PDA

Bekijk de volledige versie : Klopt deze Pioneer regiohack?



Mies
19-11-2001, 13:40
Hey mensen,

Ik dacht dat er geen remote hacks waren voor pioneer spelers?
Deze kwam ik tegen voor de 535:
DVD-speler aanzetten zodat "NO-DISC" in display verschijnt.
Druk op [Setup] op afstandsbediening. Ga naar menu "General".
Zet setup menu mode op "basic".
Toets nu op de [display] toets.
U ziet de huidige regiocode in beeld.
Druk vervolgens op [Condition memory] en de landencode 1,2,3,4 of 5 in.
Druk daarna nogmaals op de [display] toets, en de nieuwe regiocode verschijnt.
Druk nogmaals op [setup] om het menu te verlaten.

Werkt deze methode en is hij ook bruikbaar op de 545?
(die ik helaas nog steeds niet binnen heb gekregen :()

Groeten, Mies

mischa
19-11-2001, 13:51
Weet niet of dit wel een hack is

De meeste DVD spelers hebben deze functie gewoon ingebouwd. Alleen kun je dit maar een paar keer doen. Pas dus op dat je niet na 3 keer wisselen niet met een regio 1 DVD speler achterblijft waar je geen regio 2 DVD's meer op af kunt spelen

D'r zit dus wel een soort beveiliging op

Mies
19-11-2001, 13:56
Weet niet of dit wel een hack is

De meeste DVD spelers hebben deze functie gewoon ingebouwd. Alleen kun je dit maar een paar keer doen. Pas dus op dat je niet na 3 keer wisselen niet met een regio 1 DVD speler achterblijft waar je geen regio 2 DVD's meer op af kunt spelen

D'r zit dus wel een soort beveiliging op

hmmm dat zou kunnen..
Kan iemand aangeven of dit normale (tijdelijke) functionaliteit is of wel degelijk een hack?

Groeten

Olaf M.
19-11-2001, 14:06
Je kan dit bij heel veel Pioneer spelers doen, zo kan je gewoon de regio instellen. Maar hij moet wel omgebouwd zijn !:)

Renecs
20-11-2001, 11:32
Hij moet wel omgebouwd zijn?
Ik heb een paar weken geleden een DV-444 gekocht van Pioneer. Een hartstikke mooi toestel alleen hoe kom ik er nou achter welke extensies hij allemaal (aan)kan afspelen?

Heb er bijv een regio US ingegooid en die spuugt :-) ie gelijk weer uit.
Ik snap dat dus met de regio code te maken heeft, maar is er een mogelijkheid dat ie dus wel gewoon alle regios afspeelt?

groet,

Rene

Mies
20-11-2001, 12:44
Hij moet wel omgebouwd zijn?
Ik heb een paar weken geleden een DV-444 gekocht van Pioneer. Een hartstikke mooi toestel alleen hoe kom ik er nou achter welke extensies hij allemaal (aan)kan afspelen?

Heb er bijv een regio US ingegooid en die spuugt :-) ie gelijk weer uit.
Ik snap dat dus met de regio code te maken heeft, maar is er een mogelijkheid dat ie dus wel gewoon alle regios afspeelt?

groet,

Rene

Dan kunnen we jou toch als proefkonijn gebruiken Rene?!
Let wel, het was geen 444 speler.

Staat er in de handleiding toevallig nog hoe vaak je van regio kan wisselen (als het uberhaupt kan)?

Groeten, Mies

Olaf M.
20-11-2001, 15:45
Even voor de duidelijkheid :

Als hij niet is omgebouwd, kan je die code 20 keer invoeren, maar er gebeurd niks.
Ik kan het weten, want bij de MM hadden ze mij een speler meegegeven die niet omgebouwd was :mad:
Nu heb ik dus een goeie, en om regio te wisselen, moet je die code intoetsen. En hij is bij bijna alle pioneers hetzelfde.

PM
20-11-2001, 15:55
is hij niet gewoon om te bouwen zodat je nooit meer iets in hoeft te typen?
Gewoon dvdtje erin en spelen maar?

eisbaer
20-11-2001, 18:56
is hij niet gewoon om te bouwen zodat je nooit meer iets in hoeft te typen?
Gewoon dvdtje erin en spelen maar?

In principe is dat ook zo bij een regiovrije dvdspeler. Het handmatig instellen van de regio is alleen nodig als een dvd rce proof is. Bij mijn regiovrije 444 is dit in ieder geval de manier waarop het werkt.

eisbaer

Olaf M.
20-11-2001, 19:01
In principe is dat ook zo bij een regiovrije dvdspeler. Het handmatig instellen van de regio is alleen nodig als een dvd rce proof is. Bij mijn regiovrije 444 is dit in ieder geval de manier waarop het werkt.

eisbaer

Idd, Ik heb de mijne op regio 1 ingesteld, maar daar kan ik alle regio's mee afspelen, maar voor RCE disks moet je het dus wel handmatig doen.