PDA

Bekijk de volledige versie : 8 1/2 (Otto e Mezzo) R2 NL



Prekip
06-10-2003, 19:15
Binnenkort komt de Nederlandse versie van Fellini's 8 1/2 uit. Ik zit al lang te wachten op deze geweldige film, en ben erg benieuwd naar deze uitgave. Ik heb er verder nog niets over weten te vinden. Iemand hier misschien wat meer info over? Een review zou ook leuk zijn (stille hint ;) ).

Overigens komt er nog een drietal films van Fellini uit, onder meer la Strada, en er zal ook een box met allevier deze films komen.

Prekip
06-10-2003, 19:38
even voor de volledigheid, een linkje naar de officiele site: http://www.homescreen.nl/catalogue.php?id=13

Richard B.
06-10-2003, 20:13
Interessant. Deze dvd's worden uitgebracht door Homescreen (http://www.homescreen.nl/), het dvd-label van de onafhankelijke filmdistributeur Cinemien. Eerlijk gezegd heb ik nog niet eerder een dvd van ze gezien dus ik heb geen idee wat de kwaliteit zal zijn.

Op hun site hebben ze btw ook nog iets staan over een box met Italiaanse klassiekers van o.a. Fellini, De Sica en Visconti die ze gaan uitbrengen in samenwerking met het NRC. Klinkt interessant.

Gerben van der Leun
06-10-2003, 20:27
Dit is heel goed nieuws!
Wat mij betreft mag er ook een super Marcello Mastroianni -box komen. En dan in een even luxe uitvoering als bijvoorbeeld de Alien en LOTR-boxen.

Daniel1974
24-10-2003, 18:09
Een tip : Als je 8 1/2 graag wil kopen, koop dan de Criterion. Zeer goede DVD, ook al ligt de film nie even gemakkelijk.

DVD Features:
Commentary by scene-specific audio essay by film critic and Fellini friend Gideon Bachmann & NYU professor of film Antonio Monda

Theatrical trailer(s)

2 Disc Set

Disc 1:

Feature Film with new & improved subtitles and a new digital transfer of restored film elements

Introduction by director Terry Gilliam

Disc 2:

Fellini: A Director's Notebook - a television film made for NBC in 1969 (52 minutes)

Nino Rota: Between Cinema and Concert a 48-minute documentary about the maestro behind the music of Fellini's films

Interviews with actress Sandra Milo ("Carla"), director Lina Wertmuller, and cinematographer Vittorio Storaro, who discusses the revolutionary art of Gianni di Venanzo

Extensive stills gallery including rare photographs from the collection of Gideon Bachmann

22-page booklet featuring essays by Fellini, longtime Fellini collaborator and critic Tullio Kezich, and film professor Alexander Sesonske

Widescreen anamorphic format

Number of discs: 2

Prekip
24-10-2003, 18:12
Een tip : Als je 8 1/2 graag wil kopen, koop dan de Criterion. Zeer goede DVD, ook al ligt de film nie even gemakkelijk.

Deze heb ik inmiddels ook al in bestelling staan :D . Waarom schiet CDwow nou niet op :twisted: .

Akira
02-01-2004, 20:33
Vandaag de fellini box gekocht bij Media Markt Antwerpen voor 52.99 (geen geld toch). Ik laat wel weten hoe de kwaliteit is.

stefanovic
27-10-2006, 16:04
Vandaag de fellini box gekocht bij Media Markt Antwerpen voor 52.99 (geen geld toch). Ik laat wel weten hoe de kwaliteit is.
Zijn er mensen die een idee hebben van de kwaliteit van de Homescreen releases van de Fellini films t.o.v. de Criterion releases?

TheGodfather
27-10-2006, 22:45
Vandaag de fellini box gekocht bij Media Markt Antwerpen voor 52.99 (geen geld toch). Ik laat wel weten hoe de kwaliteit is.
Zijn er mensen die een idee hebben van de kwaliteit van de Homescreen releases van de Fellini films t.o.v. de Criterion releases?
eerlijk gezegd geen idee :P
maar koop nou maar gewoon die Criterion :twisted: :twisted:
De transfer is briljant. Net als de extra`s ;)

Richard B.
28-10-2006, 11:53
Vandaag de fellini box gekocht bij Media Markt Antwerpen voor 52.99 (geen geld toch). Ik laat wel weten hoe de kwaliteit is.
Zijn er mensen die een idee hebben van de kwaliteit van de Homescreen releases van de Fellini films t.o.v. de Criterion releases?
Zie http://www.dvdinfo.be/index-02.php?cat=1&Id=1890 . In deze recensie is men in ieder geval heel tevreden over de transfer. Maar ik vermoed zelf dat de Criterion idd nog wel een stukje beter is want die is bijna perfect.

Swanski
28-10-2006, 16:24
Inhoudelijk biedt Otto iig heel veel met een hoge herkijkwaarde. Deze gaat vrijwel zeker in de toekomst bij herkijkbeurten naar de top 20 gok ik zo.

TheGodfather
29-10-2006, 09:58
Inhoudelijk biedt Otto iig heel veel met een hoge herkijkwaarde. Deze gaat vrijwel zeker in de toekomst bij herkijkbeurten naar de top 20 gok ik zo.
Idem hier. Was erg onder de indruk de eerste keer. Die gaat zeker nog vaker bekeken worden (y)