PDA

Bekijk de volledige versie : Nietszeggend posten...



Alex van den Berg
18-11-2001, 16:45
Beste forumleden,

Ik ben principieel tegen censureren van iemands berichten en heb tot nu toe ieder 'onzinnig' bericht op het forum laten staan. Maarrrr... ik heb besloten om vanaf nu alle berichten te wissen waarin slechts wordt gereageerd met korte opmerkingen als; "Mee eens", "Vind ik niet", "Mmmmm", "Ach ja" etc.
Ik krijg soms namelijk het gevoel dat een aantal mensen vooral berichten plaatsten om hun post-counter omhoog te stuwen, of gewoon omdat ze graag in het middelpunt staan.

Wil je dit soort 'gevoelens' toch op dit forum uiten, zorg dan dat je een redelijk onderbouwde omschrijving toevoegd. Dit zorgt ervoor dat je een stuk serieuzer door de andere leden wordt benaderd.

Isis
18-11-2001, 17:03
Beste Alex, ik begrijp jouw redenering wel maar wat kan iemand eraan doen hoe er door anderen op zijn/haar post wordt gereageerd?
Eerlijk gezegd is me dit soort berichtjes nog nauwelijks opgevallen of misschien stoort 't me niet zo....
Ik kan bijna niet geloven dat mensen alleen maar posten om hun aantal posts omhoog te krijgen; geef ze dan maar meteen de status "senior member"!!Heel zielig zou ik dat vinden!
Maar wat bedoel je precies met censureren?! Betekent dit dat berichtjes die jou niet aanstaan eruit gooit of bedoel je dat je de thread sluit? Met dat laatste zou ik wel kunnen leven!:D

Alex van den Berg
18-11-2001, 17:19
Maar wat bedoel je precies met censureren?! Betekent dit dat berichtjes die jou niet aanstaan eruit gooit of bedoel je dat je de thread sluit?Mijn persoonlijke mening staat los van mijn moderaties op het forum.
Het komt inderdaad weinig voor, maar toch zijn er een aantal personen die het erg belangrijk vinden om hun mening te laten horen in de vorm "Dat vind ik niks" zonder eraan toe te voegen waarom ze dat vinden.

Dit standpunt heb ik vooral aangenomen nadat ik zag dat er mensen zijn die het nodig vinden om regelmatig (in dezelfde thread) te roepen dat ze vinden dat de discussie off-topic is... :D

Ik zal niet zomaar berichten gaan aanpassen of verwijderen... Ik beperk ik me tot de berichten waarin gereageerd wordt met slechts 1, 2, 3 of 4 woorden zonder inhoud of een beledigende/kleinerende opmerking.
Dit geldt natuurlijk niet wanneer er door de thread-starter ook daadwerkelijk om een kort antwoord als "Ja", "Nee", "Tof" of "Bagger" wordt gevraagd. :)

Doel? Het forum aangenaam leesbaar houden... :)

Isis
18-11-2001, 17:22
Dit standpunt heb ik vooral aangenomen nadat ik zag dat er mensen zijn die het nodig vinden om regelmatig (in dezelfde thread) te roepen dat ze vinden dat de discussie off-topic is... :D

.
Dat komt me idd bekend voor!
Ik sluit me bij je aan!
:D

System 3rror
18-11-2001, 18:11
Doel? Het forum aangenaam leesbaar houden... :) [/B]

Mee eens :D

Maar zullen sommige threads gewoon niet wat eerder, of zelfs gewoon gesloten moeten worden?
Er word zo vaak afgedwaalt van een topic en het komt nooit meer terug op wat het geweest is!
Dit voorkomt ook dit soort posts waar gewoon einig inhoud inzit!

Maar in de kleine berichten zit ook vaak een humor gehalte, zou dit dan ook niet kunnen?

Verder een mening onderbouwen is een goed argument ipv alleen maar "mee eens" of "mee oneens"..

Theo B
18-11-2001, 18:16
Ik ben het wel met Alex eens dat het forum leesbaar moet worden gehouden.

Maar het blijven toch wel lastige keuzes denk ik. Zelf heb ik enkele dagen geleden een link geplaatst m.b.t bioscoopreleases, en ik vind het wel leuk als mensen je daarvoor bedanken, ook als is het maar met drie letters.

Anderzijds kom je soms weer in topics waar mensen over niet-relevante familieverbanden beginnen (gelukkig weggehaald, evenals mij reactie: 'zucht'.

Weer anderzijds ontstaan er in een topic soms erg interessante off-topics discussies. Misschien dat de beheerders die discussies dan kunnen verplaatsen naar een nieuwe thread.

Misschien kan er ook een speelhoekje gemaakt worden waar mensen hun 'score' op kunnen krikken zonder anderen lastig te vallen.

Alex van den Berg
18-11-2001, 19:15
Maar in de kleine berichten zit ook vaak een humor gehalte, zou dit dan ook niet kunnen?

ik vind het wel leuk als mensen je daarvoor bedanken, ook als is het maar met drie letters.

...anderzijds ontstaan er in een topic soms erg interessante off-topics discussies. Misschien dat de beheerders die discussies dan kunnen verplaatsen naar een nieuwe thread.Korte berichtjes met een positief doel vind ik prima :)

Er is ook absoluut niets op tegen wanneer er interessante off-topic discussies ontstaan. Ik probeer deze dan ook meestal te splitten naar nieuwe threads, hoewel dit niet altijd een eenvoudige taak is aangezien de diverse posts soms zowel on- als off-topic zijn.

Daarnaast sta ik natuurlijk volledig open voor suggesties, opmerkingen en aanwijzingen van jullie kant.... Het is namelijk niet eenvoudig om bijna 2000 threads intensief in de gaten te houden... :)

Alex van den Berg
18-11-2001, 19:21
Maar zullen sommige threads gewoon niet wat eerder, of zelfs gewoon gesloten moeten worden?In principe zullen we nooit threads verwijderen. En een thread sluiten gebeurt alleen maar wanneer er een soort wellus/nietus discussie oneindig blijft doorgaan.
Een nieuw lid moet ook nog kunnen reageren op 'antieke' discussies :)

Alex van den Berg
18-11-2001, 19:32
Het is namelijk niet eenvoudig om bijna 2000 threads intensief in de gaten te houdenNog even voor jullie informatie...
Ik zie mezelf niet als iemand die de boel elke dag een beetje komt 'aanvegen', maar eerder als een aanspreekpunt waar jullie op terug kunnen vallen als dat nodig mocht zijn. :)

Het forum lezen en onderhouden kost me nu per dag (of nacht :D ) al gauw zo 1 tot 1,5 uur.... En dat op vrijwillige basis.
Op sommige dagen zal ik er niet aan toe komen om alle nieuwe berichten te lezen, zodat ik jullie hulp goed kan gebruiken :)

Anonymous
19-11-2001, 15:25
Ik betrap mezelf er nu op een nieuwe post te plaatsen als me nog wat te binnen schiet, maar je kan natuurlijk net zo goed de net geplaatste post editen.

En hoe vaak kom je niet een nieuwe thread tegen over een oud onderwerp??
't zou ook helpen als mensen eerst 's een beetje lezen voor ze een nieuwe thread starten.

mmmmm...tja...

Henk Heideveld
19-11-2001, 15:40
Alex heeft wel gelijk.
Er zijn enkele duizenden threads wellicht inmiddels.
Daar heeft hij een hele kluif aan.
Hij wil het gewoon beheersbaar houden, geen censuur dus.
Hij wil ook zo weinig mogelijk threads sluiten om allerlei herhaling te voorkomen.
Als er discussies ontstaan zoals Alex als voorbeeld aanhaalde zal toch niemand bezwaar. Dat is een herhaling van nauwelijks nog zetten, dus begrijp ik Alex wel.
Niet te veel praat over maken. Doen if necessairy.

thomas haak
19-11-2001, 16:22
... ik heb besloten om vanaf nu alle berichten te wissen waarin slechts wordt gereageerd met korte opmerkingen als; "Mee eens", "Vind ik niet", "Mmmmm", "Ach ja" etc.
Ik krijg soms namelijk het gevoel dat een aantal mensen vooral berichten plaatsten om hun post-counter omhoog te stuwen, of gewoon omdat ze graag in het middelpunt staan.

Ja maar .wat krijgen we nu ? De pot verwijt de ketel dat die zwart ziet
Kijk maar naar mijn post op 18-10-2001:




het valt mij op dat er sommige gebruikers wel erg veel posten om dvd crew te worden
ik noem geen namen maar Alex van den Berg staat toch wel op mijn lijst van verdachten

Alex van den Berg
19-11-2001, 19:04
De pot verwijt de ketel dat die zwart ziet
Kijk maar naar mijn post op 18-10-2001O jee... Wordt er wraak genomen? :D

Ik begrijp dat je naar de thread 'post voor posting' verwijst.. (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=1406)? In dat geval zou ik je toch eens willen aanraden om wat vaker de replies op de door jezelf aangemaakte threads te lezen, want dan zou je er achter zijn gekomen dat je opmerking nergens op slaat... :rolleyes:

En zeggen dat je geen namen noemt, om vervolgens mijn naam te noemen is toch wel een beetje inconsequent... :)
Geloof je nou echt dat ik mijn tijd graag besteed aan het in stand houden van mijn post-topscore? Ik heb echt wel iets beters te doen hoor... :D

starbuck
19-11-2001, 19:16
mee eens

oeps:eek:

sorry alex, kon het niet laten:D :D


------------------------------------------------------------------------------------
Wil je dit NOOIT meer doen!!! :D
Als moderator kun je ieder berichtje aanpassen, waarvan ik bij deze graag gebruik maak. Sorry Starbuck, maar ik kon het niet laten...

Deze mededeling is toegevoegd door Alex.
O ja... Thomas... Dit levert mij helaas geen 'extra punten' op :D
------------------------------------------------------------------------------------

Edwin V
20-11-2001, 07:48
beste Alex,

Waarom haal je de vermelding van het aantal posts en het junior/senior membership niet gewoon weg. Daar gaat het toch niet om! Wat interreseert mij het nou hoeveel posts iemand heeft, het gaat erom wat men zegt!

Koen Crijns
20-11-2001, 09:50
Heren (en Dames),

Ik denk dat de stelling van Alex inmiddels wel duidelijk is. Wij staan er met de hele DVD.nl Crew achter dat er vanaf nu meer gecontroleerd gaat worden op 'nietszeggende postings'. Het DVD.nl Forum biedt op dit moment nog voor het aller groostste deel zinnige en serieuze postings en dat willen we graag zo houden.

Verdere discussie over die onderwerp graag via mail of PM.