PDA

Bekijk de volledige versie : Safe om 2e handsdvd's te kopen via internet?



Isis
18-11-2001, 14:48
Ivm. geldgebrek heb ik laatst, op deze site, een dvd 2e hands gekocht en 'm ook keurig gekregen!(Hollowman, fl.35,- incl.porto)
Maar...toen het geld van m'n rekening was gehaald kneep ik 'm wel even....
't Is nog maar de vraag of iemand echt z'n dvdtje opstuurt!
Druk zoekend kwam ik op diverse sites waar hele waslijsten opstonden en 't water liep alweer in m'n mond maar ik vertrouw het niet zo.....
Ik was benieuwd naar jullie ervaringen of reacties!
Of ben ik nou de enige die dit toch een beetje eng vind?!:confused:

Olaf M.
18-11-2001, 14:52
Ik heb laatst The Mummy gekocht, volgens mij bij dezelfde persoon als waar jij hollowman vandaan hebt. Maar ik zat toch ook wel even in spanning.
Gelukkig heb ik hem erg snel gekregen.:D

bmateijsen
18-11-2001, 15:37
Wat dacht je van voortaan gewoon afspreken om hem eerst te versturen en dan pas te betalen... niet naar je zin(vanwege krasjes bijv..), stuur je hem gewoon terug en jij betaalt de porto..


Groet Bjorn

Isis
18-11-2001, 15:45
Ik denk dat geen verkoper daar iets voor voelt!
Maar voor ons, als kopers, zou 't ideaal zijn!

ger
18-11-2001, 16:07
Hebben jullie al eens gekeken op Ebay ??

Daar wordt dus van alles aangeboden waaaronder ook DVDs

Als je wat ziet dat je wat lijkt dan kun je dus onder de naam van de verkoper kijken hoe die er in de poll bijstaat
Oftewel is die persoon betrouwbaar ?

Een ieder die nl van die persoon koopt word gevraagd om een stem op de verkoper uit te brengen ,zodoende kun je dus altijd kijken met wie je te doen hebt !

Heb zelf inmiddels een hele verzameling via (Ibazar) Ebay aangelegd en ik moet zeggen.
Het is in zo'n 200 transacties nog maar 1 keer misgegaan !

En over krasjes.......
Je koopt natuurlijk niet nieuw !
En de prijs zal er ook naar zijn !

:cool:

Alex van den Berg
18-11-2001, 16:10
Betalingen die via de bank zijn gedaan kunnen altijd (binnen een bep. tijd) ongedaan worden gemaakt.

Een koper is via de Nederlandse handelswet beschermd met een garantie... Een aankoop kan binnen 30 dagen ongedaan worden gemaakt wanneer het geleverde produkt niet aan de beloofde kwaliteit voldoet. Dit geldt ook voor tweedehands artikelen.

martin
18-11-2001, 18:00
Ik zou wel kijken als BV iemand ineens 150 DVD's aanbied en als aantal postings 2 heb. ik bedoel hiermee tezeggen dat als iemand al lang op een forum zit dat je die wel kan/mag vertrouwen. Het is natuurlijk altijd afwachten wat je opgestuurd krijg, maar ook ik heb het en paar x gedaan en met succes.

Joost
18-11-2001, 21:03
Het is niet zozeer dat ik de verkoper niet vertrouw maar ik herken toch wel een beetje jullie gedachte. Daarom kan je altijd vragen aan de verkoper of hij of zij zijn DVD onder rembours wil opsturen. Het gaat sneller want je hoeft niet te wachten totdat de bank alles geregeld heeft en het is altijd veilig. De kosten, namelijk 11.75 moet je er maar voor over hebben denk ik dan.
Misschien dus een tip.

Joost

System 3rror
18-11-2001, 21:24
Ik heb nu ook al aardig wat DVD's 2e hands gekocht!

Ik heb hier nog nooit problemen mee gehad. 1 keer is het doosje waarschijnlijk in de post kapot gegaan, maja, dat kan 1 keer gebeuren!

Op ibazar (ebay) vertrouw ik het niet altijd....
Je ziet heel vaak dat ze video cd's aanbieden en dan toch zeggen dat het DVD's zijn! Best tricky allemaal daar!

Mijn mening er dan over :)