PDA

Bekijk de volledige versie : DVD 20 daagse DVD voor 11 piek



mischa
19-11-2001, 09:50
Heeft iemand die DVD 20 daagse DVD al? Voor 11 piek te koop.

Echt alleen de verpakking had me er al van moeten weerhouden hem te kopen. Ziet er erg goedkoop uit. En dan de inhoud

Laat je niet verleiden door de leuke videoclips en complete afleveringen van Ab Fab. Friends en Debiteuren Crediteuren.

De beeldkwaliteit is om te huilen zo slecht. De intro credits van Absolutely Fabulous en Debiteuren Crediteuren zijn nog het ergst

Het lijkt af en toe wel een video-cd!

Ik hoop niet dat dit een voorbeeld is van hoe de beeldkwaliteit van die losse DVD's is!

Wat een bagger!

Deelt iemand mijn mening?

Roberto van Rooijen
19-11-2001, 10:17
Als dit inderdaad de mensen moet stimuleren om tot DVD over te gaan dan kunnen ze beter gelijk inpakken want het is inderdaad om te huilen, bij de V&D draaiden ze vorige week deze DVD, hoe durven ze de mensen zo iets te verkopen.
Geef liever je geld uit aan een goed DVD.

hartlijn
19-11-2001, 23:45
zijn de music tracks ook slecht?
zou jammer zijn...het is DVD die ik ooit als eerste heb aangeschaft.
Die blijft je toch bij he :)
WIe herinnert zich zijn eerste CD niet?
Ik dacht dat dit wel een leuke unit was om straks mijn DVD speler mee in te wijden.
(die moet ik nog kopen dus)

STARGATE
20-11-2001, 00:55
DVD 20 Daagse??
Wat een bagger zeg, de beeldkwaliteit is zelfs nog slechter dan een videocd.
En hier moet je ook nog eens 11 piek voor neer leggen!
Zo'n "DVD" zal ik nog niet eens gratis aan m'n klanten willen geven.


Diep en diep triest!:mad:

Alex van den Berg
20-11-2001, 01:53
Ik begon even te twijfelen aan mezelf, dus heb ik de schijf nog maar eens in mijn DVD-ROM speler geplant....

Nou... dat valt toch nog wel mee?!?
Een bitrate van 7-8,5 mbps... Da's nog altijd 3x zo hoog als bij SVCD ...
Ach en wee... Wat ruis en compressieblokjes in donkere beelden en schaduwen... Tja... Het zijn overwegend oudere analoge video-opnamen die op dit DVD'tje staan... Daar valt niet veel meer aan te verbeteren... Het clipje van K3 daarentegen ziet er wel weer strak uit... maar ja, niet mijn smaak...

Ach... Wat mag je tegenwoordig voor 11 piek nog verwachten? Een hoop kortingsbonnen?... :D

mischa
20-11-2001, 07:27
Ik vond het niet echt meevallen hoor.

Zoals ik al zei, check even de de intro van Ab Fab. Veel blauw + rood en oranje. Ziet er echt niet uit. En dat heeft niets te maken met de kwaliteit van de videobeelden. Dat zijn echt fouten bij het comprimeren.

Check tevens het begin van Jiskefet. Als Kees Prins binnenkomt moet je eens op dat schilderij (is het dat?) op de achtermuur letten. De randen daaromheen lijken wel alsof er honderen kleine beestjes omheen krioelen.

Dat zijn echt compressiefouten die mij met wee doen terugdenken aan de tijd van VideoCD. Uiteraard is het beeld wel scherper, maar dit soort fouten mogen niet voorkomen.

Wat betreft het K3 filmpje. Heb zelf de complete DVD thuis liggen (don't ask) en ik kan het me inbeelden, maar dat filmpje ziet er een tikkie beter uit op het origineel.

Ook de kortingsbonnen zijn niet veel soeps. Krijg je 7,50 korting ofzo op een DVD waar je bij de FREE al 69,95 voor betaald. En die bij de MediaMarkt dus zo 15 piek goedkoper is.

Echt als je dit ziet heb je niet veel zin om de DVD's die worden gepromoot nog aan te schaffen.

Heel zonde, want DVD is zo'n mooi medium

groetjes

Mischa

Rolf Roggema
20-11-2001, 11:32
Heb deze DVD ook. Kwaliteit is echt om te huilen. Beelden die plotseling verspringen, haperingen in het beeld. Als je dit aan iemand laat zien die nog geen DVD-speler heeft verklaart hij je voor gek dat je een DVD-speler hebt gekocht. Deze kwaliteit is zelfs te slecht om de DVD gratis te krijgen, laat staan voor 11 piek, en die kortingsbonnen, Joepie ga denk ik de DVD van K3 kopen (not).

STARGATE
21-11-2001, 00:21
Het clipje van K3 daarentegen ziet er wel weer strak uit... maar ja, niet mijn smaak...

__________________________________________________


Je bedoelt zeker de meiden van K3:D

Mike Philippens
21-11-2001, 00:30
De actie van Ezydvd is dus gewoon een stuk beter (2 voor AU$50).
Ik krijg een beetje het idee dat ze van de DVD 20-daagse een lijstje hebben gemaakt van DVD's waar ze graag vanaf willen. Als ik in mijn (gruwelijk slechte) geheugen graaf zat er niet één echte toptitel bij. En dat DVD'tje dat je moet kopen om de kortingsbonnen te krijgen (heeft Hans B.zeker zelf bedacht nadat ie zwaar getafeld had) is nou ook niet iets waar ik voor op blijf. Een actie die vanaf het begin gedoemd is te mislukken. Hopelijk houden ze een evaluatie en proberen ze het volgend jaar opnieuw.
Persoonlijk zie ik liever een actie waar ze een goede selectie maken van pak 'm beet 50 titels waarbij je dan bijvoorbeeld 4 koopt voor 100 piek en er één gratis krijgt ofzo. Maar dan moeten het wel een beetje goede titels zijn.

Léon Bolweg
21-11-2001, 07:14
En dan nu genoeg gezeur over het beeld, dan nu het geluid...............

ik kan één ding zeggen: ze sporen niet!!!! Doen ze het menu in dolby digital 5.1 (in de hoogste bitrate), zijn de videoclips en dergelijke in dolby digital 2.0 Dat is echt heel erg. Bij zo'n DVD als deze moet toch juist het beeld en het geluid prachtig zijn. En waar ik me ook aan erger is dat er 'trailers' op de DVD staan. Ik dacht......oh mooi filmtrailers (misschien wel van harry Potter en The lord of the rings), maar nee hoor..... trailers van Sony music en Bmg en dergelijke............ WALGELIJK!!!!!!!

starbuck
21-11-2001, 17:08
DVD's waar ze graag vanaf willen. Als ik in mijn (gruwelijk slechte) geheugen graaf zat er niet één echte toptitel bij.


in mijn beleving zijn Forrest Gump en Doctor Zhivago toch wel het predicaat toptitel waard.

toch:confused:

Mike Philippens
21-11-2001, 17:31
in mijn beleving zijn Forrest Gump en Doctor Zhivago toch wel het predicaat toptitel waard
Ik zei toch: gruwelijk slechte geheugen... Forrest had nog wel gekund. De doctor mag dan een klassieker zijn, maar desalnietteplus heb ik er geen belangstelling voor. Blijft staan dat er niet echt een interesante lijst is gemaakt, naar mijn idee dan. Maar uiteraard zullen er mensen zijn de er wel wat van hun gading in kunnen vinden.

jh jansen
21-11-2001, 17:37
Voor 11 piek kun je niet alles verwachten vindt ik, maar om muziekclips en live-registraties in DD 2.0 op die schijf te zetten slaat alles..

Als je dan toch het medium DVD wil promoten (op een zwaar door Sony Music en BMG gesponsorde schijfje overigens) zorg dan op zijn minst dat het beeld en geluid in orde is.

Begrijp me goed, voor 11 piek verwacht ik echt geen wonderen zoals DTS audiotracks of zo, maar dat er niet een aantal mooie DD 5.1 opnamen opstaan is echt een gemiste kans.

Voor wie deze schijf nog niet heeft gekocht:
LEKKER LATEN LIGGEN DEZE VOORDEEL DVD !!!!!

starbuck
21-11-2001, 18:39
Ik zei toch: gruwelijk slechte geheugen...

Waar ging het ook al weer over..:D

Maar je hebt gelijk, de lijst is niet echt indrukwekkend, hopen dat de editie van volgend jaar meer leuke dingen bevat.

Alex van den Berg
21-11-2001, 19:11
In ieder geval hebben we vanaf dit jaar ook een DVD 20 Daagse, net zoals we al jaren een Muziek 10/20 Daagse hebben...

We krijgen zelfs TWEE gratis DVD's bij aankoop van een X-bedrag... Althans... Die kreeg ik bij V&D...
Ik moet zeggen dat ik de "Eagle Vision DVD Promo Disc" trouwens best aardig vind... :) ..."The Fabulous Bakerboys" heb ik nog niet bekeken.

starbuck
21-11-2001, 21:00
"Eagle Vision DVD Promo Disc" .

Wat staat er op deze dvd ???

( overwegende morgen in de auto te stappen en 30 km te rijden om de v&d te bezoeken)

Alex van den Berg
21-11-2001, 21:41
Wat staat er op deze dvd ???"Eagle Vision DVD Promo Disc" track list:

Tina Turner - Steamy Windows,
The Artist (Prince) - Get Off,
Deep Purple - Smoke on the water,
Eurythmics - Sweet Dreams,
Janet Jackson - That's the way love goes,
Paul McCartney with various artists - Hey Jude,
Joe Cocker - Leave your hat on,
Pet Shop Boys - Go West,
Wet Wet Wet - Sweet little mystery,
Bee Gees - Stayin' alive,
Alanis Morissette - Hand in my pocket,
M People - One night in heaven,
Tony Bennett - San Francisco,
Joni Mitchell - Big yellow taxi,
Madness - Baggy Trousers,
Shirley Bassey - Goldfinger,
The Doors - Light my fire,
Marvin Gaye - Let's get it on,
ELO - Shine a little love

Rolf Roggema
22-11-2001, 09:28
Dat lijkt inderdaad een stuk beter, als de kwaliteit ook goed is moet ik misschien ook maar ff naar de V&D.

starbuck
22-11-2001, 10:09
"Eagle Vision DVD Promo Disc" track list:

Tina Turner - Steamy Windows, ......
.....
....

ELO - Shine a little love

Eigenlijk als ik je goed begrepen heb mag ik je niet meer bedanken voor de genomen moeite, want dat zou wel eens een kleine nietzegende post kunnen zijn.:D

Aan de andere kant is het geen nietszeggende post want ik wil je weldegelijk bedanken, alleen maak ik er een wat langer verhaal van dan alleen "thanx"

Anyways, ik rij morgen maar even naar de v&d, ik heb ook nog een hoop airmiles dus wie weet nog een leuke aanbieding.

Job Rijskamp
15-12-2001, 14:35
Het moet niet gekker worden. Ik zag die gratis DVD van de Fabulous Bakerboys te koop bij onze plaatselijke videotheek voor het astronomische bedrag van 50 piek. Als je dat niet weet dan wordt je toch vet genaaid. Die DVD is not for resale.

hartlijn
15-12-2001, 14:51
misschie kwamen ze er niet vanaf :)