PDA

Bekijk de volledige versie : En nu eens een echt advies



madelon
21-10-2003, 15:31
Ik heb een Philips Pixelplus 32pw9527
DVD speler Pioneer DV444 regiovrij

Ik zit al een jaar zonder speakers omdat ik er dus echt niet uit kom en de ballen verstand er niet van heb.
Ik lees steeds ga voor losse componenten en omdat ik gewoon een goede dvd speler heb (en regiovrij) vind ik dat wellicht een optie (blijf toch twijfelen omdat ik sommige all in one sets er mooi eruit vind zien en niet zo veel muziek speel)... PS het oog wil ook wat speakers moeten zilver zijn.....

Wat raden jullie mij concreet aan om hier bij te kopen (geen advies van losse boxen bla bla, gewoon concreet!!!!! van top tot teen)

Budget om en bij 1000 euro...

Laurens ten Voorde
21-10-2003, 15:51
hoi madelon
Zoals je aangeeft wil je graag je dvd-speler behouden. Dan wordt het al gauw een versterker erbij kopen en een aantal speakers.
Dan de vraag moeten de speakers klein (melkpak-format) of groot (stands) zijn. Om even in de gedachten te gaan van de meeste dames, moeten de speakers zo klein mogelijk zijn en met zo weinig mogelijk bedrading. :twisted:

Ik heb een tijdje geleden de Sony pascal SA-VE835 speakers gehad. Een leuk 5.1 setje dat via het internet toch te verkrijgen is voor +-650 euri.
De speakers zijn zilver en hebben goed geluid voor 5.1.
http://www.wehkamp.nl/images/artikelen/6/0/608679.jpg

Je gaf al te kennen er niet al veel muziek mee te luisteren. Voor de resterende 350 - 400 euro moet je een bijpassende versterker kopen. Dit kan een phlips maar ook sony zijn. Zorg ervoor dat de versterker over DTS en Dolby Digital beschikt. Zo kun je optimaal gebruik maken van de DVD mogelijkheden en de speakers.
Bijvoorbeeld deze die ik voor 377,- heb gespot
http://www.pick2pay.nl/images/Bild_1/2367_DE_STRDB790S.JPG

Veel suc6 met je keuze.

Johan van den D.
21-10-2003, 16:22
blijf toch twijfelen omdat ik sommige all in one sets er mooi eruit vind zien
Laat je niet door het uiterlijk verleiden.http://smile.smilies.nl/561.gif
Mooi zien ze er zeker uit maar het gaat om de kwaliteit en daar zit het probleem dus zoals je wellicht weet.


PS het oog wil ook wat speakers moeten zilver zijn.....
Zou fijn zijn als je van deze eis afstapt.
Vrijwel alle goede danwel betere speakers zijn er niet in silver kleur.
Wat misschien dan wel een optie is is om de speakers silver te laten spuiten als je perse silver wilt hebben.
Merken voor speakers (niet silver) die ik echt kan aanbevelen zijn o.a Mission, Tannoy en B&W.
Leuke goede speakers voor een redelijke prijs. (alleen de kleur is dus hier wel een probleem )
Voor een receiver zal ik bij Marantz of Yamaha kijken

Types naar eigen keuzehttp://smile.smilies.nl/573.gif

Christiaan Sauer
21-10-2003, 16:55
ik zat zelf een beetje aan de VM1's van B&W te denken, maar dan heb je het financiele plaatje dat een probleem wordt: dit wordt (zeker met sub en receiver) duurder dan de door jou beoogde 1000 euro :?.
Deze speakers zijn zilverkleurig, en vond ze zelf ook erg prettig klinken, en ze zijn gewoon erg mooi om te zien.
Verder kun je zoeken naar de 1005 van KEF, of de awardwinnaars KEF KHT2005 en de KEF KHT2005.2. De laatste zal ook boven je budget uitkomen, maar ik denk dat de 2005 nog wel te vinden is voor een leuke prijs. Probeer deze eens in Duitsland te kopen via bv www.mediacheckpoint.de :D. Die hebben nog wel eens leuke prijzen.
Succes ermee!
Mvg,

Christiaan

madelon
21-10-2003, 17:08
hoeveel duurder...

Johan van den D.
21-10-2003, 19:52
ik zat zelf een beetje aan de VM1's van B&W te denken,Dat is inderdaad heel mooi spul
http://www.bwspeakers.com/images/SpeakerModel/images/VM1/main.jpg
http://www.bwspeakers.com/images/photoItem/VM1_3_and_TV.jpg

Maar wat te denken van de Mission FS1(€999,-), zit een beetje in het design van die B&W,s
http://www.tesnl.nl/media/welcome.fs1.jpg

Maar zoals Christiaan ook al zei kom je dan ruim boven het budget :?
Maar mooi zijn ze zeker en ook de kwaliteit zit wel o.k 8)

AMD
21-10-2003, 23:38
Hoi Madelon,

Zoals Christiaan hierboven al aangaf, kijk tóch eens serieus naar de VM-1 set van B&W. Ik heb ze nu een paar maanden en ik ben bang dat ze jou erg goed zullen bevallen. Mijn zoektocht die uiteindelijk naar deze keuze leidde, vind je hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=13078) in de vorm van een zeer uitgebreide topic, die startte met de KEF-eitjes.

Verder voor jouw info:

- Een Nederlandse shop (http://thuisbios.tqs.nl/thuisbios/Luidsprekers/bw1.htm) die wat goedkoper is, echter niet zo goedkoop als Duitsland.

- Een recente review (http://www.digitalhomemag.com/reviews/default.asp?pagetypeid=4&articleid=19218&subsectionid=1306&subsubsectionid=960) over de set.

Mijn ervaring is dat de B&W's - in hun soort natuurlijk - samen met de KEF 2005.2 (ong. zelfde prijs) de beste keus is. Maar da's persoonlijk, en dus ook afhankelijk van wensen/eisen.

Groet van Arno

Christiaan Sauer
22-10-2003, 00:07
Wat ze vragen voor de VM1? Iemand die kan bevestingen of kan verbeteren dat ze zo'n 1200 incl sub kosten? Maar dat weet ik dus niet zeker. Persoonlijk vond ik ze indertijd (vlak n release) erg lekker klinken. Toch naar luisteren? En ze zijn in mijn ogen erg mooi om te zien :).
mvg,

Christiaan

EDIT

de KEF's en de B&W's schijnen ontzettend close met elkaar te zijn wat betreft qualiteit. De KEF's heb ik 4/5 maanden geleden mogen beluisteren met een High End versterking erachter (in de winkel), en ook deze klonken gewoon bijzonder goed gezien hun maat :D.

Acinony
22-10-2003, 06:32
Ik heb een tijdje geleden de Sony pascal SA-VE835 speakers gehad. Een leuk 5.1 setje dat via het internet toch te verkrijgen is voor +-650 euri.
De speakers zijn zilver en hebben goed geluid voor 5.1.
Deze heeft mijn zwager ook en bevallen hem heel goed, ik heb ook wel eens een film bij hem gekeken en idd - top !


Je gaf al te kennen er niet al veel muziek mee te luisteren. Voor de resterende 350 - 400 euro moet je een bijpassende versterker kopen. Dit kan een phlips maar ook sony zijn. Zorg ervoor dat de versterker over DTS en Dolby Digital beschikt. Zo kun je optimaal gebruik maken van de DVD mogelijkheden en de speakers.
Bijvoorbeeld deze die ik voor 377,- heb gespot

Veel suc6 met je keuze.
Al met al een goed advies waar ik helemaal achter sta.

madelon
22-10-2003, 10:04
ziet er inderdaad allemaal erg mooi uit...

Maar toch he... ik geloof gewoon niet dat er hier niemand een home cinema set heeft.... Wie heeft dat wel en hoe bevallen die!!! (sorry jongens wil niet eigenwijs zijn hoor, gewoon goed vergelijken...)

Remy
22-10-2003, 10:32
Hoi Madelon,

Het blijft in jou geval een lastige zaak om een keuze te maken.
Je hebt een goede DVD-speler dus als je een HomeCinemaSet
koopt wordt deze overbodig. Tenzij je weer allerlei trukjes uit
gaat uithalen om je eigen DVD-speler aan je nieuwe set te koppelen.
In het laatste geval is het dus verstandiger om een goede receiver
te kopen en daar je DVD-speler op aan te sluiten. Dan je keuze
voor boxen. Ook ik wilde zilverkleurige boxen hebben. Iemand
anders in dit forum stelt dat goede boxen niet in deze kleur te krijgen
zijn. Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb zelf de Quadral Ascent
gekocht. Kijk daar eens naar. Ze zijn er in verschillende afmetingen
en prijzen te krijgen. Zie www.quadral.com
Als je interesse hebt, kijk in Duitsland (bijvoorbeeld op Ebay.de)
Dat scheelt bijna de helft. Ik heb zelf de Quadral Ascent 850 als fronts.
(Dit zijn wel de duurste uit deze serie)
Toen ik ze kocht waren ze in Nederland 699 euro per stuk. Heb ze
uiteindelijk in Duitsland voor 720 euro per paar gekocht!

Succes met je zoektocht.

MY00
22-10-2003, 12:21
Hoi Madelon,

Als je in duitsland kijkt voor Canton Movie 25-XL ben je ongeveer €450,- tot €550,- kwijt.
Als je dan zoekt naar een Yamaha RX-V740 (€450) of een Onkyo TX-SR601E (€500,-) + €80 aan kabel heb je samen met je dvd speler één in mijn ogen een zeer leuk setje wat binnen je budget past.

bmateijsen
22-10-2003, 14:33
Ik kan ook wel met merken en setjes gaan smijten....maar wat wil je precies. Wat vind je mooi, en wat ook totaal niet.. Maakt design uit, of helemaal niet...

Zowel de Kef eitjes als de VM serie is leuk, maar je betaalt natuurlijk ook voor het design en ze hebben ook hun minpunten (hoewel eigenaars dit nooit zullen vertellen). Canton movie set, presteert voor zijn geld heel goed, maar heeft ook zijn minpunten. (waaronder laagweergave en mid-weergave) Vind je dat belangrijk of eigenlijk niet..

Vind je muziek belangrijk, ook in stereo, of is het puur alleen om surround.... en de surroundervaring.

Vragen, vragen, vragen... ga denk ik eerst hier maar eens een antwoord op bedenken.

Vaak komen mensen allemaal met dezelfde adviezen, hoewel er nog heel veel luidspreker-merken zijn, die misschien wel veel beter presteren. Je eigen luidsprekers de hemel in praten is heel makkelijk, want je zal namelijk niet zo snel je eigen aankoop als slecht beschouwen :wink:

Belangrijker is uiteindelijk dat jij koopt wat je mooi vind en ook nog dagelijks kippenvel van kan krijgen...

Madelon, je kan me evt. ook een PM sturen... misschien kan ik je wat verder sturen...

Groet Bjorn

madelon
22-10-2003, 15:30
Oke wat vind ik mooi. Wat ik echt mooi vind is de Sony DAV S888 qua uiterlijk en vormgeving zou dat niet misstaan bij mijn TV'tje... Muziek is niet echt belangrijk.. Ik heb gewoon een stereotoren staan dus daar doe ik het niet voor. Het is met name voor mijn DVD's. Het liefst zou ik draadloze speakers willen voor naast mijn bank want ik HAAT KABELS... maar ja dat raden de meeste ook af. Kabels ook zo'n probleem..... Ik hoor iedereen over dit/dat.. ik ken gewoon witte kabels verder niets dus wat moet ik zoeken :-) ja ja en ik ben niet eens blond. Laagweergave en alles zegt mij ook niets... Schel geluid ala dat herken ik wel hoor, moet wel goed klinken. Heb je hier wat aan?

Johan van den D.
22-10-2003, 16:01
Iemand
anders in dit forum stelt dat goede boxen niet in deze kleur te krijgen
zijn..Vrijwel niet te verkrijgen en daarmee bedoelde ik dus niet dat ze er helemaal niet zijn :wink:

Maar moet inderdaad toegeven dat er zo links en rechts steeds meer goede speakers in zilver kleur tevoorschijn komen.
Het hiervoor eigenlijk nooit op zilver kleurige speakers gelet omdat ik het over het algemeen zeer lelijk vind.
Maar er blijken er dus meer te zijn dan ik in eerste instantie dacht.
http://smile.smilies.nl/626.gif

madelon
22-10-2003, 18:28
OKE.. stapje verder
Stel ik koop de KEF 2005.2 moet ik dan ook een receiver gaan kopen en wat voor'n kabels???

Christiaan Sauer
22-10-2003, 18:35
A. dan heb je een goede keus gemaakt ;).
B. Dan heb je een receiver nodig om je goede keus te laten werken :D.
C. Je hebt nodig: een optischkabel voor de verbinding tussen je dvdspeler en je receiver
Een scartkabel om je dvdspeler met je tv te verbinden. Je hebt al een dvdspeler, dus ik neem aan dat je ook een scart hebt (zorg wel voor een goede overigens)
En je hebt helaas toch speakerkabel nodig. Zoals je al schreef: je wilt gewoon normale witte kabels: lekker goedkoop (30cent de meter ofzo), en lekker onzichtbaar. Als je later wat meer bent aangestoken met het HT virus ga je misschien wel over op de betere kabels, maar zeker in het begin: gewoon doodnormale kabeltjes gebruiken :D.
Succes ermee!
Mvg,

Christiaan

madelon
22-10-2003, 18:42
Nee ik heb altijd witte kabels, dus advies over kabels graag....(ik wist voordat ik JULLIE had hihi niet eens dat er meerdere soorten kabels waren)

Oke tips v.w.b. Receiver....

Christiaan Sauer
22-10-2003, 18:50
Je kan toch het beste even wachten met het kopen van de wat betere kabels: eerst je set leren kennen wat betreft geluid, en dan kijken wat er niet bevalt. Vind je dat het hoog te hoog gaat (zeg maar beetje slissen van stemmen ed) kun je voor bv The Clearwater van Van Den Hull kiezen.
Maar, voor je dat kan doen: eerst je set goed inspelen (gewoon dagje laten spelen op normaal volume), en dan na verloop van tijd kom je wel dingen tegen die je wilt veranderen. Met kabels kun je dan een beetje tweaken.
Voor de scartkabel kun je kijken voor een mooie van Profigold. Kost je zo'n 40/50 euro.
Deze week hoop ik als nieuwe optische kabel de Optacoupler van Van Den Hull binnen te krijgen. 1 meter staat op de prijslijst voor 49 euro. Maar die is wel goed genoeg dat je hem zelf rustig kan gebruiken in de zeer dure en goede sets (zeg maar: vrijwel perfecte sets ;)).

Nog even over de receiver: je oorspronkelijke budget was 1000 euro. De KEF KHT2005.2 is volgens mij rond die prijs. Dan hou je niet veel over voor een receiver.
Wat in zijn prijsklasse een echte topper schijnt te zijn:
Marantz SR4300 (nu vervangen door de 4400 geloof ik). Die kost je zo'n 300/400 euro, maar is voor surround heel goed te noemen. Zeker voor zijn prijs.
De subwoofer zit bij de KEF's inbegrepen, dus dat kunnen we skippen :D. Je hebt trouwens wel een kabel nodig tussen je sub en je receiver (helemaal vergeten :P).
Hiervoor je kun je weer bij het ondertussen gepromote Vd Hull kijken (bv de C5).
Johan van den Dool heeft hier ervaring mee: die gebruikt deze als subwooferkabel.
mvg,

christiaan

madelon
22-10-2003, 18:55
ja maar ik heb wel rekening gehouden met wat meer budget hoor en heb ik gelukkig ook wel.. De kefs zijn tussen de 1050 en 1199 dus moet even gaan speuren en gaan onderhandelen in de winkels maar dat komt helemaal goed :-)

Bij receivers (tips en advies welkom) heb ik interesse in de Pioneer VSX D712... uiteraard zilver.

Christiaan Sauer
22-10-2003, 20:04
De 712 is inderdaad een erg mooi receivertje :D. Heb je heel waarschijnlijk geen slechte aan.
Waar je wel even op moet letten: ik weet niet meer of de KEF's nu vrij schel klonken, of dat ze een wat "warmer, voller" geluid gaven. De reden hiervoor: mijn eigen Pioneer is nog wel eens schel. Soms te schel. Maar ik heb ook een instap Pioneertje :D (staat 2e op mijn upgradelijst).
En anders toch (zoals ik al schreef ;)) kijken voor de Marantz. Gewoon veel waar voor je geld.
Wat is je nieuwe budget een beetje? Dat kan helpen met het bedenken van goede receivers voor je :D.
Mvg,

Christiaan

Johan van den D.
22-10-2003, 21:59
Deze week hoop ik als nieuwe optische kabel de Optacoupler van Van Den Hull binnen te krijgen.
Hele goede keuze Christiaan.
Deze optische kabel gebruik ik ook, vdHul - The Optocoupler , is is zeerv goed van kwaliteit.
Kabel zelf ziet er ook mooi uit trouwens :wink:




Hiervoor je kun je weer bij het ondertussen gepromote Vd Hull kijken (bv de C5).
Johan van den Dool heeft hier ervaring mee: die gebruikt deze als subwooferkabel.
vd Hul - The Bay C5 gebruikte ik voorheen in mijn HT set maar nu niet meer.
Nu wordt ie gebruikt in een stereo setje waarbij ook gebruik word gemaakt van een subwoofer.
Maar het is een goede "sub"kabel, zeker ook gezien zijn redelijke prijs.
De kabel die ik nu voor de sub in mijn HT gebruikt is de QED Qontour MSR-SW en die gaat toch wel een stuk over de vdHul heen kwa kwaliteit.
Stukken beter dus maar ook duurder en dus wel een andere klasse.
Maar die vdHul is ook zeker wel goed te noemen. :wink:
Dit dus even over die kabels.

Johan van den D.
22-10-2003, 22:12
Om maar even met merken en types naar voren te komen zal ik zelf het volgende doen.

Speakers, B&W VM1 set (al moet ik wel zeggen dat ik hiervan de prijs niet weet, vrees ver boven je budget :? )
Receiver, Yamaha RX-V 440 of 640 (ook weer afhankelijk van de prijs) in titanium kleur.
Bekabeling van QED. (digitale kabel, scart kabel , subkabel en speakerkabels)
Dit zal ik als beginnend setje kopen als ik nu zal beginnen.
Weet niet of iemand de exacte prijs al weet van die VM1 set ??
Weet wel dat je dan een setje heb waar je mee voor de dag kunt komen en zekers niet hoef te schamen.

Zie net dat de nieuwe Mission M30 speakers ook in het zilver verkrijgbaar zijn.
Daarnaast is de prijs ook nog eens heel leuk.
http://www.tesnl.nl/media/producten/missionm3/m30.jpg

http://www.tesnl.nl/mission.asp?s=missionm3&t=m30

AMD
22-10-2003, 23:16
Zowel de Kef eitjes als de VM serie is leuk, maar je betaalt natuurlijk ook voor het design en ze hebben ook hun minpunten (hoewel eigenaars dit nooit zullen vertellen).
Jawel hoor, waarom niet? Ik heb op 't forum reeds aangegeven dat ik de sub ga vervangen omdat ik die wat té licht vind.

Ik zal nog een stukje verder gaan. Nu Madelon zó duidelijk aangeeft dat ze het niet voor muziek zal doen, omdat ze daarvoor haar bestaande stereo zal blijven gebruiken, denk ik dat een véél voordeligere Canton- of Quadral-set net zo goed zal voldoen. Bespaart ze honderden euri en blijft wellicht nog rond die 1000,-. Kijk hiervoor vooral op www.pick2pay.nl!

Arno

Remy
23-10-2003, 06:44
Iemand
anders in dit forum stelt dat goede boxen niet in deze kleur te krijgen
zijn..Vrijwel niet te verkrijgen en daarmee bedoelde ik dus niet dat ze er helemaal niet zijn :wink:

Maar moet inderdaad toegeven dat er zo links en rechts steeds meer goede speakers in zilver kleur tevoorschijn komen.
Het hiervoor eigenlijk nooit op zilver kleurige speakers gelet omdat ik het over het algemeen zeer lelijk vind.
Maar er blijken er dus meer te zijn dan ik in eerste instantie dacht.
http://smile.smilies.nl/626.gif

Beste J, het was ook niet hatelijk bedoeld. No hard feelings. :wink:

scorpion69
23-10-2003, 09:56
Of kijk eens naar de Canton movie II set. Deze speakers zijn zeer klein en ook in zilver verkrijgbaar. Worden getest hier op dvd.nl en bij pick2pay.nl zijn ze nu voordelig te verkrijgen.

Christiaan Sauer
23-10-2003, 10:20
Volgens mij ontlopen de VM's en de KHT2005.2 elkaar maar bar weinig in prijs. Als er getest wordt is het momenteel altijd weer een wedstrijdje wie er nu weer eens wint: of de B&W's of de KEF's. Die zitten wat betreft prijs heel dicht in de buurt van elkaar.
Mooi is die he Johan: die optocoupler :D ;) :D. Hoop hem deze week te mogen ontvangen, en anders wel komende week (nu nog mijn pakket van amazon erbij morgen, en ik ben helemaal blij :D).
Even over receivers: ik blijf bij mijjn mening dat de 4300 echt geen slechte keus is. Voor de rest zou ik toch voor speakers in de trend van de genoemde B&W's en KEF's gaan. Je merkt het verschil gewoon. je merkt het echt. Zelf had ik ook kleine speakertjes staan (zowel voor mijn surrond als voor mijn muziek dus). De beste upgrade voor allebei tot nu toe is nog altijd wel het vervangen van mijn fronts en center :D door grotere speakers. Het klinkt gewoon duidelijk lekkerder.
Dus ook met films merk je wel degelijk of je met kleine of grotere speakers werkt. Niet alleen met muziek ;)
Mvg,

Christiaan

InSomNiaC
23-10-2003, 10:34
De 712 is inderdaad een erg mooi receivertje :D. Heb je heel waarschijnlijk geen slechte aan.
Waar je wel even op moet letten: ik weet niet meer of de KEF's nu vrij schel klonken, of dat ze een wat "warmer, voller" geluid gaven. De reden hiervoor: mijn eigen Pioneer is nog wel eens schel. Soms te schel. Maar ik heb ook een instap Pioneertje :D

Mijn pio is echt niet schel hoor. :wink:
De 712 vondt ik ook niet verkeerd klinken.

Weet niet of iemand de exacte prijs al weet van die VM1 set ??
200 euro's per stuk, stand 250 per paar, sub as1 350 euro

Dus da's voor een 5.1 opstelling 1350 euro zonder de hogere stands.
adviesprijs! Straat prijs vm1 179, as1 319

Groetjes,

Jeroen

Johan van den D.
23-10-2003, 16:03
Iemand
anders in dit forum stelt dat goede boxen niet in deze kleur te krijgen
zijn..Vrijwel niet te verkrijgen en daarmee bedoelde ik dus niet dat ze er helemaal niet zijn :wink:

Maar moet inderdaad toegeven dat er zo links en rechts steeds meer goede speakers in zilver kleur tevoorschijn komen.
Het hiervoor eigenlijk nooit op zilver kleurige speakers gelet omdat ik het over het algemeen zeer lelijk vind.
Maar er blijken er dus meer te zijn dan ik in eerste instantie dacht.
http://smile.smilies.nl/626.gif

Beste J, het was ook niet hatelijk bedoeld. No hard feelings. :wink:Zo vatte ik het ook niet op hoor. :wink:

Johan van den D.
23-10-2003, 16:10
Dus da's voor een 5.1 opstelling 1350 euro zonder de hogere stands.
adviesprijs! Oke , vind ik opzich nog wel meevallen al zijn die stands wel verschrikkelijk duur zoals gewoonlijk :?

Reinier Gunther
24-10-2003, 10:27
[quote=Christiaan Sauer]ik zat zelf een beetje aan de VM1's van B&W te denken,Dat is inderdaad heel mooi spul
http://www.bwspeakers.com/images/SpeakerModel/images/VM1/main.jpg
http://www.bwspeakers.com/images/photoItem/VM1_3_and_TV.jpg

Hoi Madelon,

IK mocht van mijn ouders voor rond 2000 euri een receiver, dvdspeler en boxen uitzoeken.

Ik ben eerst zelf gaan zoeken en luisteren en ben met ene paar concrete sets aangekomen, nadat ze de documentatie van de VM's hadden bekeken was het al gedaan, even 1,5 uur luisteren de volgende dag en jaar hoor, we gingen naar huis met

receiver: marantz sr-4300
dvd speler: marantz dv-4300
boxen 5x VM1 + AS1 (subwoofer)

Deze boxen zijn niet alleen prachtig que design, maar klinken ook nog eens erg goed.
In stereo vind ik ze goed klinken maar in multichannel zijn ze erg goed, natuurlijk ook omdat het 5 dezelfde speakers zijn.

Prijs van de speakerset 1299,-
receiver en dvd 700,-
bekabeling : voor zo'n 450,- gratis gekregen.

Ik zou echt deze speakerset in overweging nemen want hij is echt goed.

Veel succes!!

Lesley
24-10-2003, 10:32
IK mocht van mijn ouders voor rond 2000 euri een receiver, dvdspeler en boxen uitzoeken.
Doe mij ook zulke ouders ;)

Reinier Gunther
24-10-2003, 10:33
Correctie:


IK mocht VOOR mijn ouders voor rond 2000 euri een receiver, dvdspeler en boxen uitzoeken.

majestic
18-11-2003, 15:41
Reinier,

Heb je er ook stands bij gekocht?
Ik heb begrepen dat die voor de VM1 serie bijna net zo duur is als de speaker zelf.

AMD
18-11-2003, 18:29
Ik ben dan wel niet Reinier...

...maar heb de set ook, inclusief 4 stands, in huis staan. Die stands kosten inderdaad een fortuin, 149 euri per stuk (speaker 200), maar buiten het feit dat ze er perfect bij passen was het voor mij ook de enige manier om de opstelling kloppend te krijgen.

Grtzz, Arno

mradem
18-11-2003, 18:55
De kef Eitjes of B&W vm1 zijn beide erg goed.
Als receiver. Tja yamaha zoals johan zei is er goed maar kwa kleur is die volgens mij enkelt titanium en zwart. Beide niet echt passend bij zilver vind ik. De marantz sr4300 is idd ook een erg goeie hoor.

En uiteraard wat kabels. Speakerdraad zou ik nog redelijk simpel houden. Vrijwel vaak bij de zaak waar je de set zal kopen kan je wel wat kabels lospeuteren.

majestic
19-11-2003, 08:00
Ik heb al een leverancier gevonden die de speakers voor 179.- levert en de stands voor 109.- Zo bekeken valt het wel weer mee.

Johan van den D.
19-11-2003, 15:50
De kef Eitjes of B&W vm1 zijn beide erg goed.
Als receiver. Tja yamaha zoals johan zei is er goed maar kwa kleur is die volgens mij enkelt titanium en zwart. Beide niet echt passend bij zilver vind ik. Ik meen dat de bepaalde yamaha modellen ook in het zilver te verkrijgen zijn. (en sommigen ook in het goud maar of dat ook voor europa is)
Tenzij ze alle zilver modellen hebben vervangen door titanium. :roll:

Johan van den D.
19-11-2003, 15:56
De kef Eitjes of B&W vm1 zijn beide erg goed.
Als receiver. Tja yamaha zoals johan zei is er goed maar kwa kleur is die volgens mij enkelt titanium en zwart. Beide niet echt passend bij zilver vind ik. Ik meen dat de bepaalde yamaha modellen ook in het zilver te verkrijgen zijn. (en sommigen ook in het goud maar of dat ook voor europa is)
Tenzij ze alle zilver modellen hebben vervangen door titanium. :roll:

Johan van den D.
19-11-2003, 15:59
De kef Eitjes of B&W vm1 zijn beide erg goed.
Als receiver. Tja yamaha zoals johan zei is er goed maar kwa kleur is die volgens mij enkelt titanium en zwart. Beide niet echt passend bij zilver vind ik. Ik meen dat de bepaalde yamaha modellen ook in het zilver te verkrijgen zijn. (en sommigen ook in het goud maar of dat ook voor europa is)
Tenzij ze alle zilver modellen hebben vervangen door titanium. :roll: