PDA

Bekijk de volledige versie : Dances with Wolves (SE) [DVD]



Arnold van Oostrum
07-10-2003, 07:59
Dances with Wolves (SE) [DVD]

Het indrukwekkende regiedebuut van Kevin Costner.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=1258)

wagenveld
07-10-2003, 08:29
Idd, heb em direct gekocht, werd tijd dat er eens een goede uitgave van deze dvd werd gemaakt, en ben het helemaal eens met het topper-predikaat.

Pat
07-10-2003, 08:47
Filmisch zeer goed maar niet mijn meug en veel te langdradig.

Milamber
07-10-2003, 09:11
Geweldige film met eindelijk een fatsoenlijke DVD-uitgave. Deze topper heb ik dan ook van de week al binnengekregen en verslonden. Goede extra's, een absolute aanrader voor mensen die van een goede film houden.

Ernest Hamstra
07-10-2003, 10:12
A-Film doet goede dingen :D . Let op mijn woorden: Dit bedrijf groeit uit tot de beste Nederlandse distributeur van DVD's!

(En nee, ik heb geen aandelen :wink: )

Paul Ranft
07-10-2003, 10:19
Wat mij betreft is het terecht dat Arnold slechts lofuitingen over deze prachtige en integere film maakt. Graag wil ik toevoegen dat de cinematografie en montage ongekend zijn en komen ook op deze DVD release prachtig in je HT tot uiting. De rode kleurzweem die met regelmaat opdoemt doet daar echt niets aan af.
Regie en acteerwerk van Kevin Costner is super.

Een fijne DVD release die samen met het bonumateriaal een voorname plaats in ieders collectie verdient!

Surya
07-10-2003, 12:50
Uitstekende film, maar toch lichtjes overrated imo. Mooie release wel.

Christiaan Sauer
07-10-2003, 14:52
Een pracht van een release voor een goede film. Ik heb tot nu toe alleen nog maar naar disc 1 gekeken, maar zo gauw ik de tijd en de zin heb ga ik meteen disc2 kijken.
Het lijkt tijdens de film alsof de surrounds bijna niet werken. Zet ze voor de lol eens uit tijdens de film... Je zal wel een klein verschil merken op zijn tijd :lol:
De dvd heeft van mij een 8 gekregen (deels ook door de prachtige verpakking). A-Film is goed opweg.
Mvg,

Christiaan

The Scratcher
07-10-2003, 15:56
Idd een prachtige release! Maar toch ben ik het niet helemaal eens met de beoordeling. Zo vind ik het geluid toch erg mager om eerlijk te zijn en snap ik niet waarom men hier alles blauw voor geeft. Eerlijkheidshalve gebied mij wel te zeggen dat ik wel alleen Dolby 5.1 kan beluisteren en dus geen DTS mogelijkheid heb. Maar zelfs dan kan ik me niet in het oordeel vinden, er is (veel) te weinig surround te horen. Dit had naar mijn bescheiden mening toch een stuk beter gekund. Voor de rest alleen maar lof over deze release!

Frank
07-10-2003, 16:04
In de review wordt verwezen naar de Easter Eggs-pagina, maar als je deze bekijkt dan staat daar alleen de easter egg van de Polygram-versie bij en niet die van deze versie. Bovendien is de film op disc 1 niet verdeeld in 21 hoofdstukken, maar in 20 en de film op disc 2 in 12 i.p.v. 13.

Verder een prima review van een erg mooie release. Enig minpuntje aan deze release vind ik dat je de ondertiteling van de extra's op disc 3 niet kunt uitschakelen.

Arnold van Oostrum
07-10-2003, 16:17
In de review wordt verwezen naar de Easter Eggs-pagina, maar als je deze bekijkt dan staat daar alleen de easter egg van de Polygram-versie bij en niet die van deze versie. Easter eggs zijn ondertussen aangepast.

Samwam
07-10-2003, 16:17
Een zeer knappe film!

Dennis Kuijper
07-10-2003, 16:23
Hoort gewoon in iedere (goede)collectie thuis

RemcoZ
07-10-2003, 16:29
Ik heb deze film nog nooit gezien :oops: maar deze schitterende uitgave is een goed excuus om hem binnenkort maar eens aan te schaffen. De verpakking ziet er trouwens ook super uit.

Lex v/d Moolen
07-10-2003, 17:14
Een goeie film met waanzinnig mooie wideshots in een perfecte uitgave. Ik heb zelf de R1, maar die is volgens mij hetzelfde.
De waardering voor de film zelf is voor iedereen persoonlijk, hier wordt 5 schijfjes gegeven, ikzelf waardeer hem op 4 schijfjes.
De uitvoering lijkt me top en wel een 9 waard.

DVDADDICT
07-10-2003, 19:01
Een geweldige film die eindelijk een release heeft gekregen die het verdiend!! Met deze release bewijst A-Film dat ze op de goede weg zijn en het medium dvd serieus nemen. Keep up the good work!

Klein puntje van (opbouwend) kritiek dan; "niet eerder uitgebrachte 4 uur versie". Zoals ook al in de bespreking aangegeven heeft Polygram/NOB interactive dit wel gedaan. Dus volgende keer niet zoiets op de hoes aub.

Mark de Jong
07-10-2003, 19:30
Ik zal 'em dit weekend maar eens gaan kijken. Nog nooit gezien dus ik ben benieuwd :)

Bing Thio
07-10-2003, 20:03
Echt een film om van de mooie beelden en de karakter-ontwikkelingen te genieten. 4 uur is wel lang, maar ik heb niet het gevoel gehad dat het me verveelt!
De muziek blijft in je hoofd zitten.

BonzoDuck
07-10-2003, 20:40
N.a.v. een opmerking in onderstaande thread over het verschil in geluid tussen de oude polygram 4 uurs en de nieuwe versie ben ik ook maar eens gaan luisteren naar de verschillen. Ik kom tot de conclusie dat in de oude versie meer gebruik wordt gemaakt van de achterkanalen voor wat betreft het scheppen van omgevingsgeluiden. Ik mis dat nu wel wat. Ik weet niet of jullie de polygram versie hebben, ben namelijk wel benieuwd naar jullie mening over het oude geluid in vergelijking tot het nieuwe. Wat mij betreft wint de nieuwe versie het niet op alle punten voor wat het geluid betreft.

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=13643&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Robert F.
07-10-2003, 22:49
Een zeer mooie film in een zeer mooie verpakking. (y)

Dirk Visser
08-10-2003, 09:44
Zeer mooie uitgave, van een nog betere film. (y) Enige wat ik nogal miste, is een boekje met background info over de film. Verder ben ik zeer tevreden over zowel film als dvd-uitgave. Een echte topper :!:

rakker
08-10-2003, 13:03
Ik had de Polygram versie al maar heb de 3 disk versie nu cadeau gekregen van het vrouwtje.
Ik ben er blij mee want dit is inderdaad echt een topper!
De film is altijd al één van mijn favorieten geweest.
De polygram versie schijnt nu een collectors item te zijn!
Dan zal ik ook deze versie maar in mijn bezit houden denk ik!
groetjes

timreggie
08-10-2003, 13:08
Zo te zien is de oude 4-uurs versie een collector's item. Ik heb deze in bezit. Wie wil 'm ruilen voor de nieuwe versie? (evt kl. bijbetaling).
PS: op de oude versie staat ook de making of, als verborgen item!!!

BonzoDuck
08-10-2003, 19:32
Zo te zien is de oude 4-uurs versie een collector's item. Ik heb deze in bezit. Wie wil 'm ruilen voor de nieuwe versie? (evt kl. bijbetaling).
PS: op de oude versie staat ook de making of, als verborgen item!!!

Ik was nog vergeten te vertellen dat ik de uitgave van A Film zeer fraai vind, klasse!
Toch geniet ik wat het geluid betreft meer van de oude Polygram, ik mis bij A Film de surroundeffecten, overigens ook bij de R1 versie. Het ontbreken daarvan vermindert de spanning die je voelt.
Volgens mij ben je gek dat je de Polygram weg doet, alhoewel het beeld bij A Film erg mooi is, je krijgt hem nooit meer terug! En dat voor nog geen 30 euro!

Michelle
09-10-2003, 19:54
Een goeie film met waanzinnig mooie wideshots in een perfecte uitgave. Ik heb zelf de R1, maar die is volgens mij hetzelfde.
De waardering voor de film zelf is voor iedereen persoonlijk, hier wordt 5 schijfjes gegeven, ikzelf waardeer hem op 4 schijfjes.
De uitvoering lijkt me top en wel een 9 waard.
Met mijn schamele beetje kennis van DVD's lijkt het mij toch wel dat de versie van A Film stukken beter is dan de R1 omdat de extra's op een aparte disc staan. Of heb ik dit nu verkeerd? ;)
Ik heb deze versie van A Film vol trots aan m'n collectie toegevoegd, maar nog even en hij gaat weer de ruil in voor de R3 4 disc DC in prachtige kunstlederen hoes... *kwijl kwijl*

Lex v/d Moolen
09-10-2003, 20:03
Met mijn schamele beetje kennis van DVD's lijkt het mij toch wel dat de versie van A Film stukken beter is dan de R1 omdat de extra's op een aparte disc staan. Of heb ik dit nu verkeerd? ;)
Dat heb je verkeerd, want de extra's op de R1 staan ook op een aparte disc. :wink:
Het enige verschil is dat de R2 DTS heeft en de R1 niet. Maar ik doelde in mijn eerdere post eigenlijk op de transfer van het beeld en dat het de uncut versie is.

Olaf van der Kroon
10-10-2003, 10:20
PAS OP, DRUKFOUTEN ONTDEKT!!
Ik heb gisteren deze versie gekocht bij mediamarkt en daar moest het personeel alle 3 disk versies kontroleren op druk fouten. Ik heb een goede meegekregen en mocht zelf ook kijken of er geen "vlekken" inzaten! dus bezitters of aanschaffers let op!!
Verder baart me zorgen jullie bevindingen over het geluid, ik heb n.l. net mijn oude "wel dus eerder uitgebrachte" 4 uurs versie weggedaan om deze daarvoor in de plaats te kopen. Ai ai ai krijg ik misschien spijt?

Caledonians
28-10-2003, 23:23
Absoluut een topper! Heb van het begin tot het einde zitten genieten, en de film duurt nog wel 4 uur! Mooi verhaal dat zeer goed gefilmd is. Moet alleen nog wel de dvd met extra's bekijken maar heb er geen twijfel over dat dat ook die moeite waard zal zijn. (y)

Hilde
01-01-2004, 13:32
Leuke film Ik heb er van genoten. De film heeft trouwens heel veel weg van Lawrence of Arabia.
Dat ging ook over een blanke soldaat die een beetje uit de toom valt op een gegeven moment door de hogere hand de wildernis word ingestuurd om een handelspost te beschermen tegen woestijnvolkeren en later word opgenomen door zo'n woestijnvolk en dusdanig meegaat in hun leefwijze dat hij zich op een gegeven moment keert tegen zijn eigen volk: de europese overheersing

Hankster
28-08-2004, 13:44
eindelijk in mn bezit.
schitterende dvd-uitgave zeg :)
mooie film, goed verhaal, schitterende beelden en goed acteerwerk!
weer een vhs die de prullenmand in kan :)

Paul H.
12-09-2004, 21:08
Deze dvd is gewoon een topuitgave, van deze film kan ik maar blijven genieten.

Frank
12-09-2004, 21:13
Voor wie het nog niet weet: de bioscoopversie van 165 minuten is onlangs ook door A-Film op DVD uitgebracht (DD 2.0 en 5.1, bioscooptrailer als extra).

http://www.ceedeeveedee.com/DVDplaatjes/1302392.jpg

Swanski
17-10-2004, 17:40
lange film waarover niets slechts is te zeggen, MAAR vind hem niet zo bijzonder--->spreekt mij niet echt aan.

dit is een film die je aanspreekt of niet en als het je niet echt aanspreekt DAN is 3 uur (of 4 als je de D.C. kijkt) HEEEEL LANG

MGdutch
17-10-2004, 21:08
Deze film is inderdaad erg lang maar het stoorde mij persoonlijk niet zo. Gewoon een prachtige film die ook heel mooi op dvd is gezet.

Wizz-Art
17-10-2004, 22:48
lange film waarover niets slechts is te zeggen, MAAR vind hem niet zo bijzonder--->spreekt mij niet echt aan.

dit is een film die je aanspreekt of niet en als het je niet echt aanspreekt DAN is 3 uur (of 4 als je de D.C. kijkt) HEEEEL LANG

Dat heb ik ook telkens bij deze film, de beelden zijn prachtig maar de film boeit me maar weinig.

Marco Dubbeldam
18-10-2004, 12:11
Mij kon deze film wel de volle 4 uur boeien! Prachtige film met indrukwekkende beelden... :)

Swanski
18-10-2004, 17:31
lange film waarover niets slechts is te zeggen, MAAR vind hem niet zo bijzonder--->spreekt mij niet echt aan.

dit is een film die je aanspreekt of niet en als het je niet echt aanspreekt DAN is 3 uur (of 4 als je de D.C. kijkt) HEEEEL LANG

Dat heb ik ook telkens bij deze film, de beelden zijn prachtig maar de film boeit me maar weinig.

ben ik gelukkig niet de enige :lol:

Paul H.
24-10-2004, 21:49
Deze film vandaag weer een keer gezien. Deze film is gewoon een topper zoals je er maar weinig ziet. Geweldige beelden en muziek. Ben dan ook zeer in me nopjes met de Giftset van Dances with Wolves maar hou de R2 NL versie ook nog gewoon in bezit.

Pieter Wever
23-01-2005, 15:51
De film heb ik al vaak gezien. Ik had de USA importversie reeds in bezit.

Toen de verlengde versie uitkwam in Nederland heb ik hem meteen gekocht. De extra scenes geven een nog beter beeld van het verhaal. Ik vind de film een ode aan de Amerikaanse bevolking (lees: de Indianen)

Het geluid is goed, zeker als je bedenkt dat dit niet de meest jonge film is.

Het verhaal op basis van historische feiten is prachtig in beeld gebracht. Heel indrukwekkend. Het gebied waarover en ook waar is gefilmd is werkelijk zo mooi. Het komt in de film heel goed tot uiting, vooral in de wijde shots. Mede dankzij de medewerking van de Indiaanse bevolking is er tot in de details gefilmt, de costuums, de kleuren, de gebruiken, de gewoonten en de materialen.

De buffelscenes zijn ernorm mooi gemaakt, de jacht is goed in beeld gebracht de ver-ering evenzo. De buffel is onder de Indiaanse bevolking de God. De buffel biedt overleving; vlees om te eten, huiden om te kleden en te wonen en wordt volledig benut tot en met het bot. Geen wonder dat de buffel zo centraal staat.

In de plaats Deadwood ben ik in het cafe geweest van Kevin Costner. Hier kun je een paar van de prachtige kostuums uit de film bewonderen. Ze zien er werkelijk als authentiek uit. Haast niet van echt te onderscheiden.

Ik vraag me af hoe Amerika er uit zou hebben gezien als de oorspronkelijke bewoners niet waren weggejaagd.

Voor de mensen die deze film niet boeien, zou ik zeggen verdiep je eens in The American History. Ik denk dat je dan met hele andere ogen naar deze film kijkt en deze film op zijn waarde schat.

Volgens mij hoort deze film in iedere collectie thuis.

glannestino
05-09-2005, 22:17
Ik heb net deze dvd binnen, en gelijk gekeken. Echt een prachtige film, en een evenzo prachtige dvd uitvoering. Zeker een van de beste dvd's uit mijn collectie!