PDA

Bekijk de volledige versie : JVC versterker RX6012-R *help*



Anonymous
19-11-2001, 15:13
Ik heb net de JVC versteker/receiver RX6012-R aangeschaft en nu heb ik de volgende vragen en problemen:

1. Ik heb mijn dvd speler (samsung 612) via de digitale coaxiale kabel aangesloten. Nu krijg ik bij het afspelen van verschillen dvd's die dolby digital ondersteunen, geen dolby digital geluid maar dolby pro logic. Klopt dit? Wat is het verschil?

2. Als ik dus dvd afspeel dan geeft hij ook de melding Lineair PCM aan. Wat betekent dit precies?

3. Ik heb best aardige boxen er achter hangen (geen surround set, maar 4 lossen boxen) toch moet ik de volume bijna op zijn max. zetten voor een behhorlijk geluid. Is dit normaal?

4. Als laatste ben ik eigenlijk wel benieuwd wat jullie van deze versterker vinden. (ik hoop dus echt geen miskoop te hebben gedaan, hij was 677,- bij de mediamarkt)

Voor alle duidelijkheid de specs van de versterker:
Stereo: 2 x 100 W, 8 ohm, 1 kHz (DIN); Surround: 5 x 100 W, 8 ohm bij 1 kHz, met 0,8% THD
Dolby Digital/DTS decoders ingebouwd
Digital Acoustics Processor (DAP): 5 modes (THEATER/HALL/DANCE CLUB/LIVE CLUB/PAVILION)
1 coaxiale en 1 optische digitale ingang met toewijsbare functie
Dolby Pro Logic met volledig digitale verwerking
2 A/V ingangen, 3 audio ingangen
Hoog/laag toonregeling
A/V afstandsbediening
Uiterst stijf Z-Chassis
Vernieuwde COMPU LINK besturing

PM
19-11-2001, 15:38
Punt 1
Nee dit klopt niet!
Staat je dvdspeler goed ingesteld (geeft hij het juiste signaal af?) kijk je setup eens na..

Punt 2
Als gevolg van punt 1 zal dit niet kloppen.

Punt 3
Gebruik je speakers met een hele hoge impedantie / in-serie-geschakelde speakers? Als dit niet het geval is zou je bij een normaal volume niveau al een hele hoop herrie moeten hebben. Ik verwacht dat er ergens iets in de aansluiting mis is... (slechte kabel?)

Punt 4
I dunno... ken t beestje niet.. Als je tevreden bent over t geluid.. dan is t ok!

Laat ff weten of je t probleem hebt gevonden... of stel eventueel specifiekere vragen als je iets verder bent gekomen..

Olaf M.
19-11-2001, 16:29
Hoi,
ik heb de RX-6001R. Zijn waarschijnlijk bijna hetzelfde. Controleer het volgende even : Input van je digitale ingangen : bv. DVD 1 CD2 ( Dan is DVD je coax, staat allemaal in je manual. )

Voor de rest als hij op auto/pcm staat, dan schakelt hij automatisch naar DD over.

Kijk anders ook even op je dvd speler of die goed ingesteld staat.

ollie
20-11-2001, 11:35
Waarschijnlijk staat je dvd speler verkeerd ingesteld. De digitale uitvoer moet ergens ingesteld worden op digital/RAW, en niet digital/pcm. Je zult zien dat als deze instelling goed gezet is, bij het afspelen van een dvd, de receiver dolby digital aangeeft.

Zelf heb ik de jvc 7012, en ik ben er erg tevreden over.

Olaf M.
20-11-2001, 15:40
Ollie: ALs je ff goed leest heb ik het over de instellingen op de receiver;)

btw het is niet auto/pcm, maar liniear pcm als het goed is, maar je kan hem ook gewoon op DD zetten.

ollie
20-11-2001, 19:10
Ja olaf, snap ik wel , maar je kunt je receiver nog zo goed instellen, als mijn dvd speler op digital/pcm staat, krijg ik onmogelijk dolby digital op mijn receiver. Het geluid klinkt dan ook anders, alsof het 'maar' prologic is.