PDA

Bekijk de volledige versie : kwaliteit DVD Tiesto in Concert



Pieter Rutten
07-10-2003, 08:34
Heeft er iemand problemen met de geluidskwaliteit van de DVD van
Tiesto in Concert?
Het gaat om de eerste DVD. Deze is, als ik het goed heb begrepen, opgenomen op 5.0. Ik heb op dit moment niet de mogelijkheid om dit af te spelen dus speel ik het af via een stereo apparaat. De geluidssterkte wisselt enorm. Vooral tijdends de intro is het echt irritant. Hij begint best
hard maar zodra de MC zijn verhaaltje doet gaat het achtergrond geluid
zachter en tussen de zinnen door gaat het weer harder. Bij bijna alle nummer is dit het geval. Alleen hoge tonen gaat best goed maar zodra er bass bij komt valt het geluidsniveau terug.
Het kan er natuurlijk aan liggen dat ik het niet via een home cinema set afspeel.
De tweede DVD die 2.0 is opgenomen geeft geen problemen.

Iemand een suggestie?


bytheway: de beeldkwaliteit is echt super!!!

Sander Dubbeldam
07-10-2003, 10:53
de dvd is opgenomen in 5.1 :wink:

maar ik heb ook het beginstuk geluisterd maar er zaten geen geluidsverschillen tussen de MC en de rest.

het kan zijn dat je dvd speler automatisch 5.1 surround kiest waardoor je front speakers in dit geval geluid minderen om de mc ten gehore te brengen.

kijk of je ergens de stereo optie kan kiezen.

Bij mij is het namelijk zo dat je met dvd 2 een zacht geluid met spreken hebt als hij op 5.1. staat schakel je over naar 2.0 dan zijn de special features goed luisterbaar.

Pieter Rutten
07-10-2003, 12:22
In het menu op de DVD staat geen optie om een ander geluid als 5.1 te kiezen.
Maar hoogst waarschijnlijk ligt het er dus aan dat ik op dit moment geen 5.1 af kan spelen omdat ik mijn laptop als dvd speler gebruik. Ik heb al naar instellingen gezocht op mijn laptop maar ik kan daar ook niks veranderen.
Vanavond toch maar ff langs een vriend om te testen....
ben benieuwd...

bmateijsen
07-10-2003, 13:19
Waarschijnlijk ligt dit gewoon aan je laptop.. gebruik de DVD in een dedicated DVD-speler.. als het dan nog is, tja.. dan verder gaan kijken.

Groet Bjorn

Pieter Rutten
07-10-2003, 15:54
Oke! zojuist iets gevonden op het net mbt tot de dolby eigenschappen van mijn PowerBook G4! Er zijn idd meer problemen met het afspelen van vooral muziek dvd's. (volumeschommelingen). Ik heb een crack uitgevoerd zodat ik nu de dolby line modus kan activeren (voorheen niet zichtbaar). ben benieuwd.... :P