PDA

Bekijk de volledige versie : Reden om naar een film te gaan



voorntje
13-10-2003, 19:17
Wat is voor jullie een reden om naar een film te gaan. Heeft dat met de acteurs te maken die er in meespelen ? Of met de regisseur ? Of omdat je er een trailer van gezien hebt ? Of zijn er nog andere redenen ? Noem ze dan hier.

Voorntje

Paul Tilburgs
13-10-2003, 20:00
Eigenlijk alles wat je al zei. En dan natuurlijk ook als ik van anderen wat hoor over een film wat mij aanspreekt...

Tom L.
13-10-2003, 20:13
Een film van de regisseur Jerry Bruckheimer spreekt mij sowiezo aan. En met name het genre is voor mij belangrijk, ik ga niet naar drama, oorlog science-ficton. Thriller spreekt me het meeste aan.

Kasper P.
13-10-2003, 20:21
Een film van de regisseur Jerry Bruckheimer spreekt mij sowiezo aan. En met name het genre is voor mij belangrijk, ik ga niet naar drama, oorlog science-ficton. Thriller spreekt me het meeste aan.Bruckheimer is producent, niet regisseur :wink:

Tom L.
13-10-2003, 20:25
Een film van de regisseur Jerry Bruckheimer spreekt mij sowiezo aan. En met name het genre is voor mij belangrijk, ik ga niet naar drama, oorlog science-ficton. Thriller spreekt me het meeste aan.Bruckheimer is producent, niet regisseur :wink:

We gaan nu niet muggenziften he :evil:
Ja sorry ik vergis me daar altijd in, maar in ieder geval spreken zijn films me aan :wink:

Coen Vermeer
13-10-2003, 20:48
Een film van de regisseur Jerry Bruckheimer spreekt mij sowiezo aan. En met name het genre is voor mij belangrijk, ik ga niet naar drama, oorlog science-ficton. Thriller spreekt me het meeste aan.Bruckheimer is producent, niet regisseur :wink:

We gaan nu niet muggenziften he :evil:
Ja sorry ik vergis me daar altijd in, maar in ieder geval spreken zijn films me aan :wink:

en laat onze jerry nou net veel (melo)drama en oorlogs films produceren. Wat haat ik die vent toch.

maar ja dat was een beetje off topic. Iig ik ga naar een film vooral door de regiseur. De acteurs boeien me niet zo veel. Zelfs een robert de niro heeft (nogal vaak de laatste tijd trouwens) een slechte film. Trailers en adviesen van vrienden die ik waardeer voor hun filmkeus kunnen me ook wel eens helpen. En ja als laatste soms gewoon het tijdstip en dan het minst erge kiezen als ik perce naar de film moet bijvoorbeeld op een date.

Jaap22
13-10-2003, 20:53
Het verhaal is toch wel het voornaamste waarvoor ik naar een film zal gaan. Als ik het verhaal interessant genoeg vind, dan ga ik. Af en toe een regisseur, zoals Paul Thomas Anderson of een acteur als Kevin Spacey zal mij ook naar een film trekken. En het moet natuurlijk in mijn genre liggen. Disney films interesseren me dus totaal niet, dus die zou ik links laten liggen. Het hangt van een combinatie van alle soorten verschillende dingen af.

Tom L.
13-10-2003, 20:55
Drama en oorlog?
Ik bedoelde o.a. de volgende films:
Bad Boys
Beverly Hills Cop
Con Air
Gone in 60 seconds
the Rock
Pirates of the Carribean
Crimson Tide
Bad Company
Enemy of the State
En er zijn er nog veel meer

Jaap22
13-10-2003, 21:20
Drama en oorlog?
Ik bedoelde o.a. de volgende films:
Bad Boys
Beverly Hills Cop
Con Air
Gone in 60 seconds
the Rock
Pirates of the Carribean
Crimson Tide
Bad Company
Enemy of the State
En er zijn er nog veel meer

Dat zijn films waar je wel heen voor zou gaan of niet?

Sjekster
13-10-2003, 21:39
Ik ga eigenlijk voornamalijk naar de bios als er lekkere actie of spektakel films zijn. Ik ga niet zo snel naar een pure komedie of iets dergelijks, die huur ik wel. Aktiefilms zijn gewoon het vetst in de bios. De laatste paar films die ik in de bios heb gezien:

Bad Boys 2 (die film ruled 8))
LXG
POTC
T3
Matrix Reloaded

Natuurlijk spelen ook andere factoren mee, ik ga niet naar elke actie film. Vaak toch door een acteur en de regisseur.Ook door trailers, al zijn die vaak lekker misleidend.

patrick_h
13-10-2003, 22:56
Wat is voor jullie een reden om naar een film te gaan. Heeft dat met de acteurs te maken die er in meespelen ? Of met de regisseur ? Of omdat je er een trailer van gezien hebt ? Of zijn er nog andere redenen ? Noem ze dan hier.


Het moet bewegen. Tja, lekker vaag, maar ik ga dan ook heel snel naar de bioscoop en kijk alles. Zou ik selecteren, zou ik dat vooral doen op regisseur, maar ook op het gevoel dat de trailer me geeft. En in geval van twijfel: liever een slechte film wel gezien, dan een goede gemist.

Tom L.
14-10-2003, 06:36
Drama en oorlog?
Ik bedoelde o.a. de volgende films:
Bad Boys
Beverly Hills Cop
Con Air
Gone in 60 seconds
the Rock
Pirates of the Carribean
Crimson Tide
Bad Company
Enemy of the State
En er zijn er nog veel meer

Dat zijn films waar je wel heen voor zou gaan of niet?

Dit zijn allemaal films die mij aanspreken, ik heb ze ook allemaal in mijn collectie behalve Beverly Hills Cop & Pirates of the Carribean, maar dat is maar een kwestie van tijd.

Gabriel B.
14-10-2003, 10:38
Ik heb de neiging om naar de bioscoop te gaan voor films die "voor het grote scherm" gemaakt zijn.
De zogenaamde "praatfilms" (en ik bedoel dit zeker niet pejoratief) worden gehuurd of gekocht.

Mobie
14-10-2003, 12:25
Meestal baseer ik me op de trailers.

John Sital
14-10-2003, 17:14
als er veel geweld in zit of gewoon een blockbuster.

Kasper P.
14-10-2003, 19:44
Tarantino: daarom verheug ik me al op 29 Oktober :D

Alexander V
14-10-2003, 20:05
Naar een film gaan in de bios maakt me niet zoveel uit, een trailer, TV-spot of een bekend acteur/actrice in die film is voor mij al genoeg. Ik ga toch bijna een keer per week naar de film, dus ik ben al blij zat als er iets draait wat ik nog niet gezien heb :P

En natuurlijk laat ik mij regelmatig bij een sneak-preview verrassen, hoewel ik daar soms wel erg spijt van heb tijdens de film (ik noem Maid in Manhattan als dieptepunt dit jaar)

SE7ENid
14-10-2003, 21:26
Ik ga voor de gezelligheid :oops:
en dan ook echt 1 a 2x in de week (meestal 's middags na school als het goedkoop en rustig is). Veel films zie ik dus ook 2x in de bios.

Oudgebruiker3
15-10-2003, 09:58
Ik ga alleen naar een film als 't me een luchtige film lijkt - ik ga namelijk puur uit gezelligheid naar de bioscoop, en niet om de film tot in de fijnste details te volgen.

Daar heb ik 'n home-theater voor bijelkaar geraapt ;)

patrick_h
15-10-2003, 12:11
Ik ga toch bijna een keer per week naar de film, dus ik ben al blij zat als er iets draait wat ik nog niet gezien heb :P

Woon je ergens in de rimboe ofzo? Ik ga zo'n vijf keer per week, zie bijna niks 2x (dit jaar tot nu toe 1 film) en krijg nog niet alles gezien.