PDA

Bekijk de volledige versie : RGB-signaal



Gabriël de Rop
19-11-2001, 08:48
Kunnen alle SCART kabels een RGB signaal dragen, want ik probeer nu met een goedkope SCART kabel het RGB signaal van mijn DVD speler naar mijn TV te sturen, maar ik krijg geen beeld...

Ronald Ridderhof
19-11-2001, 09:00
Kunnen alle SCART kabels een RGB signaal dragen, want ik probeer nu met een goedkope SCART kabel het RGB signaal van mijn DVD speler naar mijn TV te sturen, maar ik krijg geen beeld

Check eerst of jouw televisie RGB heeft, koop dan een goeie 21 pins scartkabel van rond de 60,- piek. Je heb ook duurdere zoals IXOS en QED maar die liggen in de prijs tussen de 150,- en 275 gulden. Maar je heb dan wel sublieme kwaliteit.

Kijk ook even of jouw dvd speler op RGB staat, je kan namelijk in het menu van je dvd de uitgangs signaal voor je beeld regelen.
;)

Mike Philippens
19-11-2001, 09:01
Volgens mij kan dit door een aantal dingen veroorzaakt worden:
-staat je TV en DVD speler goed ingesteld om RGB door de scart te jagen? Bij mij kan ik kiezen wat voor signaal er doorheen gaat: S-Video of RGB. Zou kunnen dat ie het ook automagisch ziet, maar even checken kan nooit kwaad.
-je zegt een goedkope kabel te hebben: misschien is ie dan niet volledig bedraad.

Check dus voor de zekerheid of DVD speler en TV correct staan ingesteld, en als ie dan nog geen beeld geeft zou ik een volledig bekabelde scart connector gaan halen. Zeg er precies bij wat je ermee wilt doen, want wie weet zitten er nog meer verschillen tussen de kabels (en ik ben ook geen techneut). Je kunt 'm dan altijd nog terug geven als ze je de verkeerde hebben meegegeven.

Succes!

Gabriël de Rop
19-11-2001, 09:10
Mijn TV kan wel RGB signalen ontvangen en mijn DVD staat ook op RGB ingesteld; ik heb ook dat menu waar je kan kiezen tussen video, S-video en RGB signalen...
Zal binnenkort een nieuwe SCART kabel kopen, weet iemand toevallig waar ik de QED Sqart kabel kan kopen, omgeving A'dam?

Groeten

Ronald Ridderhof
19-11-2001, 09:26
Mijn TV kan wel RGB signalen ontvangen en mijn DVD staat ook op RGB ingesteld; ik heb ook dat menu waar je kan kiezen tussen video, S-video en RGB signalen...
Zal binnenkort een nieuwe SCART kabel kopen, weet iemand toevallig waar ik de QED Sqart kabel kan kopen, omgeving A'dam?

Groeten

Da's makkelijk je kan bij RAF terecht, als je QED koopt heb je keuze uit volledig pins, of alleen RGB.Als je voor het beeld kies kies je voor RGB only heb ik ook. Top beeld

Gabriël de Rop
19-11-2001, 09:30
Ik dacht dat RAF alleen IXOS kabels had, die zie ik slechts in de vitrines namelijk...
Maar ik zal binnenkort weer eens langsgaan, bedankt.

Ronald Ridderhof
19-11-2001, 09:50
Ik dacht dat RAF alleen IXOS kabels had, die zie ik slechts in de vitrines namelijk...
Maar ik zal binnenkort weer eens langsgaan, bedankt.

Een klein foutje.

Je kan terecht bij Home Fidelity op de Sumatrakade 331-333 en bij Renaissance audio op de Weteringschans 189.

RAF heeft inderdaad alleen IXOS

:p

Gabriël de Rop
19-11-2001, 09:57
Had ik toch gelijk wat RAF betreft...hehe...
Hebben jullie nog aanraders wat betreft SCART kabels; ik twijfel nu tussen de QED Sqart en de IXOS 126AV.

bmateijsen
19-11-2001, 10:02
Renaissance heeft ze volgens mij ook niet...
Hij verkoopt eigenlijk alleen Hi-Fi stereo.. heeft zelfs geen dvd-speler op de planken staan... Maar wel heel veel mooi single components...

Groet Bjorn

Hobo heeft 'm misschien wel...

Ronald Ridderhof
19-11-2001, 10:08
Ik zou voor de QED SQURT gaan, kost 213,- alleen RGB maar wel een top kwaliteit. Renaissance is dealer van QED dus hij kan ze wel leveren. succes met je keuze.

Gabriël de Rop
19-11-2001, 10:11
Hobo Hifi in de van Woustraat heeft ook geen QED kabels...zij hebben wel OEHLBACH (ofzo iets), ik ken dit merk niet, is dit goede kwaliteit?
En heeft Home Fidelity wel QED kabels?

Ronald Ridderhof
19-11-2001, 10:27
Hobo Hifi in de van Woustraat heeft ook geen QED kabels...zij hebben wel OEHLBACH (ofzo iets), ik ken dit merk niet, is dit goede kwaliteit?
En heeft Home Fidelity wel QED kabels?

Ik heb de dealerlijst van QED, daar staan ze tussen, en als ze geen QED meer hebben , dan gaat het niet zo goed met hun.

OEHLBACH is redelijk, duur maar budget kwaliteit. MM verkoopt ook OEHLBACH zegt al genoeg.

Gabriël de Rop
19-11-2001, 10:32
Weet een van jullie toevallig het tel.nr. van Hobo HiFi in de van Woustraat? Ik heb namelijk Atacama speakerspikes bij hen besteld, maar nog niets gehoord, dus wilde ik ze eventjes een belletje geven...

Ronald Ridderhof
19-11-2001, 10:36
Ik heb helaas geen telefoonnummer van hun.

bmateijsen
19-11-2001, 10:38
www.hobo.nl

Daar vind je vanzelf het telefoonnummer

Groet bjorn

Gabriël de Rop
21-11-2001, 10:47
Weet iemand ook toevallig het . tel.no. van Renaissance Audio op de Weteringschans in A'dam?

Rossi
22-11-2001, 11:28
Ik zou zeggen surf eens naar www.telefoongids.nl
:confused:

Gabriël de Rop
22-11-2001, 11:41
Ja,zo kom ik natuurlijk wel erg dom over he.....:rolleyes:

Nou eh, bedankt "Valentino"

Rossi
22-11-2001, 12:22
Ja ziet er wel dom uit, was ook wel een beetje de bedoeling, maar wel op een aardige manier ;)