PDA

Bekijk de volledige versie : Panasonic HT vraagjes



clip
19-10-2003, 15:04
Tot gisteren was ik van plan om een Pioneer DCS-313 home cinema systeem te kopen, en ik ging naar Mediamarkt om deze te bestellen.

Zie ik toch wel dat ze een promotie hebben... Het gaat om de volgende configuratie:
-Panasonic DVD S31 (http://prodcas.panasonic.de/ein_modell.asp?id=DVD-S31EG-S&wert1=&wert2=9)
-Versterker + speakers: Panasonic SC-HT400 (http://shop.store.yahoo.com/dmart/panschomthea2.html )

Deze komt op 399 euro, wat volgens mijn opzoekwerk een zeer mooie prijs is.

Ik heb nu enkele vragen over deze combinatie.
1. De DVD heeft geen decoder voor DD/DTS, maar wel het logo DD en DTS, en heeft dus, zoals je op de Duitse site kan zien, een Digitale uitgang en een DTS uitgang. Waarom zijn er 2 uitgangen (1 voor DD, 1 voor DTS)?

2. Is het een probleem dat er geen decoder aanwezig is? Verscheidene oudere topics meldden van niet, maar ik vraag het mij af door die 2 uitgangen... Maw, ga ik via de versterker volledige DTS en Dolby Digital geluid krijgen over alle speakers, want daarvoor koop ik het systeem nu net?

3. De versterker/speakers zijn uitgebracht zo'n 8 maand geleden, en worden nu niet meer gemaakt. Zou het beter zijn om een volledig nieuw model te kopen (zoals de Pioneer DCS-313), of is 8 maand nog niet "verouderd"?

4. Prefereren jullie een all-in-one systeem, of liever een systeem dat uit verschillende componenten bestaat?

5. Pioneer DCS-313 (all-in-one!!!!) of deze config?

Christiaan Sauer
19-10-2003, 15:35
Even 1 snel antwoord voor ik weer weg ben: het beste is om losse componenten te kopen. Dat merk je gewoon ontzettend goed terug in je geluidskwaliteit. Niet alleen met muziek, en niet alleen met surround, nee, je merkt het bij beide gewoon bijzonder goed terug.
Dus: als je kan: begin met het kopen van een leuke receiver voor die 400 euro, en sluit daar tijdelijk gewoon 2 oude boxen op aan. Spaar door voor 2 nieuwe fronts, spaar weer door (of gelijktijd natuurlijk ;)), en koop een bijpassende center (zelfde merk en zelfde serie), en daarna weer eens de surrounds/subwoofer.
En als je nog geen dvd speler hebt: begin natuurlijk wel even met het kopen van een goede dvdspeler ;).
Mvg,

Christiaan

PJ van der Holst
19-10-2003, 15:36
<knip>

4. Prefereren jullie een all-in-one systeem, of liever een systeem dat uit verschillende componenten bestaat?

<knip>


Ik kan alleen deze vraag voor je beantwoorden maar in iedere thread die gaat over all-in-one setjes staat het antwoord: bijna iedereen hier zou gaan voor losse componenten.

Johan van den D.
19-10-2003, 16:58
1. De DVD heeft geen decoder voor DD/DTS, maar wel het logo DD en DTS, en heeft dus, zoals je op de Duitse site kan zien, een Digitale uitgang en een DTS uitgang. Waarom zijn er 2 uitgangen (1 voor DD, 1 voor DTS)?
DD en DTS gebruiken dezelfde uitgangen en zijn dus beide digitaal.
Het staat er inderdaad ietwat verwarrend maar ik denk dat het dus een coax en een optische aansluiting betreft.
Beiden zijn dus digitaal.


2. Is het een probleem dat er geen decoder aanwezig is? Verscheidene oudere topics meldden van niet, maar ik vraag het mij af door die 2 uitgangen... Maw, ga ik via de versterker volledige DTS en Dolby Digital geluid krijgen over alle speakers, want daarvoor koop ik het systeem nu net?De dvd speler hoeft geen decoder te hebben maar ze moeten wel met het DD en DTS signaal overweg kunnen.
Vandaar dat de logo,s er wel op staan (althans het DTS logo dus mag je er aannemelijk wel vanuit gaan dat hetzelfde voor DD geld) en dat is dus geen probleem.
De decoders moeten namelijk ook in de receiver zitten.
Het signaal gaat van de dvd speler digitaal naar de receiver waar het gedecodeerd wordt.
Je kan daar dus zelf kiezen tussen coax of optisch.


3. De versterker/speakers zijn uitgebracht zo'n 8 maand geleden, en worden nu niet meer gemaakt. Zou het beter zijn om een volledig nieuw model te kopen (zoals de Pioneer DCS-313), of is 8 maand nog niet "verouderd"?Nee dat is zeker niet verouderd 8)


4. Prefereren jullie een all-in-one systeem, of liever een systeem dat uit verschillende componenten bestaat?
Een opstelling bestaande uit losso componenten krijgt zeker de voorkeur.
De all-in-ones zien er vaak zeer leuk uit maar daar heb je het wel zo,n beetje mee gehad ook. (helaas)



5. Pioneer DCS-313 (all-in-one!!!!) of deze config?Persoonlijk zal ik nog wat verder kijken :wink:

HiddeH
20-10-2003, 18:18
Maar is deze combo nou wat?
Als dat zo is ga ik bij de MM in nederland ff kijken of ze die hebben.
En dan ga ik ook voor deze ipv de dcs 313 (zie mijn topic)

Johan van den D.
20-10-2003, 21:51
Maar is deze combo nou wat?
Dat is moeilijk te zeggen hier vandaan.
Pesoonlijk zal ik het niet doen maar ik kan mijn mening niet echt met feiten onderbouwen.
Is meer een gevoel wat ik hierbij krijg.
Panasonic is opzich een goed merk maar met HT sets vind ik ze heel zwak in de markt staan.
Ook laat de kwaliteit nogal te wensen over van de Pana-sets die ik gehoord heb.
Ze kunnen zich naar mijn idee beter niet op dit gebied begeven.
Als het dus voor mezelf zal zijn zou ik het niet doen., en dit is dus niet gebaseerd op feiten (alhoewel ik de kwaliteit niets vind) maar meer het gevoel wat ik hierbij krijg.

Kortom, je kun je beter niks hiervan aantrekken en gewoon zelf ff in een winkel gaan kijken/luisteren.
Wie weet ben jij er wel helemaal weg van.
:?