PDA

Bekijk de volledige versie : Is dit wat of heb ik zojuist een miskoop gedaan.



Rutger
16-10-2003, 12:26
Ik heb de laatste tijd de post over de HT in de gaten gehouden en zag nu bij Polectro onderstaande aanbieding. Ik hoor over het algemeen goede berichten hierover zowel op fils als op audio, deze heb ik dus ook besteld.
Er moet alleen nog een center achter speaker bij komen en een subwoofer. Vanavond ga ik dan ook even luisten om te horen hoe het klinkt. Graag hoor ik jullie mening en/of ervaringen over dit systeem.

Zie hier de aanbieding.
zie hier (http://www.polectro.nl/assortiment_aanbiedingen_detail.asp?pCat=Audio+en+ Design&SortBy=ProductID+DESC&pID=133)

Alvast bedankt voor jullie reacties en meningen

InSomNiaC
16-10-2003, 12:38
Ik begrijp dat je hem al besteld hebt, maar nog niet geluisterd?

De center achter is opzich niet noodzakelijk, probeer eerst eens een sub.
Maar de goede berichten die je gelezen hebt, zijn volgens mij over Polectro en neit over dit "setje". Desalniettemin Zit het er op papier goed uit. zeker de van/voor prijs. ;-)
Het zijn volgens mij wel bass-reflect boxen met de poort aan de achter kant. Hou goed rekening met het feit dat ze ruim van de muur moeten afstaan ong. 1 meter. Anders krijg je veel te veel bass. oh, ja zet de rears op stands.

Groetjes,

Jeroen.

Raimond Kieftenbeld
16-10-2003, 15:17
en als ze te veel bass geven kun je altijd nog noodgedwongen een sok in de basspoort stoppen

Hoe groot is de kamer eigenlijk waar het setje in komt te staan?,

Die speakers hebben denk ik nogal de ruimte nodig om niet in Bass te gaan overheersen.

Er zitten Titanium dome tweeters in de speakers,hmmmm,heb zelf geen goeie ervaringen met dit soort tweeters.Ikvind het nogal schel klinken.Maar ik heb deze set nog nooit gehoort dus daar kan ik niets over zeggen.

Raskel
16-10-2003, 15:50
Hallo,

Het is een beetje vreemd dat je eerst iets besteld en dan pas om een mening vraagt en ook nog niet eens geluisterd hebt, maar dat is mijn mening ;) Ik weet niet hoe Sony combineert met JBL. Ik weet alleen dat JBL nogal fel is in het hoog en veel bas geeft. Ik hoop dat de Sony vooral het hoog een beetje kan temperen.

Je hoeft overigens niet perse een center speaker achter te zetten. In de meeste gevallen wordt een boekenplank speaker zoals de LX2001 achter geplaatst.

Groeten,
Raskel

Rutger
16-10-2003, 16:29
De speakers komen in het "tv"gedeelte van mijn kamer te staan. De omvang van de kamer is zo ronde 4.50 bij 4.50, iets groter.

Zelf heb ik altijd al veel Sony spullen gehad en dat is me altijd wel bevallen. Ook mijn huidige HiFi set is van Sony en dat klinkt goed. Met JBL heb ik nog geen ervaring dus ben ook erg benieuwd hoe de kombinatie gaat klinken.

Ik heb de set alvast opzij laten zetten. Vanavond ga ik heen om te luisteren. Als het geluid me bevalt dan neem ik de set en bevalt het geluid me niet, dan neem ik ze uiteraard niet. Dus het is niet zo dat ik ze al gekocht heb. Maar heb alleen gevraagd om hem opzij te zetten en te komen luisteren. Dus vandaar alsnog het advies inwinnen.

Wat ik zo lees zal ik misschien niet eens een sub nodig hebben, of begrijp ik dat nou weer verkeerd. De center achter wou ik eigenlijk dezelfde als de center voor. Geeft wel het beste geluid denk ik, en ziet er ook wel net uit dan.

JCL
16-10-2003, 16:31
Hallo,

Het is een beetje vreemd dat je eerst iets besteld en dan pas om een mening vraagt en ook nog niet eens geluisterd hebt, maar dat is mijn mening ;) Ik weet niet hoe Sony combineert met JBL. Ik weet alleen dat JBL nogal fel is in het hoog en veel bas geeft. Ik hoop dat de Sony vooral het hoog een beetje kan temperen.

Je hoeft overigens niet perse een center speaker achter te zetten. In de meeste gevallen wordt een boekenplank speaker zoals de LX2001 achter geplaatst.

Groeten,
Raskel

dat word dan nog wat, want Sony is ook behoorlijk agressief met zijn versterkers. Misschien matcht het dan wel extra goed voor jou oren, of misschien word je er knetter gek van.

De set ziet er kwa specs PRIMA uit!

AMD
16-10-2003, 16:40
Even de 'van 2647 voor 869'-aanbieding relativeren; De genoemde elementen kun je voor ongeveer 1200 euro on-line in Nederland bestellen. Maar dit blijft natuurlijk een mooie aanbieding.

De combinatie JBL/Sony heb ik in huis gehad (oudere LX-en, wel al met titanium tweeter). Vond 't niet té schel, maar op hogere volumes werd het boem-gehalte wat storend.

AMD
16-10-2003, 16:46
Wat ik zo lees zal ik misschien niet eens een sub nodig hebben, of begrijp ik dat nou weer verkeerd.
Nou, misschien juist wél. Ik zou gaan kijken voor een kwalitatief goede sub; als je die vervolgens mooi kunt inregelen, zou die het evt. boem-gehalte van de Sony/JBL-combinatie kunnen temperen. Als ik onzin praat, hoor ik dat graag van mede-forummers.

Raskel
16-10-2003, 17:36
Een sub is altijd nodig, tenzij je speakers echt full range zijn en ook het echte laag kunnen bereiken. Dat kan natuurlijk, als je erg veel geld hebt. Je fronts gaan dus zeker niet laag genoeg om ook echt sublaag te geven, een degelijke sub is dan zeker een hele goede aanwinst en eigenlijk toch wel noodzakelijk voor een echte film belevenis.

Ik dacht aan de hand van je onderwerps titel dat je ze al had aangeschaft. Gelukkig ga je eerst luisteren. Mocht dat combo je niet bevallen kun je misschien een Denon of Marantz eens erbij zetten, misschien bevalt dat wel.

Succes :)

Raimond Kieftenbeld
16-10-2003, 18:09
een sub kan niet het boemgehalte van de speakers temperen,je krijgt alleen maar meer laag.
Kamer is wel wat klein voor die vloerstaanders,ik hoop voor je dat het meevalt :wink:

AMD
16-10-2003, 18:14
Ook niet als je de cross-over op je receiver wat hoger zet dan de laagste frequentie van je speakers? Stukje overlappen, dus dat de sub het laagste laag van hen 'overneemt'.

JCL
16-10-2003, 18:41
Ook niet als je de cross-over op je receiver wat hoger zet dan de laagste frequentie van je speakers? Stukje overlappen, dus dat de sub het laagste laag van hen 'overneemt'.

ja precies, zo zou je denk ik toch wel wat eruit kunnen filteren.

Raimond Kieftenbeld
16-10-2003, 20:11
dat zou kunnen,maar je zit dan nog met denk ik met het laag,omdat de speakers gewoon erg dicht tegen de muur geplaatst worden,en de baspoort aan de achterzijde zit,als ie aan de voorkant zat,was veel beter geweest.

djoeri
16-10-2003, 21:01
Ik zou vragen of je ze bij jouw thuis mag testen dan weet je meteen hoe het zit met die bas. En je kunt dan meteen horen of ze niet te schel klinken. Want het beluisteren van audio wordt vaak gedaan in een hoekje van de winkel of in een apparte ruimte die helemaal niet overeenkomt met jou kamer.

Rutger
16-10-2003, 21:20
Nou ben weer terug uit het altijd gezellige Amsterdam-Buitenveldert. Ik heb daar geluisterd naar de boxen in combi met de versterker. De omstandigheden waren helaas niet al te best. Ze hadden vanmorgen net de set afgebroken, dus dat moest weer bij elkaar gezet worden. Maar het geluid klonk (vind ik) erg mooi. Naar aanleiding van de verhalen dat het misschien wat schel kon klinken hield ik mijn hart al vast, maar daar heb ik eigenlijk niks van gemerkt. Ik had de dvd van The Eagles meegenomen, When Hell Freezes Over. En het nummer Hotel of California klonk het heel erg mooi, en ik kon niet opmaken dat het schel klonk. Daarna wat stukken uit Gladiator gekeken en dat klonk ook heel erg mooi. Hij zette hem van Stereo over op Surround en je hoorde gewoon geluiden erbij komen die je anders niet hoorde.

Ik heb eigenlijk niet gevraagd of ik ze thuis mocht testen. Maar wanneer ze thuis slecht klinken dan ga ik gewoon terug en daar de discussie wel aan. Ik heb ook niet getest met andere versterkers omdat ik anders over mijn bedrag zou uitkomen. Ik vondt dit erg mooi klinken en had er het geld zeker voor over. Alleen zal over een tijdje wel opzoek gaan naar een subwoofer. Omdat ik uit jullie verhalen en uit het verhaal van de verkoper begrijp dat dit wel nodig was. Echter hij probeerde me er geen een te verkopen, wat natuurlijk ook weer erg in zijn voordeel sprak.

Er zit inderdaad een uitgang aan de achter kant van de boxen waardoor ze ongeveer een mtr van de muur af moeten komen te staan, maar dat is gelukkig geen probleem. De voorboxen hoeven dit gelukkig niet.

Ik heb een tijdje terug ook nog even gekeken voor een complete zet namelijk de Sony DAV-S880 en 888, maar dat klonk pas schel en slecht.
Nee ik denk dat ik hier heel blij mee ga zijn, of ik moet natuurlijk zwaar teleurgesteld worden als ik alles heb staan. Maar daar ga ik morgen en dit weekend aan besteden.

Het kabel merk weet ik niet meer, maar het was niet het goedkoopste wat ik had genomen, maar ook zeker niet de duurste. Voor de rest heb ik eerst even een redelijk standaard, doch dik en stevige, scart kabel gekocht. En een coaxiale (24k gold Matrix) kabel gekocht voor tussen de versterker en de DVD speler.

Ik ben er erg blij mee en hoop de set snel aan het werk te kunnen zetten.

mochten jullie nog verdere suggesties hebben, dan hoor ik dit natuurlijk graag. Tot voorzover bedankt.

AMD
16-10-2003, 21:28
Leuk! Succes ermee en veel plezier dan dit weekend! (zal wel lukken)

Rutger
17-10-2003, 07:36
Leuk! Succes ermee en veel plezier dan dit weekend! (zal wel lukken)

Dank je wel.

basset
17-10-2003, 08:23
Veel plezier met je set!

Vind jij het goed klinken is het voor jouw de juiste keus.

Echter, ik was ook altijd van mening dat een sub niet nodig was, maar ik ben er onlangs zeker van terug gekomen. Ik heb alleen geen sub van 500 euro of meer gekocht, gewoon een "kleintje" van Mordaunt-Short van 278 euro (wat ik al duur zat vond!)en die klinkt voor films al fantastisch. En met muziek is ie ook niet gek, maar dat doe ik eigenlijk nooit omdat ik dan afbreuk aan mijn Elipson speakers doe.

Raskel
17-10-2003, 09:49
een sub kan niet het boemgehalte van de speakers temperen,je krijgt alleen maar meer laag.
Kamer is wel wat klein voor die vloerstaanders,ik hoop voor je dat het meevalt :wink:

Als je je speakers op small zet wordt alles doorgesluisd naar je sub, in principe ben je dan van het geboem van je fronts af.

Veel plezier met je nieuwe set!

Johan van den D.
18-10-2003, 09:39
Als je van het mooie warme "engelse" geluid houd dan zal dit niet de perfecte combinatie zijn.
Immers staan zowel JBL als Sony erom bekend dat ze niet uitblinken in dat warme volle geluid.
Maar dit is dus een kwestie van smaak.
Ik denk dat deze combinatie zeker niet slecht hoef te klinken en voor die prijs heb je naar mijn idee dan ook geen miskoop gedaan.
Zoals jezelf al aangeeft ben je tevreden met het geluid en daar draaid het tenslotte om.

De rear-center zal ik zeker geen haast mee maken (al hoef dat niet veel te kosten als je zo,n zelfde JBL center neemt) maar eerst voor een goede sub gaan.
Dit zal zeker een positieve toevoeging zijn aan het geheel.
Veel plezier met je set en kwa design ziet het er ook goed uit.

Johan van den D.
18-10-2003, 09:50
een sub kan niet het boemgehalte van de speakers temperen
Toch wel want wanneer je met een sub gaat werken kan je de speakers zelf op small zetten en daarmee ontziet je de speakers van de lage tonen wat juist het bonk effect opleverd.


je krijgt alleen maar meer laag.
Je krijgt wel meer laag maar dit is sublaag.
Dat is weer wat anders dan het gewone laag wat je speakers kunnen weergeven.


kamer is wel wat klein voor die vloerstaanders,ik hoop voor je dat het meevalt :wink:Ik denk dat menig mens vloerstaanders in een kleine kamer hebben staan. :D


Dan nog even over de afstand van de speakers tot de muur.
Voor veel vloerstaanders zal een afstand van zo,n 50 a 60cm al volstaan.
Maar dat is gewoon even een kwestie van proberen.