via Duitsland gekomen, is dat ook normaal? Het gaat nog lang duren vooraleer ik nog eens iets bij hun bestel.

Philippe
21-01-2005, 09:11
De heffing was al in euro's. Nog iets raar, het pakje is via Duitsland gekomen, is dat ook normaal? Het gaat nog lang duren vooraleer ik nog eens iets bij hun bestel.

Ik heb ook al pakjes van amazon gekregen die via Duitsland gaan (Frankfurt als ik me niet vergis). Waarschijnlijk zal daar ook een groot (Europees) distributiecentrum liggen. Het valt mij trouwens op dat pakjes van amazon de laatste tijd erg lang onderweg zijn.