PDA

Bekijk de volledige versie : Speaker of receiver kapot?? :'(



scorpion69
10-10-2003, 19:44
Ik wilde een cd opzetten en ik had per ongeluk het volume naar -0dB opengedraaid zonder dat ik er erg in had. :oops: De muziek begon en dat waren net drums dus dat gaf me toch een kabaal. In een reflex draaide ik snel het volume zachter. In eerste instantie d8 ik dat er nix aan de hand was, maar nu merk ik dat het rechterkanaal heel anders klinkt (was me nooit eerder opgevallen). Het klinkt heel erg dof opeens, net of er een dik gordijn voor de speaker hangt. Als ik met de balans speel (gebruik ik normaal nooit) dan hoor ik heel duidelijk verschil in klank tussen het linker en het rechterkanaal. Heb ik me speaker opgeblazen of kan het aan de receiver liggen? :(

Plz help me out want voel me er echt rot onder. :cry:

scorpion69
10-10-2003, 19:54
Ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh schaam me dood, heb het probleem al gevonden.. :oops: Mijn moeder heeft vanmiddag schoongemaakt en daarbij zijn de kabels uit de speaker-aansluitingen gegleden (zijn loodzware kabels) en aangezien ze biwired zijn en de kabels voor de hoge tonen eruit lagen had ik alleen bas. Sorry sorry sorry!!

:oops: :oops: :oops:

Slotje graag voordat ik bespot wordt. :lol:

Jaap22
10-10-2003, 19:59
lol :lol:

Vuurp
10-10-2003, 20:36
Haha, maar kan gebeuren. :P

Johan van den D.
10-10-2003, 20:41
(zijn loodzware kabels) Heb jij kabels met lood erin dan??
Koper kabels kan ik wel, zilver ook maar met lood :twisted: :wink:

scorpion69
10-10-2003, 21:13
Heb jij kabels met lood erin dan??
Koper kabels kan ik wel, zilver ook maar met lood :twisted: :wink:

Hehehe is een nieuw brouwsel van mezelf. :P Maar die kabels zijn echt loo.. ehm.. loeizwaar :lol: (beter zo? :P ) en willen er nog weleens uitschuiven. :?

Maar ben echt blij dat ze het toch beide overleefd hebben! :D

Johan van den D.
10-10-2003, 21:19
Maar ben echt blij dat ze het toch beide overleefd hebben! :DDat geloof ik graag en gelukkig maar voor je.
Zou anders een heel rot begin van je weekend zijn. :?

Ludo Keeris
10-10-2003, 23:22
Toeval bestaat niet, zeggen ze wel eens...