PDA

Bekijk de volledige versie : Mededeling beheer Pricewatch



Alexander de Mol
25-10-2001, 16:34
Pricewatchers,

Hierbij het verzoek om, voordat je een thread aanmaakt in de Pricewatch, eerst te kijken of de bewuste titel reeds bestaat.
http://www.plauder-smilies.de/smash.gif
Ik ben dan wel verheven tot moderator maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik om modereerwerk verlegen zit! ;)

Alexander de Mol

Alexander de Mol
19-11-2001, 14:56
De oplettende forumlezer had het waarschijnlijk al gezien dat enkele Pricewatch threads (o.a. Gone in 60 seconds '74 en Saving Private Ryan) zijn opgeknipt. Het Pricewatch-forum is en blijft bestemd voor het melden van (aanbiedings-)prijzen.
Ik heb daarom, in een aantal gevallen, de replies die niet over de prijs gaan maar over de film in het bijzonder in een nieuwe thread geplaatst.
Het kan daarom zijn dat sommige replies niet helemaal logisch lijken maar dat is het gevolg van het opknippen van de threads.

Er is in de meeste gevallen vaak al een lopende thread over een bewuste titel (gebruik zoekfunctie).
Probeer daarom inhoudelijke discussies te vermijden in het Pricewatch forum.

Scheelt deze jongen ook weer wat werk! ;) :D

Henk Heideveld
20-11-2001, 12:05
Nou Alexander, dan heb je jezelf waarschijnlijk wel het nodige extra werk op de hals gehaald. Heel moedig om daar aan te beginnen. Want bij menige Pricewatch worden "extra's" meegeleverd.:D :D

Alexander de Mol
20-11-2001, 13:23
Ik probeer daarom vanaf nu wat scherper op dergelijke "extra's" toe te zien. Actuele Pricewatch threads zullen "opgeschoond" worden.
Om de Pricewatch leesbaar en overzichtelijk te houden dienen we ons dus aan een aantal regeltjes (http://www.dvd.nl/forum/announcement.php?s=&forumid=24) te houden.
Maar ook hiervoor geldt: we moeten er gezamenlijk op letten dat er op de juiste manier gebruik wordt gemaakt dit subforum!

En om te reageren op jouw post ("Nou Alexander, dan heb je jezelf waarschijnlijk wel het nodige extra werk op de hals gehaald."):
Ik probeer met deze thread juist op korte termijn het tegenovergestelde te bewerkstelligen! ;)

Alexander de Mol
20-01-2002, 12:07
Ik probeer met deze thread juist op korte termijn het tegenovergestelde te bewerkstelligen! ;) Helaas, tot op heden heeft deze thread nog niet het gewenste effect opgeleverd. Een aantal members (mis)gebruiken het Pricewatch-forum (en de andere subfora) nog wel eens als 'chat room'.
Dergelijke off-topic replies zullen, in ieder geval in het Pricewatch forum, een kort bestaansrecht hebben.... ;)

Afijn..nog maar eens: Regels Pricewatch Forum (http://www.dvd.nl/forum/announcement.php?s=&forumid=24)

Marco
20-01-2002, 13:28
Ik zie/lees dat je goed bezig bent. De topic Wat vindt jij de leukste actrice (qua uiterlijk) zat gisteren nog in Pricewatch.
Schijnbaar weet sommigen mensen niet waar ze hun topic moeten neerplaatsen.

Geert Kranendonk
20-01-2002, 15:46
Schijnbaar weet sommigen mensen niet waar ze hun topic moeten neerplaatsen. Klopt, zo is er dus net weer een algemene thread over douane-onderschepping gestart in "aanbiedingen meerdere DVD titels".....

Zucht....

Henk Heideveld
21-01-2002, 11:19
Aj, ik deed in het begin ook wel eens domme dingetjes.
't Is voor de nieuwe leden ook best wel een doolhof in het begin.
Effe een beetje sturing en begeleiding en het komt al goed.
Ik schrijf bij "Wat hebben jullie de laatste tijd aangeschaft" ook nog wel eens de prijzen er bij, of waar ik het gekocht heb, of wat ik van de film vind. Hoort misschien niet helemaal zo, maar dan staat het effe bij elkaar.
Het zal jullie best hoofdbrekens kosten nu threads en leden gestadig groeien alles in goede banen te houden. Jullie pogingen om off-topics te screanen en onderonsjes naar de private messages te verwijzen is al een heidens karwei. Alle respect voor jullie inzet.

Alexander de Mol
21-01-2002, 12:55
Dank voor de positieve reacties!

Momenteel snuffelt 'Offie (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=3661)' ook rond in de Pricewatch en de andere commerciele threads dus het komt allemaal best goed. ;)

Alexander de Mol
02-04-2002, 13:45
Afijn..nog maar eens: Regels Pricewatch Forum (http://www.dvd.nl/forum/announcement.php?s=&forumid=24) Inmiddels zijn er weer een grote groep nieuwe forummers bijgekomen. De behoefte om weer eens wat te zeggen over 'HOE WERKT HET PRICEWATCH FORUM?' groeit hiermee evenredig. Bij deze: Lees de spelregels er s.v.p. even op na en post met mate! ;)

Succes met de DVD prijzenjacht!

Sander Dubbeldam
02-04-2002, 14:01
kijk ook dan maar even de andere fora na :P

Luchtgordijn Bogey
07-04-2002, 15:46
Het komt nog regelmatig voor dat in het Pricewatch-forum voor reeds bestaande titels ten onrechte nieuwe threads worden aangemaakt.

Elke goed opgestelde pricewatch-bijdrage is in mijn ogen waardevol (lees hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=6217) waarom ik dat vind) - maar vooral in het Pricewatch-forum geldt dat het wel een beetje overzichtelijk moet blijven (om maar niet te spreken over het extra modereerwerk voor Alexander de Mol)

Zoekmethode
De methode die ik tegenwoordig gebruik voordat ik de "New Thread"-button beroer, is de volgende (volgorde acties niet belangrijk):
- Sorteer op titel (klik op kolomtitel 'discussie')
- Verander onderaan '30 dagen' in 'Altijd' en klik op 'GO'

Je kunt dan navigeren door alle titels, niet alleen de meest recent genoteerde. Deze methode is ook handig als je een wat groter aantal prijzen wil bijwerken. In ieder geval veel sneller dan herhaaldelijk de zoekfunctie gebruiken.

Het enige nadeel van deze methode is dat titels in het midden van het alfabet alleen met relatief meer klikken bereikt kunnen worden. Als ik bijvoorbeeld naar de titels met de 'T' wil gaan, dan klik ik eerst op 'Last' (pagina 16), en daarna op '14' - valt nog mee. Maar als ik naar de 'K' wil gaan, heb je al gauw bij elkaar 5 klikken nodig.

Al met al blijf ik dit op dit moment de prettigste methode vinden, mede omdat je minder dan bij de zoekfunctie afhankelijk bent van verschillen in spelling. (denk aan: 'A.I.' vs "Artifical Intelligence" - je vind ze hoe dan ook allebei bij de 'A')

Henk Heideveld
08-04-2002, 12:49
Helemaal mee eens, maar de alfabetische volgorde is soms lastig. Jij zegt dat zowel AI als Artificial Intelligence onder de A staan. Maar ik moet nogal wat extra zoekwwerk doen. Roger Waters staat zowel onder de R als onder de W. Sommigen zullen beginnen met de titel In the Flesh, dan staat ie dus onder de I.
't Is maar net hoe je de thread noemt. Je krijgt dat moeilijk eenduidig. Kijk de lijst maar eens door.

Alexander de Mol
08-04-2002, 13:16
Ten aanzien van muziektitels probeer ik er altijd op te letten dat de uitvoerende artiest eerst komt gevolgd door de titel. Zo krijg je tenminste diverse titels van één groep/artiest bij elkaar bij het sorteren op alfabet.