PDA

Bekijk de volledige versie : Matrix Reloaded, The [DVD]



Nathan Strik
20-10-2003, 12:09
Matrix Reloaded, The [DVD]

The Matrix has you, again… het tweede deel van dit cyberpunk verhaal.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=1279)

Morpheus19
20-10-2003, 12:18
Hele goede film, jammer dat ie geen Topper Status krijgt want dat verdient ie weldegelijk! Toppertje :D


MTV Movie Awards Clip (9:41)
Een nogal flauwe MTV bewerking van enkele scènes uit Reloaded voor de MTV Movie Awards. Sterren in dit staaltje puberale onzin zijn Justin Timberlake en de eeuwig irritante Sean William Scott.

Tssssssss hoe kun je dat zeggen....Sean William Scott is meesterlijk :D[/spoiler]

Nico de Vos
20-10-2003, 12:29
Ik deel de beoordeling van de recensent wat betreft de extra's: niet geweldig. Zou er misschien nog een Special Edition uitkomen? Er is in ieder geval genoeg ruimte voor: audio-commentaar, mooier doosje, DTS track, etc.

Michelle
20-10-2003, 12:30
Ik ben 't op zich wel met Nathan eens. In tegenstelling tot T3 vs T2 (T staat voor Terminator ;)) is het in dit geval wel eerlijk om The Matrix te vergelijken met Reloaded en ik ben van mening dat het niveau van The Matrix bij lange na niet wordt gehaald.

Ik hoop dan ook dat zodra Revolutions uitkomt alles op z'n plaats valt en The Matrix opeens verbleekt bij Reloaded en Revolutions, maar als je kijkt naar de film op zichzelf...Nee. Het kan beter.

Michelle
20-10-2003, 12:36
Ik deel de beoordeling van de recensent wat betreft de extra's: niet geweldig. Zou er misschien nog een Special Edition uitkomen? Er is in ieder geval genoeg ruimte voor: audio-commentaar, mooier doosje, DTS track, etc.
Als het goed is komt er een trilogy box uit nadat Revolutions op dvd is uitgekomen. Daarom hebben ze ook de SE van The Matrix afgelast.

Marcel den Haan
20-10-2003, 12:39
Deze DVD verdient de topper status zeker niet in mijn ogen, gewoon te weinig extra's voor zo'n film. Ik weet zeker dat ze uren van extra beelden hebben geschoten en met zoveel SFX in een film kan je een hele 2e DVD vol stoppen.
De film vond ik zeker wel goed, iets dieper en filosofie dan in deel 1 maar dat mag de pret niet drukken. Ik vind dat je deze films straks als 1 film moet zien, alhoewel dat moeilijk wordt dan bij LOTR want deel 1 van deze trilogie verschilt voor het gevoel te veel met de 2e. (en 3e?)

RemcoZ
20-10-2003, 12:55
Goede film, maar minder dan deel 1. Ik heb de dvd wel gelijk op de releasedag in huis gehaald, maar heb nog geen tijd gehad om hem te bekijken. De extra's lijken op het eerste gezicht voor het grootste gedeelte uit reclame te bestaan (what's the animatrix, enter the matrix, en die Get me an exit extra). Een beetje erg commercieel en teleurstellend. Alsof ze nog niet genoeg verdienen aan de matrix-hype :roll:

Fokkeyou
20-10-2003, 13:03
Ik vind de film zeer goed. Een waardige opvolger met een onwaardige release. Ik koop deze versie wel, maar de trilogy box lijkt me ook een must.

O ja: Ik vind Sean William Scott niet irritant, dus ben wél benieuwd naar die extra :lol:

Surya
20-10-2003, 13:06
Niet gekocht vanwege de magere inhoud van de extras (vooral veel promotalk, vooral die promo voor de Animatrix had op de desbetreffende DVD moeten staan, niet op deze). Ik wacht wel op een betere release (Reloaded + Reloaded revisited?)

Jaap22
20-10-2003, 13:07
Inderdaad, topperstatus verdient deze DVD niet (want het gaat om de dvd, niet de film). Extra's zijn niet veel soeps. Ook vind ik persoonlijk het geluid ook niet helemaal optimaal.

Ik vind The Matrix Reloaded een erg goed vervolg op The Matrix. In het eerste deel krijgen we een inleiding te zien over wat The Matrix allemaal inhoudt. We zien iets nieuws, iets zeer origineels. Het tweede deel is massaler en we krijgen veel actie te zien. Inderdaad het is soms meer van hetzelfde, maar dat vind ik helemaal niet erg, want hetzelfde is in dit geval zeer goed. Toch vind ik dat het tweede deel weldegelijk een goed en interessant verhaal heeft. Vonden de meeste mensen het eerste deel zeer goed, krijgen we bij het tweede deel een tweedeling, zoals je straks ook wel zult merken in de reacties.

Mark de Jong
20-10-2003, 13:53
Qua DVD inderdaad geen topper, maar de film was zeker niet slecht :)

Pat
20-10-2003, 14:02
De originele Matrix vond ik een topper. Dit vervolg vond ik niet flauw maar zelfs slecht. Ja, oogverblindende visuals, dat wel, maar wat me voor de rest is bijgebleven, zijn een hoop pseudo-filosofisch geouwehoer en een dansscène die te veel lang uitgerokken was.
Misschien dat ik de DVD toch nog zou kopen voor het hoge Home Theaterniveau maar hij is ten eerste zwak uitgevallen qua extra's en verder dan nog eens veel te duur voor wat het is.
Dit is uiteraard, zoals altijd en bij iedereen, mijn persoonlijke mening en ze zal niet door velen worden gedeeld, dat besef ik wel. Er zit dan ook een serieuze hype rond het project; een hype die de eerste film zeker verdiende, maar het vervolg volgens mij niet.

Maarten van Krimpen
20-10-2003, 14:15
Als het goed is komt er een trilogy box uit nadat Revolutions op dvd is uitgekomen. Daarom hebben ze ook de SE van The Matrix afgelast.

Zie je, daarom w8 ik ook liever met kopen tot die box uitkomt. Volgens mij heb je dan meer waar voor je geld, want de extra's op deze DVD zijn volgens mij helemaal niet bijzonder. En een film als "the Matrix Reloaded" verdient toch zeker een betere behandeling. Deze film was zo COOL! :D In de bioscoop heb ik bijna 2,5 uur met open mond zitten staren. Wat een onwijs prachtige film. De twee beste scenes vond ik die bij the Architect en de scene op de snelweg. Megafilm (y) !

Hakker
20-10-2003, 14:17
De hype rond de films is voor reloaded eerder gaan tegenwerken. Voor Reloaded was er gewoon een mega campagne opgezet met een bak vol trailers, making of's, Enter the Matrix, een MMORPG in Matrix wereld aankondiging etc etc. Hoewel de film zeker niet slecht is is hij gewoon overhyped geweest. Men verwacht eigenlijk net zo'n grote verassing als bij Matrix. Dit kan je ook nooit verwachten. De stap die toen gemaakt is was revolutionair te noemen in Hollywood. En een filmserie nog een revolutie op touw zetten is niet mogelijk anders zouden de stijlen tussen de films zelf een te groot verschil worden.

Daarnaast heeft de wilde cut tussen Reloaded en Revolutions niet echt geweldig. Ze Hadden het zeker een paar minuten eerder kunnen doen waardoor het een betere afsluiting had als film zijnde.

Voor mij is de film persoonlijk gewoon een topper. De film is zeker gewoon heel goed te noemen. Wat minder dan deel 1 maar zeker geen slechte 2de deel zoals in HEEL veel andere film series. De grootste angst van het feit dat Reloaded zwaar zou teleurstellen is bij mij in ieder geval zeker uitgebleven. En wat DVD release is hij zeker goed te noemen. Het enige gemis zou een commentaar track zijn.

Hans De Bisschop
20-10-2003, 14:21
Niet gekocht vanwege de magere inhoud van de extras (vooral veel promotalk, vooral die promo voor de Animatrix had op de desbetreffende DVD moeten staan, niet op deze). Ik wacht wel op een betere release (Reloaded + Reloaded revisited?)

Zo denk ik er ook over ... nogal magertjes als je prijs / kwaliteits verhouding bekijkt ...

Martin Zuidervliet
20-10-2003, 14:56
De originele Matrix vond ik een topper. Dit vervolg vond ik niet flauw maar zelfs slecht. Ja, oogverblindende visuals, dat wel, maar wat me voor de rest is bijgebleven, zijn een hoop pseudo-filosofisch geouwehoer en een dansscène die te veel lang uitgerokken was.
Misschien dat ik de DVD toch nog zou kopen voor het hoge Home Theaterniveau maar hij is ten eerste zwak uitgevallen qua extra's en verder dan nog eens veel te duur voor wat het is.
Dit is uiteraard, zoals altijd en bij iedereen, mijn persoonlijke mening en ze zal niet door velen worden gedeeld, dat besef ik wel. Er zit dan ook een serieuze hype rond het project; een hype die de eerste film zeker verdiende, maar het vervolg volgens mij niet.Mee eens met dit verschil dat ik de originele Matrix (lees: deel 1) ook al niet zo geweldig en de dansscène in deel 2 juist niet te lang vind.

duce
20-10-2003, 15:05
ik heb em gelijk gekocht!
echt een topper, maar alleen jammer van die lage bitrate in geluid, maar ondanks dat is het geluid wel heel goed.
ik vondt het wel vermakelijke extras, maar niet echt extras die iets aan de film voegen, maar wel leuke!

HiddeV
20-10-2003, 15:37
een top film en ook een goede dvd release, maar de extra's vallen me toch een beetje tegen, er konden wel meer interviews op, commetaar-track, en de trailers staan er ook niet bij.
maar het is zeker een goede aankoop.

Jibbe Stuijts
20-10-2003, 16:14
Kan wel zeggen dat ik een Matrix fan ben, en heb em uiteraard gelijk in huis gehaald. Kan niet wachten tot de pre-release in Antwerpen(Metropolis), en ga daar een mooi dagje van maken. Vindt het een heerlijke trilogie !!! :!:

Jibbe Stuijts
20-10-2003, 16:15
Kan wel zeggen dat ik een Matrix fan ben, en heb em uiteraard gelijk in huis gehaald. Kan niet wachten tot de pre-release van het laatste deel in Antwerpen(Metropolis), en ga daar een mooi dagje van maken. Vindt het een heerlijke trilogie !!! :!:

Lex v/d Moolen
20-10-2003, 16:54
Qua uitvoering vind ik het ook geen topper waard, en voor de film zou ik zeker niet meer dan 4 schijfjes uitdelen. De actie-scène's duren naar mijn smaak gewoon te lang, op een gegeven moment werd ik er gewoon moe van om naar te kijken. Wel ontzettend mooi gefilmd, moet ik zeggen. Maar het oog heeft ook een limiet van wat hij kan verdragen :)
Voor de diepere betekenis van de praatscèné's zou ik de film nog een keer moeten bekijken want daar heb ik me door al die actie niet op kunnen concentreren.

Oja, en Monica Belluci is toch wel een hele mooie vrouw. :D

Camille
20-10-2003, 16:59
Ik vind de kwaliteit van beeld en geluid ook goed.

Voor de subwoofer doet aardig z'n best :lol:

Tom Rood
20-10-2003, 17:33
een dansscène die te veel lang uitgerokken was.

Volledig mee eens! de eerste keer wou ik halverwege deze scene bijna naar het toilet gaan.. als daar een halve minuut van af was gehaald was de film net zo goed gebleven..


een hype die de eerste film zeker verdiende, maar het vervolg volgens mij niet.

Dit laat ik nog even van revolutions afhangen.. ik denk dat de Wachowski Bro's nog een erg goed plot voor ons hebben wat de verhaallijn van reloaded weer recht zet.. (hoop ik)

Bovendien viel me de tweede en derde keer op dat de dans scene veel korter leek dan de eerste keer en het verhaal van "the maker" (grote smurf) een stuk duidelijker was wat de film weer een stuk beter maakt.

Enige nadeel was dat de multi-smith vecht scene weer een stuk minder was .. dan valt de cgi toch wel wat op...

Alles bij elkaar vond ik het een goed vervolg....

Joey Lindeman
20-10-2003, 19:02
Als film vind ik The Matrix Reloaded een geweldige film. Simpelweg omdat de actie knalt! Dat is voor mij het balangrijkste. De dansscene heb ik me ook niet aan kunnen storen. Filosofisch geouwehoer?.... valt best mee.
CGI? Gewoon niet aan storen.
Het is gewoon een heerlijke actiefilm! nix meer en nix minder.
Het enige dat ik aan te merken heb op deze DVD is de hoeveelheid extra's. Dat is namelijk veel te weinig. Dit zal ongetwijfeld uit commercieel oogpunt zijn gedaan, want ongetwijfeld komt er nog een special-extended-super edition van TMR achteraan. Die je dan als echte fan ook genoodzaakt bent om te kopen.

P.S. Het best kan je TMR vergelijken met ongeveer tegelijkertijd uitgebrachte blockbuster aktiefilms zoals Terminator 3 en X-men 2. Van deze drie vindt ik TMR er zeker het best uit komen

Webster
20-10-2003, 19:54
Die dancescene is juist heel goed gedaan in de film.
Muziek is toch al een ondergeschoven kindje in de meeste films.

Ik vind het knap dat ze in een blockbuster gewoon even een minuut (of hoelang het ook mag duren) 'pauze' durven te nemen... even geen geouwehoer of gestunt, maar ff genieten van een stukkie muziek... :roll:

Surya
20-10-2003, 21:06
P.S. Het best kan je TMR vergelijken...
FF muggeziften: het is Matrix Reloaded, niet The Matrix Reloaded. Dat maakt dus MR, niet TMR :P

Martin Zuidervliet
20-10-2003, 21:16
Nee hoor, het lidwoord "The" maakt wel degelijk deel uit van de volledige titel.

Veeeeel te brede afbeelding verwijderd door de moderator
Maar je hebt wel gelijk...

Pat
20-10-2003, 21:16
Die dancescene is juist heel goed gedaan in de film.
Muziek is toch al een ondergeschoven kindje in de meeste films.
Ik vind het knap dat ze in een blockbuster gewoon even een minuut (of hoelang het ook mag duren) 'pauze' durven te nemen... even geen geouwehoer of gestunt, maar ff genieten van een stukkie muziek... :roll:
Het was heel wat meer dan een minuutje, en er gebeurt gewoon niets. Als ik zoiets wil zien, ga ik wel naar een danstent. ;)

Athlon_2o0o
20-10-2003, 21:50
Ik vind een commentaartrack niet interessant- Luister er toch zelden naar. De filmpjes over die freeway scene, en the making of vind ik ERG goed gedaan en supervermakelijk. Die MTV award is trouwens wel flauw en ook de reclame-extra is niet echt boeiend. Een topvervolg en een goede DVD. Geen topper.

Richard B.
20-10-2003, 21:55
Voortreffelijke film die perfect in het verlengde ligt van het eerste deel. Ik snap de kritiek niet die van diverse kanten op deze film is geleverd: zowel qua verhaal als qua spektakel bouwt Reloaded naadloos voort op het verhaal van de originele film. Tja, de vechtscenes doen soms wat overdreven aan maar da's ook de bedoeling. En die 'praatscenes' zullen vast en zeker in Revolutions hun nog wel heel belangrijk blijken te zijn geweest: wat dat betreft is het gewoon wachten op die laatste film om echt het complete verhaal te kunnen overzien. Dus: een waardig vervolg op The Matrix.

Wat betreft de dvd: ja, die is gewoon matig ja. De docu waarin het maken van de achtervolgingsscene wordt getoond is nog wel interessant maar de rest heeft weinig eeuwigheidswaarde. Toch VRAAG ik me af of er nog een nieuwe SE uit zal komen want de broertjes hebben bijv. al duidelijk gemaakt dat ze geen commentaartracks of andere promotionele werkzaamheden doen voor de film en dan blijft er eigenlijk niet zo heel veel 'verhaal' te vertellen.

Dick van Drie
20-10-2003, 23:29
Mensen moeten niet zo zeuren, ik vind hem super. LOTR deel 2 heb ik nog steeds niet gekeken (wel gezien in bioscoop) omdat ik van die hype wel ik een beetje genoeg van heb, matrix niet dat verveelt me nooit.

Indiana
20-10-2003, 23:48
Waar zijn die trailer ??

Die hadden ze er van mij nog best bij mogen stoppen ....... :(

Pierre
21-10-2003, 06:58
Heb hem zaterdag maar gekocht, op een beurs voor maar € 12.50. Toen kon ik hem echt niet meer laten liggen. En ik vind het een goede film.

Mich
21-10-2003, 11:03
Een meer dan onderhoudende film. Hij overdonderde niet zoals de eerste film omdat dat imo niet echt kan als je een vervolg maakt. Je hebt het gegeven al en dat had je bij de 1e niet.
Tegen de dansscene heb ik geen bezwaar. Evenmin tegen de filosofische overwegingen en het stukje van The Architect. Toen ik de film een 2e keer kijkt dan lijkt dat stukje met The Architect trouwens veel korter en duidelijker.
De actie mag er zijn en is bij momenten verbluffend. (al kan de snelwegscene niet tippen aan de achtervolging met kraanwagen in T3).

Heb hem op datum van uitkomen gekocht & gezien.

Vind de 3e Terminator beter. Maar dat is een kwestie van smaak & ook begrijpelijk als je weet dat ik T2 al rond de 30 keer heb gezien.

Christiaan Sauer
21-10-2003, 11:35
Link:
het LFE verloop in de film gedurende meerdere momenten in de film. Bron: Htforum.nl (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=16;action=display;threadid=11006).
Mvg,

Christiaan

Erwin_W
21-10-2003, 11:56
Ik heb deel 1 niet gekocht en deze ga ik ook niet aanschaffen... ik w8 lekker tot alle drie de delen in een box verkrijgbaar zijn (hopelijk iets dergelijks als BTTF Trilogy!)

--offtopic--

Ben trouwens ook benieuwd hoe ze dat gaan doen met LOTR Trilogy... alle drie de boekdelen in 1 box verkopen oid? ben benieuwd!

--ontopic--

W8 met spanning op deel 3 van The Matrix!

appie1985
21-10-2003, 14:10
Voor de mensen die de tweede deel tegenvielen heb ik een artikel gevonden met drie reviews van deel 3 en het ziet volgens de schrijvers goed uit!

http://www.aintitcoolnews.com/display.cgi?id=16340 8)

Léon Bolweg
21-10-2003, 14:50
ik vond dat het geluid wel beter kan. veel effecten die in de surrounds hadden kunnen zitten waren er niet...

Pat
21-10-2003, 15:18
Voor de mensen die de tweede deel tegenvielen heb ik een artikel gevonden met drie reviews van deel 3 en het ziet volgens de schrijvers goed uit!
Bedankt, Appie ! Naar deze kijk ik dan weer wel uit. De reviewers in dat artikel verwoorden perfect wat ik van Reloaded vond. Als zij vinden dat Revolutions zoveel beter is, zal ik dat waarschijnlijk ook wel doen en valt de trilogie voor mij misschien toch nog te redden. :)

mark t
21-10-2003, 18:12
Voor de mensen die de tweede deel tegenvielen heb ik een artikel gevonden met drie reviews van deel 3 en het ziet volgens de schrijvers goed uit!

http://www.aintitcoolnews.com/display.cgi?id=16340 8)Het zou me niets verbazen als het om reviews gaat die door de produktiemaatschappij gelekt zijn. Lees de talkback onder die reviews maar eens.

Dave
21-10-2003, 18:46
Heb hem net voor m'n verjaardag (die morgen is) gekregen, zodadelijk kijken dus, heb hem in de Biosgezien en vind het een goede film, nu nog hopen dat de DVD ook TOP is :D

SuperDre
21-10-2003, 19:23
wat een slechte film, verhaal slaat echt nergens op, zit vol met fouten, gevechtscenes in slomotion is erg vervelend aan het worden, en motivatie voor sommige vechtscenes is al helemaal ver te zoeken. Slechte special effects,veel blunders.. een zware *** film in iedergeval...

PvdS
21-10-2003, 20:43
wat een slechte film, verhaal slaat echt nergens op, zit vol met fouten, gevechtscenes in slomotion is erg vervelend aan het worden, en motivatie voor sommige vechtscenes is al helemaal ver te zoeken. Slechte special effects,veel blunders.. een zware *** film in iedergeval...

Ik zou het zelf niet zo sterk uitdrukken, maar ben het er wel grotendeels mee eens. Het is de meest overgewaardeerde film van het afgelopen jaar.

Voorlopig koop ik Reloaded niet. Vanwege:
- Slecht vervolg op deel 1
- Teleurstellende uitvoering van de DVD t.o.v. deel 1
- Revolutions: als die ook tegenvalt dan hoef ik de trilogie niet compleet
- Speculaties over een boxset
- Geen box: dan kan ik altijd alsnog deel 2 en 3 los kopen voor weinig
- Nieuwe doosje past niet bij doosje van deel 1 8)

Meer dan genoeg redenen om Reloaded niet te kopen ...

Goteki45
22-10-2003, 07:04
P'cies. Ik wacht ook lekker totdat Revolutions ook op DVD uit is

Ohjajoh!?
22-10-2003, 08:31
wat een slechte film, verhaal slaat echt nergens op, zit vol met fouten, gevechtscenes in slomotion is erg vervelend aan het worden, en motivatie voor sommige vechtscenes is al helemaal ver te zoeken. Slechte special effects,veel blunders.. een zware *** film in iedergeval...


- Nieuwe doosje past niet bij doosje van deel 1 8)



Hoesjes van de Matrix 1 zijn opnieuw uitgebracht in keepcase formaat....
Briljante marketing strategie!!! :oops: :?: en over een paar maanden zeker een nieuwe uitgave van de limited edition..in KEEPCASE :roll: !
(afzetters!)

Lesley
22-10-2003, 10:42
Waner heeft besloten om voortaan al haar releases in keepcases uit te brengen. In het geval van Reloaded betekent dit een 2-disc keepcase (geen Amaray helaas)
Die van mij zit wel in een amaray case...

Henk Heideveld
22-10-2003, 12:35
Wauw, wat een technische hoogstandjes. Een lust voor het oog. Kwijl, kwijl!!!! Overtreft deel 1.
Maar wat een warrig k.u.t. verhaal.
En grote shit dat zoiets geen DTS-track heeft, dat verdient zo'n stukje technisch vernuft toch echt wel.

Henk Heideveld
22-10-2003, 12:40
wat een slechte film, verhaal slaat echt nergens op, zit vol met fouten, gevechtscenes in slomotion is erg vervelend aan het worden, en motivatie voor sommige vechtscenes is al helemaal ver te zoeken. Slechte special effects,veel blunders.. een zware *** film in iedergeval...
Ja, je moet niet echt gaan zitten opletten, want dan is het bijvoorbeeld heel vreemd dat het dak van een voortrazende, zwaar slingerende vrachtwagencombinatie perfect stil staat. Er zit geen millimeter beweging in. Maar da's wat flauw, want die sprongen van honderden meters kunnen ook niet en achteroverhangen zonder omvallen ook niet. Een als een soort batman door de lucht vliegen al evenmin. Als je realistisch gaat kijken snap je iets niet, namelijk dat het grotendeels ook bedoeld is zich in een virtule eomgeving af te spelen (computerprogramma's weet je wel!!!).
En dat je ongeschonden uit een doorzeefde auto kruipt is ook wel stom geluk (6)

Henk Heideveld
22-10-2003, 12:42
ik vond dat het geluid wel beter kan. veel effecten die in de surrounds hadden kunnen zitten waren er niet...
Ja, een DTS-trackje was wel op z'n plaats geweest. :roll:

Henk Heideveld
22-10-2003, 12:46
wat een slechte film, verhaal slaat echt nergens op, zit vol met fouten, en motivatie voor sommige vechtscenes is al helemaal ver te zoeken. Slechte special effects,veel blunders.. een zware *** film in iedergeval...
Kijk maar nooit naar Sneeuwwitje dan, want daar zitten ook veel fouten in hoor. En dwergen bestaan dus echt niet :roll: :roll: :roll: Bekijkfilms dit soort films niet als realistische films, want dan valt 70% van alle films af.
Spiderman, Superman, James Bond 007, etcetera.

Henk Heideveld
22-10-2003, 12:47
Nou 't zal wel duidelijk zijn, ik heb inmiddels dus Matrix Reloaded gekeken. :P :P :P :P

Léon Bolweg
22-10-2003, 13:24
ik vond dat het geluid wel beter kan. veel effecten die in de surrounds hadden kunnen zitten waren er niet...
Ja, een DTS-trackje was wel op z'n plaats geweest. :roll:


Dat hoeft niet persé in de dtstrack te zitten, kan namelijk ook best in de dolbytrack.
Sterker nog WB zal geen dvd met dts op de markt brengen, want zij vinden zelf dolby genoeg.

Henk Heideveld
22-10-2003, 13:36
ik vond dat het geluid wel beter kan. veel effecten die in de surrounds hadden kunnen zitten waren er niet...
Ja, een DTS-trackje was wel op z'n plaats geweest. :roll:


Sterker nog WB zal geen dvd met dts op de markt brengen, want zij vinden zelf dolby genoeg.
I know!!!!! Helaas!!!!!! :cry: :cry: :cry: :cry:
Terwijl WB wel fraaie DVD-Audio uitbrengt met DTS-tracks, waar nauwelijks een markt voor is. Rare jongens :roll:

Léon Bolweg
22-10-2003, 13:59
Kijk dat wist ik niet! Zeker dan helemaal rare jongens idd....

Ettepet
22-10-2003, 20:32
Matige film, met spectaculaire -maar te langdradige- special-effects. Misschien in de uitverkoopbak..

Aldarion
22-10-2003, 21:03
Leuke film, maar de extra's zijn gruwelijk saai.

Kars
23-10-2003, 09:50
Wel aardige film, komt niet in de buurt van de eerste film (hoewel ik die ook niet superdepuper vond). De vechtscènes zijn de eerste paar minuten erg goed, maar het is dan weer erg jammer dat ze op z'n minst 10 minuten moeten duren.

Ik heb de DVD nog niet bekeken, dus dat moet ik maar een keertje bij Aldarion doen. :)

Albert Kostwinder
23-10-2003, 15:40
Tjee wat een stelletje zeurpieten bij elkaar zeg..... :oops:

Het is ook nooit goed he.....tjee er zit een dans scene in en ooh die duurt wel 1 minuut..nou nou nou wat erg en verdorie die bitrate is ook al zo laag.....

Gelukkig kan ik van de meeste films nog genieten.....het is toch werkelijk geweldig wat ons filmliefhebbers voorgeschoteld wordt tegenwoordig. Prachtig beeld en geluid thuis nog beter als in de bioscoop met schitterende software....en nog zitten er mensen te zeuren....
Natuurlijk zitten er in elke film wel fouten of scenes die niet iedereen bekoren kan. Als je het beter kan ga dan zelf iets mooiers regiseren en filmen zodat wij daar weer over kunnen gaan zeuren...... :idea:

Man, ga lego verzamelen of zo..... :twisted:

Zo dat moest ik even kwijt.....hahahah!! :D

Pat
23-10-2003, 15:49
Tjee wat een stelletje zeurpieten bij elkaar zeg..... :oops:

Het is ook nooit goed he.....tjee er zit een dans scene in en ooh die duurt wel 1 minuut..nou nou nou wat erg en verdorie die bitrate is ook al zo laag.....
Laat ons dan gelijk zeggen dat alle films uitstekend zijn, alle DVD-uitvoeringen prachtig en het forum opdoeken.
En wat betreft "ga zelf een film regisseren"... Onbenullige opmerking. Sorry hoor, jongen...
Excuseer me nu... Ik ga met m'n Lego spelen... ;)

flitsflits
24-10-2003, 11:24
Matige film als je de 1e ernaast legt.
Robotjes die je even zag beloven veel goeds voor deel 3.
Vechtpartijtjes: teveel, te lang en teveel mannetjes. Nu lachwekkend in plaats van spannend.
Diepgaande film maar niet om ff (ont)spannend(e) uurtjes te beleven IMHO. :oops:

Rob P.
24-10-2003, 18:44
Misschien een klein beetje een spoiler maar toch niet echt...

Ik raak er steeds meer van overtuigd dat ik deze film niet kan beoordelen zonder Revolutions gezien te hebben. Er zitten gewoon teveel opzetjes van subplots in die in het derde deel hun betekenis echt gaan vinden. Jammergenoeg lijkt het nu nog allemaal geen nut te hebben, maar de kus met Monica Belucci bijvoorbeeld gaat dus een sleutelrol(letje) spelen in de strijd van Neo..maar goed ik wacht nog even met mijn oordeel..

Robert V
02-01-2004, 22:49
Gave film, geweldige actiescenes! Alleen het verhaal blijft vaag. Ben verder zeer benieuwd naar Revolutions.

Chris W
31-05-2004, 14:50
P.S. Het best kan je TMR vergelijken met ongeveer tegelijkertijd uitgebrachte blockbuster aktiefilms zoals Terminator 3 en X-men 2. Van deze drie vindt ik TMR er zeker het best uit komen

Bij mij staat X-men 2 toch wel met een vette plus voor hoor. Vond dit het matigste deel, beetje soort brei-werk tussen de kennismaking met de matrix, en de vernietiging van de machines

maarja, my opinion

ook jammer dat The Oracle deel 3 niet meer heeft mogen mee maken en dus een ander persoon daar hebben gebruikt. Was ze ziek ofzo? Zag wel vage vlekken in dr nek/hals bij dr.

Anonymous
02-06-2004, 16:50
Misschien is dit een beetje vreemde opmerking hoor, maar goed :P Ik vind The Matrix reloaded een supergoede film, echt waar, die vechtscenes en de special effects vind ik heerlijk ( ik mis alleen heel veel geluid ) maar waar ik me aan erger is de dvd zelf. Gewoon domweg die keepcase , waar totaal geen aandacht aan is besteed in mijn ogen. Deel 1 van The Matrix is een mooie hoes ( ik heb die uitgave met zon klik hoesje, ben even de naam kwijt :? ) vind ik en deel 2 PAST er niet eens bij.

:( maar goed :) al met al, een leuk vervolg :P

mark t
03-06-2004, 06:45
ook jammer dat The Oracle deel 3 niet meer heeft mogen mee maken en dus een ander persoon daar hebben gebruikt. Was ze ziek ofzo?De actrice die in de eerste delen het Orakel speelde overleed voordat ze haar opnames voor deel 3 kon voltooien.

Anonymous
03-06-2004, 11:22
ook jammer dat The Oracle deel 3 niet meer heeft mogen mee maken en dus een ander persoon daar hebben gebruikt. Was ze ziek ofzo?De actrice die in de eerste delen het Orakel speelde overleed voordat ze haar opnames voor deel 3 kon voltooien.


damn dat wist k helemaal nie joh

Olaf van der Kroon
29-08-2004, 10:25
weet iemand of het volgende ook naar ned. gaat komen??

Warner Announces Release Date for Matrix DVD Set

Wednesday August 25, 2004






ADVERTISEMENT
As previously reported, Warner Home Video has announced that it will release a 10-disk MATRIX collection. The studio has now confirmed that the set will hit stores Dec. 7, 2004 and will be priced at $79.92. THE ULTIMATE MATRIX COLLECTION will include the trilogy, THE ANIMATRIX and 35 hours of bonus material as well as a Neo bust and 80-page book.

The disks include:
* THE MATRIX - containing a new digital transfer of the film with two new commentaries
* THE MATRIX REVISITED
* THE MATRIX RELOADED - with two new commentaries
* THE MATRIX RELOADED REVISITED - containing the extra scenes shot for the ENTER THE MATRIX videogame
* THE MATRIX REVOLUTIONS - with two new commentaries
* THE MATRIX REVOLUTIONS REVISITED
* THE ANIMATRIX - the animated short films
* The Roots of The Matrix - the source and inspiration of the universe
* The Burly Man Chronicles - a look at the team who worked to create these movies and games
* The Zion Archive - assets involved in the production of The Matrix universe

In addition, WHV will also present a special THE ULTIMATE MATRIX COLLECTION LIMITED EDITION which features the remarkable 10 extras-loaded DVD set, plus a limited-edition Neo mini-bust figurine and an 80-page Collector's Book. This exclusive edition will be priced at $129.92.

Warner Home Video, a Warner Bros. Entertainment Company, commands the largest distribution infrastructure in the global video marketplace. Warner Home Video's film library is the largest of any studio, offering top quality new and vintage titles from the repertoires of Warner Bros. Pictures, Turner Ent., Castle Rock Ent., HBO Home Video and New Line Home Ent.

Richard B.
08-01-2005, 22:46
Voortreffelijke film die perfect in het verlengde ligt van het eerste deel. Ik snap de kritiek niet die van diverse kanten op deze film is geleverd: zowel qua verhaal als qua spektakel bouwt Reloaded naadloos voort op het verhaal van de originele film. Tja, de vechtscenes doen soms wat overdreven aan maar da's ook de bedoeling. En die 'praatscenes' zullen vast en zeker in Revolutions hun nog wel heel belangrijk blijken te zijn geweest: wat dat betreft is het gewoon wachten op die laatste film om echt het complete verhaal te kunnen overzien. Dus: een waardig vervolg op The Matrix.

Wat betreft de dvd: ja, die is gewoon matig ja. De docu waarin het maken van de achtervolgingsscene wordt getoond is nog wel interessant maar de rest heeft weinig eeuwigheidswaarde. Toch VRAAG ik me af of er nog een nieuwe SE uit zal komen want de broertjes hebben bijv. al duidelijk gemaakt dat ze geen commentaartracks of andere promotionele werkzaamheden doen voor de film en dan blijft er eigenlijk niet zo heel veel 'verhaal' te vertellen.
Heb ik dit geschreven??? Ik neem het volledig terug. :confused:

Ik had de indruk dat er meer 'in' deze film zou zitten maar ik weet intussen wel beter. Het is een erg conventionele actie-scifi-film die interessant is omdat het een vervolg is op een erg goeie film EN vanwege individuele scenes. Als geheel blijft er, na meerdere keren bekijken, helaas maar weinig van over. :(

pcboi
20-01-2005, 16:51
ik heb hem net gekocht (een beetje laat , ik weet het)
ik vind het een goede film , met mooie graphics, de dvd- extra's heb ik ook niets op aan te merken.
ik vind het een topper! :D :D :D

FrankGuthrie
20-01-2005, 17:08
Heb ik dit geschreven??? Ik neem het volledig terug. :confused:

Ik had de indruk dat er meer 'in' deze film zou zitten maar ik weet intussen wel beter. Het is een erg conventionele actie-scifi-film die interessant is omdat het een vervolg is op een erg goeie film EN vanwege individuele scenes. Als geheel blijft er, na meerdere keren bekijken, helaas maar weinig van over. :(

gelukkig had ik dit na de eertes keer kijken door. Heb geen geld verspild aan de DVD voor dit deel, en ook niet vooe het 3de deel in de bioscoop. Meest overated films van de laatste paar jaar.

MGdutch
21-01-2005, 08:22
Redelijke film die ik niet veel vaker zou bekijken. Deze heb ik dus al uit mijn collectie gedaan :) .

DannySheffield
19-07-2005, 20:32
Zeker een super film waar je nog vaak van kan genieten, echt hoe een spannende actie/science fiction film hoort te zijn! 8)

Dennis Kuijper
28-07-2005, 00:35
Goed vervolg alleen minder dan deel 1 maar dat is bijna altijd met vervolg delen.De nadruk van dit deel ligt veel meer op aktie wat ik helemaal niet verkeerd vind.Die dans scene had er voor mij persoonlijk niet ingehoeven.Ook dit is een dvd die je HT goed aan het werk zet.