PDA

Bekijk de volledige versie : Problemen met TV :(



Dennis Veldhuizen
12-10-2003, 19:57
hoi allemaal, ik heb een probleem met mijn tv. Het is me nooit eerder opgevallen maar nu ik het weet word ik er gek van. Om bijna alles tot alles zit er een soort "spook lijntje" om mensen/voorwerpen heen.

Het valt vooral op als je iets bekijkt via de Scart en me DVD speler. Aan de kabel ligt het niet, das een goede... geen goedkope troep.

TV: KV28FX65
DVD: DVPNS430

Ook heb ik in het servicemenu gekeken maar kan daar weinig in vinden (heb alle instellingen gehad). Is er iemand die toevallig veel over tv's weet / eventueel erin werkt??

AUB help me?!? :(

JCL
12-10-2003, 20:16
welkom bij de wega beeldbuis.

Er lopen 2 van deze lijnen door je beeld. Eentje op 1/3e en een 2e op 2/3e. Dit hoort gewoon bij de Wega beeldbuis. In het begin is het misschien storend maar ik kijk er al jaren tegenaan. Ik heb er verder geen problemen mee.

Dennis Veldhuizen
12-10-2003, 20:20
welkom bij de wega beeldbuis.

Er lopen 2 van deze lijnen door je beeld. Eentje op 1/3e en een 2e op 2/3e. Dit hoort gewoon bij de Wega beeldbuis. In het begin is het misschien storend maar ik kijk er al jaren tegenaan. Ik heb er verder geen problemen mee.

nee geen horizontale lijn... echt om voorwerpen/mensen heen

Leonard Shelby
12-10-2003, 21:09
Lijkt me edge enhancement, dat zou je weg moeten kunnen krijgen door je scherpte (is geen echte scherpte maar een scherpte indruk door een kontrast lijntje) helemaal terug te draaien. Even wennen aan het softe beeld, maar na deze gewen periode gewoon een veel beter/natuurlijker beeld.

Als dat niet helpt en je bekabeling is in orde weet ik het ook niet.

Christiaan Sauer
12-10-2003, 21:13
dat is niet altijd te verhelpen. (ik denk btw ook aan EE). Zelf heb ik er ook last van, en ik heb mijn tv redelijk netjes kunnen afstellen met een THXOptimizer (kweet het, is niet perfect, moet gecalibreerd worden ooit ;)).
En ook ik blijf last houden van de prachtige witte lijnen rond personen/etc. Vooral met voetbal valt het op ;). Daar gebruiken ze blijkbaar extra veel. Ik vrees dat het aan het merk ligt (aangezien ik ook sony heb), of dat je er gewoon aan moet wennen. Of er moet een andere oplossing zijn ;)
Mvg,

christiaan

Johan van den D.
12-10-2003, 21:23
Die lijnen moeten inderdaad het idee geven dat je beeld scherper is.
Althans ,zo moet het lijken voor het oog en de hersenen.
Het is weg te krijgen maar vraag me aub niet hoe.
Wanneer je je tv laat callibreren dan is het wel verholpen dus ik denk dat je hetzelf niet zo gemakkelijk voor elkaar zal krijgen.
Is overigens wel irritant als het inderdaad zo zichbaar is.
Voortaan toch maar een Philips nemen misschien....................

Alex van den Berg
12-10-2003, 22:16
Heeft je TV een sharpness regelaar o.i.d.?

Helemaal op nul zetten!!
In de eerste instantie is het even wennen omdat je waarschijnlijk lang naar een nepscherpte hebt gekeken, maar het eindeffect is een veel mooier, minder hard en gedetaileerder beeld!

Sharpnes? Kill!! :mrgreen:
Wil je het toch gebruiken, doe het dan erg minimaal!
Deze instelling staat default vaak maximaal omdat dat "beter verkoopt" :roll:

EDIT: Ah! Typisch ikke... half lezen en dan roepen. :roll: Leonard Shelby had hetzelfde al gezegd... 8)

Dennis Veldhuizen
12-10-2003, 22:48
erg bedankt allemaal, al heeft het niet helemaal geholpen lijkt het idd wel wat minder... goede tip trouwens van die sharpness alex en j.vandendool!!

Alex van den Berg
12-10-2003, 23:20
j.vandendool!!Leonard Shelby :mrgreen:

Dennis Veldhuizen
12-10-2003, 23:37
j.vandendool!!Leonard Shelby :mrgreen:

hehe wist idd ff de voornaam niet meer:P

Mike Philippens
13-10-2003, 07:25
Sony Tip #2: zet 'm op de 'movie' of 'film' stand. Dat is de enige stand waar de electronische beeldverbetering uit staat. De standen 'voorkeur' en 'live' hebben een niet uit te schakelen electronische bvb als 'bonus'. Scheelt ook een slok op een borrel.

Leonard Shelby
13-10-2003, 08:05
hehe wist idd ff de voornaam niet meer:P Vaker Memento kijken dan onthoud je hem wel :wink:

Tips zoals "op film stand zetten" kan ik niet geven want ik heb zelf geen ervaring met Sony maar het is idd een goed idee om zoveel mogelijk alle digitale hulpmiddelen uit te zetten. Deze geintjes leveren allemaal bijeffecten op zoals ghosting, JPEG achtige artifacts enzo....

Jammer dat je die effecten nu ziet... als je ze niet ziet is er niets aan de hand, zo gauw je ze wel ziet/iemand je er op wijst, word je er gek van en snap je niet dat het je niet eerder op gevallen is :?

Johan van den D.
13-10-2003, 15:50
goede tip trouwens van die sharpness alex en j.vandendool!! :twisted: :roll: Ach, mijn tip zal je tot nu toe vast nog niet geholpen hebben :?
Wat ik bedoelde gaat weer een flinke stap verder met zo,n calibratie dan alleen zelf wat aan je instellingen draaien. :wink:

Raskel
13-10-2003, 16:36
Zet alle digitale filters uit, gegarandeerd dat het daar aan ligt. Maar ik zie dat Mike dat al aangaf :)

Raskel

JCL
13-10-2003, 17:00
Bij ons in huis staat een KV-32FX60 die heeft nergens last van voor zever ik weet, ik me nooit opgevallen. Je moet maar eens kijken naar die 2 horizontale lijnen, die kun je vast ook wel ontdekken :)

Mike Philippens
13-10-2003, 17:31
Je moet maar eens kijken naar die 2 horizontale lijnen, die kun je vast ook wel ontdekken :)
Ja...maak 'm helemaal gek... :wink:

Dennis Veldhuizen
13-10-2003, 17:59
Je moet maar eens kijken naar die 2 horizontale lijnen, die kun je vast ook wel ontdekken :)
Ja...maak 'm helemaal gek... :wink:

lol, die kon ik al maar boeien me niet zo erg :)

JCL
13-10-2003, 18:25
Je moet maar eens kijken naar die 2 horizontale lijnen, die kun je vast ook wel ontdekken :)
Ja...maak 'm helemaal gek... :wink:

8) nu verklap je de cleu :twisted:

Dennis Veldhuizen
14-10-2003, 01:14
Je moet maar eens kijken naar die 2 horizontale lijnen, die kun je vast ook wel ontdekken :)
Ja...maak 'm helemaal gek... :wink:

8) nu verklap je de cleu :twisted:

lol :P