PDA

Bekijk de volledige versie : Raad



Merth
14-10-2003, 18:55
Ik ben dus na lang denken tot de conclusie gekomen dat ik toch voor een complete set in 1 keer ga. Dit vanwege dat het maar in een kleine ruimte gebruikt word en omdat ik nog maar 16 ben en ik dus niet veel geld heb voor uitgaven als deze. Mijn budget is 275 euro. De set moet in elk geval aan deze eisen voldoen:

Subwoofer
Center speaker
Aantal satelliet speakers
Satelliet speakers

Functies
Moet alle afspeelmogelijkheden hebben(zoals cdrw,dvd,svcd,jpeg,mp3)

Home cinema functies
Alle mogelijke geluidssporen
Surround
Aantal surround modes

Input / Output
Audio in
Audio uit
Video in
Video uit
S-Video
Digitale uitgang optisch
Scart ingang
Afstandsbediening
Ik hoop dat jullie mij zo snel mogelijk zullen helpen, want ik wil aan het eind van de week een set bestellen.

Herjan
14-10-2003, 19:02
't Zijn wel verrekte veel eisen voor dat budget, maar wat dacht je van deze: LG DA-3630AD (http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/LG%20DA%203630AD.htm)

Oh nee, geen wisselaar, maar sorry, ik denk niet dat er iets is wat aan je wensen voldoet. En wat wil je met scartingangen?

Merth
14-10-2003, 19:03
Ja het mag ook wel wat minder hoor, maar dit lijst je heb ik van een site geplukt van mogelijke eigenschappen enne ik wil wel graag een beetje een merk niet zo'n kruidvat apparaat, ik kan eventueel nog uitbreiden na 300 euro

Merth
14-10-2003, 19:07
Wat vinden jullie van die set van Philips? die met 6 boxen waar je lotr ttt bij krijgt? is dat wat? Die is zo'n 250 euro

Herjan
14-10-2003, 19:07
Ja het mag ook wel wat minder hoor, maar dit lijst je heb ik van een site geplukt van mogelijke eigenschappen enne ik wil wel graag een beetje een merk niet zo'n kruidvat apparaat, ik kan eventueel nog uitbreiden na 300 euro
LG is niet echt een Kruidvat merk hoor! ;) Ze leveren soms prima spullen! Maar voor zelfs het enorme bedrag van 300 euro ( :roll: ) krijg je gewoon geen DVD-speler, speakerset, DVD/CD-wisselaar en weet ik veel wat je allemaal op schreef. En al helemaal niet als je nog kwaliteit wilt ook! Laten we wel realistisch blijven...

Merth
14-10-2003, 19:17
ja oke.. ik zal me lijstje iets inkorten.. kijken wat we dan kunnen

Merth
14-10-2003, 19:36
ik heb hem ff geedit, maar is die set van philips nix waard? die set waar je lotr ttt bij krijgt met 6.1 sound

Merth
14-10-2003, 19:44
http://www.scheerenfoppen.nl/images/folder5-big.jpg
helemaal rechtsonderin dat is de philipsset die ik bedoel

PJ van der Holst
14-10-2003, 19:53
helemaal rechtsonderin dat is de philipsset die ik bedoel

Als je 16 bent is het natuurlijk aardig maar je zal heel snel tekortkomingen gaan horen in je set.

Mijn advies is om alleen een dvd speler te kopen en lekker door te sparen en langzaam uit te breiden. Goedkoop = tenslotte duurkoop.

Herjan
14-10-2003, 21:39
helemaal rechtsonderin dat is de philipsset die ik bedoel
Volgens mij heeft mijn schoonvader een set van Phillips met deze speakertjes. Het zijn letterlijk en figuurlijk lichtgewichten. Het hoog is dun/schel en de sub moet het hele spectrum mid/laag en laag weergeven. Leuk om mee te beginnen, maar aangezien je aangaf geen Kruidvat-kwaliteit te willen, zou ik deze niet aanraden.

Maar ga gewoon luisteren, dan kun je zelf beslissen of dit is wat je wil of dat je door wilt sparen voor een duurdere/betere set.

Johan van den D.
14-10-2003, 21:49
Dit vanwege dat het maar in een kleine ruimte gebruikt word
Dat is geen goede reden om voor zo,n setje te gaan :?


en omdat ik nog maar 16 ben en ik dus niet veel geld heb voor uitgaven als deze.Dit is wel een goede en begrijpelijke reden. :D :wink:

Maar ik denk dat er toch voldoende setjes zijn waar je uit kan kiezen toch.
Of ze ook allemaal de eisen bezitten die je opnoemde zou ik zo niet weten
Kijk eens bij kieskeurig op de site, daar kun je wel wat info vinden waar je wat aan heb in jouw geval.

http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/product/home%20cinema%20systeem.htm

Veel sucses en plezier met je aankomende set. :wink:

ps. LG is inderdaad zo,n verkeerd merk nog niet.
Ze leveren wel degelijk waar voor hun geld en is dus zeker ook het overwegen waard.

AirWave
14-10-2003, 22:42
Hey,

Ik heb zelf een paar home-cinema setjes van LG gehoord en moet zeggen klinkt goed voor de prijs die je er voor betaald. En dat is niet negatief bedoeld. Maar gewoon een goede prijs / kwaliteit verhouding.

Succes met het zoeken van een geschikte home-cinema set.

Greetz

Thomas

Merth
15-10-2003, 09:08
Heb mijn lijstje bovenaan wat ingekort en ben bereid 300 euro uit te geven. Maar als ik nu voor losse onderdelen zou gaan, heb ik dan met de pioneer dv-464-s het beste van het beste? kijk want dan zou ik ongeveer zelf 100 euro moeten betalen voor de speler en dan houd ik nog 200 euro over. Zou ik voor die 200 euro een receiver en frontspeakers kunnen kopen?

Max Davidse
15-10-2003, 09:36
Ik zou van die pagina die je poste eerder gaan voor de JVC home cinema set die daar staat, is zeker een prima setje. Het geluid van de JVC is prima het enige nadeel dat die set eigenlijk heeft is dat als je de set net aanzet, het wat lang duurt voor je DVD la opengaat...verder geen enkel probleem mee.

Oudgebruiker3
15-10-2003, 10:03
Als je niet wil wachten en toch een degelijke kwaliteit wil koop je toch gewoon de goedkoopste set? Kun je meteen doorsparen voor een fatsoenlijke opstelling.

Herjan
15-10-2003, 14:18
Heb mijn lijstje bovenaan wat ingekort en ben bereid 300 euro uit te geven. Maar als ik nu voor losse onderdelen zou gaan, heb ik dan met de pioneer dv-464-s het beste van het beste? kijk want dan zou ik ongeveer zelf 100 euro moeten betalen voor de speler en dan houd ik nog 200 euro over. Zou ik voor die 200 euro een receiver en frontspeakers kunnen kopen?
Het "beste van het beste" bestaat in mijn optiek niet. Als je vandaag iets koopt, is er volgende week wel weer iets beters te krijgen. Bovendien is "het beste van het beste" onbetaalbaar. Je zou dan een DVD-loopwerk, een processor en een stuk of 6 monoblokken van Tag McLaren kunnen nemen of zo... Maar ja, dan zou je ook een mooi appartement in Monaco kunnen nemen... :?

Als je toch kwaliteit wilt, koop dan je set in delen. Koop nu een mooie DVD-speler (de Toshiba SD-230 zou dan een goede koop zijn) en later een receiver met eventueel eerst 2 speakers (je tv kan als center fungeren) en later de rest van de speakers erbij.

Geloof me: als je nu een setje koop met alles erop en eraan voor 300 euro of minder, heb je over een maand of 2 spijt...


...het enige nadeel dat die set eigenlijk heeft is dat als je de set net aanzet, het wat lang duurt voor je DVD la opengaat...
:shock: Zet jij je set wel eens UIT dan?! :confused:

Max Davidse
15-10-2003, 15:18
Heb mijn lijstje bovenaan wat ingekort en ben bereid 300 euro uit te geven. Maar als ik nu voor losse onderdelen zou gaan, heb ik dan met de pioneer dv-464-s het beste van het beste? kijk want dan zou ik ongeveer zelf 100 euro moeten betalen voor de speler en dan houd ik nog 200 euro over. Zou ik voor die 200 euro een receiver en frontspeakers kunnen kopen?
Het "beste van het beste" bestaat in mijn optiek niet. Als je vandaag iets koopt, is er volgende week wel weer iets beters te krijgen. Bovendien is "het beste van het beste" onbetaalbaar. Je zou dan een DVD-loopwerk, een processor en een stuk of 6 monoblokken van Tag McLaren kunnen nemen of zo... Maar ja, dan zou je ook een mooi appartement in Monaco kunnen nemen... :?

Als je toch kwaliteit wilt, koop dan je set in delen. Koop nu een mooie DVD-speler (de Toshiba SD-230 zou dan een goede koop zijn) en later een receiver met eventueel eerst 2 speakers (je tv kan als center fungeren) en later de rest van de speakers erbij.

Geloof me: als je nu een setje koop met alles erop en eraan voor 300 euro of minder, heb je over een maand of 2 spijt...


...het enige nadeel dat die set eigenlijk heeft is dat als je de set net aanzet, het wat lang duurt voor je DVD la opengaat...
:shock: Zet jij je set wel eens UIT dan?! :confused:

Van standby op aan...ok... ;) Ik zal hem wel af en toe uit MOETEN zetten...ik heb ook werk helaas...en dat is nog steeds niet DVDs kijken.. ;)

Johan van den D.
15-10-2003, 16:05
Heb mijn lijstje bovenaan wat ingekort en ben bereid 300 euro uit te geven. Maar als ik nu voor losse onderdelen zou gaan, heb ik dan met de pioneer dv-464-s het beste van het beste? kijk want dan zou ik ongeveer zelf 100 euro moeten betalen voor de speler en dan houd ik nog 200 euro over. Zou ik voor die 200 euro een receiver en frontspeakers kunnen kopen?Ik denk dat je met jouw budget het gewoon bij een all-in-one setje moet houden.
Tuurlijk is €300,- een hoop geld maar in deze hobby koop je er helaas niks voor het enige kwaliteit bezit.
Dit is jammer genoeg een zeer kostbare hobby als je wat leuks wilt hebben met een beetje kwaliteit erbij.
Keihard doorsparen zou het beste zijn in jouw geval maar op die leeftijd is sparen al lastig zat denk ik.

aragorn il elessar
15-10-2003, 16:08
Als je toch kwaliteit wilt, koop dan je set in delen. Koop nu een mooie DVD-speler (de Toshiba SD-230 zou dan een goede koop zijn) en later een receiver met eventueel eerst 2 speakers (je tv kan als center fungeren) en later de rest van de speakers erbij.

Geloof me: als je nu een setje koop met alles erop en eraan voor 300 euro of minder, heb je over een maand of 2 spijt...


Spijt heb ik dus nu ook van mijn aankoop, waarbij ik dus niet ging voor losse componenten. Besef goed wat je nu wilt, want het zou zonde zijn als je na een tijdje erachter komt dat dit niet de kwaliteit is die je voorhanden had.

Merth
15-10-2003, 18:33
Oke.. met losse onderdelen heb je dus betere kwaliteit, maar wat is nou dan het verschil tussen een all in one en losse onderdelen. Ik snap niet wat die betere kwaliteit nu precies is. Kan iemand mij dit uitleggen?

Edit: Ik heb even bij kieskeurig de pioneer 464 en de Toshiba SD-230 met elkaar vergeleken en hierbij kwam eruit dat de toshiba meer functies heeft en ook nog is goedkoper is, maar is Toshiba een goed en betrouwbaar merk?

JCL
15-10-2003, 18:43
Oke.. met losse onderdelen heb je dus betere kwaliteit, maar wat is nou dan het verschil tussen een all in one en losse onderdelen. Ik snap niet wat die betere kwaliteit nu precies is. Kan iemand mij dit uitleggen?

Als je all in one bent dan kun je nooit upgraden.

Stel! Je wilt graag een andere DVD speler, dit kan niet, want dan MOET je ook meteen andere reciver hebben. Als je een ooit andere / echte speakers wilt hebben dan wil je reciver dat niet meer aansturen met 30 watt.......

En als ik jou was, serrieus zou ik nog even doorsparen. Je zult voor €300 2 maanden tevreden zijn en daarna wil je het uit het raam gooien!!!

Als jij er blij mee bent dan is het goed, maar ik denk niet dat, dat kan voor zo'n budget, maar da's mijn mening :roll:

Herjan
15-10-2003, 18:47
Oke.. met losse onderdelen heb je dus betere kwaliteit, maar wat is nou dan het verschil tussen een all in one en losse onderdelen. Ik snap niet wat die betere kwaliteit nu precies is. Kan iemand mij dit uitleggen?
Okee, laat ik mijn ideeën hierover eens proberen uit te leggen met volgende vergelijking:
Een Formule 1 wagen is gemaakt om zeer snel te rijden.
Een vrachtwagen is gemaakt om grote hoeveelheden te vervoeren.
Als je deze twee probeert te combineren, kom je uit op één of andere spacewagon. Een ruime personenwagen die ook nog 's redelijk snel kan. Echter, deze laatste kan niet zo snel als de F1-bolide en niet zo veel vracht meenemen als de 10-tonner.
Zo zie ik het ook met hifi-apparatuur:
Een versterker is gemaakt om geluid te versterken.
Een DVD-speler is gemaakt om DVD's af te spelen.
Als je deze probeert te combineren tot een all-in-one set, krijg je wel een apparaat die zowel DVD's kan afspelen en het geluid kan versterken, maar hij zal er nooit zo goed in worden als de separate apparaten. Nog buiten beschouwing gelaten de technische kant van het verhaal, zoals interferentie van signalen e.d.

Beetje vaag verhaal misschien, en er zullen vast een heleboel mensen niet mee eens zijn, maar zo denk ik er ongeveer over.

Gr. H.

Merth
15-10-2003, 18:48
Zie mijn edit ook... en nog even en vraag is dat handig dat je een ingebouwde digitale decoder hebt? want die zit erbij de toshiba in

Johan van den D.
15-10-2003, 20:46
Daarnaast zitten er gewoon wat betere onderdelen in de losse compo,s
Een digitale decoder is zeker wel aan te bevelen voor de huidige geluids formaten.

Merth
16-10-2003, 08:48
als je een digitale decoder erin hebt, hoef je dan geen receiver meer te kopen?

Peter Porrio
16-10-2003, 08:55
Ook al zit er een digitale decoder in de DVD-speler, je moet dan toch nog een reciever hebben om het gedecodeerde signaal te versterken. Aangezien zo goed als alle HT recievers in staat zijn om zelf Dolby Digital en DTS te decoderen, kun je dit beter door de reciever laten doen.

Een digitale decoder in de DVD-speler is dus geen vereiste.

Merth
16-10-2003, 10:49
NOu heb ik nog een laatste vraag voordat ik tot aankoop overga:
Wat is nou beter dan de pioneer of de toshiba?
als ik alleeen naar de specs kijk is de toshiba beter, maar is toshiba ook een goed merk? of is pioneer dan toch wat beter?

Lesley
16-10-2003, 10:56
Met geen van beide ervaring, maar volgens mij hebben hier veel mensen goede ervaringen met Pionier, maar met betrekking tot de bovengenoemde setjes kan ik daar niks over zeggen...

Merth
16-10-2003, 11:56
nog iemand die er wel ervaring mee heeft?

InSomNiaC
16-10-2003, 12:29
Toshiba is een goed merk.
Het merk is in Nederland iets minder bekend/populair. Maar in Frankrijk en Engeland worden spullen van dit merk goed ontvangen.

Als ik zo snel kijk naar de specs, dan zou ik persoonlijk voor de Toshiba gaan.

Groetjes,

Jeroen.

p.s. ik geloof niet in het principe "beter merk" Veel fabrikanten hebben een breed scala aan producten.
van instap tot top. Je kan niet per definitie zeggen dat een bepaald merk beter is dan de ander Tenminste in dezelfde prijs klasse

Merth
16-10-2003, 17:15
oke ik ga waarschijnlijk de toshiba halen, maar kan ik dan voor ongeveer 150 euro al iets kopen zodat het geluid niet perse uit mijn tv hoeft te komen? hoeven niet speakers te zijn

Herjan
16-10-2003, 17:35
oke ik ga waarschijnlijk de toshiba halen
Zeer goede keus! (y)


...maar kan ik dan voor ongeveer 150 euro al iets kopen zodat het geluid niet perse uit mijn tv hoeft te komen? hoeven niet speakers te zijn
:confused: Waar moet het dan uit komen? Sinaasappels? :confused:
Maar serieus: je kunt vast iets krijgen, maar je zou eens contact op kunnen met Henk Heideveld over zijn aanbieding (http://www.dvd.nl/forum/viewtopic.php?t=29823). Misschien kun je in termijnen betalen?

Merth
16-10-2003, 20:35
Tja.. ik zou die set van jbl wel willen, maar daar heb ik een paar opmerkingen bij:
-Ik heb geen vervoer dus kan nix afhalen
-Zijn prijs vind ik te hoog want de set kost nieuw nog 277 euro
-Moet ik er ook nog een receiver bij kopen dan?
Als Henk dit leest mag hij wel met mij contact opnemen als hij een mooie prijs voor me heeft en een manier van versturen of brengen

Raskel
17-10-2003, 09:58
Tja.. ik zou die set van jbl wel willen, maar daar heb ik een paar opmerkingen bij:
-Ik heb geen vervoer dus kan nix afhalen
-Zijn prijs vind ik te hoog want de set kost nieuw nog 277 euro
-Moet ik er ook nog een receiver bij kopen dan?
Als Henk dit leest mag hij wel met mij contact opnemen als hij een mooie prijs voor me heeft en een manier van versturen of brengen

Je zult nog een reciever/versterker moeten kopen om de JBL speakers aan te sturen. Misschien kun je Henk een PM sturen of ff mailen.

Groeten,
Raskel

Merth
17-10-2003, 11:26
dus zonder receiver heb ik nog nix aan die boxen? hoeveel kost een degelijke receiver?

Raskel
17-10-2003, 12:07
dus zonder receiver heb ik nog nix aan die boxen? hoeveel kost een degelijke receiver?

In jouw geval heb je al een degelijke vanaf 250 euro.

Groeten,
Raskel

duce
17-10-2003, 12:42
de sony dav s 400

40 wat boxen x5
100 watt subwoofer.
dvd,tuner,versterker, all in one set

bij de lokale expert , it's zo"n 250 euro!

is een goede set , ik ben ook 16 en heb de dav-s 500, van 500Euro!
een echt goeie set voor op zolder ofzo!

duce
17-10-2003, 12:43
sorry het moet 350 euro zijn oepssssss

Merth
17-10-2003, 13:22
Maar kan ik zonder receiver de boxen niet op de dvd speler aansluiten? want in de toshiba zit ook al een digitale decoder dus. En wat kan je nog meer met zo'n receiver dan behalve dat die het geluid omzet?

@t duce:bedankt voor de tip, als het blijkt dat losse onderdelen echt heel duur gaat worden, ga ikhier misschien nog wel gebruik van maken

Raskel
17-10-2003, 13:29
Maar kan ik zonder receiver de boxen niet op de dvd speler aansluiten? want in de toshiba zit ook al een digitale decoder dus. En wat kan je nog meer met zo'n receiver dan behalve dat die het geluid omzet?

@t duce:bedankt voor de tip, als het blijkt dat losse onderdelen echt heel duur gaat worden, ga ikhier misschien nog wel gebruik van maken

Nee, je hebt een versterker nodig om geluid te krijgen uit je speakers. De decoders zorgen alleen maar voor de informatie die naar de versterker/reciever gaat, ze versterken de boxen dus niet.

Merth
17-10-2003, 17:08
Is er voor mij ook de mogelijkheid om eerst voor een goedkopere receiver te gaan van rond de 50 euro? en als ik dan weer wat geld heb dat ik dan een duurdere neem?

Raskel
17-10-2003, 22:08
Is er voor mij ook de mogelijkheid om eerst voor een goedkopere receiver te gaan van rond de 50 euro? en als ik dan weer wat geld heb dat ik dan een duurdere neem?

Voor 50 euro heb je een leuke scart kabel ;) Helaas.

Johan van den D.
18-10-2003, 09:56
Voor €50,- zal het inderdaad niet meevallen om wat leuks te vinden nee.

Merth
18-10-2003, 11:03
hmm.. dan begin ik wel alleen met een dvdspeler en kijk ik later wel of ik ga uitbreiden of niet, het gaat de toshiba worden

Johan van den D.
18-10-2003, 11:55
Dat is misschien wel de verstandigste keuze.

Raskel
18-10-2003, 14:04
hmm.. dan begin ik wel alleen met een dvdspeler en kijk ik later wel of ik ga uitbreiden of niet, het gaat de toshiba worden

De Toshiba is een hele goede keus! Veel plezier ermee.

Raskel

Merth
19-10-2003, 11:32
is dit een goeie receiver: Onkyo TX-SR500E?? want die werd 2dehands voor 250 euro aangeboden

Johan van den D.
19-10-2003, 13:03
Schijnt opzich wel een leuk ding te zijn maar of de prijs goed is weet ik niet.
Geen idee wat dat ding nieuw kost.

Merth
19-10-2003, 13:29
hij kost nieuw 299, maar heb je nog tips voor een receiver want ik ben nu wel aan het kijken voor een receiver maar er zin er zoveel en dat is moeilijk vergelijken

Raimond Kieftenbeld
19-10-2003, 14:34
reken maar dat je voor een redelijk tot goeie set(dus aparte luidsprekers,losse reciever en dvd-speler ).
toch al gauw rond tussen de 700 en 1000 euro zit.

Als je bedrag niet zo hoog is,kun je eventueel ook eens naar tweedehands kijken,want dan krijg je voor een dergelijk bedrag meer voor je geld,als dat je zo'n all in one setje koopt.

Het is natuurlijk wel van belang,wat zijn je eisen,moet het echt goed klnken,of heb je zo iets van als er maar geluid uitkomt vind ik het best......

Johan van den D.
19-10-2003, 16:11
hij kost nieuw 299, In dat geval is €250 gewoon te duur.
Spaar even door van voor zo,n €400 heb je zeker een leuke receiver maar dan wel gloedje nieuw.
Ook kun je zeker de tweede hands markt even in de gaten houden.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=31;action=display;threadid=10780
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=31;action=display;threadid=10598
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=31;action=messageindex;start=0;ord rmindex=
http://markt.hifi.nl/cgi-bin/suite/classifieds/classifieds.cgi
http://www.hear.nl/2dehands/index.htm

Hier kun je dus wat tweede hands vinden en dit zijn de betere/betrouwbaardere sites :wink:
Kijk rustig even rond wat er zoal te vinden is.

Merth
19-10-2003, 16:21
ja ik heb ook al op duitse sites zitten kijken daar kon je de denon avr 1603 voor 250 euro incl. kopen is dat een goeie receiver?

Johan van den D.
19-10-2003, 16:33
Is een leuke receiver maar het is natuurlijk wel een instap model.
Dat hoef geen nadeel te zijn overigens.
Maar Duitsland is wel erg ver weg mocht het apparaat niet goed blijken te zijn.
Wel iets om even in gedachten te houden toch.

Merth
19-10-2003, 16:41
ja maar er is de mogelijkheid om lokaal/regionaal/landelijk om te wisselen, dat was in ieder geval bij 1 van de sites het geval, maar ik hoef ook niet gelijk het best ik ben ook nog maar 16 jaar dus ik hoef niet een te dure set te hebben en de ruimte waar het komt is ook niet al te groot dus als ik daar veels te veel geluid uit pomp dan worden me ouders en burut niet al te blij denk ik:)

Merth
22-10-2003, 19:53
Ik heb inmiddels de Toshiba bestel. En ben op zoek naar een Marantz sr 4300 receiver dat is toch een goeie receiver he?

Johan van den D.
22-10-2003, 23:12
Dat is geen verkeerde receiver nee.

Merth
25-10-2003, 15:45
Volgens mij zit er op de Toshiba geen mogelijkheid voor sacd en dvd-a, nou hoorde ik van iemand dat je dat ook via de marantz kon laten doen, is dit waar?" want ik wil wel graag gebruik kunnen maken van de nieuwste muziekcds/dvds