PDA

Bekijk de volledige versie : Hulp met Philips Pronto 890



Edwin vd Zwaard
08-10-2003, 20:33
Net gekocht, en ik kan er absoluut niet wijs uit worden..

Ik heb pronto edit gedownload, en daar wordt ik NOG MINDER wijs van. Hoe moet ik mijn apparaten nou invoeren, etc etc.. :'(

Als het goed is moet toch alles met pronto edit te doen zijn ?? of moet ik nou knop voor knop met de oude ab voor dat ding gaan hangen ?

Wie oh wie heeft er ervaring met dit apparaat, en kan me er mee verder helpen (via MSN ofzo) want dit gaat echt voor geen meter.

Gr.
Edwin

Mike Philippens
08-10-2003, 22:36
Een cursus Pronto programmeren ga ik je niet geven, maar ik denk dat je er met de juiste info best wel uit kan komen. Wat voor mij altijd goed werkt is het bekijken van andermans setup. Als je nou eens op remotecentral.com een paar setups download en bekijkt via Pronto-edit (en de emulator) dan krijg je een indruk van de mogelijkheden. Op Remote-Central kun je onder andere een FAQ vinden waarin ook wat programmeertips te lezen zijn: (http://www.remotecentral.com/pronto/pfaq.htm).

In ieder geval hier al wat dingen (ik ga ervan uit dat je programmeerervaring hebt):
Je begint in feite met de Pronto de functies van jouw gewone AB te leren.
Eerst moet je altijd een device aanmaken. Bijvoorbeeld DVD of TV. Binnen een device maak je pagina's. Binnen je device maak je dan een paginaatje aan waarop je zonder op layout te letten 1:1 de knoppen overzet van je ab naar de Pronto. Deze noem je bijvoorbeeld IR CODES
Met de learn functie koppel je de juiste IR code aan de knop op het scherm. Elke knop geef je een zinnige naam (kort en duidelijk). Binnen elk device krijg je dus een pagina IR CODES (of hoe je dat ook noemt) met daarbinnen alle functies van je apparaat. Je kunt ook kijken op remote central of iemand anders al dit werk heeft gedaan, maar mijn ervaring is dat het sneller is om het effe zelf te doen. Hoef je ook geen rommel te knip/plakken van anderen. Het kost je maar een half uurtje ofzo.

Die 'codeschermen' die je hebt gemaakt zijn de basis van al je toekomstige setups. Bewaar deze 'kale' Pronto config dus goed. Nu kun je de echte schermen gaan maken waarmee je je apparatuur wilt gaan bedienen. Dus met mooie plaatjes en een duidelijke en overzichtelijke layout - wat jij daaronder verstaat tenminste. Je kunt nu met Pronto-edit vlakjes maken (hotspots zeg maar) of plaatjes die je dan vervolgens een functie kunt geven. Nu komt het gemak van de codepagina's om de hoek kijken. Wat je doet is een link maken van dat mooie plaatje naar je IR CODE pagina. Je doet dat door in het Action scherm van een knopje een Alias te maken. Als je op Alias drukt, zul je zien dat je daar een boomstructuur ziet van je devices en de pagina's binnen je devices. Zo kun je één of meerdere functies van je codepagina's achter een knopje op je scherm hangen. Vergeet niet dat je af en toe een pauze in moet lassen tussen verschillende codes. Je apparaten raken in de war als ze in rap tempo 3 codes voor hun kiezen krijgen. Ik doe altijd standaard een pauze tussen 2 codes. Just to make sure. En soms langer als een apparaat gelegenheid moet krijgen om in te schakelen bijvoorbeeld.

Ok...ik denk dat ik nu genoeg tips heb gegeven om je een startpunt te geven. Kijk eens wat setups na en experimenteer er wat mee. Het gaat best wat tijd kosten in het begin, maar het loont.

Mike Philippens
08-10-2003, 22:40
Naschrift:
Die codepagina's maken dus geen deel uit van je eigenlijke 'interface' het zijn puur macroschermen en je maakt ze verborgen in de interface. Het mooie van deze macroschermen (hele volksstammen gebruiken het niet....domdomdom) is dat je interface losgekoppeld is van de functionaliteit. Als je een keer een Spideman layout wilt maken, hoef je alleen maar de macro's te koppelen aan andere plaatjes en niet opnieuw alle codes te leren. Modulair programmeren zeg maar.

Edwin vd Zwaard
09-10-2003, 06:47
Naschrift:
<knip>

Bedankt voor het verhaal Mike, ik moet hier wel weer een stuk verder mee komen. Ik was onder de indruk dat ik "instellingen" van internet op de pronto kon downloaden (i.e. dat ik niet knop voor knop via het "learning eye" hoefde te doen..

Heb even een paar knopjes geprobeerd (de config van de oude eigenaar stond er nog in) en gaat prima.

Bedankt voor de hulp :)
Gr.
Edwin

Mike Philippens
09-10-2003, 07:47
Naschrift:
<knip>Bedankt voor het verhaal Mike, ik moet hier wel weer een stuk verder mee komen. Ik was onder de indruk dat ik "instellingen" van internet op de pronto kon downloaden (i.e. dat ik niet knop voor knop via het "learning eye" hoefde te doen..
Je kunt natuurlijk altijd kijken of jouw componenten voorkomen in de setups die je bij remotecentral kunt downloaden. Alleen is het vaak zo dat de meeste gebruikers de ir-codes rechtstreeks aan de schermen hebben gekoppeld. Werkt op zich ook wel, maar als je een keer je interface wilt veranderen kun je elke ir-code gaan zitten knip/plakken of alles opnieuw doen. Dan is het even gaan zitten om je ab's te leren niet zo veel werk uiteindelijk. Vanaf dat moment kun je alle kanten op.

Succes ermee!