PDA

Bekijk de volledige versie : Goud getinte DVD's



Paul van Bakel
19-11-2001, 16:56
Hallo DVD Eigenaren,

Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn met onderstaand probleem en hoe men dit heeft opgelost.
Het gaat over een DVD speler XWAVE (LB900).

Reeds enige tijd ben ik in bezit van de DVD Se7en. Deze heeft altijd normaal afgespeeld, maar nu dus niet meer.
Laatst 101 én 102 dalmatiërs gekocht (2 losse DVD’s), wat blijkt beide films niet afspeelbaar.
Nu had ik met Se7en de truc uitgehaald om éérst een andere DVD af te spelen, waarna Se7en wél afspeelde.
Ik dacht deze truc nu weer uit te halen, maar nee……………. Geen van bovenstaande films doen het meer.
Nu heb ik de DVD’s beter bekeken, en het blijkt dat de films met een goud getinte laag dus problemen geven.

Vraag is dus eigenlijk : Geven goud getinte DVD’s meer problemen (eventueel ook bij andere merken) en is dit eventueel d.v.m. andere firmware op te lossen.

Eerlijkheid gebied mij te vermelden dat ik vandaag óók Labway (die mij vorige keer prima heeft geholpen) een mail heb gestuurd (moet in het engels). Maar ik dacht :niet geschoten is áltijd mis!


Groet,
Paul van Bakel

Nathan Strik
19-11-2001, 17:04
Goud getinte DVD´s zijn de zogenaamde Dual Layer DVD´s die nu steeds vaker voorkomen. Omdat Dual Layer DVD´s twee lagen boven elkaar hebben (de bovenste is halftransparant) moet de laser van je speler ongeveer halverwege de film herfocussen (de beruchte lagenovergang) om de andere laag te kunnen lezen. Het kan zijn dat jouw laser niet goed is afgesteld en dus op één van de twee lagen (of allebei) niet goed kan focussen.
Lijkt mij de simpelste verklaring en ik zou er zeker mee terugggaan.

Paul van Bakel
19-11-2001, 17:10
Goud getinte DVD´s zijn de zogenaamde Dual Layer DVD´s die nu steeds vaker voorkomen. Omdat Dual Layer DVD´s twee lagen boven elkaar hebben (de bovenste is halftransparant) moet de laser van je speler ongeveer halverwege de film herfocussen (de beruchte lagenovergang) om de andere laag te kunnen lezen. Het kan zijn dat jouw laser niet goed is afgesteld en dus op één van de twee lagen (of allebei) niet goed kan focussen.
Lijkt mij de simpelste verklaring en ik zou er zeker mee terugggaan.

Lijkt een goed antwoord, maar ik heb meerdere Dual layer DVD's (helaas even niet bij de hand) en die doen het wél prima.
Zij staan alleen (soms) even stil bij het gaan naar de volgende laag. Maar dat wordt óók op de hoes vermeld!

Paul.

Alex van den Berg
19-11-2001, 18:23
maar ik heb meerdere Dual layer DVD's... en die doen het wél prima.Een Dual Layer bestaat uit twee afzonderlijk geperste lagen die bij de produktie d.m.v. een coating op elkaar 'geplakt' worden.
Nu kan het gebeuren dat er een zwakke plek in deze coating voorkomt, waardoor de speler een probleem krijgt met de focus...
Bij de nieuwere spelers van 'commerciele' merken kan de focus tijdens het spelen continue bijgeregeld worden, waardoor de schijf toch goed afspeelt...
Oudere of low-budget spelers hebben deze funktie niet, waardoor de beschadigde/slecht gecoatte DVD zeker problemen zal opleveren. In dat geval rest er niets anders dan de DVD te ruilen voor een ander exemplaar.
Deze coating-fouten zijn te zien door de schijf onder een bepaalde hoek in het licht te houden, waardoor een 'verkleurde vlek' (lucht tussen de lagen) zichtbaar wordt.

Raskel
20-11-2001, 11:51
Ik heb in een grijs verleden een X-Wave gehad als eerste speler. Een vriend van mij had die gekocht en ik vond het wel allemaal gaaf dus ik ook gekocht. De layerchange is het grootste probleem bij deze speler net zoals de lipsync, gelijktijdig lopen van beeld (spraak) en geluid. Je moet voor de grap eens chapters skippen met de afstandsbediening totdat je bij de layer change komt, zeer waarschijnlijk loopt je dvd-speler dan helemaal vast en ben je genoodzaakt het hele apparaat uit te zetten, aangezien geen enkele knop meer werkt.

De service van Labway is echt ontzettend slecht, en voor zover ik weet is dit apparaat uit de handel genomen. Ik heb hem snel verkocht voor een redelijke prijs, en die vriend van me ook nadat U571 ook al vastliep bij de layerchange.

Eigenlijk zou ik proberen je speler te ruilen of te verkopen aangezien je alleen maar problemen zult blijven houden en firmware upgrades etc maken toch niks uit bij dit waardeloze apparaat.

Groeten!

Paul van Bakel
20-11-2001, 18:12
Dit is voor het eerst dat ik problemen heb met deze DVD-speler. Hoewel...........De eerste XWAVE deed het helemaal niet. Na zéér goede telefonische contacten met Labway (welliswaar in het Engels, dus 'n min puntje) kreeg ik met twee dagen 'n nieuwe, die het verder tot op heden nog steeds doet . :(
Ook moet ik toegeven dat ik nú tot op heden niets van labway heb gehoord!!??

Nog wel even het volgende:
Alex van den Berg heeft zéér waarschijnlijk gelijk.
Sterker nog :
Ik heb vandaag enkele DVD's bij de videotheek gehaald. Wat blijkt : NIET ÉÉN DOET HET :mad:
Plaats ik een van m'n eigen DVD's in de speler voula , hij doet het :rolleyes:

Het probleem ligt dus aan bijde : zowel de (low budget) speler als de DVD's.
Conclusie: Wehkamp gebeld (is daar gekocht), en die gaan het voor mij oplossen (hoop ik)

Dadaveke
27-11-2001, 00:32
Ik ben die vriend van rascal, kijk aub voor een andere speler en de service ervan is pet daar kan rascal over meepraten met de speler van hem.U571 kon ik kijken tot aan de layer change en dan moest ik hem uitzetten en dan de chapters doorduwen in de hoop tot ie het deed. Als je hem openschroeft zie je dat de inhoud gewoon een dvdspeler voor de pc is en een geluids en grafische kaart is meer niet de rest is lucht.Het ligt niet aan de dvd`s maar aan de speler, het zelfde probleem heb je ook met gone in 60 seconds met nicolas cage deze geeft aan invalid entry en naar een paar x resetten doet hij het.Laat je ook niet wijsmaken voor de firmware te updaten dat gaat voor 20% goed.Deze software kun je downloaden en branden en dan door je speler laten inlezen. DOE DAT NIET!!!!.Je zal ook wel hebben als je een dvd erin duwt en hij start op tot het lang duurt en tot het net is alsof hij gelanceerd word.1 tip verkoop dat ding

als je vragen heb horen we het wel.
Groeten

Raskel
27-11-2001, 06:30
Ik ben die vriend van rascal, kijk aub voor een andere speler en de service ervan is pet daar kan rascal over meepraten met de speler van hem.

Wie is RasCel? ;)

Gerben van der Leun
24-03-2003, 16:01
Het probleem zoals jij het opschrijft ken ik inderdaad. De dvd-speler herkent de dvd's niet. Die goudkleur zit ook vaak op RCV-cd's. Ik heb mijn Hiteker 600 net iest langer dan een jaar en dus kan ik fluiten naar mijn garantie :cry:

Zo langzamerhand kan ik 2/3 van mijn collectie niet meer spelen dus het is hoogtijd dat mijn speler retour gaat.