PDA

Bekijk de volledige versie : boxen



Raydel Valdés da Silva
21-10-2003, 17:33
ik heb een Sony DAV-S300 Home Cinema System (5.1), die boxen daarvan hebben een vermogen van 30 watt RMS per box, nu heb ik gisteren een Marantz SR5300 receiver gekocht, die heeft een vermogen van 6 x 90 watt (discrete amplifiers met 8 ohm RMS). Alleen aangezien Sony zijn eigen aansluitingen heeft kon ik hem niet aansluiten, alleen nu is mijn vraag, voordat ik die draden vervang, of ik die boxen van mijn Sony systeem (30 watt RMS) kan aansluiten op mijn Marantz receiver aangezien die een vermogen van 90 watt per kanaal heeft of maakt dat niet uit.

Hooked72
21-10-2003, 17:59
Je kan die boxen/speakers wel aansluiten maar je kan ze makelijk overbelasten. Niet te luid spelen. Bij vervorming van geluid volume naar beneden.

Johan van den D.
21-10-2003, 20:47
Bij normale volumes zal er geen probleem zijn.
Wel is het aan te bevelen om toch alsnog naar speakers te kijken die wat meer vermogen aan kunnen.

Raydel Valdés da Silva
24-10-2003, 19:49
Ik heb nog even verder gekeken en ben van plan aparte boxen aan te schaffen.

Ik zat te denken aan JBL SCS 178, (2 x front, 2 x rear, 1 x center en 1 x actieve subwoofer), die zijn 100 watt per kanaal,

de Marantz receiver heeft 90watt en 8 ohm, volgens mij zijn die boxen 4 ohm, maakt dat uit en zijn dit goeie boxen, of welke andere boxen moet ik zeker overwegen?

Johan van den D.
24-10-2003, 22:26
Volgens mij zijn speakers van JBL ook 8 ohm.

Maar buiten dat zal ik zeker naar ene ander merk kijken.
Gewoon omdat JBL niet echt uitblinkt ten opzichte van de concurentie.
In de consumenten gids van ik meen deze maand staan ook een aantal setjes getest.
Dus 5.1 speakersets.
Moet toegeven dat je deze keer hun werk goed hebben gedaan daar bij die test (op een paar hele kleine puntjes na wellicht).
Onder andere Pioneer en Infinity staan boven aan het score lijstje van die test.
En van die Infinity kan ik beamen dat ze het zeer goed doen in een HT opstelling.
Kosten overigens wel 900 euro en is hiermee vrijwel de duurste die ze hebben getest.
Maar die test is deze keer wel de moeite om even te lezen als je in die mogelijkheid bent.
Wellicht iemand met verstand van zaken die de test heeft uitgevoerd.

Raydel Valdés da Silva
25-10-2003, 16:34
Ik heb even gekeken, die JBL`s hebben een impedantie van 4 ohm,

Ik heb verder gekeken en dacht aan de volgende: Infinity TSS-750
http://www.infinitysystems.com/homeaudio/product_detail.aspx?prod=TSS-750CHR#SPECS

die hebben wel een impedantie van 8 ohm, maar zijn wel een stuk duurder dan die JBL`S, is het dat in verschil en kwaliteit waard?

Johan van den D.
25-10-2003, 16:50
maar zijn wel een stuk duurder dan die JBL`S, is het dat in verschil en kwaliteit waard?ls je het aan mij vraag wel ja.
Maar buiten dat ze gewoon beter zijn, maak je niet te druk over die impedanties waardes.
Het verschil tussen 4 en 8 ohm zal m voornamelijk zitten in het feit dat je de volume knop verder moet open draaien om hetzelfde geluidsnivo te bereiken.
Met zowel 4 als 8 ohm heb je dus geen enkel probleem.

Djklodder
28-10-2003, 07:30
Is er ook geen JBL setje dat erg lijkt op die van Infinity en goedkoper is?
Beide merken hebben wel vaker een zelfde product, maar met een iets ander uiterlijk. Het is namelijk beide Harman groep (je weet wel van de Kardon).

Buiten dat is de vraag ook nog wat er goed klinkt op jou versterker. Een goede luidspreker hoeft niet altijd goed te klinken op iedere versterker.

Zo blijf je kijken luisteren en vergelijken, maar dat noemen we dan uiteindelijk het HT-virus. Ben je besmet, kom je er niet zo makelijk van af.

Suc6

cOOlrUnnIngs
10-05-2004, 15:24
Ik heb even gekeken, die JBL`s hebben een impedantie van 4 ohm,

Ik heb verder gekeken en dacht aan de volgende: Infinity TSS-750
http://www.infinitysystems.com/homeaudio/product_detail.aspx?prod=TSS-750CHR#SPECS

die hebben wel een impedantie van 8 ohm, maar zijn wel een stuk duurder dan die JBL`S, is het dat in verschil en kwaliteit waard?

Ik heb zelf, op aangeven van mijn schoonvader, ook eens gekeken naar die infinity-set. Vervolgens wat reviews op Internet gezocht en ze worden toch wel als een klasse hoger bestempeld dan de klasse waarin ze prijstechnisch vertoeven.