PDA

Bekijk de volledige versie : Wie kan mij helpen met titel van BBC jeugdserie ?



Ralf
10-10-2003, 20:22
In 1985 1986 heb ik op BRT een BBC serie gezien, waarvan ik de titel probeer te achterhalen.
Het ging over de aarde in de nabije toekomst waarbij onze samenleving door buitenaardsen vernietigd is en de overlevenden in communes leven.
Iedere aardbewoner draagt een soort implentaat waarmee de buitenaardsen controle uitoefenen. Op een of andere manier krijgen de hoofdrolspelers het voor elkaar om het implentaat te verwijderen en op zoek te gaan naar antwoorden op hun vragen. Ze geraken daarbij verzeild in Frankrijk en doen mee aan de spelen van een of ander dorp waarbij ze winnen. De winnaars van de spelen worden door de goden (lees buitenaardsen) opgehaald om de goden 'direct' te dienen.

Wie o wie kent de titel van deze serie of kan mij helpen deze te vinden ?

Alvast bedankt.

-=MV=-
10-10-2003, 20:58
Gaat hem om een cartoon/poppenserie/real life serie?

Het komt me overigens wel vaag bekend voor... :)

Ralf
10-10-2003, 21:01
Gaat hem om een cartoon/poppenserie/real life serie?

Het komt me overigens wel vaag bekend voor... :)

Het gaat om een real life serie.

Lex v/d Moolen
10-10-2003, 23:08
Blake's 7 misschien ?

Richard B.
11-10-2003, 00:29
Ik wist niet dat er een tv-serie van bestond maar ik ken dit verhaal uit een serie boeken! Helaas heb ik deze niet direct bij de hand (zitten ergens opgeborgen in een doos op mijn zolder) en dus kan ik je de titel ervan niet direct geven.

Wel cool dat het verfilmt was: het verhaal ervan was erg spannend weet ik nog wel. :)

EDIT: ik heb nog ff zitten denken en volgens mij komt er in de naam van de serie het woord 'emerald' of 'groen' voor. Ik herinner me ook nog dat het verhaal een beetje een megeling was van SciFi met fantasy waarbij een van de hoofdfiguren ook een ridder word (?) en waarbij er ook nog wat romantische verwikkelingen zijn. Ik meen dat de hoofdfiguren op een gegeven moment ook in de stad van de aliens infiltreren ofzo.

Als ik er morgen aan toe kom dan zal ik proberen om die boekjes op te zoeken: dan hebben we duidelijkheid. :)

Gabriel B.
11-10-2003, 07:33
Klinkt als Day of the Triffids.... of Tripods....

Ralf
11-10-2003, 08:52
Klinkt als Day of the Triffids.... of Tripods....

Bedankt Gabriel !!!! (en natuurlijk de anderen)

Ik tik tripods in google en op de site http://www.gnelson.demon.co.uk/Tripods.html vindt ik meteen wat ik zocht.

skin
11-10-2003, 12:10
't is idd Tripods, die heb ik een jaar geleden nog gekocht (wil 'm wel verkopen), wel ff een goedbedoelde waarschuwing vooraf: het is een HEEL erg slechte serie, verbijstering en ongeloof streden om voorrang toen ik deze serie bekeek (de DVD is een dubbele uitgave, 5 uur 22 min.)

Richard B.
11-10-2003, 14:26
Ik herken de naam van de schrijver: dit is 'm inderdaad. De serie heb ik nooit gezien maar de boeken waren erg goed.

Gabriel B.
11-10-2003, 18:51
Klinkt als Day of the Triffids.... of Tripods....

Bedankt Gabriel !!!! (en natuurlijk de anderen)

Ik tik tripods in google en op de site http://www.gnelson.demon.co.uk/Tripods.html vindt ik meteen wat ik zocht.
Mijn taak zit er weer op !
Blij dat ik kon helpen... Nu enkel weer de stomme cape en het kostuum strijken. :wink:

Werner
15-10-2003, 14:32
Is zeer beslist The Tripods van John Christopher. Hier (http://www.dvdinfo.be/bespreking.cfm?reviewnr=9) is een bespreking van Seizoen 1.

Werner
15-10-2003, 14:34
Ik herinner me ook nog dat het verhaal een beetje een megeling was van SciFi met fantasy waarbij een van de hoofdfiguren ook een ridder word (?)

Dat is Will Parker in seizoen 1. Het eerste deel van de trilogie heet overigens The White Mountains


en waarbij er ook nog wat romantische verwikkelingen zijn. Ik meen dat de hoofdfiguren op een gegeven moment ook in de stad van de aliens infiltreren ofzo.

Dat is in seizoen 2, de verfilming van het boek The City Of Gold And Lead. Het derde deel, The Pool Of Fire, is spijtig genoeg nooit verfilmd.

skin
16-10-2003, 10:41
Hier[/url] is een bespreking van Seizoen 1.hi werner, vond je deze serie echt zo goed? ik hou zeker wel van semi slechte sf series, maar dit was gewoon TE slecht, vooral het acteerwerk, niet om aan te zien gewoon, vooral John Shackley, wat een dooie zeg, een ben affleck maar dan zonder expressie.
een goed boek maar dan heeeel slecht uitgevoerd :cry: