PDA

Bekijk de volledige versie : Dr. No (SE) [DVD]



Koen Koene
18-07-2001, 23:04
Dr. No (SE) [DVD]



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=171)

M Balje
07-01-2002, 11:51
Deze eerste Jamesbondfilm uit 1962 met Sean Connery als Jamesbond 007 en Ursula Andres (Honey Rider) is de eerste Bondgirl.
Best een goed opgezette Jamesbondfilm,mist een beetje actie en het verhaal is af en toe verwarrend.

Film: 6,5
Dvd: 7

Gerben van der Leun
26-04-2002, 12:27
De tijdsgeest begint te knagen aan deze film. De scene's zijn traag en het verhaal is loom. Dit is de eerste Bondfilm. Maar het is ook de eerste BOndfilm waarbij ik moeite had om mijn ogen open te houden.

Peter Koelewijn
06-07-2002, 19:43
Ik koop hem als hij voor een redelijke prijs in de bak staat, een van de eerste vakantie films die ik heb gezien, wil wel de versie met extra´s

M_KOS
07-07-2002, 10:30
Gek genoeg vond ik hem een van de beste bond film.

Dat komt ook denk ik dat deze bond het meest wordt neergezet als een echt geheime agent.
Ik vond de gesprekken met de bondgirl ook erg goed. Ik heb ook het boek gelezen maar volgens het boek vond james bond de girl naakt op het strand.

Jammer dat ze dat niet in de film hadden gedaan :rolleyes:

Danielle Gerards
08-07-2002, 01:36
De 'special' effects zijn hopeloos verouderd en de actiescenes ogen wat houterig; maar deze bondfilm heeft een van de mooiste 007atmosphere van alle bondfilms; The Spy Who Loved Me is ook zo'n voorbeeld...

Grant
15-09-2003, 11:46
Connery zet een uitstekende Bond neer (misschien wel de beste ooit). Dit blijkt ook wel uit het feit dat hij na Dr. No nog zes keer vaker in de huid van Bond mocht kruipen (de 'onofficiële' films niet meegerekend).
Bij deze telling is de onofficiële film (het is slechts één onofficiële waarin Connery speelt) 'Never Say Never Again' (1983) dus wél meegerekend. Connery heeft namelijk in totaal zes officiële Bond-films gemaakt: 'Dr. No' (1962), 'From Russia with Love' (1963), 'Goldfinger' (1964), 'Thunderball' (1965), 'You Only Live Twice' (1967) en 'Diamonds Are Forever' (1971).

chimera01
15-09-2003, 16:50
Een heerlijke Bond, een geheim agent die als zodanig hier nog opereert. Als hij na iemand gedood te hebben aan de rook ruikt zie je even de Bond van Fleming en niet pipo de clown van Roger Moore. Dez film heb ik reeds vaak gezien en zal ik ook nog vaak van genieten.

Kees Hoekerd
05-04-2004, 09:04
Connery zet een uitstekende Bond neer (misschien wel de beste ooit). Dit blijkt ook wel uit het feit dat hij na Dr. No nog zes keer vaker in de huid van Bond mocht kruipen (de 'onofficiële' films niet meegerekend).
Bij deze telling is de onofficiële film (het is slechts één onofficiële waarin Connery speelt) 'Never Say Never Again' (1983) dus wél meegerekend. Connery heeft namelijk in totaal zes officiële Bond-films gemaakt: 'Dr. No' (1962), 'From Russia with Love' (1963), 'Goldfinger' (1964), 'Thunderball' (1965), 'You Only Live Twice' (1967) en 'Diamonds Are Forever' (1971).
Je haalt de woorden uit mijn mond.Ja,want als hij nog 6 x vaker in mee speelde,zijn er dus 7 originele.Maar ik snap alleen niet waarom deze films zo slecht beoordeeld worden.En waarom worden er zo weinig bondfilms geresenceerd?

chimera01
05-04-2004, 12:24
8) 8) 8)

Waarschijnlijk omdat deze actiefilm van een andere tijd is, en de generatie die hem nu beoordeeld is er eentje van de MTV en CGI en minder van klassieke films.
Dat deze film een heel genre heeft herschreven en herzien vergeten veel mensen, maar dat is ook niet bepalend voor iemands smaak.
Ik kan films van deze leeftijd beter waarderen dan menig van het moderne prullaria.

Jeroen vS
08-09-2004, 23:54
Samen met Thunderball mijn favoriete Bond films. Allemaal puur vanwege het tropische karakter van de films.

Mr_Parker
28-07-2006, 10:44
De film is oud daar moet men rekening mee houden als men de film beoordeeld, dit in ogenschouw houdend is het gewoon een goede actie film.

Nu zou men hem als nieuwe film natuurlijk langzaam, en slecht op het gebied van special effects noemen.

Wat ik een beetje gemiste kans in de recensie vind is de bespreking van het beeld. Leuk 600 appels, 37 miljoen vlekjes etc.. Maar er wordt kort gezegt dat boven en onder een stukje beeld erbij gekomen is en dat het beter is dan de vorige release. Dit terwijl er toch wel met wat meer detail iets over te zeggen is.
Een vergelijk zoals aangegeven tussen de screenshots van nu met de oude toont het al een beetje. Het tweede shot leent zich het beste hiervoor. De scherpte is veel hoger, dank waarschijnlijk aan de hogere scan kwaliteit, maar het is niet een beetje meer beeld onder en boven, maar veel beeld erbij onder. Maar daar stopt het niet, er is ook nog een behoorlijk stuk beeld dat links en rechts erbij gekomen is.
De oude release was niet 1.78:1 maar iets van 1.73:1 (de kleine balkjes links en rechts wegnemend).
Iets dat ik persoonlijk vermoed dat bij de vorige release gebeurd is is het volgende.
Voor de vorige release is de oorspronkelijke Amerikaanse 1.85:1 versie genomen en daaruit hebben ze een 1.73:1 versie geknipt. 1.66:1 uit deze 1.85:1 zal waarschijnlijk teveel verlies opgeleverd hebben, dus dan maar er tussen in.
Nu hebben ze eindelijk de moeite genomen om ons een meer dan fatsoenlijke versie (qua beeld kwaliteit en verhouding) te geven. Als echte liefhebber van de 007 reeks betreur ik het feit dat de mono track ontbreekt, maar gelukkig is de klemtoon wel op het centre kanaal gebleven.

Werner
28-07-2006, 23:16
En waarom worden er zo weinig bondfilms geresenceerd?

Geduld hè, dit is nog maar nummer één...

Kees Hoekerd
30-07-2006, 11:37
En waarom worden er zo weinig bondfilms geresenceerd?

Geduld hè, dit is nog maar nummer één...
Let je wel eens op berichten post datum?
En ik weet wel dat de UE's nu worden gerensenceerd, maar die SE's kwamen er na 2 jaar nog niet bij.

Werner
30-07-2006, 14:24
Let je wel eens op berichten post datum?

Soms :oops: