PDA

Bekijk de volledige versie : Oude griezelfilms - AANBOD NIHIL!



Mac Hammer Fan
18-11-2001, 14:42
Vind u ook dat er veel te weinig klassieke griezelfilms in de ouderwetse stijl verkrijgbaar zijn? Behalve Salvation in Engeland wordt er vrijwel geen inspanning gedaan om de fans van gothic horror te bekoren.
Ik heb hier een lijst van meer dan 40 films die ik op DVD zou willen kopen maar waarvan ik vrees dat ze nooit (of zeker niet binnen de eerste vijf jaar) zullen verkrijgbaar zijn.

And Now the Screaming Starts van Roy Ward Baker
Angelo per Satana aka An Angel for Satan van Camillo Mastrocinque
Brides of Dracula van Terence Fisher
Captain Kronos the Vampire Hunter van Brian Clemens
Casa dalle finestre che ridono, La aka House with the Laughing Windows van Pupi Avati
Castello dei morti vivi aka Castle of the Living Dead van Lucciano Ricci
Cinque tombe per un medium aka Tombs of Horror van Ralph Zucker
Creeping Flesh van Freddie Francis
Curse of Frankenstein van Terence Fisher
Curse of the Werewolf van Terence Fisher
Danza Macabra aka Horror Castle van Antonio Margheriti
Demons of the Mind van Peter Sykes
Dolls van Stuart Gordon
Dr. Jeckyll and Sister Hyde van Roy Ward Baker
Dr. Terror's House of Horrors van Freddie Francis
Dracula has risen from the Grave van Freddie Francis
Evil of Frankenstein van Freddie Francis
Frankenstein and the Monster from Hell van Terence Fisher
Frankenstein must be destroyed van Terence Fisher
Gorgon van Terence Fisher
Hands of the Ripper van Peter Sasdy
Haunted Palace van Roger Corman
Haunting van Robert Wise
Hills have Eyes van Wes Craven
Horror of Dracula van Terence Fisher
Hound of the Baskervilles van Terence Fisher
House of the Long Shadows van Pete Walker
I Lunghi Capelli de la Morte aka The Long Hair of Death van Antonio Margheriti
I, Monster van Stephen Weeks
Let’s Scare Jessica to Death van John D. Hancock
Le Locataire aka The Tenant van Roman Polanski
Lust for a Vampire van Jimmy Sangster
Maldición de los Karnstein, La aka Terror in the Crypt van Camillo Mastrocinque
Madhouse van Jim Clark
Mark of the Devil van Michael Armstrong
Motel Hell van Kevin O’Connor
Mulino delle donne di pietra, Il aka Horror of the Mill Women van Giorgio Ferroni
Murder by Decree van Bob Clark
Noche de las gaviotas aka The Night of the Seagulls van Amando de Ossorio
Notte dei Diavoli aka The Night of the Devils van Giorgio Ferroni
Oblong Box van Gordon Hessler
Orribile segreto del dottor Hichcock aka Terror of Dr. Hitchcock van Riccardo Freda
Residenci aka House that Screamed van C. Ibañez Serrador
Revenge of Frankenstein van Terence Fisher
Schlangengrube und das Pendel, Die aka Torture Chamber of Dr. Sadism van Harald Reinl
Skull van Freddie Francis
Sorella di Satana aka Revenge of the Blood Beast van Michael Reeves
Spettro aka The Ghost van Riccardo Freda
Symptoms aka Blood Virgin van Joseph Larraz
Tales from the Crypt van Freddie Francis
Taste the Blood of Dracula van Peter Sasdy
Tomb of Ligeia van Roger Corman
Twins of Evil van John Hough
Two Faces of dr. Jeckyll aka House of Fright van Terence Fisher
Vampire Circus van Robert Young
Vampire Lovers, The van Roy Ward Baker
Vergine di Norimberga aka Horror Castle van Antonio Margheriti

Let wel, ik heb zeker 50 titels van andere bekende en heel goede films weggelaten die gelukkig wel in REGIO 1 verkrijgbaar zijn, met heel veel dank aan Anchor Bay in het bijzonder en absoluut geen dank aan Warner, die over een schat van oude griezelfilms beschikt maar helemaal niets doet om ze uit te brengen, tenzij in (soms verminkte) versies in Engeland op VHS. Ze brachten nu al één Hammer Dracula uit, meer dan een jaar nadat Anchor Bay een DVD van topkwaliteit regio O in de States uitbracht.

Gelukkig doet Salvation in Engeland toch zijn best om ons iets te brengen. En met hun prijsdaling worden veel DVDs attractief.
vb "Witchfinder General" van Michael Reeves
We mogen releases verwachten van Malpertuis, Blood on Satan's Claw, Blood of the Vampire, Candle for the Devil en Doomwatch. Hopelijk worden ze door het publiek gewaardeerd zodat er meer kunnen volgen.

DFW deed even zijn best met de releases van "Night of the Living dead" en "Texas Chainsaw Massacre", maar ook daar ligt het nu vrijwel stil.

Hoe erg het hier gesteld is wordt perfect geillustreerd door het feit dat soms zelfs films met Nederlandse ondertiteling of Nederlands gesproken hier niet te koop zijn, maar wel in het buitenland. (vb."Daughters of Darkness" van Harry Kumel, "Jack The Ripper" van Jesus Franco) en "Phenomena" (full version) van Dario Argento!

Mac Hammer Fan
18-11-2001, 22:11
Hieronder volgt een lijst van enkele titels die sommige griezelfans zeker zullen doen watertanden.
Maar ze zijn niet verkrijgbaar in Regio 2.
(misschien zijn er een paar die regio O zijn, maar de meeste ervan moet je wel in het buitenland bestellen)
Ik gaf ze * , ** of *** naar mijn persoonlijke voorkeur, maar dat is wel subjectief.
Asphyx van Peter Brook ***
Black Christmas van Bob Clark ***
Blood from the Mummy’s Tomb van Seth Holt **
Circus of Horrors van Sidney Hayers **
Count Dracula and his Vampire Bride = Satanic Rites of Dracula **
Devil rides out van Terence Fisher **
Die Monster Die van Daniel Haller **
Dr. Jeckyll and Sister Hyde van Roy Ward Baker ***
Dracula (1931) van Tod Browning **
Dracula (1979) van John Badham **
Dracula Prince of Darkness (Terence Fisher) **
Dracula/The Strange Case of Dr. Jekyll & Mr. Hyde van Dan Curtis **
Dunwich Horror van Daniel Haller **
Fall of the House of Usher van Roger Corman ***
Figlia di Frankenstein aka Lady Frankenstein van Mel Welles **
Fin de semana para los muertos aka Let Sleeping Corpses Lie van Jordi Grau (aka Living Dead of Manchester Morgue) ***
Flesh and the Fiends, The van John Gilling ***
Flesh for Frankenstein van Andy Warhol **
Frankenstein van James Whale **
Frankenstein created Woman van Terence Fisher ***
Fright van Peter Collinson **
Funhouse van Tobe Hooper **
La Frusta e il Corpo aka The Whip and the Body van Mario Bava ***
Gli Orrori del castello di Norimberga aka Baron Blood van Mario Bava **
Gritos en la Noche aka Awful Dr. Orloff van Jess Franco **
Haunted Strangler van Robert Day **
Histoires Extraordinaires aka Spirits of the Dead van Vadim, Malle en Fellini **
Horror Hospital van Antony Balch **
Horror Hotel aka City of the Dead met Christpher Lee **
Horror of Frankenstein van Jimmy Sangster **
I Vampiri van Riccardo Freda **
Jack the Ripper van Jesus Franco *
Kiss of the Vampire van Don Sharp **
Lair of the White Worm van Ken Russell **
Last Wave van Peter Weir ***
Legend of Hell House van John Hough **
Legend of the Seven Golden Vampires van Roy Ward Baker **
Lêvres du Sang aka Lips of Blood van Jean Rollin *
Lêvres Rouges aka Daughters of Darkness van Harry Kümel **
Lisa e il Diavolo / Lisa and the Devil van Mario Bava **
Lust for a Vampire van Jimmy Sangster ***
Macabro van Lamberto Bava ?
Mark of the Devil van Michael Armstrong ***
Maschera del Demonio, La aka Black Sunday van Mario Bava ***
Monkey Shines van George A. Romero ***
Mummy van Terence Fisher **
Mummy’s Shroud, The van John Gilling *
Nightmares van Joseph Sargent **
Nova Ensegrienda aka Blood Spattered Bride van Vincente Aranda *
Operazione Paura aka Kill Baby Kill van Mario Bava ***
Pit and the Pendulum van Roger Corman ***
Plague of the Zombies van John Gilling **
Picnic at the Hanging Rock van Peter Weir ***
Profondo Rosso aka Deep Red van Dario Argento **
Rasputin the Mad Monk van Don Sharp **
Reazione a Catena (Twitch of the Death Nerve) aka A Bay of Blood van Mario Bava **
Reptile van John Gilling **
Sadistic Baron von Klaus van Jesus Franco *
Scars of Dracula van Roy Ward Baker ***
Sei donne per l' Assassino aka Blood and Black Lace van Mario Bava **
Sentinel van Michael Winner **
Shiver of the Vampires van Jean Rollin *
Spoorloos aka The Vanishing van George Sultzer ***
Tales of Terror van Roger Corman **
Terror van Roger Corman **
Theatre of Blood van Douglas Hickocx **
I Tre volte de la paura aka Black Sabbath van Mario Bava **
Tower of Evil van Jim O’Connelly *
Twice Told Tales van Roger Corman **
Vampyres van José Larraz **
Zeder van Pupi Avati **

Daarnaast is het frustrerend te moeten vaststellen dat sommige Europese versies R2 alles behalve volledig zijn
The Shining van Stanley Kubrick *** ( een half uur weggeknipt!)
Gritos en Noche aka Awful dr. Orloff van Jess Franco **
Living Dead Girl van Jean Rollin *
Death Trap (Eaten Alive) van Tobe Hooper **

:confused:

Wenst u aanvullende info over deze films bezoek dan:
http://www.dvdmaniacs.net/
http://www.dvddrive-in.com/reviews.htm
http://www.horrordvds.com/reviews/all.shtml
http://www.mondo-digital.com/

Menno
18-11-2001, 23:39
Helemaal met je eens!

Maar Anchor Bay heeft nu Evil Dead voor regio 2 gereleased! Dat is zeker een stap in de goede richting!

Review: http://www.cultcorner.nl/theevildead.htm

Mac Hammer Fan
19-11-2001, 00:03
"Evil dead" UK versie is inderdaad niet langer verminkt door de BBFC. (Dit is evenwel een film van de jaren 80.) Toegegeven, het is een klassieker.
Jammer dat het maar alleen deze film is van de vele Anchor Bay DVDs die ook in Regio 2 verkrijgbaar is....
Ik kan je verzekeren dat Anchor Bay in de States meerdere uitstekende DVds heeft uitgebracht. Vooral de Hammer Productions hadden veel extras. (Reptile, Plague of the Zombies, Dracula Prince of Darkness, Frankenstein created Woman, etc...)
In het begin waren ze nog Regio 0, maar nu helaas alleen nog Regio 1.
Het kan echter niet ontkend worden dat fans van klassieke gotische griezelfilms uit de jaren 60 en 70 helemaal in de kou blijven staan. Hier in de Benelux is er gewoonweg geen aanbod.

bobby d
19-11-2001, 00:27
ik ben ook zeer blij met de Evil Dead releases, nu nog
Army of darkness.
Mischien weet iemand wanneer/of hij hier ook uitkomt.
En ik bedoel de Special Ediotion versie met alternatief einde en Audio commentaar, want in de VS zijn er wel geloof ik vijf verschillende versies, behalve de goede. Die is niet meer beschikbaar (limited edition).

Mac Hammer Fan
20-11-2001, 18:21
Zijn er nog andere griezelfilms van de jaren 60 en 70 die je zou willen op DVD zien verschijnen?

Mac Hammer Fan
10-03-2002, 13:44
In Engeland komt in maart "Vampire Lovers" uit. Een schitterende gotische griezelfilm met Peter Cushing en Ingrid Pitt in de hoofdrollen.
Kastelen met gangen waarin stemmen wegebben, huilende wind, donder en bliksem, een bleke hersftmaan in een hemel vol ijle dampen, een crypte, een mistig kerkhof, gespietste lijken, afgehakte hoofden, Victoriaanse maagden en een vleugje verfijnde erotiek zijn de ingrediënten van één van de beste vampierenfilms uit de filmgeschiedenis.
In juni zou dan "The Creeping Flesh" op DVD uitgegeven worden. Met Peter Cushing en Christopher Lee in glansrollen. Tijdens een expeditie vindt een geleerde in de aardbodem een reusachtig skelet van een half menselijk wezen en brengt dat mee naar zijn vaderland, zich niet bewust van het tomeloos kwaad dat zal losbarsten. Warm aanbevolen voor de fans.
Hopelijk blijft het niet bij deze twee en volgen er nog andere DVDs van de horrorklassiekers.

:rolleyes:

Martin de Goeij
10-03-2002, 21:00
Zou in deze categorie graag "One Dark Night" op dvd zien...

klik hier voor meer info (http://members.tripod.com/drlogan/one.htm)

Mac Hammer Fan
10-03-2002, 21:21
Ik denk niet dat deze film in dezelfde categorie thuis hoort. Waar in de horrorfilms van de jaren zestig en zeventig het sfeerscheppend element primeert en de verhalen zich meestal afspelen in het verleden is de film die jij vermeldt een moderne horrorfilm.
De IMDB-rating van "Vampire Lovers" and "The Creeping Flesh" ligt wel een stuk hoger dan "One Dark Night". (ik veronderstel dat je de het niet hebt uit de film van de jaren dertig)

Martin de Goeij
11-03-2002, 20:19
Ik denk niet dat deze film in dezelfde categorie thuis hoort. Waar in de horrorfilms van de jaren zestig en zeventig het sfeerscheppend element primeert en de verhalen zich meestal afspelen in het verleden is de film die jij vermeldt een moderne horrorfilm.
De IMDB-rating van "Vampire Lovers" and "The Creeping Flesh" ligt wel een stuk hoger dan "One Dark Night". (ik veronderstel dat je de het niet hebt uit de film van de jaren dertig) wie bedoel je met "jij"?

Griffioen
06-10-2009, 11:25
Zou ook graag zien dat van de categorie waarover het hier gaat er veel meer op DVD uit zou komen, maar helaas... dat zal wel niet gebeuren. (Ze zouden 'Griffioen" eens een plezier doen, kóm nou zeg ???!).
Toch is er "gedeeltelijk" (blijkt uit praktijkervaring) wel een "oplossing". Op de Duitse satellietzender (ja daar zijn... er wat van...) herhalen ze nogweleens films uit deze categorie. Dat is 1 van de mogelijkheden hiervoor...
Griffioen

mark t
06-10-2009, 12:19
Niet om het een of ander, maar van de films die in de openingspost(en) staan, is sinds het plaatsen van die openingspost (8 jaar geleden!) een deel al lang op R2-dvd te krijgen. Ik heb er in ieder geval een aantal in de kast staan.

Dat nog niet alles te verkrijgen is en niet alle films die ooit gemaakt zijn zullen worden uitgebracht op dvd is een ander verhaal.

Griffioen
06-10-2009, 20:38
Let wel... het behoeven niet alleen griezelfilms te zijn... Ook een serie als bijvoorbeeld zoiets als: "All in the Family" (Archie Bunker & Cö) is niet op normale wijze... verkrijgbaar in Nederland ! En zo kan ik nog wel even doorgaan ! Jammer hoor !
Griffioen

Melzz
06-10-2009, 20:42
Je kan volgens mij onmogelijk verwachten dat alles op R2NL uitkomt....daarvoor is het land en de markt gewoon te klein. Gewoon regiovrij gaan en importeren, ben je van al het gezeik af. En da's toch ook gewoon leuk....beetje struinen op internet. Beetje filmliefhebber haalt daar volgens mij een groot deel van zn lol uit.

Fulgore
06-10-2009, 22:09
wel een leuk lijstje :) van de week maar eens doorheen gaan kijken wat het allemaal is en wat ik heb :D

Helliwood
08-10-2009, 17:42
Dracula has risen from the grave.
Dracula, prince of darkness.
Taste the blood of Dracula.

Deze zijn allen verschenen in R2 met NL-subs.
Allen met Christopher Lee, woehahahaaaaaa!

Griffioen
16-10-2009, 08:24
Dracula has risen from the grave.
Dracula, prince of darkness.
Taste the blood of Dracula.

Deze zijn allen verschenen in R2 met NL-subs.
Allen met Christopher Lee, woehahahaaaaaa!

Hello Helliwood,
daar noem je zowat...
Het ergste aan die Dracula films is dus... dat het in totaal een 7- delige srie is min of meer. De liefhebber wil ze dan natuurlijk allemaa ! helaas, men brengt ook hier weer een selectie uit. De 1e beginfilm van de serie bijvoorbeeld: "Horror of Dracula" 1958 (met Christopher Lee dus...) brengt men dus niet... uit in Nederland !!!??? Ook het laatste deel: "The Satanic Rituals of Dracula" 1973 brengt men niet uit, en zo is er nog 1 uit die rij die men niet... uitbrengt.
Dat is gewoon filmliefhebbers treiteren, anders kun je dit onmogelijk zien !!!
Kunnen we degenen die hier voor verantwoordelijk zijn, ook aanklagen ???
Griffioen
* Overigens: ik méén... de laatste zin !!!

mark t
16-10-2009, 09:25
Dat is gewoon filmliefhebbers treiteren, anders kun je dit onmogelijk zien !!!
Kunnen we degenen die hier voor verantwoordelijk zijn, ook aanklagen ???
Griffioen
* Overigens: ik méén... de laatste zin !!!Eens in de zoveel tijd doe je je beklag over het uitblijven van bepaalde films op dvd (of bepaalde versies van films). En nog steeds heb je geen idee hoe de filmwereld in elkaar steekt.

Je beweert dat het om filmliefhebbers treiteren gaat. D.w.z. een bewuste keuze om bepaalde films niet uit te brengen, puur en alleen om jou te treiteren. Dit lijkt me eerder voort te vloeien uit een lichte vorm van achtervolgingswaan dan van een helder inzicht in de motieven van filmmaatschappijen. Dergelijke maatschappijen zijn commerciële instellingen; Ze willen geld verdienen en zullen dus geen beleid voeren om jou bewust te treiteren. Dat ze niet aan alle nukken en verwachtingen van consumenten tegemoet kunnen komen, is een ander verhaal.

De maatschappijen die de rechten op films bezitten, hebben geen enkele verplichting om een film uit te brengen. Je hebt geen enkele juridisch argument om ze aan te klagen. Als ze zien dat het commercieel interessant is om een bepaalde dvd uit te brengen, dan doen ze het. Anders niet. Blijkbaar is het commercieel gezien niet interessant genoeg om die dvd's in Nederlandse versie uit te geven. Ze hebben geen onbeperkt budget en gebruiken het geld dat ze hebben liever voor projecten/dvd's waarvan meer te verwachten is.
Dat jij je dat niet kunt voorstellen, is een andere kwestie.

Dat je dat onmogelijk kunt zien als iets anders dan filmliefhebbers treiteren is onzin. Je zult ermee moeten leven dat niet alles in het leven te koop is.

Helliwood
16-10-2009, 19:38
Horror of Dracula is wel in NL verschenen, maar heb 'm zelf toen niet gekocht. Is nu een zoektocht geworden op rommelmarkten!
;-)

Camera Obscura
17-10-2009, 18:22
Ik zou bijna zelf in complot-theorieën gaan geloven, maar is mijn post hier nu net weggehaald (evenals die van Jaap)?