PDA

Bekijk de volledige versie : KAN DIT?!? (legaal of illegaal)



rkrijger
13-10-2003, 19:05
Gewoon nieuwsgierigheid, ik denk niet dat ik er ooit aan toekom...
En even los van het feit of het legaal is of niet...

Maar...

Stel ik heb de UK-versie van Disney's Atlantis 1 en de NL-versie. Ik zou dan graag het beeld van de UK-versie willen hebben en het NL-geluid en de NL-ondertitels van de NL-versie... En daar zou ik dan 1 DVD-tje van willen branden... Mijn eigen 16x9 NL versie...

Is er software waarmee dit kan?!?

En zo ja (voor de liefhebbers die dan WEL veel tijd/zin hebben): welke software is dattan?!?

JCL
13-10-2003, 19:16
Gewoon nieuwsgierigheid, ik denk niet dat ik er ooit aan toekom...
En even los van het feit of het legaal is of niet...

Maar...

Stel ik heb de UK-versie van Disney's Atlantis 1 en de NL-versie. Ik zou dan graag het beeld van de UK-versie willen hebben en het NL-geluid en de NL-ondertitels van de NL-versie... En daar zou ik dan 1 DVD-tje van willen branden... Mijn eigen 16x9 NL versie...

Is er software waarmee dit kan?!?

En zo ja (voor de liefhebbers die dan WEL veel tijd/zin hebben): welke software is dattan?!?

Dit is wel legaal denk ik.

Met Smartripper rip je de video track.

Stel hem in op "Movie" en dan het tapje "Stream Processing" daar kun je dan aanvinken wat je hebben wilt en dan moet je hem opslaan als m2v file, dit kun je gewoon bij "save as" intypen achter de bestandnaam, dan snapt hij het zelf.

Je moet dan ook nog de hele NEDERLANDSE versie gaan rippen naar vob, als je dan toch met smartripper bezig bent.

Met DVD2AVI kun je de hele AC3 track eruit rippen. Nederlandse subs haal je eruit met een programma, daar zijn er 1000000 van dus dat moet wel lukken. Het bestand als *.sub opslaan.

Als je dit hebt moet je verder even kijken op deze (http://www.dvd2dvd-r.be/maestro.htm) website waar je verdere instructies krijgt van hoe het geheel bij elkaar te voegen.

Veel suc6 met je project!

arno
13-10-2003, 19:21
Ja dat mag. Volgens Nederlands recht is het ZELF maken van een copie legaal. Aangezien je beide versies hebt mag het dus. Maar dit voor iemand anders doen mag NIET. (dus jouw versie mag je ook niet verkopen)

Ik ga ditzelfde ook doen met Dune.

Johan van den D.
13-10-2003, 21:25
Ik vraag mezelf af of dit wel zo gemakkelijk is om het beeld van de een en het geluid van de ander samen te voegen tot één nieuw geheel.
Krijg je dan geen fractie verschil in tijd tussen het beeld en geluid ?

Tom van den Hout
13-10-2003, 22:36
Ik vraag mezelf af of dit wel zo gemakkelijk is om het beeld van de een en het geluid van de ander samen te voegen tot één nieuw geheel.
Krijg je dan geen fractie verschil in tijd tussen het beeld en geluid ?

Idd dat denk ik dus ook, of het moet echt excact dezelfde zijn. Weet niet of dat altijd is

Alex van den Berg
14-10-2003, 00:29
Ik vraag mezelf af of dit wel zo gemakkelijk is om het beeld van de een en het geluid van de ander samen te voegen tot één nieuw geheel.
Krijg je dan geen fractie verschil in tijd tussen het beeld en geluid ?

Idd dat denk ik dus ook, of het moet echt excact dezelfde zijn. Weet niet of dat altijd is

Hier wordt gesproken over het samenvoegen van beeld van regio-1 en het geluid van regio-2... Hmmm... Ik vrees dat je inderdaad het probleem krijgt dat het beeld achter gaat lopen op het geluid, aangezien de film op regio-2 4% sneller loopt...
Waarschijnlijk moet je voor het samenvoegen op het regio-1 beeld eerst nog een framerate-conversie (beeldjes per seconde verandering) toepassen van 29.95 frames/sec naar 25 frames/sec.

Succes in ieder geval... :D

JCL
14-10-2003, 07:35
Ik vraag mezelf af of dit wel zo gemakkelijk is om het beeld van de een en het geluid van de ander samen te voegen tot één nieuw geheel.
Krijg je dan geen fractie verschil in tijd tussen het beeld en geluid ?

Idd dat denk ik dus ook, of het moet echt excact dezelfde zijn. Weet niet of dat altijd is

Hier wordt gesproken over het samenvoegen van beeld van regio-1 en het geluid van regio-2... Hmmm... Ik vrees dat je inderdaad het probleem krijgt dat het beeld achter gaat lopen op het geluid, aangezien de film op regio-2 4% sneller loopt...
Waarschijnlijk moet je voor het samenvoegen op het regio-1 beeld eerst nog een framerate-conversie (beeldjes per seconde verandering) toepassen van 29.95 frames/sec naar 25 frames/sec.

Succes in ieder geval... :D

daar kun je bij het comprimeren weer mee compenseren.

Charley Baak
14-10-2003, 08:56
Ik vraag mezelf af of dit wel zo gemakkelijk is om het beeld van de een en het geluid van de ander samen te voegen tot één nieuw geheel.
Krijg je dan geen fractie verschil in tijd tussen het beeld en geluid ?

Idd dat denk ik dus ook, of het moet echt excact dezelfde zijn. Weet niet of dat altijd is

Hier wordt gesproken over het samenvoegen van beeld van regio-1 en het geluid van regio-2... Hmmm... Ik vrees dat je inderdaad het probleem krijgt dat het beeld achter gaat lopen op het geluid, aangezien de film op regio-2 4% sneller loopt...
Waarschijnlijk moet je voor het samenvoegen op het regio-1 beeld eerst nog een framerate-conversie (beeldjes per seconde verandering) toepassen van 29.95 frames/sec naar 25 frames/sec.

Succes in ieder geval... :DHij heeft het over R2 UK beeld, met R2 NL geluid... moet dan een kleiner probleem zijn toch?

Edwin V
14-10-2003, 09:05
Hij heeft het over R2 UK beeld, met R2 NL geluid... moet dan een kleiner probleem zijn toch?
Dan zijn beide PAL en is dat geen probleem.
Ik denk ook dat hij de R2 UK Atlantis bedoelt.

Alex van den Berg
14-10-2003, 12:59
Hij heeft het over R2 UK beeld, met R2 NL geluid... moet dan een kleiner probleem zijn toch?Hmmm... Ik moet óf wat beter lezen, óf beter opnemen, óf gewoon 's nachts geen berichten plaatsen... :D

Oudgebruiker3
14-10-2003, 13:26
Het is wel toegestaan om je eigen kopie te maken van eerder aangeschafte software, maar is het ook toegestaan om versies samen te voegen?

arno
15-10-2003, 10:38
Het is wel toegestaan om je eigen kopie te maken van eerder aangeschafte software, maar is het ook toegestaan om versies samen te voegen?

Volgens mij wel, indien je beide orginele versies hebt. Je maakt dan namenlijk van de een slechts een geluidskopie en van de andere slechts een beeldkopie zonder geluid. Dat je die dan tegelijkertijd gaat afdraaien maakt niks uit.

Werner
15-10-2003, 14:30
Ik denk ook niet dat hier wettelijk een speld tussen te krijgen is, zo lang je het origineel maar bezit. Ik veronderstel zelfs dat je puur theoretisch zelf een ondertitelingstrack mag schrijven en die aan een bestaande DVD toevoegen, zodat je in principe dan wél een wettelijke kopie van de R2 UK moet hebben.

lockedfor
15-10-2003, 22:54
Volgens mij komen we hier op het zelfde gebied als het samenstellen van een CD met liedjes van allemaal aparte CD's.

Zolang je eigenaar bent van de DVD's en het thuisgebruik is zit het wel goed.

Ps. je zou de gemaakte DVD ook aan andere mensen kunnen geven, indien zij ook in het bezit zijn van de DVD's. Verkopen denk ik niet, misschien alleen DVD-medium kosten (arbeidsloon e.d. waarschijnlijk niet).

rkrijger
16-10-2003, 07:05
Het al dan niet legaal zijn heeft enigszins de overhand, maar daar is het me eigenlijk niet om te doen!

Ik hoor zo vaak dat mensen de UK-versie (R1) beter vinden en zo vaak dat mensen liever NL-subs hebben. Dus dacht ik: zou het TECHNISCH mogelijk zijn om versies samen te smelten.

De allereerste reactie heeft er wel al antwoord op gegeven: ja, het kan...

Maar volgens mij heeft nog niemand het gedaan. Is het niet?!?

Als ik mensen nu op een idee heb gebracht... Laat je bevindingen eens "horen"...

arno
16-10-2003, 13:08
Wel zodra ik mijn DVD recorder heb ga ik een poging wagen om van mijn 3 duin DVD's 1 super combi te maken, netjes met:
NL subs
16:9 beeld
dolby 5.1

Nu heb ik een editie met NL subs, maar mono geluid en 4:3 beeld,
een braziliaanse editie met Dolby Digital 5.1, 16:9 beeld, maar geen subs
en nog een andere editie, met stereo geluid, maar zonder subs.
En dan nog een verschil met de film prequels. daar zijn dus 2 versies van die ik dan maar met camera standpunt wisseling naast elkaar plak.