PDA

Bekijk de volledige versie : Philips DVD722 icm. FR966 receiver



J@pper
19-11-2001, 12:19
Hallo allemaal,

Heeft iemand van jullie ervaring met Philips receivers ??
Ik kijk momenteel naar de FR966 of FR976.
Begrijp ik het goed dat je hier geen actieve Subwoofer aan hoef te hangen ??

Of zijn er alternatieven (in deze prijsklasse) welke beter uit de bus komen (1000,=)

Please L@ me know

J@pper

PM
19-11-2001, 12:37
huh... geen sub nodig... ?
Geef ff uitleg..

J@pper
19-11-2001, 12:46
Ik bedoel een Actieve Sub, ik denk namelijk dat de sub door de receiver al versterkt wordt en dus geen eigen versterker nodig heeft.

Klopt dat ???

DigitalChaos
19-11-2001, 14:26
Ik heb zelf de Philips DVD 957 i.c.m. de Philips MX 976 receiver. De MX serie houdt in dat er speakers worden meegeleverd, inclusief een actieve subwoofer. De receiver is de FR976.

Deze receiver bevalt me zeer goed. Ik heb geen ervaring met andere receivers maar naar mijn mening is het geluid dik voor elkaar. Het is een 100 Watt receiver en dat is voor mijn bescheiden huiskamer meer dan voldoende. De bediening is gemakkelijk. Bij mij zat er een universele afstandbediening bij waarmee ik de receiver, dvd speler en tv kan bedienen. Dat vind ik een groot pluspunt. Verder kun je ook met de afstandbediening direct het volume van de subwoofer en surround kanalen aanpassen.

Al met al ben ik er zeer tevreden over maar zoals ik al zei ben ik een beginneling op dit gebied en heb ik weinig ervaring met andere receivers.

Joost
19-11-2001, 14:55
Bij toeval las ik net dit onderwerpje en kwam niet lang daarna op ditzelfde forum bij TKA: FR980 DD reciever tegen. Misschien is dit iets wat je een hoop geld besparen.

Joost

Rene Hurkmans
19-11-2001, 16:30
Ik heb zelf de DVD-722 met de MX-976 receiver van Philips, en kan enkel vertellen dat ik uitermate tevreden ben met de geluidskwaliteit van de receiver. Voordat ik tot aanschaf over ben gegaan heb ik verschillende receivers beluisterd in de winkel, maar de Philips kwam er qua prijs/kwaliteit goed uit in deze prijsklasse. Zeker gelet op het feit dat de andere merken slechts 60Watt versterker hadden en de Philips een 100Watt.