PDA

Bekijk de volledige versie : DVD Profiler, maar dan anders....



Michiel Aptroot
07-10-2003, 22:50
De afgelopen dagen me een slag in de rondte gewerkt aan mijn eigen "dvd profiler". http://www.aptroot.net

Nu vroeg ik me af of jullie nog bepaalde bepaalde fouten vinden, info missen of tips hebben.

Mochten mensen interesse hebben in de sourcecode dan kunnen jullie mij mailen. Let wel dat je de dvd info zelf in een database zal moeten invoeren en enige kennis van ASP en HTML wel nodig is (en ik verder geen/nauwelijks technische ondersteuning geef).

(als de site even niet beschikbaar is, dan ben ik de database opnieuw aan het uploaden)

M Balje
07-10-2003, 23:03
Meschien moet je de logo´s aan de linker kant zetten er er voor zorgen datje niet naar rechts hoeft te scrollen met een 800x600 Resolutie.

De ruimte onder back to dvd kost alleen maar scrollen naar onderen.

Michiel Aptroot
07-10-2003, 23:13
Meschien moet je de logo´s aan de linker kant zetten er er voor zorgen datje niet naar rechts hoeft te scrollen met een 800x600 Resolutie.

Heb ik ook wel overwogen, maar aangezien tegenwoordig de meeste internetgebruikers toch wel een resolutie van 1024x768 of hoger beschikken heb ik voor hiervoor gekozen. In mijn opinie ziet dit er namelijk wat fraaier uit.

pavko
08-10-2003, 00:12
maar niet iedereen wenst zijn hele scherm op te offeren aan een browser....ikzelf houd graag wat ruimte vrij op mijn bureaublad. Ik heb namelijk vaak meerdere apps tegelijkertijd aan staan.

Michiel Aptroot
08-10-2003, 01:42
Balje en Pavko,

Heb jullie kritiek ter harte genomen en de boel past nu binnen 800x600 pixels (horizontaal).

Charley Baak
08-10-2003, 09:03
Ziet er strak uit man! Mijn complimenten bij deze (y)

Christiaan Sauer
08-10-2003, 09:36
ziet er inderdaad erg netjes uit zo.
Misschien is het nog een idee om de UPC code te vermelden?
Als iemand een dvd ziet in die uitvoering die die wil hebben dat die even de code kan opschrijven, en daar verder mee kan?
Maar voor de rest zie ik ook geen op of aanmerkingen. Gewoon netjes zo :bier:

Tom van den Hout
08-10-2003, 09:46
Zeer fraai hoor :)

ZOu de broncode wel willen hebben, heb alleen geen zak verstand van html + db enzo :D

Dus laar maar hangen ;p

Felix
08-10-2003, 10:01
Ziet er professioneel uit. Erg goed dat je dat helemaal zelf hebt opgebouwd. Ik heb alleen dat sommige kleine plaatjes aan de rechtkant niet in mijn browser verschijnen zoals bijv. bij The Shawshank Redemption-pagina.

zeni
08-10-2003, 10:42
www.zeni.nl/dvdb

misschien kun je er nog wat ideeen opdoen

Geert Jan Alsem
08-10-2003, 10:52
Ziet er goed uit Michiel. Je moet alleen even je Shawshank Redemption pagina checken, zoals Felix al zei.

Ik heb ook een zelfgemaakte pagina voor mijn DVD collectie, maar ik heb het iets simpeler gehouden. Ik heb alleen de meest relevante informatie over de release die ik heb erbij gezet, aangezien ik geen zin had om al die informatie over de film zelf toe te voegen voor elke DVD.

http://members.home.nl/gjalsem/dvd


Oh en zeni, jouw DVD pagina geeft bij mij alleen maar een boel gekke php errors ofzo.

Felix
08-10-2003, 11:04
Jouw DVD-pagina is ook mooi, Rinkelbeer. Ik vind vooral de foto's vaak erg goed gekozen. Heb je die zelf gecaptured?

mradem
08-10-2003, 11:28
Mooi hoor.

Michiel Aptroot
08-10-2003, 11:43
Heb bij de Shawshank Redemption wat data over het hoofd gezien, en ik weet ook wel nog wel waarom.

Het geluid is namelijk Dolby Pro Logic en ik weet eigenlijk nog steeds niet hoe ik binnen het 'matrix' plaatje de speakeropstelling moet weergeven. Wie o wie kan mij dat vertellen?

Zeer veel dank voor alle complimenten overigens.

Geert Jan Alsem
08-10-2003, 14:26
Jouw DVD-pagina is ook mooi, Rinkelbeer. Ik vind vooral de foto's vaak erg goed gekozen. Heb je die zelf gecaptured?
Ik had eerst van al mijn films zelf een screenshot genomen inderdaad (dat was nog redelijk veel werk, maar wel leuk :)).
Later heb ik een paar screenshots die me wat tegenvielen vervangen door plaatjes die ik van internet heb gehaald.

madelon
08-10-2003, 14:31
KLASSE beter als die van mij :-)

Mark Knoop
08-10-2003, 14:33
Kun je screenshots maken met powerdvd?

Michiel Aptroot
08-10-2003, 14:43
Ik ga de UIN code zeker nog wel toevoegen, verder ben ik ook screenshots van plan (menu en film) en eventueel nog de originele filmposter.

Iemand al enig idee hoe ik Dolby Pro-Logic moet aangeven in een matrix overzicht van speakers ?

Mooie site trouwens Zeni, het gedeelte met statistieken vind ik erg leuk gevonden.

Charley Baak
08-10-2003, 15:33
Iemand al enig idee hoe ik Dolby Pro-Logic moet aangeven in een matrix overzicht van speakers ?

zo misschien:

http://www.dolby.com/graphics/DVD/DVDicons.gif

Dolby prologic heeft dus mono achtergeluid. Twee bolletjes voor op de hoeken en eentje achter in het midden.

Michiel Aptroot
08-10-2003, 15:36
Dat plaatje had ik ook gevonden Charlie, maar helaas staat hier dus geen Pro-Logic bij. Heb me wezenloos gezocht, maar nog niet kunnen vinden.

Als ik de uitleg over Pro-Logic lees dan denk ik aan deze opstelling:http://www.aptroot.net/images/40.jpg. Maar misschien zit er wel helemaal naast.

Charley Baak
08-10-2003, 15:42
Is het Dolby prologic of prologic II?

BrokenTable
08-10-2003, 15:44
Dolby Prologic is, zover is weet, geen geluidsstream.

ProLogic mag alleen op media-spelers staan, en niet op dragers. Op de dragers staat dan gewoon Dolby Surround

Michiel Aptroot
08-10-2003, 15:49
Ok, dus op de hoes van The Shawshank Redemption R2 UK staat dus gewoon een fout.

En nog even reageren op Charlie...volgens jou zou dus Dolby Pro-Logic hetzelfde symbool gebruiken als Dolby Surround.

Charley Baak
08-10-2003, 15:53
Ok, dus op de hoes van The Shawshank Redemption R2 UK staat dus gewoon een fout.

En nog even reageren op Charley...volgens jou zou dus Dolby Pro-Logic hetzelfde symbool gebruiken als Dolby Surround. Volgens mij wel ja.

Michiel Aptroot
08-10-2003, 15:54
nog even wat zitten speuren op de site van Dolby :

Dolby Surround Pro Logic is the technology that decodes program material encoded in Dolby Surround; it is built into virtually every home theater audio system. Like the professional decoder units used in cinemas, Dolby Surround Pro Logic reconstructs the original four channels—left, center, right, and surround—that were encoded onto the program material's stereo soundtracks.

Het is dus idd een fout op de hoes.

BrokenTable
08-10-2003, 15:56
Ok, dus op de hoes van The Shawshank Redemption R2 UK staat dus gewoon een fout.

En nog even reageren op Charlie...volgens jou zou dus Dolby Pro-Logic hetzelfde symbool gebruiken als Dolby Surround.

Dat denk ik wel, aangezien het center-kanaal bij ProLogic door de recveiver gemaakt wordt uit het linker en rechter kanaal, en dus niet op de drager staat.

Charley Baak
08-10-2003, 16:00
Ok, dus op de hoes van The Shawshank Redemption R2 UK staat dus gewoon een fout.

En nog even reageren op Charley...volgens jou zou dus Dolby Pro-Logic hetzelfde symbool gebruiken als Dolby Surround. Volgens mij wel ja. eigenlijk moet er ook nog een bolletje in het midden...

Dolby Pro Logic is a matrix decoder that decodes the four channels of surround sound from a Dolby Matrix encoded stereo track, such as VHS HiFi tapes, Stereo CDs, and some TV shows. Dolby Surround is a matrix encoding process that in essence combines the Left, Center, Right, and Surround channels onto a single stereo track. A Pro Logic decoder then extracts the four channels on playback. If you listen to a Dolby Encoded soundtrack on a normal stereo system you may notice some sounds appearing to come from beyond the speakers or even from behind you.

Charley Baak
08-10-2003, 16:01
Ok, dus op de hoes van The Shawshank Redemption R2 UK staat dus gewoon een fout.

En nog even reageren op Charlie...volgens jou zou dus Dolby Pro-Logic hetzelfde symbool gebruiken als Dolby Surround.

Dat denk ik wel, aangezien het center-kanaal bij ProLogic door de recveiver gemaakt wordt uit het linker en rechter kanaal, en dus niet op de drager staat. kijk dat wist ik dus niet... toch maar 3 bolletjes dus....

Lesley
08-10-2003, 17:53
Dat denk ik wel, aangezien het center-kanaal bij ProLogic door de recveiver gemaakt wordt uit het linker en rechter kanaal, en dus niet op de drager staat.
Rear staat ook niet op de drager...

dus: Left. Center, Right, Rear(Mono)

BrokenTable
08-10-2003, 21:22
Dat denk ik wel, aangezien het center-kanaal bij ProLogic door de recveiver gemaakt wordt uit het linker en rechter kanaal, en dus niet op de drager staat.
Rear staat ook niet op de drager...

dus: Left. Center, Right, Rear(Mono)

Rear staat toch dmv. een fase verschuiving in (1 van de?) voorkanalen op de drager?

zeni
09-10-2003, 09:44
Rinkelbeer, zou je me kunnen vertellen welke php errors je krijgt? Voor zover ik weet zou alles goed moeten werken,
error_reporting(E_ALL) laat ook geen errors zien.

Lesley
09-10-2003, 13:09
Rear staat toch dmv. een fase verschuiving in (1 van de?) voorkanalen op de drager?
Ja het rear kanaal word d.m.v. faseverschillen uit het stereosignaal gehaald, maar dat geld ook voor het centerkanaal.

Geert Jan Alsem
09-10-2003, 13:14
Rinkelbeer, zou je me kunnen vertellen welke php errors je krijgt? Voor zover ik weet zou alles goed moeten werken,
error_reporting(E_ALL) laat ook geen errors zien.
Ik weet niet wat er aan de hand was, maar het probleem is al verdwenen. Je pagina doet het nu gewoon en ziet er netjes uit. :)

BrokenTable
09-10-2003, 13:58
Rear staat toch dmv. een fase verschuiving in (1 van de?) voorkanalen op de drager?
Ja het rear kanaal word d.m.v. faseverschillen uit het stereosignaal gehaald, maar dat geld ook voor het centerkanaal.

De center wordt toch gemaakt door de gelijke geluiden rechts en links te filteren en naar de center te sturen?

Lesley
09-10-2003, 15:38
De center wordt toch gemaakt door de gelijke geluiden rechts en links te filteren en naar de center te sturen?
Center en rear zijn in het stereo signaal gemixt


Dolby Surround is a matrix encoding process that in essence “folds” Left, Center, Right, and Surround channels onto stereo soundtracks. A Pro Logic decoder “unfolds” the four channels on playback (without a Pro Logic decoder, the encoded program plays in regular stereo).

hankey
09-10-2003, 16:21
Mochten mensen interesse hebben in de sourcecode dan kunnen jullie mij mailen. Let wel dat je de dvd info zelf in een database zal moeten invoeren en enige kennis van ASP en HTML wel nodig is (en ik verder geen/nauwelijks technische ondersteuning geef).

mooie site! en om het bovenstaande heb ik je een mailtje gestuurd :)

hankey
11-10-2003, 12:48
Mochten mensen interesse hebben in de sourcecode dan kunnen jullie mij mailen. Let wel dat je de dvd info zelf in een database zal moeten invoeren en enige kennis van ASP en HTML wel nodig is (en ik verder geen/nauwelijks technische ondersteuning geef).

mooie site! en om het bovenstaande heb ik je een mailtje gestuurd :)
Heb je mijn mailtje gehad Michiel? Zo niet dan zou ik hierbij graag de sourcecode van je willen hebben. Je kan hem mailen naar kemper67@zonnet.nl alvast bedankt!

teddy

Michiel Aptroot
12-10-2003, 23:55
Heb je mailtje gehad Hankey.

Zit alleen tot vrijdag in New York, dus komend weekend komt de boel er pas aan.

hankey
13-10-2003, 11:40
Heb je mailtje gehad Hankey.

Zit alleen tot vrijdag in New York, dus komend weekend komt de boel er pas aan.aha, veel plezier daar dan en dan zie ik het wel verschijnen!

hankey
21-10-2003, 19:05
Heb je mailtje gehad Hankey.

Zit alleen tot vrijdag in New York, dus komend weekend komt de boel er pas aan.denk je er nog aan Michiel?