PDA

Bekijk de volledige versie : Bruce LEE 30th anniversary Boxset....teleurstelling :(



tan1415
05-10-2003, 01:51
Vol verwachting bestelde ik de Bruce Lee boxset...veruit mijn duurste set. Maar ik had geen probleem met de uitgave....volledig geremasterde films van Bruce Lee.

Vandaag was de grote dag...ik nodigde mijn vrienden uit om er samen van te gaan genieten. Ik zei vol vertrouwen nog...dat iedereen kritisch naar de film moeten gaan kijken. We begonnen met mijn favoriete film..Way of the Dragon.
Ik verwachtte iets zoals de andere oude films die zijn opgedoft en geremasterd._(Longest day,starwars trilogy en oude westerns) Strakke beeld en geluid...misschien zelfs een te strakke beeld en geluid.

Nou daar hoefde ik helemaal niet bang voor te zijn. Beeld was echt ZO slecht dat ik niet eens op de geluid lette. Beeld bibberde, veranderde telkens van kleur en was erg korrelig. Een vriend van mij kon het niet treffender zeggen...toen hij opmerkte dat iemand gewoon een VHS video heeft opgenomen op DVD.
Slechtste beeld OOIT.
Als ze iets hebben geremasterd dan kan ik het niet zien. En ze hadden zelfs een stuk eruit geknipt tijdens de nunchakus scenes achter de restaurants.

Ik vroeg mij af of het misschien aan het origineel kon liggen...men kon gewoon niet beter.
Maar toen ik de extras ging bekijken...zaten daar veel trailers en werden veel strukjes uit de film gebruikt. En die was zeker van goede kwaliteit. Ook op de HKL website hebben ze allerlei trailers en stukjes en die zijn wel gewoon strak en van digitale kwaliteit.

Hoe dan ook ik voel me knap bedonderd en ik durf bijna niet de andere films te bekijken. Ruim €70 uitgegeven en het is gewoon crap.

Anyway ik vraag me af of ergens online een goede review over de boxset is gegeven en of mensen dezelfde of andere ervaringen met de set hebben als ik.

atomicb
05-10-2003, 10:03
Bedankt voor de info
Nu weet ik zeker dat ik de box dus nog niet ga aanschaffen, ik zat er nog aan ze twijfelen omdat het gewoon een gigantisch dure box is.

Maar als andere hier ook mee komen dan schrap ik hem van me Wishlist. Nu staat hij even helemaal onderaan.

Marcel den Haan
05-10-2003, 10:05
Wat betreft de beeldkwaliteit kan ik er niks over zeggen (review staat wel bovenaan mijn verlanglijstje), maar over die scene die geknipt is volgens jou? Welke is dat precies en waar heb je de Box gekocht?

Herjan
05-10-2003, 11:29
Kun je de box niet terugsturen? De Nederlandse wetgeving beschermt consumenten tegen dit soort problemen. Er is iets geleverd wat niet aan je verwachtingen voldoet, die je gebaseerd hebt op de clips die je ervan gezien hebt.
Ik zou 's contact opnemen met je leverancier.

Succes! ;)

Harry B.
05-10-2003, 12:17
Raar, ik heb zelf ook de Way of the dragon dvd (Los, niet uit deze boxset) maar deze had volgens mij gewoon fatsoenlijk beeld en zeker geen gecutte scenes. Ik zal vanmiddag even kijken voor de zekerheid, jullie horen nog van mij.

tan1415
05-10-2003, 13:11
Ik weet dus niet of het aan mijn te hoge verwachtingen ligt. Maar zeker een gigantische telrustelling.

Het is dus de boxset van HKL. De extras zijn leuk, al zeggen ze allemaal dezelfde dingen over bruce.

De geknipte stuk is dus bij de gevecht achter het restaurant als Bruce lee bezig is met zijn Nunchakus tegen de gangsters.
Wat bedoel je eigenlijk met fatsoenlijk beeld?

Ik ga zeker hierover reageren, maar ik wacht de reacties van andere box bezitters.

Harry B.
12-10-2003, 21:25
Ik heb mijn exemplaar van Way of the dragon ook maar eens onder loep genomen. Ik heb de HKL release (de losse, niet uit de boxset) en ik ga er maar van uit dat hiervoor dezelfde print is gebruikt. Voor een film op leeftijd is het beeld redelijk tot goed noemen. De nunchaku scene is intact. Indien dit bij iemand die de boxset heeft niet zo is zou ik adviseren om direct je geld terug te vragen.

S_C_S_I
25-01-2004, 14:26
Hmm, ik heb de dvd boxset ook en ik kan alleen maar gelukkig zijn met de transfer van Way Of The Dragon.

Het anamorfe 2.35:1 is over het algemeen goed te noemen. Vergeet niet dat het hier om een oude film waarvan het al moeilijk zal geweest zijn om een fatsoenlijke print te vinden. Spijtig genoeg blijkt men in Hong-Kong niet zo goed om te gaan met oude prints dan in bijv. de USA. In het begin van de film zijn trouwens een paar deleted scenes toegevoegd. Deleted wegens de mindere kwaliteit.

De 5.1 mix is ook ok, subwoofer en surround zijn goed, zeker als je weer rekening houdt met het oude bronmateriaal. Ik mag hopen dat je niet naar de Engels gedubde track hebt geluisterd?

De HKL release in je box is wel degelijk 100% uncut! :roll:

Als je deze film ooit echt op VHS hebt bekeken, dan had je wel de opmerkelijke kwaliteitsverhoging gezien. Dit is simpelweg de beste release van Way Of The Dragon op dit moment/ooit. Volgens mij waren je verwachtingen dus veel te hoog gespannen. 8)

De box is zijn geld echt wel waard.

hofstedeling
16-04-2004, 22:24
Ik ben ook begonnen de films uit de Bruce Lee Box set te kijken.

The Big Boss is naar mijn idee teveel in de breedte uitgerekt. De acteurs zijn allemaal erg breed en hebben brede gezichten. De Beeldkwaliteit is wel goed.

Fist Of Fury is juist weer teveel in de lengte uitgerekt. De acteurs hebben dus lange eierhoofden. De beeldkwaliteit was redelijk.

Maar dan... Way Of The Dragon.
De verhoudingen van de gezichten en lichamen zijn goed. Maar de beeldkwaliteit is echt verschrikkelijk slecht. Nog erger dan een videoband. Het beeld flikkert. Soms zie je scheuren/strepen. Het beeld beeft soms. Sommige scenes zijn erg wazig/out of focus (vooral in het begin). Dit had ik niet verwacht van HKL omdat de beeldkwaliteit van de 2 eerstgenoemde films wel goed was. Tan 1415 heeft dus correct geconstateerd dat Way Of The Dragon schrikbarend slecht geremastered is.

*update*
Althans dat was mijn eerste conclusie. Na het lezen van enkele reviews kan ik vertellen dat de master van WOTD gewoon niet goed bewaard is in Hong Kong en in veel slechtere staat verkeerde dan TBB en FOF. HKL heeft haar best gedaan, maar beter dan dit konden ze Way Of The Dragon niet remasteren.